شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

اصول و قواعد غرفه سازی

غرفه سازی باید بر مبنای اصول و قواعد غرفه سازی انجام گیرد. در واقع غرفه سازی یک حرفه به شمار می رود که باید توسط افرادی که به این حرفه مسلط هستند اجرا شود.

اصول و قواعد غرفه سازی

. متخصصان و طراحان دکوراسیون غرفه ها به اصول طراحی غرفه مانند نورپردازی و انتخاب رنگ و متراژ فضا اهمیت زیادی می دهند. در واقع غرفه سازی مطابق با اهداف و قواعد معینی انجام می گیرد و تاثیر چشم گیری در جذب مخاطبان بیشتر دارد. 

برای طراحی غرفه نمایشگاهی باید به مکان و فضایی که قرار است غرفه را در آن طراحی کنید دقت نمایید.

 

متراژ محیطی که قرار است غرفه را در آن  احداث کنید باید با طراحی که برای غرفه انجام گرفته همخوانی و تناسب داشته باشد تا بین رنگ و چیدمان و پارتیشن بندی و تقسیم فضا تناسب ایجاد شود. اگر در زمان طراحی غرفه مطابق با اصول و قواعد غرفه سازی عمل نکنید بازدهی خوبی بدست نمی آورید و در آینده دچار مشکل می شوید. برای کاهش اشتباهات پیش آمده در زمان غرفه سازی حتما اطلاعات خود را افزایش دهید. توصیه می شود قبل از برنامه ریزی برای ساخت غرفه اطلاعات خود را نسبت به اصول و قواعد غرفه سازی افزایش دهید. اگر اطلاعاتی از اصول و قواعد غرفه سازی ندارید می توانید از متخصصان سایت آفنداک کمک بگیرید. 

برنامه ریزی درست در مورد غرفه سازی 

عدم توجه به هزینه ها را می تواند مهمترین و متداول ترین اشتباه دانست که افراد در زمان غرفه سازی مرتکب می شوند. قبل از غرفه سازی باید برنامه ریزی صحیح در خصوص هزینه ها انجام دهید و به گونه عمل کنید تا در هنگام غرفه سازی متحمل هزینه‌ های زیادی نشوید. برای کاهش هزینه های غرفه سازی باید مطابق با اصول و قواعد غرفه سازی کنید تا احتمال بازگشت سرمایه شما افزایش یابد و از سودی که از غرفه سازی بدست آوردید بتوانید هزینه ها را جبران نماید.‌ تزیینات دکوراسیون غرفه باید متناسب با محصولات ارائه شده شما انجام گیرد در غیر این صورت غرفه سازی با اصول و قواعد پیش نمی رود و دچار زیان می شوید. 

طراحی داخلی مناسب از اصول و قواعد غرفه سازی

عدم توجه به طراحی غرفه از دیگر عواملی است که باعث بازدهی نامناسب و خروجی نه چندان جالب می شود. طراحی دکوراسیون داخلی باید به گونه ای باشد تا بتواند نظر بازدید کنندگان را به خود جلب کند و آن ها را تشویق به بازدید از غرفه نماید. طراحی داخلی غرفه باید هماهنگی خاصی داشته باشد تا چشم بازدیدکنندگان را به خود خیره کند. رنگ ها و تم هایی که در طراحی غرفه نمایشگاهی استفاده می شود باید کامل همخوانی و هماهنگی داشته باشند تا جذابیت غرفه دو چندان شود. در زمینه طراحی داخلی اول باید با متخصصانی در ارتباط باشید که در این خصوص تجربه و اطلاعات کاملی دارند. به منظور طراحی استاندارد دکوراسیون غرفه می توانید با متخصص سایت آفنداک در ارتباط باشید. 

65679605-3dae-4dd9-9973-3edf0a07a2c2

اصول و قواعد غرفه سازی در جذب بازدیدکنندگان 

برای اینکه غرفه سازی نمایشگاه شما گیرایی و جذابیت لازم را داشته باشد باید در طراحی غرفه به اصول و قواعد غرفه سازی توجه کنید. موقعیت مکانی غرفه از نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود، چرا که اگر غرفه در مکان نامناسب قرار داشته باشد شمار بازدیدکنندگان را کاهش می دهد. غرفه نمایشگاهی باید به نحوی طراحی شود تا انتقال دهنده پیام شرکت به بازدیدکنندگان باشد. در واقع میان اجزا و طراحی غرفه باید یک هماهنگی کاملی ایجاد شود تا فضای غرفه دکوراسیونی مرتب و منظم داشته باشد. همچنین باید برای مذاکرات بازدید کنندگان یک فضای به عنوان مذاکرات طراحی کنید. باید یک فضای دنج و راحتی را باید برای آموزش استفاده از محصولات شرکت ایجاد کنید تا بازدید کنندگان با علم و آگاهی از نحوه استفاده بتوانند محصولات شما را خریداری کنند. 

انتخاب رنگ مناسب از اصول و قواعد غرفه سازی

یکی از اصول و قواعد غرفه سازی انتخاب رنگ مناسب است. رنگ بندی غرفه باید به نحوی باشد تا باعث برانگیخته شدن احساس بازی کنندگان شود و بازی کنندگان را تشویق کند از بخش های مختلف غرفه دیدن نمایند. انتخاب رنگ از مهمترین فاکتورهایی است که باید در طراحی غرفه به آن توجه داشته باشید در واقع قدرت رنگ ها در جذب مخاطبان بسیار زیاد است و شما می توانید با انتخاب درست و اصولی رنگ نظر مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کنید. البته عدم انتخاب درست رنگ تاثیر منفی بر احساسات مخاطب می گذارد. در طراحی غرفه سازی باید از رنگ های استفاده شود تا آرامش و آسایش را به بازدید کنندگان القا کند. همچنین رنگ انتخابی باید با حوزه کاری و سبک دکوراسیون غرفه هماهنگی داشته باشد. اگر تمایل دارید از کارشناسان و متخصصان این حوزه کمک بگیرید می توانید به سایت آفنداک مراجعه کنید. 

1abdfc2f-faa6-405d-9e19-c549aa6b6569

ایده ای نو در غرفه آرایی

اگر یک ایده خلاقانه و نو در غرفه آرایی داشته باشید می‌ توانید غرفه خود را متفاوت و منحصر به فرد طراحی کنید. از دیگر اصول و قواعد غرفه سازی این است که دکوراسیون غرفه نمایشگاهی شما نباید عیناً شبیه به غرفه های دیگر باشد، چرا که کاملا زننده است. برای طراحی غرفه نمایشگاهی باید ایده های نوآورانه و خلاقانه داشته باشید و بتوانید غرفه نمایشگاهی را به نحوی طراحی کنید که متمایز از سایر غرفه ها بوده و سبک و دکوراسیون آن باعث ایجاد انرژی و آرامش در دل بازدیدکنندگان شود. ایده شما باید کاملاً یونیک و منحصر به فرد باشد تا مخاطبان متوجه تمایز غرفه شما با سایر غرفه های دیگر شوند. 

رعایت نکات مهم در غرفه سازی 

از دیگر اصول و قواعد غرفه سازی نورپردازی مناسب در محیط است. اگر میزان روشنایی و نورپردازی غرفه شما کم باشد فضای غرفه تاریک شده و آمار بازدید کنندگان را کاهش می دهد. یک غرفه نمایشی مناسب باید فضای مناسبی برای نمایش تمام محصولات یک شرکت داشته باشد تا مراجعه کنندگان بتوانند به راحتی به بخش‌ های مختلف غرفه دسترسی داشته باشند و از محصولات مختلف بازدید نمایند. همچنین برای احترام و اهمیت به بازدید کنندگان باید فضایی برای خدمات پذیرایی و اطلاع رسانی ایجاد شود. در صورتی که وسایل اضافی در غرفه دارید باید برای خلوت کردن محیط یک انباری کوچک ایجاد کنید تا وسایل اضافه در غرفه را به انبار منتقل نمود. سعی کنید مبلمان را به نحوی بچینید تا فضای غرفه شلوغ نشود. همچنین برای زیبایی غرفه می توانید از گلدان های تزیینی و غیره استفاده کنید. می توانید از خدمات متنوع سایت افنداک برای غرفه سازی استفاده کنید. 

رعایت اصول و قواعد غرفه سازی  

در طراحی غرفه نمایشگاهی باید استانداردها و اصول و قواعد غرفه سازی را در پیش بگیرید تا طراحی غرفه برای شما کم هزینه و پر بازده باشد. ویترین سازی از دیگر قواعد و اصول غرفه سازی است که باید آن را مد نظر قرار دهید. در واقع برای نمایش کالا های پرفروش باید یک سری از آن ها را درون ویترین قرار داد تا جلوی چشم بازدیدکنندگان باشد. از رنگ های شاد و انرژی بخش برای طراحی ویترین استفاده کنید تا نظر بازدید کنندگان را به خود جلب کند. غرفه نمایشگاهی یک محل تبلیغاتی است که باید به نحوی طراحی شود تا بتوان از آن کسب درآمد کرد. در طراحی غرفه باید از متریال و محصولاتی استفاده کنید تا فضای غرفه را مرتب و منظم کند. در این راستا استفاده از تجهیزات مختلف مانند قفسه یا ویترین و استند برای مرتب سازی محصولات ضرورت دارد.

9b6ce01a-3d85-4035-82fe-b51b7c19405f

معرفی غرفه سازی آفنداک 

شرکت آفنداک به ادرس  afandak.net در زمینه اجرای دکوراسیون داخلی و طراحی غرفه های نمایشی فعالیت می کند و فعالیت خود را در سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است. تیم حرفه‌ ای شرکت آفنداک از توان بالای علمی و هنری بالایی برخوردار هستند و آشنایی کاملی با دانش روز دنیا در زمینه طراحی غرفه های نمایشگاهی دارند. تیم متخصص این شرکت توانسته اند با برخورداری از امکانات اجرایی پروژه های صنعتی، اداری، مسکونی، تجاری را با موفقیت به انجام برسانند. با انجام بیش از ۵۰۰ پروژه موفق توانسته اند جایگاه خود را در این زمینه محکم نماید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied