شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

مزایای اخذ گواهینامه ایزو چیست

مزایای اخذ گواهینامه ایزو چیست و چرا باید شرکت ها اقدام به دریافت گواهینامه ایزو نمایند. در اینجا باید از خود سوال کنیم چرا ایزو؟ مزیت کلیدی پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت و اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت ما چیست؟

مزایای اخذ گواهینامه ایزو چیست

ما می خواهیم از طریق این مقاله به بررسی گواهینامه ایزو و مزایای اخذ گواهینامه ایزو برای کسب و کارها بپردازیم. استانداردهای ISO  اعتبار کسب و کار یا برند شما را بهبود می بخشد و به سازمان ها کمک می کند تا فرآیندهای تجاری را به طور موثر انجام دهند. این اثبات از طرف شخص ثالث است که مطابقت کسب و کار شما با استانداردهای مدیریت ISO برای حفظ کیفیت بهتر خدمات و محصولات آنها برای هر کسب و کاری برای تداوم در بازار صنعت بسیار مهم است.

ISO چیست؟

گواهینامه ایزو

ISO مخفف "سازمان بین المللی برای استاندارد سازی" است. استاندارد ایزو گواهی یا مدرکی است که نشان می دهد یک سازمان تمام استانداردها را از نظر کیفیت، ایمنی و کارایی محصولات و خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهد حفظ می کند. این مهم است که به مشتریان خود کالاها و خدمات با کیفیت بهتری ارائه دهید تا در بازاری که رقابت در بین مشاغل در حال افزایش است، رقابتی باشید. با استخدام یک مشاور اخذ گواهینامه ایزو می توانید اعتبار کسب و کار خود را در چشم مشتریان ارزشمند خود بهبود بخشید.

استانداردهای ISO با استانداردسازی فرآیندهای کسب و کار شما، کارایی کلی کسب و کار شما را افزایش می دهد. سازمان بین المللی استانداردسازی یک سازمان مستقل و غیردولتی است که کیفیت، ایمنی و کارایی محصولات و خدمات را در یک سازمان تضمین می کند. هر گواهینامه استانداردها و معیارهای جداگانه خود را دارد که به صورت عددی ذکر و طبقه بندی می شود.

چگونه گواهینامه ایزو بگیریم؟

ابتدا نوع گواهینامه ISO که مربوط به کسب و کار شما است را انتخاب کنید. برای انتخاب گواهینامه ایزو می توانید با شرکت های مشاوره ایزو که در زمینه سیستم مدیریت کیفیت فعالیت می کنند ارتباط بگیرید. شرکت های مشاوره که صادر کننده گواهینامه ایزو نیستند بدون حساسیت روی برند مرجع صدور گواهی ایزو خاصی و بر اساس استراتژی و اهداف سازمانی شما، نوع استاندارد ISO را به شما معرفی می کنند و بهترین مرجع صدور گواهی ایزو را نیز معرفی می کنند.

بعد از انتخاب استاندارد ISO باید اقدام به پیاده سازی سیستم مدیریت در مجموعه خود کنید. بنابراین، تیم کنترل کیفیت (QC) خود را انتخاب کنید و با هماهنگی مدیریت مجموعه اقدام به پیاده سازی سیستم مدیریت انجام دهید. پس از پیاده سازی و استقرار الزامات استاندارد ایزو مطمئن شوید که تمامی فرآیندها منطبق با استاندارد تعریف شده سازمان بین المللی ISO است. بنابراین اقدام به ممیزی داخلی کنید و مسیرهای انحرافی را اصلاح کنید.

پس از ممیزی داخلی و مطمئن شدن از انطباق سیستم مدیریت پیاده سازی شده با استاندارد سازمان بین المللی ایزو، اعلان به مرجع صدور گواهینامه ایزو و ممیزی توسط مرجع صدور ایزو است. پس از تایید ممیز مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو شما می توانید گواهینامه ایزو خود را برای یک دوره سه ساله دریافت کنید. شما باید بدانید که گواهینامه دریافت شده برای سه سال اعتبار دارد به شرط آنکه سالیانه اقدام به ممیزی سالیانه و تمدید گواهینامه ایزو نمایید.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت ها چیست؟

گواهینامه ایزو

اخذ گواهینامه ISO برای شرکت ها و کسب وکارها مزایای زیادی همراه با بهبود کارایی و بهره وری کسب و کارها از طریق افزایش اعتبار آنها به منظور ایجاد مزیت رقابتی دارد.

1) افزایش رضایت مشتری

هنگامی که با موفقیت کسب و کار خود را با استانداردهای ISO تأیید می کنید، فرآیندهای کسب و کار تعریف شده تر و کیفیت سازگارتر می شود. شما بیشتر بر روی برآوردن نیازهای مشتری از محصولات و خدمات خود تمرکز خواهید کرد. این امر رضایت مشتری را افزایش می دهد و شما را به رقابت در بازار می رساند.

2) تصدیق و شناخت بین المللی

ISO یک نهاد بین المللی است که به دلیل حفظ استانداردهای کیفیت شناخته شده است. اگر تحت گواهینامه ISO ثبت نام کنید، شرکت های سراسر جهان از آن قدردانی می کنند و گواهی را تایید می کنند.

3) کارکنان شادتر

شما درک مناسبی از الزامات و چگونگی انجام کارآمد آن الزامات به دست خواهید آورد. کارکنان شما ایده مشارکت خود را در دستیابی به الزامات کلی و موفقیت کسب و کار دریافت خواهند کرد.

4) مشتریان بیشتر

زمانی که جایگاه خود را در بازار رقابتی باز کنید، به دلیل استانداردهای کیفیتی که در حین ارائه محصولات و خدمات به مشتریان حفظ می کنید، مشتریان بیشتری جذب خواهند شد.

5) کیفیت و کارایی ثابت

شما در مورد الزامات و استانداردهایی که برای تکمیل فرآیندهای تجاری باید رعایت کنید، واضح خواهید بود. فرآیندهای منسجم به جلوگیری از تکرار، شناسایی مشکلاتی که در طول فرآیند کار رخ می دهد و راه های کارآمد و موثر برای حل فوری آنها کمک می کند.

6) کاهش هزینه ها

تجزیه و تحلیل استانداردهای کیفیت و ایمنی، منبع ضایعات، همپوشانی های غیر ضروری و افزونگی را شناسایی می کند. این ممکن است به شما در کاهش یا حذف ضایعات و اضافه کاری کمک کند. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که بسیاری از کسب‌وکارهای دارای گواهی ISO کاهش زیادی در ضایعات و اضافه کاری گزارش می‌کنند.

7) فرصت های تجاری بیشتر

با ثبت نام تحت گواهینامه ISO، کیفیت را بهبود می بخشید، کارایی را افزایش می دهید، رضایت مشتری بالا می رود و هزینه های محصول کاهش می یابد. همه این موارد پتانسیل را به دست آورده و به شما در افزایش تجارت در بازارهای فعلی و جدید در سراسر کشور کمک می کند.

8) دید مدیریت مناسب

یکی از مزایای اصلی دریافت گواهی ISO این است که کارکنان و کارگران به گونه ای آموزش می بینند که به جای پیش فرض ها، محصولات و خدمات را بر اساس داده های عینی تولید کنند.

9) اختلالات کمتر

اگر هر مشکلی فرآیندهای تجاری را مختل کند، به راحتی ردیابی می شود و از ریشه رفع می شود تا دیگر هرگز ظاهر نشود. این به کاهش اختلالات در سازمان کمک می کند.

10) مزایای حسابرسی خارجی

 ممیزی های خارجی برای سازمان سودمند هستند زیرا شخص ثالثی را برای تجزیه و تحلیل فرآیندهای کسب و کار می آورند و آنها تجربه مشابهی از مشکلات را دارند و به طور موثر با آنها برخورد می کنند. تجربه آنها گزینه خوبی برای مشاهده آنچه در فرآیندهای سازمان شما می گذرد به شما می دهد.

گزارش های آنها می تواند بسیار سودمند باشد زیرا آنها به عنوان مشاور صدور گواهینامه ISO کار کرده اند و با فرآیندهای تجاری شما در سازمان خود آشنا هستند. آنها می توانند نتایج کارآمد و بینش هایی را در مورد مسائلی که می توانند کیفیت محصول یا خدمات را بهبود بخشند، به شما ارائه دهند.

بنابراین، هم اکنون اقدام به اخذ گواهینامه ایزو کنید تا بازارهای بین المللی به سمت کسب و کار شما بازگشایی شود. فقط دقت کنید از مرجع معتبر بین المللی تحت اعتبار IAF گواهینامه ایزو دریافت کنید. مراجع دیگر ممکن است گواهینامه ایزو فیک به شما بدهند، پس مراقب افراد سودجو و شرکت های فریبکار باشید. شما می توانید برای اطلاع از مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو همچنین اعتبار گواهینامه ایزو با شرکت های مشاور سیستم مدیریت و معتبر مذاکره کنید.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ....

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied