شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

از کجا محتوا پیدا کنیم؟ ترفندهای پیدا کردن سوژه تولید محتوا [کاملا عملی]

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده از اینترنت، دیجیتال مارکتنیگ جایگاه ویژه‌ ای در دنیای مدرن پیدا کرده است.

از کجا محتوا پیدا کنیم؟ ترفندهای پیدا کردن سوژه تولید محتوا [کاملا عملی]

 

 از آنجایی که محتوا منبع اصلی جذب مشتری و معرفی کسب و کارهای دیجیتال است، بنابراین پیدا کردن محتوای مناسب اهمیت بسیاری در رشد بیزنس و فروش محصولات شما دارد؛ اما آیا به این فکرکرده اید که باید از کجا محتوا پیدا کرد؟ و اینکه اصلا چه نوع محتوایی برای کار شما مناسب است؟

محتوا به انواع مختلفی از قبیل محتوا تصویری، محتوا متنی، محتوا ویدئویی، اینفوگرافی، محتوا تعاملی و پست های وبلاگ تقسیم می شود که شما می توانید با توجه به نوع فعالیت خود، برخی از آنها را مورد استفاده قرار دهید.

هنگام تهیه محتوا ابتدا باید سوژه محتوا را در نظر بگیرید؛ سوژه باید کاربرپسند و جذاب باشد و نحوه ارائه آن موجب جذب افراد شود. از دیگر موادر مهم در تولید محتوا در نظر گرفتن نکات سئو است که موجب دیده شدن محصولات شما و بازاریابی کسب و کارتان می شود. البته یک راه ساده تر برای پیدا کردن تولید محتوا استفاده از خدمات تولید محتوا سایت کدُ سئو می باشد که هم از نظر سئو و کیفیت بالاترین سطح ممکن را در بین دیگر سایت های تولید محتوا دارد.

ترفندهای پیدا کردن سوژه تولید محتوا (ویدئویی) و کاملا عملی

ترفندهای پیدا کردن سوژه تولید محتوا

قبل از تولید محتوا برای وب سایت، صفحه اینستاگرام یا هر فضای دیجیتالی باید توجه داشته باشید که محتوا برای مخاطبان جذاب باشد و آنها را به دنبال کردن کسب و کار شما علاقه مند کند. سوژه جذاب چیست؟ اولین نکته این است که محتوا، موجب درگیر شدن احساسات خواننده شود یا اطلاعات کاربردی و مفیدی را در اختیار او قرار دهد.

در گام بعدی از جملات و کلمات  تأثیرگذار استفاده کنید و در نوشتن یا تولید محتوای ویدئویی نهایت خلاقیت خود را به کار برید. توجه داشته باشید که 100 الی 200 کلمه ابتدایی محتوا متنی و ثانیه های اول محتوا ویدئویی باید آنقدر گیرایی داشته باشد که مخاطبان را به خواندن یا دیدن مطلب شما ترغیب کند. حالا ببینیم از کجا باید محتوا پیدا کنیم؟

  • استفاده از Google keyword planner

اطلاعات این قسمت کاملا دقیق هستند چوم مستقیما از گوگل استخراج می شوند و شما می توانید با جستجو کلمات کلیدی مرتبط با سایت یا وبلاگ خود تمامی کلیدواژه های مرتبط را پیدا کنید. اگر حجم جستجوی کلیدواژه ای بالا باشد اما سایت های کمی به آن پرداخته باشند ، در تولید محتوا آن کلیدواژه را در اولویت قرار دهید.

  • استفاده از ابزار FAQ Fox

بررسی سؤالات متدوالی که ذهن مخاطبان را به خود مشغول کرده، یکی از بهترین ترفندهای پیدا کردن سوژه محتوا است. معمولا وقتی موضوعی را در گوگل سرچ می کنید، قسمتی مربوط به سؤالات متداول باز می شود؛ بنابراین با مطالعه سایت های رقبا و پرسش و پاسخ ها می توانید برای تولید محتوا ویدئویی یا متنی مناسب اقدام کنید.

استفاده از ابزار FAQ Fox نیز می تواند شما را در زمینه پیدا کردن سؤالات متداول کمک کند. فقط فراموش نکنید که اگر سؤالی را در محتوا خود مطرح کردید حتما جواب مستقیم و صحیح آن را نیز در اختیاز کاربران قرار دهید؛ زیرا عدم پاسخ دهی مناسب موجب می شود مخاطبان اعتماد خود را نسبت به سایت و کسب و کار شما از دست بدهند.

  • استفاده از کنسول گوگل

همانطور که می دانید کلیدواژه ها نقش مهمی در افزایش بازدید سایت و جذب مخاطبان دارد؛ کنسول گوگل دارای قسمتی است که در آن کلیدواژه هایی را که کاربران از طریق جستجو آنها وارد سایت شما شده اند، نشان می دهد.

در این بخش تعداد کلیک ها، تعداد بازدیدها و کوئری ها نمایش داده می شود و با آنالیز آنها می توانید سوژه محتوا بعدی خود را پیدا کنید. به این معنی که اگر تعداد کلیک های یک کلمه صفر باشد یا تعداد کلیک کمی داشته باشد، شما متوجه می شوید که کاربران به دنبال آن موضوع بوده اند اما در سایت شما مطلب مفیدی پیدا نکرده اند. پس محتوا متنی یا محتوا ویدئویی بعدی خود را روی آن کلیدواژه ها متمرکز کنید.

  • بررسی نتایج جستجو گوگل

اگر می خواهید بدانید که از کجا محتوا پیدا کنید؟ کافی است موضوع مورد نظر خود یا مبحث مرتبط با کسب و کارتان را در گوگل سرچ کنید و در عرض چند ثانیه با ایده ها، سؤالات و تیترهای مختلفی مواجه شوید که بیشترین جستجو را در بین کاربران داشته اند. حالا وقت آن ایت که از میان ایده های مختلف، سوژه محتوا خود را پیدا کنید.

فراموش نکنید که فقط به صفحه اول گوگل اکتفا نکنید، صفحات دوم و سوم را نیز بررسی کنید تا بتوانید موضوعاتی را که رتبه خوبی ندارند، ببینید و با خلاقیت خود یک محتوا بهینه و مفید تولید کنید. علاوه بر این می توانید موضوع مورد نظر خود را در سایت های انگلیسی نیز جستجو کرده و از ایده های آنها نیز استفاده کنید.

  • استفاده از کورا QUORA

یکی دیگر از ترفندهای سوژه پیدا کردن تولید محتوا متنی و ویدئویی، استفاده از ابزار کورا است. در این صفحه تعداد زیادی محتوا، پرسش و پاسخ در زمینه های مختلف، به صورت لحظه ای قرار می گیرد. شما می توانید موضوع مرتبط با فعالیت خود را در آنجا جستجو کنید و از میان سؤالات و تیترها، ایده بگیرید و محتوا مناسب خود را تولید کنید.

  • استفاده از topic search

یکی از روش های مفید در پیدا کردن سوژه محتوا، استفاده از تاپیک سرچ است. ابتدا موضوع مرتبط با کسب و کار خود را مشخص کنید؛ سپس در قسمت جستجو گوگل آن را تایپ کرده و سرچ کنید. بعد از این کار تعداد زیادی تیتر و زیرتیتر در صفحه گوگل نمایش داده می شوند که همگی با موضوع شما مرتبط هستند؛ حالا می توانید با مطالعه آنها و بررسی سایت های رقیب، سوژه محتوا خود را پیدا کنید.

انواع محتوا

انواع محتوا

محتوا انواع مختلفی دارد که شما می توانید با توجه به نوع فعالیت خود از یک یا چند مورد از آنها در سایت یا وبلاگتان استفاده کنید. اما محتوا خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد و انواع محتوا چیست؟

  • محتوا متنی

محتوا متنی یکی از رایج ترین و متداول ترین انواع محتوا است که علاوه بر جذابیت باید از استانداردهای سئو برخوردار باشد تا بتواند رتبه سایت شما را در موتورهای جستجو گوگل بالا ببرد و کاربران بیشتری را جذب خود کند. محتوا متنی شامل پست های بلاگ، کتاب الکترونیکی، نقل قول ها و لیست مجلات و سایت های مختلف می شود.

  • محتوای تصویری

یکی از محبوب ترین محتواهاف محتوا تصویری مثل عکس و ویدئو است. جذابیت، سایز و کیفیت محتوا تصویری و ویدئویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ علاوه بر این شما باید بتوانید در یک تصویر یا ویدئو کوتاه اطلاعات مفید و کاملی به مخاطبان منتقل کنید. محتوا تصویری شامل عکس، فیلم کوتاه، تصاویر اطلاعاتی و ویدئوهای کوتاه، تصویر مجلات و پوستر فیلم ها می شود.

  • محتوا تعاملی

یکی از محتواهای محبوب در بین کاربران، محتوا تعاملی است. در این نوع محتوا شما می توانید با طرح سؤال، برگزاری مسابقات، اهدا جوایز و پاسخگوی به کامنت ها، کاربران را به صفحه اینستاگرام یا سایت خود جذب کنید.

  • محتوا ویدئویی

محتوا ویدئویی باید از کیفیت و سایز استانداردی برخوردار باشد تا کاربران برای دیدن آن دچار مشکل نشوند. یکی از پلتفرم های جذاب برای قرار دادن محتوا ویدئویی، YouTube است که شما می توانید با در نظر گرفتن استانداردها و قوانین آن، محتوا خود را نشر دهید.

  • پادکست

همانطور که می دانید اغلب افراد به دلیل داشتن مشغله کاری نمی توانند مطالب را مطالعه کنند یا ویدئوها را ببینند، برای این اشخاص بهترین محتوا، پادکست است. شما می توانید با توجه به نوع کسب و کار خود سوژه محتوا را انتخاب کرده و پادکست و فایل صوتی از آن تهیه کنید.

  • اینفوگرافیک

اگر می خواهید مخاطب را در کمترین زمان جذب سوژه محتوا خود کنید و اطلاعات لازم را در اختیار او قرار دهید، محتوا اینفوگرافیک بهترین روش است. این نوع محتوا علاوه بر اینکه زیبایی بصری دارد می تواند کاربران را به کسب و کار شما علاقه مند کنند.

چگونه محتوا جذاب پیدا کنیم؟

توجه داشته باشید که محتوا متنی شما باید در 100 تا 200 کلمه اول کاربر را به خود جذب کند یا در چند ثانیه اول محتوا ویدئویی او را به تماشا کردن ادامه آن، ترغیب نماید. سعی کنید در چند پاراگراف اول با مطرح کردن سؤالات مورد نظر مخاطب او را تا انتهای مطلب با خود همراه کنید.

حتما از وب سایت های خارجی ایده بگیرید و خود را به روز نگه دارید. از دیگر ترفندهای محتوا خوب این است که عکس های زیبا و باکیفیت را در بین محتوا متنی خود قرار دهید. فراموش نکنید که از تیترهای جذاب و کاربرپسند در محتوا استفاده کنید؛ همچنین از محتوا ویدئویی خود، محتوا متنی نیز تهیه نمایید.

نتیجه گیری

انتخاب سوژه مناسب برای محتوا یکی از روش های مؤثر در بازاریابی است. همانطور که ملاحظه کردید شما می توانید از طریق سرچ کنسول، ابزرا کورا، Google keyword planner و بررسی سؤالات متداول، سوژه مناسب برای محتوا پیدا کنید. فراموش نکنید که محتوای مفید و جذاب می تواند به پیشرفت کسب و کارتان کمک کرده و کاربران را به سمت شما جذب کند.

منبع : codoseo.net - hubspot.com

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied