شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

ترشی بادمجان خشک را با این روش درست کنید

همه ی ما برای درست کردن ترشی بهتر نیاز به ترفندهایی داریم که دانستن و انجام دادن آن می تواند در تهیه یک ترشی درجه یک به ما کمک کند ما نیز قصد داریم در این مقاله به توضیحی راجب ترفندهای بهتر شدن ترشی و چگونگی تهیه آن بپردازیم تا شما نیز از آن استفاده کنید.

ترشی بادمجان خشک را با این روش درست کنید

همه ی ما برای درست کردن ترشی بهتر نیاز به ترفندهایی داریم که دانستن و انجام دادن آن می تواند در تهیه یک ترشی درجه یک به ما کمک کند ما نیز قصد داریم در این مقاله به توضیحی راجب ترفندهای بهتر شدن ترشی و چگونگی تهیه آن بپردازیم تا شما نیز از آن استفاده کنید.

ترشیهای بادمجان به دلیل محبوبیت زیادی که دارد در انواع مختلفی هم تهیه می‌ شوند مانند شکم پر،  با رب انار، بوشهری و همچنین کبابی که در هر کدام از این روشها بادمجان را به نوعی به ترشی اضافه می‌ کنند که طعم بسیار عالی و به‌ یاد ماندنی دارد.

برای خرید و سفارش انواع ترشی به صورت عمده می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

شما بعد از انجام تمامی مراحلی که گفتیم باید به آماده‌ سازی مواد ترشی بپردازید که در این مرحله باید سیر و سبزیها را خرد کرده و آنها را آماده کنید.

شاید در اینجا برایتان سوال پیش بیاید که از چه نوع سبزی برای معطر کردن ترشی می ‌توانیم استفاده کنیم که باید گفت شما می ‌توانید از نعناع خشک و همچنین مرزه به ‌عنوان یک سبزی معطر برای خوشمزه ‌تر شدن و خوش عطر شدن ترشی خود استفاده کنید.

ترشی بادمجان خشک

یکی از چاشنیهای بسیار خوشمزه و عالی برای غذا ترشی بادمجان خشک می‌ باشد که ممکن است در هر شهری به شیوه ‌هایی تهیه‌ شده باشد و شما آنها را دیده باشید که یکی از روشهای تولید آن ترکیب کردن بادمجان خشک با سبزیهای معطر و سیر ترشی می ‌باشد ضمن آن که با خوردن  آن مزه ‌ای جدید را امتحان می‌ کنید می ‌تواند طعم آن برای شما بسیار به ‌یاد ماندنی باشد.

شما عزیزان باید در ابتدای تهیه این ترشی بادمجانها را خشک و آماده کنید  که می ‌توانید برای بهتر شدن ترشی خود بادمجانهای قلمی با پوستهای سیاه و براق استفاده کنید.

شما برای خشک کردن بادمجانهای خود باید بادمجانهای خود را از قسمت طول تا سر بادمجان برش دهید به ‌طوری‌که بادمجانها از هم باز بشوند همچنین می ‌توانید اگر بادمجان با پوست علاقه ندارید می ‌توانید قبل ‌از برش بادمجانها پوست آنها را بگیرید و بعد از گرفتن تلخی آنها را به مدت چند دقیقه در آب جوش ریخته و پس ‌از آن آبکش کنید و سپس آنها را روی یک طناب تمیز آویزان کرده تا آنها به ‌طور کامل  خشک شوند.

آراد برندینگ

شاید برایتان سوال باشد برای تهیه ترشی بادمجان خشک مدت‌ زمان خشک شدن بادمجانها چه مقدار می ‌باشد که باید گفت شما بعد از برش بادمجانها و همچنین پر کردن آنها در معرض آفتاب می‌ توانید بعد از 2 روز که کاملاً خشک شدند آنها را بردارید و این را در نظر داشته باشید که مدت‌ زمان خشک شدن آنها بستگی به نوع آفتاب شهر شما دارد که ممکن است خشک شدن آنها از سه روز تا ده روز متغیر باشد که در شهرهای کویری با آب‌ و هوای خشک قطعاً زودتر بادمجانها خشک خواهند شد همچنین شما می‌ توانید اگر امکان پهن کردن بادمجانها در معرض مستقیم نور خورشید را ندارید می ‌توانید آنها را در دستگاه میوه خشک کن قرار داده و خشک کنید.

بعد از آنکه بادمجانها را به‌ طور کامل خشک کردید آنها آماده شده‌ اند که به یک ترشی خوشمزه و متفاوت تبدیل شوند.

ترشی لیته بادمجان سیاه

با قاطعیت می توان گفت که ترشی لیته بادمجان سیاه یکی از بهترین و محبوب ترین ترشیها در آشپزی ایرانی است که با روشهای گوناگونی توسط سرآشپزها تهیه می شود و این سبب شده که از نظر رنگ و طعم کمی با هم متفاوت باشند و شما متناسب با سلیقه خود یکی از این روشهای تهیه ترشی لیته را انتخاب می کنید در ابتدای مقاله یک شیوه آماده سازی ترشی لیته را شرح دادیم و حالا یک مدل دیگر از این ترشی را برایتان توضیح می دهیم که البته در هر صورت به شکل لیته و ریز می باشند و اما مواد اولیه این ترشی شامل:

گل کلم: ۱۰۰ گرم

بادمجان: یک کیلوگرم

سیرتازه: یک بوته

سرکه سفید: به مقدار لازم

خیار قلمی کوچک: نیم کیلو

هویج: نیم کیلو

سبزی معطرمخصوص ترشی: یک کیلو

نمک و ادویه ترشی: به مقدار لازم

آراد برندینگ

برای تهیه این ترشی بادمجان لیته خوش طعم و مقوی سبزی تازه را خوب شسته و در آبکش بریزید و سپس هویج، خیار و سیر را خوب شسته و اجازه دهید آب اضافی شان خارج شود سپس آنها را پوست گرفته و ریز خرد کنید و یا با رنده درشت رنده نمایید حالا گل کلم تزئینی را خوب بشویید و روی یک دستمال پهن کرده تا آب آن گرفته شود.

چون آب سبب کپک زدن ترشی می شود بعد از خشک شدن گل کلم را خرد کنید حالا بادمجان را شسته و پوست بگیرید و در کمی نمک و آب بپزید و بعد از خنک شدن روی تخته آشپزخانه آن را ساطوری کنید حالا همه مواد را در یک قابلمه با هم مخلوط کرده و روی آن ادویه ترشی، سرکه و نمک بپاشید و هم بزنید سپس به داخل شیشه منتقل کنید و با درب بسته در جای خنک قرار دهید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ....

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied