شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی//

اجرای شبکه فیبر نوری در تهران

اجرای فیبر نوری از جمله روش‌های مؤثر جهت انتقال داده با سرعت بسیار بالا بوده که طرفداران زیادی دارد و امروزه افراد زیادی قصد طراحی و اجرای آن را دارند

اجرای شبکه فیبر نوری در تهران

اجرای فیبر نوری از جمله روش‌های مؤثر جهت انتقال داده با سرعت بسیار بالا بوده که طرفداران زیادی دارد و امروزه افراد زیادی قصد طراحی و اجرای آن را دارند. اجرای شبکه فیبر نوری به طور کلی کار دشواری نیست اما به تخصص و مهارت نسبتاً بالایی احتیاج دارد و هر کسی از عهده آن برنمی‌آید.

بنابراین اگر شما هم قصد بهره‌گیری از این شبکه بی‌نظیر را دارید، بهتر است بدون آگاهی کافی دست به اقدامات غیر ضروری نزنید و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در ادامه‌ مقاله نیز همراه ما بمانید تا اطلاعات بیشتری در خصوص راه‌اندازی شبکه فیبر نوری به دست آورید.

 

مهم ترین تجهیزات فیبر نوری

  • کابل فیبر نوری
  • مبدل فیبر نوری
  • پچ پنل فیبر نوری
  • سوئیچ فیبر نوری
  • پیگتیل فیبر نوری
  • جوش فیوژن فیبر نوری
  • ماژول فیبر نوری
  • پچ ‌کورد فیبر نوری
  • آداپتور فیبر نوری
  • مفصل فیبر نوری

 

مراحل طراحی و اجرای شبکه فیبر نوری

حال که با مهم ترین تجهیزات فیبر نوری آشنا شدید، قصد داریم شما را با شیوه اجرای شبکه فیبر نوری آشنا کنیم. به‌ طور معمول برای طراحی شبکه‌ فیبر نوری روش‌های استاندارد و تجهیزات مخصوصی نیاز است که هر کدام از آن‌ها را باید متناسب با محیط و منطقه مورد نظر اجرا کرد. از این رو در ادامه قرار است نحوه اجرای شبکه فیبر نوری در تهران و سایر شهرها را به طور جامع مورد بررسی قرار دهیم، پس همراه ما بمانید.

  • طراحی

دقت داشته باشید اولین قدم برای اجرای این شبکه، طراحی صحیح است. طراحی استاندارد در واقع باید به گونه‌ای باشد که کیفیت و کارایی مطلوب در آن حرف اول را بزند و همچنین هزینه مناسبی با توجه به نیازتان داشته باشد. افرادی که تجربه کافی جهت طراحی و اجرای شبکه فیبر نوری را ندارند، می‌توانند کار را با خیال راحت به دست افراد متخصص در این زمینه بسپارند و در سریع‌ ترین زمان ممکن یک خروجی عالی دریافت کنند.

  • آماده سازی تجهیزات

بعد از طراحی استاندارد باید متناسب با آن، اقدام به انتخاب تجهیزات کنید و سپس نقشه اجرایی را آماده نمایید. توجه داشته باشید برای اجرای فیبر نوری نمی‌توان یک نقشه کلی را تنظیم کرد زیرا هر منطقه یا ساختمانی دارای ویژگی‌ خاصی بوده و شما باید با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها اقدام به نقشه کشی کنید.

  • انتخاب یک بستر ارتباطی

جهت برقراری ارتباط شبکه، راه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله رایج ترین آن‌ها می‌توان ارتباط کابلی نظیر کابل شبکه و ارتباط بی سیم وایرلس را نام برد. برای انتخاب کردن یک بستر عالی حتما بررسی‌های لازم را انجام دهید و سپس مناسب ترین روش ارتباطی را انتخاب کنید.

برای اجرای شبکه فیبر نوری ، فاصله میان نقاط ارتباطی را با احتیاط کافی مشخص نمایید. مسافت قابل اجرا بهتر است حداکثر بر روی کابل شبکه 90 متر باشد. اگر با فاصله بیشتر از این اندازه رو به رو هستید، بهتر است از شبکه وایرلس بهره بگیرید. 

بستر ارتباطی که انتخاب می‌کنید باید از سرعت عالی برخوردار باشد تا بعدا با مشکل مواجه نشوید. از جمله شبکه‌های کابلی پایدار، می‌توان کابل فیبر نوری یا شبکه‌های وایرلس را نام برد.

شبکه‌های وایرلس اغلب اوقات تحت تاثیر امواج دیگر تجهیزات بی سیم، جلوی افت سرعت و قطعی ارتباط را می‌گیرند. کابل شبکه هم اگر از کنار کابل و پست برق عبور کند، دچار افت سرعت خواهد شد.

  • تعیین هزینه اجرا

هزینه خرید تجهیزات فیبر نوری و اجرای این طرح کاملا به شرایط و نیاز شما بستگی دارد. به طور معمول برای اجرای یک شبکه قوی و بی‌نقص باید هزینه زیادی را بپردازید اما با در نظر گرفتن یک‌سری موارد ساده نیز می‌توانید جلوی هدر رفتن هزینه‌های اضافه را بگیرید.

از این رو اگر می‌خواهید شبکه‌ فیبر نوری را با هزینه‌ای پایین‌تر اجرا کنید، بهتر است سراغ کابل‌های مسی بروید زیرا این کابل‌ها هزینه کمتری به نسبت فیبر دارند. هزینه‌های مربوط به شبکه وایرلس هم به پهنای باند مورد نیاز، موقعیت و شرایط موجود بستگی دارد.

  • اجرای طرح

توجه داشته باشید طراحی شبکه فیبر نوری بر روی کاغذ با اجرا کردن آن بسیار تفاوت دارد. هنگام اجرا ممکن است موانع جغرافیایی، فیزیکی، امنیتی و حفاظتی شما را به انتخاب نوع خاصی از بستر ارتباطی مجبور کنند. به همین دلیل در مرحله اجرای شبکه فیبر نوری بهتر است از متخصصین این کار کمک بگیرید تا به مشکل برنخورید.

  • انتخاب کابل

در حال حاضر کابل‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای اجرای شبکه مورد نظر بهره بگیرید. از جمله بهترین کابل‌ها می‌توان کابل‌های لوز تیوب و تایت بافر را نام برد.‌ کابل‌های لوز تیوب از استحکام بالایی برخوردار هستند و در برابر رطوبت و کشش نیز مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند.

در این نوع کابل لوله‌ای پلاستیکی وجود دارد که فیبرها داخل آن جای گرفته‌اند. معمولا در این نوع کابل‌ها قطر لوله را مقداری بزرگ‌تر می‌گیرند تا فشار زیادی به فیبرها وارد نشود. این کابل برای استفاده از فضاهای بیرونی هم مناسب بوده و شما می‌توانید بدون محدودیت از آن استفاده کنید.

کابل‌های تیت بافر نیز دوام عالی دارند اما بیشتر در محیط‌های داخل ساختمان به کار می‌روند. این نوع کابل برای نصب با خم شدگی زیاد و بدون نگهدارنده مناسب است اما خاصیت ضد انقباضی ندارند و از این جهت در شرایط دمایی سرد و کشش آسیب می‌بینند.  

  • انتخاب مسیر

برای کابل کشی فیبر نوری و اجرای شبکه فیبر نوری در کل دو حالت داخل ساختمان و خارج ساختمان وجود دارد. برای محیط‌های خارجی می‌توانید از بین روش‌های هوایی و زمینی، یکی را انتخاب کنید.

هر کدام از این روش‌ها دارای موانع و هزینه‌های مربوط به خود هستند و نباید بدون آگاهی اقدام به تصمیم گیری کنید. ابتدا بهتر است با دقت مسیر میان نقاط را مورد بررسی قرار دهید و سپس با توجه به شرایط محیطی، بهترین حالت را انتخاب کنید.

حین تصمیم گیری جهت انتخاب مسیر، حتما مواردی که احتمال دارد موجب قطعی کابل فیبر نوری شوند را در نظر بگیرید تا از به وجود آمدن ضررهای احتمالی جلوگیری نمایید.

دقت داشته باشید هر چقدر که مسیر کابل کشی کوتاه‌تر باشد، هزینه‌های‌تان کمتر خواهد بود و همچنین سرعت بیشتری در دسترس خواهید داشت. سعی کنید کابل‌ها را از مسیری عبور دهید که دچار قطعی یا صدمه نشوند.

  • نظارت کلی

هنگامی که مراحل ذکر شده با دقت انجام شد، نوبت به نظارت کلی می‌رسد. در اصل برای این که از استاندارد بودن اجرای شبکه فیبر نوری مطمئن شوید، نیاز است نظارت کلی را انجام دهید و امنیت طراحی را هم به خوبی بررسی کنید. در صورتی که انجام این کار برای‌تان دشوار است، می‌توانید از افراد باتجربه و کاربلد در این زمینه راهنمایی بگیرید یا کار را به دست آن‌ها بسپارید.

پس از چک کردن تجهیزات فیبر نوری و مطمئن شدن از عملکرد صحیح شبکه، می‌توانید به راحتی از مزایای زیادی بهره ببرید و اطلاعات خود را با بالاترین سرعت ممکن جا به جا کنید.

 

سخن پایانی

همان طور که تا این بخش از مقاله متوجه شدید، اجرای شبکه فیبر نوری به تخصص بالایی نیاز دارد و اگر به طور اصولی مراحل لازم را انجام ندهید، ممکن است دچار ضرر شوید و تمام زحمات‌تان نیز هدر برود. از این رو بهتر است بدانید بانک فیبر نوری با به کارگیری افراد حرفه‌ای که دارای دانش بسیار زیادی هستند، آماده انجام انواع پروژه‌های اجرایی در تهران و دیگر شهرهای کشور است و همچنین شما می‌توانید به سادگی از محصولات و خدمات بی‌نقص آن بهره ببرید.

 

*مطلب فوق رپورتاژآگهی بوده و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی بابت نشر آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied