شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

ارسال کد تخفیفی پیامکی، روشی کاربردی و هدفمند

بی شک روزانه ده‌ها کد تخفیف برای شما از طریق پیامک ارسال می‌شود. از استارتاپ‌هایی مانند اسنپ و دیجی کالا گرفته تا سایت‌ها و پیج‌هایی که عضو هستید و از آنها خرید می‌کنید. این کد تخفیف‌ها ممکن است برای شخص شما ( با ذکر نام شما؛ مثلا آرزو عزیز شما تا تاریخ ... می‌توانید از ... درصد تخفیف فروشگاه ... بهره‌مند شوید) و یا به صورت کلی برای همه‌ی مخاطبان (تخفیف ویژه ... درصدی تا تاریخ ...)ارسال شود...

ارسال کد تخفیفی پیامکی، روشی کاربردی و هدفمند

بی شک روزانه ده‌ها کد تخفیف برای شما از طریق پیامک ارسال می‌شود. از استارتاپ‌هایی مانند اسنپ و دیجی کالا گرفته تا سایت‌ها و پیج‌هایی که عضو هستید و از آنها خرید می‌کنید. این کد تخفیف‌ها ممکن است برای شخص شما ( با ذکر نام شما؛ مثلا آرزو عزیز شما تا تاریخ ... می‌توانید از ... درصد تخفیف فروشگاه ... بهره‌مند شوید) و یا به صورت کلی برای همه‌ی مخاطبان (تخفیف ویژه ... درصدی تا تاریخ ...)ارسال شود. در هر دو صورت جذابیت خاصی برای مخاطب ایجاد خواهد کرد و بهانه‌ای می‌شود برای خرید مجدد. در واقع ارسال کد تخفیف پیامکی، روشی بسیار هدفمند و پر سود برای مجموعه‌های بزرگ و کوچک است که در این مقاله قصد داریم پیرامون این موضوع با هم صحبت کنیم.

هدف از ارسال پیامک کد تخفیف

بسیاری از مردم علاقه‌ی زیادی به تخفیف گرفتن دارند. این که محصولی کمی پایین‌تر از قیمت اصلی خریداری شود، نا خداگاه نقطه‌ی مثبتی در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.جالب است بدانید که تخفیف گرفتن فقط برای فرهنگ ما نیست. سایت‌های خارجی مانند آمازون که بسیار مطرح هستند، برای سال نو، یا جمعه سیاه تخفیف در نظر می‌گیرند و مخاطبان خارجی از این تخفیفات استقبال زیادی می‌کنند. پس در نتیجه تخفیف گذاشتن و یا ارسال پیامک تخفیفی، نوعی بازاریابی محسوب می‌شود که طرفداران خاص خود را دارد.

هر مجموعه‌ای دو هدف، از ارسال پیامک کد تخفیف دارد که در این قسمت به آن می‌پردازیم.

-    کد تخفیف برای مشتریان خرید اولی: شما می‌توانید با ارسال کد تخفیف 10 تا 50 درصدی، تخفیف برای خرید اول در نظر بگیرید.حتی می‌توانید کد تخفیف برای معرف هم تعریف کنید. اینگونه که هر کدام از مشتریان قدیمی، مشتری جدیدی به مجموعه شما معرفی کنند، هر دو عزیز کد تخفیف خواهند داشت.

-    کد تخفیف برای مشتریان بالقوه: برای مشتریان قدیمی خود در مناسبت‌های مختلف، کد تخفیف در نظر بگیرید تا شما را فراموش نکنند. در واقع شما با ارسال کد تخفیف برای مشتریان قدیمی باعث می‌شوید که ارتباط فی مابین کماکان حفظ شود.

پیامک تخفیفی

انواع تخفیف در بازاریابی و فروش

در حوزه‌ی بازاریابی و فروش چهار نوع تخفیف تعریف شده است که برای شما به صورت مختصر در مورد آنها می‌نویسم.

-    تخفیف درصدی: در این نوع تخفیف شما به سه روش می‌توانید تخفیف خود را تعریف کنید.

1-    درصد تخفیف روی محصولات

2-    درصد تخفیف روی کل مبلغ خریداری شده

3-    درصد تخفیف تا سقف تعیین شده.

دو مورد اول که کاملاً واضح هستند اما اگر بخواهیم در مورد آیتم آخر توضیحاتی دهیم باید بگوییم که: مجموعه شما باید سقفی برای خرید در نظر بگیرید و اعلام کند، اگر تا میزان تعیین شده خرید انجام شد کد تخفیف برایتان اعمال می‌شود برای مثال اگر از این فروشگاه اینترنتی 500 هزار تومان خرید کردید، 20 درصد تخفیف برای شما اعمال خواهد شد.

-    ارسال رایگان: برخی از افراد هستند که علاقه زیادی به خرید اینترنتی دارند و معمولاً در طول ماه،  به دفعات خرید خواهند داشت. برای این دسته از افراد سخت است که هر بار بخواهند بابت ارسال کالا هزینه پرداخت کنند.  سایت‌های معتبر سقفی در نظر می‌گیرند و اعلام می‌کنند که با خرید مثلاً 500 هزار تومان ارسال رایگان اعمال می‌گردد.

-    تخفیف نقدی: بسیاری از فروشگاه‌ها هستند که تخفیف نقدی را به جای تخفیف درصدی ترجیح می‌دهند. به مشتری اعلام می‌کنند که با خرید این محصول مثلاً 10 هزار تومان تخفیف بگیرید. این نوع تبلیغ برای رستوران‌ها بسیار کاربردی است.

-    تخفیف به صورت هدیه و شارژی: برخی از فروشگاه‌ها اعلام می‌کنند که با هر خرید در کیف پول شما مبلغی به عنوان هدیه واریز می‌شود که در خریدهای بعدی می‌توانید از این مبلغ استفاده کنید. درواقع در این روش شما به نوعی مشتری را ترغیب می‌کنید که باز هم از سایت شما خرید داشته باشد.

ارسال کد تخفیف برای چه محصولاتی اعمال شود؟

در گذشته این تفکر باب بود که اجناسی که ته انبار مانده‌اند، تخفیف می‌خورند. اما امروز دیگر این موضوع منقضی شده است. البته هنوز هم اولویت با کالاهای مانده در انبار است اما در کنار آنها اجناسی که بسیار پرطرفدار هستند هم باید تخفیف داده شود تا مشتری جذب سایت شود. برای مثال در تخفیف Black Friday برندهای معروف مانند اپل، سامسونگ، شیائومی و ... هم تخفیف می‌گذارند. حال درست است که این تخفیف‌ها محدود است، اما باز هم مخاطبان خاص خود را دارد. پس سعی کنید نیاز مشتری را بشناسید و با توجه به آن محصولات تخفیفی را تعریف کنید.

متن پیامک کد تخفیف خود را درست ارسال کنید

دقت کنید که در متن پیامک خود میزان کد تخفیف درست نوشته شود همچنین در ارسال کدهای تخفیف خود حتماً ارسال لینک در پیامک فراموش نشود. یادتان باشد که همان طور که کد تخفیف در دید مخاطب قرار می‌گیرد؛ لینک هم باید باشد تا سریع به آن مراجعه کند. قرار نیست که مخاطب کد تخفیف را ببیند، بعد تازه شروع به سرچ کردن سایت شما کند و وارد سایت شود. یادتان باشد که برنامه ریزی دقیقی برای متن پیامکی خود داشته باشید.

پیامک تخفیفی

ارسال کد هدیه پیامکی از طریق وب سرویس

برخی مواقع برای مخاطبان خود در روز تولد و یا روزهای خاص مانند روز زن، روز دختر، روز پدر و ... نیاز به ارسال پیامک دارید. باید بگوییم که برای مدیریت پیامک‌ها و تخفیفات داده شده، وب سرویس‌ها بهترین گزینه هستند. چرا که شما اطلاعات را به صورت دیتابیس در اختیار سیستم قرار می‌دهید و از طریق وب سرویس‌ها بدون نیاز به نیروی انسانی متعدد در تاریخ تعریف شده به صورت خودکار ارسال پیامک انبوه انجام می‌گیرد. همچنین از طریق وب سرویس‌ها شما به خوبی می‌توانید به نتایج کمپین پیامک تبلیغاتی خود دسترسی داشته باشید.

مزایای ارسال کد تخفیف پیامکی

-    ارسال انبوه پیامک در کمترین زمان ممکن

-    عدم نیاز به اینترنت

-    مقرون به صرفه و کم هزینه

-    در دسترس بودن برای تمامی مخاطبان

-    روشی آسان برای تبلیغات برندینگ

-    پیدا کردن مشتریان جدید

-    ارتباط با مشتریان بالقوه

-    عدم نیاز به طراحی بنر و تیزر تبلیغاتی

-    و ...

سخن آخر

این روزها رقابت بین فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیاد شده است. برای آنکه در این فضا پرکار و پر فروش باشید، لازم است که برنامه ریزی تبلیغاتی خوبی برای مجموعه خود در نظر گرفته باشید. یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی ارسال پیامک کد تخفیف برای مخاطبان است. از آنجایی که افراد عاشق خرید کردن و تخفیف گرفتن هستند، این کدها می‌توانند جذابیت خاصی برای مشتری ایجاد نمایند . این دیگر هنر شماست که برنامه تخفیفی خود را چگونه چیده باشید تا مشتری با مراجعه به سایت شما خرید انجام دهد و دست خالی سایت را ترک نکند.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied