شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

انواع چمن مصنوعی تزئینی

حتما در حیاط بسیاری از خانه‌ها، سفره خانه‌های سنتی و مراکز تجاری و ... استفاده از چمن مصنوعی تزئینی را دیده‌اید. برای آن‌که بتوانید برای مکانی که در نظر دارید این محصول را با کیفت بالایی خریداری نمایید، لازم است...

انواع چمن مصنوعی تزئینی

حتما در حیاط بسیاری از خانه‌ها، سفره خانه‌های سنتی و مراکز تجاری و ... استفاده از چمن مصنوعی تزئینی را دیده‌اید. برای آن‌که بتوانید برای مکانی که در نظر دارید این محصول را با کیفت بالایی خریداری نمایید، لازم است نسبت به آن شناخت کافی داشته باشید. ما در این مطلب سعی خواهیم کرد ضمن بررسی چیستی چمن مصنوعی تزئینی، به ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن نیز پرداخته و این نکته را یادآور شویم که جهت خرید چمن مصنوعی، به‌خصوص خرید چمن مصنوعی برای بالکن و ... چه مواردی را باید در نظر داشته باشید؛ زیرا قیمت چمن مصنوعی بسته به اینکه در کجا مایلید از آن استفاده کرده و چه نوعی را خریداری کنید، متفاوت است.

چمن مصنوعی چیست و از چه موادی تولید شده است؟

چمن مصنوعی کفپوشی است که از الیاف مصنوعی و به رنگ سبز تولید شده و ظاهری شبیه به چمن واقعی دارد، اما اگر بخواهیم ضخامت آن را با چمن طبیعی مقایسه کنیم، باید گفت کمی زمخت‌تر و محکم‌تر از دانه‌های چمن طبیعی است. البته این نوع چمن مصنوعی این مزیت را دارد که از مقاومت و طول عمر بالایی نیز برخوردار است و می توان گفت همیشگی است.

دربارۀ موادی که چمن مصنوعی تزئینی از آن تولید شده است، باید گفت چمن‌های مصنوعی به‌طور کل از نایلون Nylon ، پلی‌پروپیلن Polypropylene و پلی‌اتیلن Polyethylene تولید شده‌اند؛ به این صورت که این مواد به‌صورت الیاف درآمده و روی یک پوشش پلاستیکی بافته شده‌اند. روش تهیۀ چمن مصنوعی تزئینی به این شکل است که یک ورق نازک از این مواد تهیه‌شده و این نوار توسط دستگاه‌های مخصوصی به نوارهای باریک‌تر برش داده می‌شود؛ پس از این، نوارهای به‌دست آمده برای بافت چمن مصنوعی روی زمینۀ موردنظر آماده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به سایت gamantj.com مراجعه کنید.

طبیعی است که هرچه کارخانجات از مواد بهتر و باکیفیت‌تری برای این منظور استفاده نمایند، ماندگاری، دوام و استحکام آن‌ها بیشتر خواهد شد. هنگامی که قصد خرید چمن مصنوعی دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که انواع چمن مصنوعی بر اساس ارتفاع آن دسته‌بندی می‌شود.

در حال حاضر این محصول در سه سایز کوتاه بین 15 میلی‌متر تا 25 میلی‌متر، سایز متوسط در حدود 35 میلی‌متر و سایز بلند با ارتفاعی در حدود 45 میلی‌متر تولید می‌شود؛ به‌طوری‌که کاربر می‌تواند خرید چمن مصنوعی برای بالکن، حیاط و یا زمین بازی را متناسب با نوع نیاز و ارتفاعی که مدنظر دارد انجام دهد.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، لازم است الیاف چمن مصنوعی بر روی سطحی ضخیم بافته شوند. این لایه که به آن بکینگ گفته می‌شود، لایه‌ای تیره رنگ از جنس پلی‌یورتان است که پس از بافت الیاف، لایۀ آماده چمن به آن دوخته یا چسبانده می‌شود. خاصیت این لایه آن است که استحکام بیشتری به چمن مصنوعی بخشیده و از جدا شدن گره‌ها جلوگیری می‌کند، نکته‌ای که در اینجا لازم به ذکر است، آن است که ضخامت این لایه تاثیر مهمی بر قیمت خرید چمن مصنوعی تزئینی خواهد داشت.

چمن مصنوعی

خرید چمن مصنوعی نواری برای چه فضاهایی مناسب است؟

چمن مصنوعی نواری به‌صورت نوار طراحی و تولید شده است. از این محصول می‌توان برای زیباسازی بین تایل‌ها و بلوک‌های سلیمانی و ... استفاده کرد. تفاوت این نوع چمن مصنوعی نواری با چمن طبیعی در آن است که دائمی بوده و نیازی به رسیدگی مداوم ندارد. چمن مصنوعی هنگامی که به‌عنوان پوشش میان سنگ و موزاییک و ... استفاده شود، برخلاف چمن طبیعی، ریشه نمی‌زند و به کف محوطه یا سایر مصالح ساختمانی آسیبی وارد نمی‌کند.

همچنین آن‌که با خرید چمن مصنوعی تزئینی می‌توانید کاری کنید تا تزئینات شما مقاومت بالایی در برابر عوامل فرسایشی، مثل آب‌و‌هوا و رطوبت هوا و راه رفتن روی چمن، عبورومرور وسایل نقلیه پیدا نماید.

ارتفاع الیاف چمن برای نصب چمن نواری بستگی به سلیقه و خواست شما دارد. در خصوص چمن مصنوعی تزئینی، به ارتفاع الیاف، پایل گفته می‌شود. بسیاری از خریداران در پروژه‌های چمن مصنوعی ترجیح می‌دهند که چمنی با ارتفاع بلند را انتخاب کنند، اما اگر نسبت به شست‌و‌شو و سالم ماندن چمن مصنوعی در جاهای ماشین‌رو و پر رفت‌وآمد حساس هستید، پیشنهاد ما این است که چمن مصنوعی نواری با ارتفاع کم را انتخاب نمایید.

از دیگر مزایای ارتفاع کم چمن مصنوعی آن است که شست‌وشو و نظافت ساده‌تری دارد. نکته دیگر آن‌که هرچه ارتفاع چمن بیشتر باشد، بر قیمت آن نیز افزوده خواهد شد.

نکته دیگری که برای خرید چمن مصنوعی نواری باید در نظر داشته باشید، تراکم چمن یعنی حاصل ضرب تراکم طولی در تراکم عرضی چمن است. الیاف چمن مصنوعی در ردیف‌های طولی بافته می‌شوند. تراکم عرضی نیز به معنای تعداد ردیف در یک مترمربع چمن است.

از چمن مصنوعی برای چه محیط‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

اینکه قصد خرید چمن مصنوعی برای کدام محیط را دارید، نکته‌ای است که به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری داشته باشید. لازم است بدانید که امروزه دو نوع چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی در بازار موجود است و می‌توانید از آن برای پوشاندن کف حیاط، روف گاردن، بالکن و همچنین ساخت زمین بازی کودکان استفاده کنید. به‌طور کل استفاده از چمن مصنوعی نه تنها زیبایی خاصی به محیط شما می‌‎بخشد، بلکه می‌تواند طراوت و شادابی را برای آن فضا به ارمغان آورد.

خرید چمن مصنوعی برای بالکن چه مزیتی دارد؟

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، از چمن مصنوعی تزئینی می‌توان برای محیط‌های مختلف استفاده کرد؛ یکی از این محیط‌ها، بالکن است. خرید چمن مصنوعی برای بالکن بیشتر جنبۀ تزئینی داشته و افرادی که مایلند محیطی زیبا را برای حیاط و تراس خانه خود ایجاد کنند و از استراحت کردن در آن لذت ببرند، می‌توانند از این نوع محصول استفاده نمایند.

از ویژگی‌های خوب چمن مصنوعی برای تراس و حیاط، می‌توان به این مورد اشاره کرد که چنانچه در معرض بارش برف و باران، تابش مستقیم نور خورشید و... قرار بگیرند، دچار آسیب نمی‌شود؛ به همین دلیل است که در مجتمع‌های آپارتمانی، مراکز خرید و روف گاردن‌ها، باغ رستوران‌ها، تالارها، کافی شاپ‌ها و... که دارای محوطه‌های باز هستند، از این نوع چمن مصنوعی استفاده می‌شود.

چمن مصنوعی

مزیت استفاده از چمن مصنوعی، در تفاوت آن با چمن طبیعی است؛ می‌دانید که چمن طبیعی، زیبایی، لطافت و قابلیت‌های خاص خود را دارد، اما نکتۀ مهم این است که چمن طبیعی همیشه نیاز به مراقبت ویژه و آبیاری مداوم دارد و ازآنجاکه کشور ما با مشکل خشکسالی روبه‌رو است، طبیعتاً کاشت چمن طبیعی به دلیل نیاز به آب فراوانی که دارد، نه تنها صرفۀ اقتصادی ندارد، بلکه نمی‌توان در هر محیطی کاشت آن را انجام داد؛ ضمن آن‌که چمن طبیعی حدوداً به اندازۀ دو فصل در سال می‌تواند زیبایی و کارایی خود را داشته باشد و در فصول سرد سال، از زیبایی و طراوت آن کاسته خواهد شد؛ بنابراین برای آن‌که بتوانید یک فضای سبز برای خود ایجاد کنید، می‌توانید از چمن مصنوعی استفاده نمایید؛ به این ترتیب در هر زمان از سال می‌توانید از زیبایی‌های آن بهره‌مند شوید و از مزایای آن استفاده نمایید.

ما در ادامه به مزایای استفاده از چمن مصنوعی تزئینی خواهیم پرداخت.

    مزایای چمن مصنوعی

چنانچه تصمیم به خرید چمن مصنوعی برای بالکن و استفاده از آن را دارید، باید از مزایای آن اطلاع داشته باشید. در بخش‌های پیشین به‌صورت موردی به ویژگی‌های این محصول اشاره کردیم. در این قسمت سعی داریم به‌طور کامل به مزایای استفاده از آن بپردازیم:

    چمن مصنوعی تزئینی در برابر اشعه فرابنفش نور خورشید مقاوم بوده و دچار آسیب و تغییر رنگ نمی‌شود.

    چمن مصنوعی از فیبر‌هایی برخوردار است که قابلیت جذب‌کنندگی حداقلی داشته و سبب می‌شود تا آب باران و برف در آن نفوذ نکند.

    خرید چمن مصنوعی برای تراس و همچنین خرید چمن مصنوعی نواری و حیاط، در برابر گرما و سرما مقاوم بوده و می‌توان از آن‌ها در هر موقعیت جغرافیایی‌ای استفاده کرد.

    چمن مصنوعی تزئینی نسوز بوده و دچار حریق نمی‌شود.

    چمن مصنوعی را می‌توان در رنگ‌های متنوعی تولید کرد، اما این محصول در بازار بیشتر به رنگ سبز دیده می‌شود.

    چمن مصنوعی تزئینی دارای زیر ساخت مشبک بوده و آب و رطوبت به آن نفوذ نمی‌کند.

    هزینۀ نصب، استفاده و یا مراقبت و نگه‌داری از آن بسیار کم خواهد بود.

    برخلاف چمن طبیعی، چمن مصنوعی تزئینی نیاز به آبیاری، کوددهی، سم‌پاشی و هرس ندارد.

    در برابر فشار و تغییرات آب‌و‌هوایی مقاوم است.

    قیمت خرید چمن مصنوعی عمدتا متناسب با نوع الیاف و موادی که در ساخت آن به‌کاررفته است، محاسبه می‌شود، اما به جهت آن‌که مقرون‌به‌صرفه است، مشتریان استقبال زیادی از این محصول نشان داده‌اند.

چمن مصنوعی

جمع‌بندی

در بخش‌های پیشین دربارۀ روش تولید، ساختار و قابلیت‌های استفاده از چمن مصنوعی صحبت کردیم و گفتیم که از این محصول برای چه مکان‌هایی می‌توان استفاده کرد. همچنین دربارۀ مزایای استفاده از چمن مصنوعی تزئینی در مقابل چمن طبیعی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. با توجه به آنچه گفته شد، لازم است برای خرید چمن مصنوعی تزئینی بدانید که از آن برای چه محیطی می‌خواهید استفاده کنید. در حال حاضر فروشگاه‌ها و سایت‌های بی‌شماری وجود دارند که می‌توانید به‌صورت حضوری و یا آنلاین خرید خود را انجام دهید؛ به‌عنوان‌ مثال، برای خرید غیر حضوری و اینترنتی می‌توانید نوع چمن مصنوعی موردنظرتان را پس از اندازه‌گیری دقیق محیط، در این سایت‌ها درج کنید و پس از خرید و سفارش نهایی محصول، آن را دریافت نمایید.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ....

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied