شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

جدی‌ ترین چالش ‌های دیجی کالا در سال 1401

اهداف تمامی فروشگاه‌های آنلاین حفظ نمودن کیفیت کالا و تنوع در محصولات است تا بتوانند نظر مصرف کنندگان را به خود جلب نمایند.

جدی‌ ترین چالش ‌های دیجی کالا در سال 1401

روزانه تعداد زیادی از خریداران به این فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کرده و خرید خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند. در برخی از این فروشگاه‌ها، مانند دیجی کالا، فروشنده‌های زیادی نیز وجود دارد که هدف فروشنده برای ورود به چنین محیطی فروش کالا خود و هدف مشتری خریداری آسان و با کیفیت محصولات مورد نیاز خود بدون فوت وقت است. از این جهت که دیجی کالا فروشگاه اینترنتی گسترده‌ای است و روزانه صدها هزار یا شاید میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند، با چالش‌های زیادی رو به رو است. در ادامه به بررسی آن‌ها و شیوه حل چالش‌ها از سوی دیجی کالا خواهیم پرداخت.

چالش‌های دیجی کالا

مانند هر فروشگاه آنلاین دیگری، دیجی کالا نیز با چالش‌هایی رو به رو است، به ویژه که امروز شاهد ورود فروشگاه‌های آنلاین بسیاری هستیم که به طور تخصصی و در یک حوزه خاص اقدام به ارائه کالا و خدمات می‌کنند. در ادامه به بررسی جدی‌ ترین چالش ‌های دیجی کالا در سال 1401 خواهیم پرداخت:

فروش اجناس بی‌کیفیت

از سری چالش‌هایی که این روزها دیجی کالا با آن دست و پنجه نرم می‌کند، فروش اجناس بی‌کیفیت و تقلبی از سوی برخی از فروشنده‌ها است. این دست از فروشنده‌ها اغلب در جشنواره‌هایی که از سوی دیجی کالا برگزار می‌شود، اقدام به عرضه محصولات و کالاهایی می‌کنند که کیفیت چندانی نداشته تا بتوانند سود بیشتری از سهمشان را از آن خود کنند.

 

البته لازم به ذکر است که تعداد محدودی از فروشنده‌ها اقدام به چنین کاری می‌نمایند، اما این تعداد معدود در مقابل حجم زیاد مشتریان، به شدت خودنمایی می‌کند و به این ترتیب منجر به نارضایتی بسیاری از مشتریان از دریافت کالاهای بی‌کیفیت می‌شود. این درحالی است که در فروشگاه‌های تخصصی، این مشکلات به ندرت به چشم می‌خورد.

ورود فروشگاه های آنلاین تخصصی

درست است که دیجی کالا طیف گسترده‌ای از کالاها را به فروش می‌رساند، اما حقیقت این است که فروشگاه‌های آنلاین بسیاری وجود دارند که به صورت تخصصی، محصولاتی را در حوزه‌ای خاص به فروش می‌رسانند و اتفاقا نظارت و کنترل کیفیت بر ارائه این محصولات بسیار جدی‌تر است. به همین ترتیب، در این میان بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا برای خرید کالاهایی، به این فروشگاه‌های تخصصی مراجعه نمایند؛ چرا که هم اطلاعات مفصل‌تری در اختیار آنان قرار می‌گیرد و هم می‌توانند از خرید محصول باکیفیت و اصل اطمینان داشته باشند.

عدم کنترل روی قیمت گذاری کالا

چالش دیگری که فروشگاه دیجی کالا زیاد با آن سر و کار دارد، عدم کنترل قیمت‌ها یا درج قیمتی کاذب بر روی محصولی بی‌کیفیت است. با توجه به تورم اقتصادی که در کشور وجود دارد و عدم ثبات قیمت‌ها، برخی قیمت گذاری‌ها توسط فروشندگان منطقی به نظر می‌رسد. این دسته از تولیدکنندگان و فروشندگان، بر اعتبار خود تکیه کرده و سعی بر ارائه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب دارند تا بتوانند به این طریق مشتریان را راضی نگه داشته و به فروش بیشتری دست یابند.

8bbdce68-a80b-4a2a-8f2e-d1559ee32dc6

همچنین بخوانید : آموزش دریافت جدید ترین کد های تخفیف دیجی کالا بدون محدودیت

در این میان اما، گاهی فروشنده تصویری با کیفیت از محصول را بارگزاری می‌نماید و قیمت محصول را با توجه به همان محصول باکیفیت، درج می‌کند؛ درحالی که کالای نهایی که به دست مشتری می‌رسد، از نظر کیفیت با نمونه اصلی، مغایرت دارد. در این صورت به اصطلاح به این عملکرد قیمت گذاری کاذب می‌گویند. همچنین با توجه به اینکه فروشندگان بصورت اینترنتی اقدام به فروش محصول خود می‌نمایند، خریداران انتظار دارند قیمت‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی نسبت به فروشگاه‌های فیزیکی، متعادل‌تر باشند.

اخلال با ورود کاربران زیاد

بدون تردید فروشگاه دیجی کالا یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین بوده که روزانه تعداد زیادی از کاربران از این فروشگاه بازدید می‌کنند. اما هنگام برگزاری جشنواره‌های فروش که بر حجم بازدیدکنندگان افزوده می‌شود، این سایت و اپلیکیشن آن، هر از گاهی می‌تواند با اختلالاتی مواجه شود. به این ترتیب ضعف و مشکلات فنی برای مقابله با ورود زیاد کاربران به سایت و اپلیکیشن دیجی کالا، می‌تواند از جمله چالش‌های پیش روی این فروشگاه آنلاین باشد.

به دلیل عظمت و گستردگی این فروشگاه آنلاین، کاربران انتظار دارند که این فروشگاه در بالاترین سطح کیفیت، اقدام به ارائه خدمات کند.

دیجی کالا و حل چالش های پیش رو

دیجی کالا یک سایت و اپلیکیشنی محبوب است که تعداد زیادی از افراد آن را می‌شناسند و برای یک بار هم که شده، از آن خرید کرده‌اند. این فروشگاه آنلاین توانسته نظر بسیاری از کاربران را اعم از فروشندگان و خریداران به خود جلب نماید. حقیقت اما این است که چالش‌های پیش روی دیجی کالا، سبب شده تا بسیاری از فروشگاه‌های تخصصی، با نقاط قوت خود، بسیاری از مشتریان و کاربران دیجی کالا را به خود جذب کرده و در نهایت از آن‌ها مشتریانی وفادار بسازند.

البته دیجی کالا توانسته با جذب تعداد زیادی از فروشندگان تنوع بسیار بالایی را در میان کالاهای موجود در فروشگاه خود داشته باشد تا خریداران بتوانند با تنوع زیادی از محصولات در یک پلتفرم آنلاین رو به رو بوده و از این نظر انتخاب بهتری برای خرید محصول داشته باشند.

دیجی کالا برای برطرف کردن و یا کم‌تر شدن چالش‌های موجود اقدام به وضع برخی قوانین نموده است تا هنگام جذب فروشندگان با مشکلاتی مواجه نشده و خریداران با اطمینان بیش‌تری اقدام به خریداری نمایند. دیجی کالا با نظارت بر قیمت گذاری‌ها توانسته از قیمت گذاری‌های کاذب یا بیش از حد معمول جلوگیری نماید که برای پایش قیمت‌ها اقدام به رسم نمودارهایی در قسمت کالا نموده است. به این ترتیب خریدار با توجه به آن نمودار، بتواند فروشنده متخلف را شناسایی کرده و نسبت به اختلاف قیمت کالا در دیجی کالا و بازار آگاه شود.

3e0f7cc9-1295-45f0-9152-756fcb7f21b7

ضمن آنکه برای عدم ارائه کالایی بی‌کیفیت و رفع این چالش، دیجی کالا اقدام به ارائه نمودن تضمین کالا کرده است تا در صورتی که کالای بی‌کیفیت از سوی فروشنده به خریدار ارائه شد، محصول مرجوع شده و فروشنده اطلاع یابد.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied