شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

طرح بخشودگی خلافی چیست و چه زمانی اعلام می شود؟

پرداخت نکردن به موقع خلافی خودرو و فراموش کردن آن برای دارندگان وسایل نقلیه به یک معضل تبدیل شده است. مبلغ این خلافی‌ها با گذشت زمان، روز به روز بالاتر می‌رود و جریمه دیرکرد نیز شامل حال آن‌ها می‌شود. آیا تا به حال، درباره طرح بخشش خلافی ماشین شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید شرایط استفاده از این طرح چیست و در چه مواقعی اعلام می‌شود؟

طرح بخشودگی خلافی چیست و چه زمانی اعلام می شود؟

طرح بخشودگی خلافی خودروها یک فرصت طلایی برای کلیه دارندگان وسایل نقلیه است که برای استفاده از آن باید اخبار را با دقت دنبال کنند. در این مقاله به شما یاد می‌دهیم که چطور از طرح بخشش خلافی خودرو بهره‌مند شوید و در مدت زمان کوتاهی که برای آن در نظر گرفته می‌شود، میزان جرایم ماشین خود را به صفر برسانید. برای آشنایی بیشتر با این طرح، مطالعه مقاله پیش رو را از دست ندهید.

 

بخشش خلافی خودرو هفته نیروی انتظامی؛ طرح تخفیفی برای جریمه‌های سنگین وسایل نقلیه

طرح بخشش خلافی خودرو معمولا برای افرادی است که خلافی ماشین خود را مدت زمان طولانی پرداخت نکرده‌اند و حالا این هزینه بسیار سنگین شده است. در این طرح، بخشی از خلافی خودرو نادیده گرفته می‌شود و راننده ملزم به پرداخت بخشی دیگر است. اغلب مواقع، طرح‌های بخشودگی در مناسبت‌های خاص اجرا می‌شود که یکی از این مناسبت‌ها، هفته نیروی انتظامی است. در این مدت زمان کوتاه، رانندگانی که طرح شامل آن‌ها می‌شود باید با پرداخت جریمه خودرو، اقدام به صفر کردن خلافی کنند. اغلب در این طرح‌ها امکان پرداخت قسطی جریمه‌ها وجود ندارد و مالک خودرو باید به صورت یک‌جا هزینه را پرداخت کند.

بخشش خلافی خودرو دهه فجر؛ راهی برای صفر کردن خلافی خودرو بدون پرداخت کل مبلغ

بخشودگی خلافی خودرو دهه فجر یکی دیگر از انواع طرح‌های بخشودگی خلافی است که معمولا در این دهه برگزار می‌شود. این طرح کلیه جرایم رانندگی و  عوارض آزادراهی را شامل می‌شود. البته طرح‌های مناسبتی ثابت نیستند و در هر سال تعداد و زمان اجرای آن‌ها تغییر می‌کند. اگر بخشش خلافی خودرو ۲۲ بهمن امسال قابل اجرا باشد، حتما پیش از آغاز دهه فجر به اطلاع عموم خواهد رسید. البته بهتر است افرادی که جریمه‌های سنگینی دارند، روزبه‌روز بر حجم این مبلغ اضافه نکنند و هرچه سریع‌تر جرایم و خلافی ماشین خود را تسویه کنند. جریمه‌های سنگین ممکن است موجب توقیف خودرو و بروز مشکلات بسیاری شود. به‌یاد داشته باشید که صفر کردن خلافی خودرو بدون پرداخت امکان‌پذیر نیست و طرح‌های بخشودگی معمولا باعث حذف بخشی از جریمه می‌شوند.

84209d26-928f-4241-9594-ad249d117932

بخشودگی خلافی خودرو در هفته ناجا؛ اخبار جعلی را دنبال نکنید!

با نفوذ شبکه‌های مجازی در کلیه ابعاد زندگی انسان‌ها، اطلاع‌رسانی‌های نادرست بسیاری درباره بخشش خلافی خودروها دست به دست منتقل می‌شود. برای مثال در سال ۱۴۰۱، پیامی با مضمون «نصف شدن خلافی و عوارض سالیانه خودرو ها در هفته ناجا» در فضای مجازی پر شده بود که در حقیقت صحت نداشت؛ ازاین‌رو سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «انتشار چنین خبری کذب بوده و هموطنان به شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود توجه نکنند. اطلاع‌رسانی در مورد کلیه طرح‌ها و تصمیم‌های پلیس راهور در پایگاه خبری راهور ۱۲۰ و خبرگزاری‌های معتبر منتشر می‌شود.»

این طرح‌ها مدت زمان کوتاهی دارند و برای افرادی مناسب هستند که جریمه‌های سنگینی گریبان‌گیرشان شده است. در بخش بعدی به مهلت بخشودگی جرایم رانندگی خواهیم پرداخت.

 

مهلت بخشودگی جرایم رانندگی چقدر است؟

جرایم رانندگی پس از گذشت مدت زمانی محدود، شامل جریمه دیرکرد نیز می‌شوند؛ ازاین‌رو اگر فورا نسبت به پرداخت آن‌ها اقدام نکنید، مجبور به پرداخت مبالغی سنگین خواهید شد. طرح‌های بخشودگی جرایم در بازه‌های زمانی مختلف اجرا می‌شوند. هر یک از این طرح‌ها مدت مشخصی دارند و اغلب حدود یک هفته تا حداکثر یک ماه طول می‌کشند. افراد واجد شرایط می‌توانند در زمان معین، از تخفیف ارائه شده در این طرح‌ها استفاده کنند.

طرح‌های بخشودگی جرایم در زمان مشخصی اجرا نمی‌شوند. یعنی ممکن است در طول یک سال هیچ طرحی اجرایی نشود؛ ازاین‌رو نباید تسویه جرایم و خلافی‌های خودرویتان را به این روزها موکول کنید. با گذشت زمان میزان جریمه دیرکرد افزایش پیدا می‌کند و ممکن است به مبلغی نجومی تبدیل شود. در بخش بعدی روشی آسان و مطمئن برای پرداخت سریع و آسان کلیه عوارض آزادراهی، عوارض سالیانه، عوارض شهرداری و جریمه‌های وسایل نقلیه به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 

e5d9d52c-f167-4777-8655-43e35b5304e3

پرداخت آسان و سریع جرایم و عوارض خودرو با سامانه آیتول

در این مقاله به انواع طرح بخشش خلافی خودرو پرداختیم و نحوه استفاده از آن‌ها را بیان کردیم. این طرح‌ها در مناسبت‌های خاص اجرا می‌شوند و به دارندگان خودروهایی که مدت قابل‌توجهی است که خلافی ماشین خود را پرداخت نکرده‌اند، کمک به‌سزایی می‌کنند. برای اینکه خلافی خودرو را در زمان مقرر پرداخت کنید تا از انباشتگی و افزایش مقدار آن جلوگیری شود، استفاده از راهکارهای پرداخت آنلاین را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آیتول یک سامانه آنلاین و مطمئن است که کلیه دارندگان وسایل نقلیه می‌توانند با استفاده از آن، عوارض و جرایم خودرویشان را در سریع‌ترین زمان ممکن استعلام و پرداخت کنند. این سامانه علاوه‌بر این امکانات، خدماتی همچون خرید و تمدید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را نیز به کاربران عرضه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت itoll.ir یا اپلیکیشن آیتول مراجعه کنید و همچنین می‌توانید با شماره ۸۹۵۱۸۰۱۰ -۰۲۱ تماس بگیرید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied