شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

چطور تور استانبول چارتر تهیه کنیم؟

به احتمال زیاد با واژه چارتر آشنایی دارید. به همین دلیل است که بسیاری از گردشگران به دنبال تورهای چارتر هستند. در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که چطور تور استانبول چارتر تهیه کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این تورها و نحوه تهیه آن‌ها آشنا شویم.

چطور تور استانبول چارتر تهیه کنیم؟

 

 استانبول را بیشتر بشناسیم

استانبول همیشه یک مرکز جهانی بوده است. این شهر از یک سو آسیا و از سوی دیگر اروپا را در بر می‌گیرد. استانبول پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی و مالی آن نیز به شمار می‌رود. استانبول که در دو طرف تنگه بسفر، تنگه باریک بین دریای سیاه و دریای مرمره قرار دارد، از نظر فیزیکی و فرهنگی بین آسیا و اروپا پل ارتباطی بزرگی دارد. استانبول با شبه جزیره تاریخی، مکان‌های دیدنی و تاریخی متعدد، شهری بی‌نظیر است که از گذشته تا کنون پایتخت تمدن‌های بسیاری بوده است و هنوز هم محبوب ساکنان سراسر جهان است. جمعیت استانبول بین 12 تا 19 میلیون نفر تخمین زده می‌شود که آن را به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای اروپا و جهان تبدیل می‌کند. هنگامی که با پرواز چارتر و یا تور چارتر استانبول سفر کنید، به صورت کلی هزینه شما بسیار کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر مناظر استانبول در شهر قدیمی در شبه جزیره سلطان احمد در غرب بسفر متمرکز شده است. بازار بزرگ استانبول با محیط روشن و دلنشین خود شما را مجذوب خود می‌کند و مسجد معروف ایاصوفیه حس آرامش را به شما القا می‌کند. گشت و گذار در مروارید بسفر، Ortaköy، به شما امکان می‌دهد از مناظر لذت بخش در امتداد یک ساحل آبی لذت ببرید. قلب استانبول مدرن در سراسر گالاتا، بی اوغلو و تقسیم قرار دارد. در مرز شمالی استانبول نیز دریای سیاه قرار دارد.

 

منظور از تور چارتر چیست؟

زمانی‌که آژانس‌های گردشگری توری را طراحی می‌کنند، خدماتی نظیر رزرو هتل استانبول و بلیط هواپیما را به طور عمده، برای یک تاریخ مشخص خریداری می‌کنند. در نتیجه می‌توانند تخفیف زیادی روی این خدمات دریافت کنند و آن‌ها را با قیمت کم‌تری به مشتریان خود ارائه کنند. به اینگونه تورها، تور چارتر گفته می‌شود.

 

چگونه تور استانبول چارتر بخریم؟

به طور کلی، تورهای مسافرتی استانبول و سایر شهرهای جهان توسط آژانس‌های گردشگری عرضه می‌شوند. خدمات موجود در تورهای مسافرتی شامل رزرو اقامتگاه، خرید بلیط وسیله نقلیه، هماهنگی برای صدور ویزا، خرید بیمه مسافرتی، هزینه‌های مربوط به تورلیدر، هزینه‌های مربوط به وعده‌های غذایی مسافران، هزینه‌های مربوط به خرید بلیط ورودیه جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی می‌شود.

jkhg
با خرید تور ارزان استانبول می‌توانید در وقت و حتی هزینه خود صرفه‌جویی کنید. اگر خودتان قصد برنامه‌ریزی برای سفر کردن به یک شهر یا کشور دیگر را داشته باشید، لازم است که به ‌طور جداگانه خدمات موجود در یک تور را خریداری کنید.

 

به طور مثال اگر بخواهید در روزهای شنبه تا جمعه این هفته یا هفته دیگر به استانبول سفر کنید، لازم است که هتل مورد نظرتان را رزرو کنید، بلیط هواپیما بگیرید و اگر نتوانستید در آن تاریخ مشخص هواپیما پرواز مستقیم از تهران به استانبول پیدا کنید، باید بتوانید پروازهای مختلفی را طوری هماهنگ کنید که در کمترین زمان ممکن و با کم‌ترین میزان هزینه به مقصدتان بروید.

ترکیه برای ایرانیان قانون لغو روادید را تصویب کرده است اما اگر بخواهید به یک کشور سفر کنید که نیاز به صدور ویزا داشته باشد، تمام مراحل اداری صدور ویزا را باید خودتان طی کنید. اما اگر از یک آژانس گردشگری معتبر تور مسافرتی خریداری کنید، نیاز به انجام هیچ یک از کارهای که در بالا اشاره کردیم، ندارید. آژانس‌های گردشگری، معمولاً اتاق‌های هتل‌های یک مقصد یا صندلی‌های پروازهای یک مسیر به‌طور عمده رزرو می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که بتوانند بر روی این خدمات تخفیف بگیرند و هنگامی‌ که گردشگران، آن تور گردشگری را خریداری می‌کنند، این تخفیف شامل حال آن‌ها نیز می‌شود.


در گذشته‌ای نه ‌چندان دور برای خرید تور استانبول باید به مراکز و دفاتر آژانس‌های خدماتی و مسافرتی مراجعه می‌شد. این شیوه از خرید وقت زیادی می‌گرفت و انتخاب محدود به تورهای آژانس گردشگری بود که به آن‌ها مراجعه می‌شد. اما با رشد تکنولوژی، گسترش شبکه اینترنت جهانی و گوشی‌های هوشمند، خرید تورهای مسافرتی تنها با چند کلیک ممکن شده است. در ادامه این موضوع را بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

همان‌طور که گفتیم، با رشد و گسترش شبکه اینترنت جهانی به ‌راحتی و از هر کجایی که باشید، می‌توانید به سایت‌های فروش تورهای گردشگری مراجعه کنید و تور مورد نظرتان را انتخاب کنید. شما می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن تورهای داخلی را به ‌صورت آنلاین رزرو کنید.

رشد تکنولوژی، رزرو آنلاین تورهای خارجی را نیز آسان‌تر از قبل کرده ‌است. شاید در گذشته برای خرید تور استانبول مجبور بودید به آژانس گردشگری معتبری که تورهای خاص برگزار می‌کرد، بروید و از میان تورهای آن آژانس، یکی را به‌ دلخواه خود انتخاب کنید. پیدا کردن آژانس گردشگری که تور خارجی می‌فروشد یک مسئله و پیدا کردن تور استانبول که دلخواه شما باشد، مسئله دیگری بود. اما اکنون به ‌راحتی در بستر اینترنت می‌توانید تورهای خارجی آژانس‌های گردشگری مختلف را ببینید و بهترین آن‌ها را با چند کلیک ساده رزرو کنید.

این رشد در حوزه تکنولوژی فواید دیگری نیز برای مسافران به ‌همراه داشته ‌است. از جمله این فواید خرید ارزان‌تر تورهای گردشگری است.

 

بهترین قیمت تور استانبول را از کجا پیدا کنیم؟

lii


همان‌طور که در بخش‌های قبل نیز اشاره کردیم خدمات موجود در یک تور استانبول شامل اقامتگاه، وسیله حمل ‌و نقل، بیمه مسافرتی، هزینه مربوط به تورلیدر، هزینه‌های مربوط به وعده‌های غذایی، هزینه مربوط به بلیط ورودی‌های جاذبه‌های گردشگری و عوامل دیگر می‌شود. قیمت نهایی تورها به قیمت تمام این خدمات بستگی دارد. اگر به ‌دنبال بهترین قیمت تور مورد نظرتان هستید باید در ابتدا این‌ موضوع را برای خود مشخص کنید که کیفیت خدمات تور برای شما اهمیت دارد یا ارزان‌قیمت بودن آن‌ها. به‌طور مثال اگر قصد خرید تور استانبول سفرمارکت را دارید، می‌توانید توری را انتخاب کنید که محل اقامت آن در یک هتل پنج‌ستاره باشد یا توری را برگزینید که با خرید آن محل اقامتتان یک هتل ۲ یا ۳ ستاره می‌شود.

 

اگر به ‌دنبال کیفیت بالاتر باشید، به‌طور حتم توری که هتل پنج‌ستاره دارد را خریداری می‌کنید و ولی اگر به ‌دنبال قیمت ارزان‌تر باشید، توری که هتل ۳ ستاره دارد مناسب شما است. این ‌موضوع درباره وسیله حمل ‌و نقل نیز صدق می‌کند. به ‌طور مثال برای سفر به کشور ترکیه می‌توانید بلیط هواپیمای بیزینس، اکونومی یا فرست کلاس را تهیه کنید که کاملا بستگی به میزان بودجه شما دارد.

 

مزایای رزرو تور استانبول از سفرمارکت

در چند بخش قبلی این مقاله به رشد تکنولوژی و ظهور موتورهای جستجوی که مخصوص جستجوی خدمات گردشگری  هستند، اشاره کردیم. سفرمارکت یکی از شرکت‌های گردشگری است که توانسته موتور جستجوی توانمندی را در وبسایت و اپلیکیشن خود ایجاد کند تا آژانس‌های گردشگری معتبر بازار ایران بتوانند به‌راحتی تورهای گردشگری خود را در وب‌سایت و اپلیکیشن سفرمارکت عرضه کنند. از طرفی مسافرانی که می‌خواهند تورهای گردشگری مورد علاقه‌شان را پیدا کنند، به‌ راحتی، در کمترین زمان ممکن و با چند کلیک ساده به خواسته خود می‌رسند.

با مراجعه به وب‌سایت سفر مارکت یا نصب اپلیکیشن سفرمارکت در گوشی هوشمند خود می‌توانید شهر مبدأ، شهر مقصد، بازه زمانی‌که می‌خواهید در آن مدت به سفر بروید، بودجه خود را انتخاب کنید و همه‌چیز را به موتور جستجوی هوشمند سفر مارکت بسپارید. سفرمارکت لیستی از تورهای مختلف گردشگری که در آن مقصد خاص برگزار می‌شود را به شما نمایش خواهد داد؛ از تور لحظه آخری استانبول گرفته تا تورهایی که سه ماه بعد برگزار می‌شوند. شما می‌توانید با اعمال فیلترهای مختلفی که در این سایت طراحی شده به موتور جستجوی سفر مارکت کمک کنید تا تور مورد علاقه‌تان را به شما نشان دهد. می‌توانید تعداد اقامت شب‌های خود، تعداد ستاره هتل مورد نظرتان، نوع تور مورد علاقه‌تان، نوع وسیله حمل ‌و نقل مورد علاقه‌تان، بازه‌ی قیمتی که می‌خواهید و می‌توانید برای این تور خرج کنید و همچنین مجریان تور یا آژانس‌های گردشگری مورد نظرتان را انتخاب کنید تا در نهایت تورهایی به شما نمایش داده شوند که بیشترین شباهت را با تور محبوبتان دارند. شما می‌توانید لیست تورهای گردشگری نمایش‌داده‌شده در وب‌سایت و اپلیکیشن سفرمارکت را از گران‌ترین به ارزان‌ترین طبقه‌بندی کنید و به این وسیله در کم‌ترین زمان ممکن بتوانید ارزان‌ترین تور محبوب خود را پیدا کنید.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied