شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

دلیل اینکه قبوض پشت‌گوش انداخته می‌شود؟

امروزه خدمات و امکاناتی برای زندگی عموم افراد به وجود آمده‌اند که استفاده از آن‌ها مستلزم پرداخت مبلغی است که به طور دوره‌ای به‌عنوان قبض صادر می‌شود.

دلیل اینکه قبوض پشت‌گوش انداخته می‌شود؟

امروزه خدمات و امکاناتی برای زندگی عموم افراد به وجود آمده‌اند که استفاده از آن‌ها مستلزم پرداخت مبلغی است که به طور دوره‌ای به‌عنوان قبض صادر می‌شود. امروزه افراد به‌صورت دوره‌ای قبض آب، برق، گاز، تلفن ثابت و غیره را دریافت می‌کنند که بایستی در مدت‌زمان مشخصی پرداخت کنند. برای پرداخت قبض افراد باید به بانک مراجعه کنند یا در هر پرداخت اطلاعات روی قبض را وارد کرده و استعلام بگیرند که کار‌هایی وقت‌گیر و زمان‌بر هستند؛ ازاین‌رو افراد پرداخت قبوض را پشت‌گوش انداخته و در نهایت فراموش می‌کنند!

 در صورت عدم پرداخت شما دیگر قادر به استفاده از آن امکانات نخواهید بود و مشکلات و دردسر‌های آتی زیادی پیش روی شما است. در ادامه روشی عالی برای تسهیل امر پرداخت قبوض ارائه می‌شود، پس با ما همراه باشید.

 

قبض‌ها چه زمانی صادر می‌شود؟ موعدشان چه زمانی است؟

قبوض در بازه‌های زمانی مشخصی صادر می‌شوند. برای مثال قبض گاز در بازه 28 الی 30 روزه، یا قبض برق در بازه‌های 60 روزه برای مشترکان کم‌مصرف صادر می‌شود. هر قبض صادر شده‌ای موعد مقرر و مشخصی برای پرداخت دارد که مشترکان باید در آن دوره اقدام به پرداخت مبلغ تعیین شده کنند وگرنه اشتراک مصرفشان قطع خواهد شد.

روش‌های پرداخت قبض

راه و روش‌های مختلفی برای پرداخت قبوض وجود دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

مراجعه به بانک

یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین روش‌های پرداخت قبض مراجعه به بانک است. در این روش افراد به بانک مراجعه می‌کنند و در صفی طولانی منتظر می‌مانند تا بتوانند در نهایت قبض خود را پرداخت کنند. این روش بسیار زمان‌بر است، حال تصور کنید برای پرداخت تمامی قبوض و همچنین خلافی خودرو بخواهید این پروسه را تکرار کنید. بی‌شک زمان ارزشمند بسیاری را برای پرداخت قبض تلف خواهید کرد.

jkljkljkl

به‌صورت غیرحضوری

با پیشرفت تکنولوژی راه‌های گوناگونی برای پرداخت قبض به وجود آمده است. تلفن‌بانک و اینترنت بانک از جمله این روش‌ها هستند؛ اما برخی مسائل استفاده از این خدمات را با مشکل مواجه کرده است. روی قبوض اعداد و اطلاعاتی وجود دارند که بایستی در هر پرداخت آن‌ها را وارد کنید که شناسه قبض و شناسه پرداخت از مهم‌ترین اطلاعات هستند.

  • شناسه قبض: عددی 6 الی 13 رقمی است. این رقم مشخصات مشترکان و نوع قبض (برق، قبض تلفن، آب و غیره) را نشان می‌دهد. این شناسه در تمامی قبوض ثابت و بدون تغییر است.
  • شناسه پرداخت: این عدد 6 الی 13 رقمی است، دوره قبض را مشخص می‌کند که باید در روش‌های پرداخت غیرحضوری به‌درستی وارد شوند.

از جمله مشکلاتی که در این روش وجود دارد، امکان وارد کردن اشتباه اطلاعات یا گم‌کردن قبوض است. به دلیل وجود این مسائل و مشکلات افراد معمولا پرداخت قبوض را بسیار پیچیده دانسته و پشت‌گوش می‌اندازند.

ertert

به‌وسیله سوپر اپلیکیشن تاپ

تاپ اپلیکیشنی کاربردی است که می‌توان به کمک آن تمامی قبوض را در زمانی کوتاه پرداخت کرد. روش پرداخت قبوض به این شیوه است که شما سوپر اپلیکیشن تاپ را روی گوشی‌های هوشمند خود نصب‌کرده و سپس بخش پرداخت قبوض را انتخاب می‌کنید.

 در این قسمت شما اطلاعات قبض را وارد کرده و پرداخت می‌کنید. تمامی این داده‌ها در بخش قبوض ذخیره می‌شوند، بعدازاین دیگر نیازی به واردکردن تک‌تک اطلاعات ندارید. تنها کافی است به بخش پرداخت قبض رفته و نوع قبض و نام مشترک برای مثال قبض برق منزل، قبض آب اداره، قبض گاز منزل مادر و غیره را انتخاب کرده و پرداخت کنید.

با استفاده از اپلیکیشن تاپ https://top.ir   شما با مسائل و مشکلاتی مانند کمبود زمان، واردکردن اشتباه اطلاعات و گم‌کردن قبوض مواجه نمی‌شوید و می‌توانید در زمان مقرر اقدام به پرداخت کنید.

خدمات خودرویی هم با سوپر اپلیکیشن تاپ

خلافی خودرو از جمله مواردی است که افراد به فکر پرداخت سریع آن هستند؛ اما روش‌های پرداخت آن را پیچیده می‌دانند. بهتر است بدانید با سوپر اپلیکیشن تاپ به‌راحتی می‌توانید خلافی خودرو خود را نیز پرداخت کنید. این مورد به دو صورت قابل پرداخت است.

  • روش اول: در این روش شما پلاک خودرو خود و سایر اطلاعات را وارد کرده و استعلام می‌گیرید. سپس اطلاعات خلافی همراه با جزئیات و به‌صورت جمع مبلغ به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید آن را پرداخت کنید.
  • روش دوم: در این روش خلافی خودروی‌تان به‌صورت پیامکی به شما ارسال می‌شود که می‌توانید با واردکردن اطلاعات موجود (شناسه قبض و شناسه پرداخت) جریمه خودرو را پرداخت کنید.

 این روش‌ها هیچ‌گونه پیچیدگی ندارند و در کسری از دقیقه قابل انجام‌دادن هستند.

سخن پایانی

در این مطلب درباره مشکلات و مسائلی که باعث تأخیر در پرداخت قبوض می‌شوند آشنا شدید. سپس راه حلی اساسی برای تمامی این مشکلات ارائه شد و آن استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ است. سوپر اپلیکیشن تاپ پلتفرمی مطمئن و قابل‌اعتماد است که زیر نظر بانک پارسیان، بانک مرکزی، پلیس فتا و شاپرک فعالیت می‌کند. این اپلیکیشن توانسته بستری امن و مطمئن را برای کاربران خود به وجود آورد.

سوپر اپلیکیشن تاپ علاوه بر بخش پرداخت قبوض و خلافی خودرو، شامل 73 سرویس کاربردی دیگر است که می‌توانید در بخش‌های مختلف زندگی‌تان مانند خدمات مرتبط با گردشگری، مالی و اعتباری، ناجا، سجام، خرید شارژ و غیره از آن استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از خدمات این سوپر اپلیکیشن بالارفتن شانس برنده‌شدن در جشنواره ویژه تاپ است، پس در دانلود و نصب این اپلیکیشن درنگ نکنید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied