شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی//

درب ضد سرقت اصل را چگونه تشخیص بدهیم ؟

چطور می‌توان یک درب ضد سرقت اصل را از محصولات تقلبی تشخیص داد؟ پاسخ به این سوال، موضوع اصلی این پست است.

درب ضد سرقت اصل را چگونه تشخیص بدهیم ؟

درب ضد سرقت یک نوع درب بسیار مقاوم در برابر ضربه و اقداماتی نظیر دیلم کردن است. به همین خاطر این روزها دیگر به ندرت می‌توان ساختمان نوسازی را  پیدا کرد که درب ورودی‌اش از این نوع نباشد. اما متاسفانه همزمان با شناسایی مزایای استفاده از این محصول و افزایش تقاضای برای خرید درب ضد سرقت برخی از افراد و واحدهای تولیدی سودجو، محصولاتی را روانه بازار می‌کنند که با وجود ظاهری فریبنده، در ساخت آنها از هیچ یک از اصول مهم این صنعت پیروی نشده است. با این وجود سوال اصلی که مطرح می‌شود این است که چطور می‌توان یک درب ضد سرقت اصل را از محصولات تقلبی تشخیص داد؟ پاسخ به این سوال، موضوع اصلی این پست است.

 

 

نحوه تشخیص درب ضد سرقت اصل

قبل از اینکه شیوه تشخیص درب ضد سرقت اصل از درب‌های تقلبی و غیراستاندارد را توضیح دهیم اول باید بدانیم که منظور از درب ضد سرقت اصل چیست؟ همانطور که حتما می‌دانید؛ درب‌های ضد سرقت موجود در بازار از نظر کشور مبدا سازنده با یکدیگر متفاوت است. به طور کلی، 4 نوع درب بر اساس کشوری که محصول در آن ساخته شده است وجود دارد. این محصولات عبارتند از:

  • درب چینی
  • درب ایرانی
  • درب ترک
  • درب ایتالیایی

منظور کلی ما از درب ضد سرقت اصل در این مقاله، محصولی است که دقیقا ساخت همان کشوری باشد که فروشنده در زمان معرفی کالا به شما گفته است. بسیار دیده شده که در این بازار پررونق، برخی از فروشندگان متفرقه درب‌های چینی را به جای درب ایرانی و یا درب‌های ترک را به جای درب‌های ایتالیایی به مشتری فروخته‌اند. در این شرایط می‌توان گفت که درب خریداری شده اصل نیست و با استانداردهای مد نظر مشتری همخوانی ندارد. این تولیدات از نظر استاندارد ساخت و کیفیت مواد اولیه و یراق‌آلات با یکدیگر تفاوت‌های جزئی اما گاهی بسیار مهمی دارند. به عنوان مثال روی درب‌های ضد سرقت باکیفیت ایرانی و نمونه‌های ترک این محصول، معمولا از قفل‌های ساخته شده توسط برندهای مطرح ترک مانند کاله استفاده می‌شود. اما اکثر درب‌های چینی بازار که جزء محصولات ارزان قیمت نیز محسوب می‌شوند به قفل‌های متفرقه مجهز هستند. همین موضوع می‌تواند امنیت ساختمان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین در زمان انتخاب و خرید هر نوع دربی چه خرید درب اتاقی باشد و چه خرید درب ضد سرقت، باید به وجود فاکتورهای زیر در محصول توجه کنید:

 

 

 

1..

 

 

  • وزن درب

وزن عامل مهمی در تعیین کیفیت محصولی مانند درب ضد سرقت محسوب می‌شود. هر چقدر وزن درب بیشتر باشد؛ نشانه استفاده از ورق فولادی ضخیم‌تر در بدنه آن است. همانطور که قطعا می‌دانید؛ داخل بدنه ضخیم این درب‌ها، برای استحکام و دوام ساختاری بیشتر در برابر ضربه، از یک ورق فولادی استفاده می‌شود. بنابراین میزان تاب‌آوری بدنه در برابر ضربه، به صورت مستقیم به جنس و ضخامت این لایه فلزی بستگی دارد. حداقل وزن استاندارد برای یک درب ضد سرقت باکیفیت 90 کیلوگرم است. اگر محصولی که قصد خرید آن را دارید وزنی کمتر از این عدد داشت؛ حق دارید به کیفیت آن مشکوک شوید.

  • جنس بدنه و روکش

روی لایه فلزی که در ساختاری داخلی این درب واقع شده است؛ بسته به قیمت و نوع درب، یا از چوب خالص به عنوان بدنه اصلی و یا از فرآورده‌های مختلف چوب مانند MDF استفاده می‌شود. در واقع این ورق‌ها، شکل ظاهری درب را تشکیل می‌دهند. درب‌های بدنه تمام چوب علاوه بر اینکه زیبایی ظاهری بیشتری دارند؛ قیمت‌شان نسبت به نمونه‌های ساخته شده از فرآورده‌های چوبی گران‌‍‌تر است. در مقابل از آنجایی که چوب خام به رطوبت حساس است؛ میزان مقاومت این محصولات در برابر رطوبت در مقایسه با درب‌های ام‌دی‌افی پایین‌تر است. لایه خارجی همه درب‌ها، چه بدنه چوبی و چه دیگر انواع بدنه، یک ورق بسیار نازک به نام روکش کشیده می‌شود که خاصیت بدنه در برابر عوامل مختلف را افزایش می‌دهد. روکش‌ها نیز به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. روکش‌های طبیعی از ورق‌های بسیار نازک چوب تهیه شده و گره و زیباهای چوب خام را دارند. اما روکش‌های مصنوعی، به دلیل تولید با مواد اولیه مقاوم‌تر در برابر ضربه، رطوبت و خط و خش مقاوم‌تر هستند. از نظر قیمتی، درب‌های روکش طبیعی گران‌تر از درب‌های روکش مصنوعی هستند.

  • کیفیت یراق‌آلات

گرچه شاید در نگاه اول کیفیت یراق‌آلات نقش مهمی در کیفیت نهایی محصول نداشته باشد؛ اما هر چقدر در تولید یک محصول خاص از یراق‌آلاتی مانند لولا، قفل و دستگیره باکیفیت‌تری استفاده شود انتظار مقاومت بیشتری از آن در برابر ضربه می‌رود. از بین تمام یراق‌آلات، کیفیت قفل از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که به دلیل استحکام بدنه این مدل از درب‌ها، معمولا سارقین برای ورود اول به سراغ قفل می‌روند و سعی می‌کنند با از کار انداختن مکانیزم این بخش، عملکرد درب را مختل کرده و مقاومت آن در برابر جلوگیری از ورود غیرمجاز را بشکنند. پس حتما هنگام خرید روی برند قفل تاکید زیادی داشته باشید. درب ضد سرقت اصل علاوه بر قفل ساخته شده توسط کارخانه‌های معتبر جهان، مجهز به لولای مخفی نیز می‌باشد. استفاده از لولای مخفی به جای لولای معمولی برای نصب، از ورود سارقین با توسل به باز کردن لولا و درآوردن درب از چهارچوب جلوگیری می‌کند.

  • برند محصول

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص درب ضد سرقت اصل و تقلبی، شناخت برندهای مطرح داخلی و خارجی و انتخاب محصول از بین گزینه‌های پیشنهادی این برندهاست. در حال حاضر واحدهای تولیدی و صنعتی بسیاری در کشورمان فعال هستند که محصولات‌شان از نظر کیفیت و قیمت با نمونه‌های خارجی قابل رقابت می‌باشند. به عنوان مثال شرکت سهند درب یکی از این واحدهای نمونه در کشور است که علاوه بر تولیدات باکیفیت، محصولات خارجی بسیار شناخته شده و در سطح جهانی را نیز وارد کرده و به مشتریان عرضه می‌کند. بنابراین اگر شما بتوانید لیستی از برندهای شناخته شده داخلی و خارجی تهیه کنید و با استفاده از فاکتورهایی مانند قیمت یا قابلیت‌های محصول، این لیست را محدود کنید؛ قادر خواهید بود که با یک مقایسه ساده بهترین نوع دربی که برای ساختمان شما مناسب است را از بین ده‌ها گزینه مختلف انتخاب کنید.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله و رعایت نکات جزئی اما بسیار مهمی که در آن به شما گوش‌زد کردیم بتوانید خریدی به‌صرفه داشته باشید و موفق شوید که از ساختمان خود در برابر ورودهای غیرمجاز و سرقت در آینده به طور چشمگیری محافظت و مراقبت کنید. این نکات گرچه از دور بی‌اهمیت به نظر می‌رسند؛ ولی رعایت آنها مرز بین انتخاب یک درب ضد سرقت اصل و یک محصول بی‌کیفیت تقلبی است.

 

 

*مطلب فوق رپورتاژ آگهی بوده و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی بابت نشر آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied