شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

خرید اسید نیتریک تیزاب شیراز

پیشنهاد می شود که حوزه فعالیت خود را مشخص کنید زیرا زمانی که شما تجارت خود را بدانید، بی شک متوجه خواهید شد که برای خرید اسید نیتریک و منگنز دی اکسید چه مقدار باید هزینه کرده و چه حجمی از این محصول را تهیه کنید.

خرید اسید نیتریک تیزاب شیراز

 اگر شما فعالیتتان مربوط به صنعت کشاورزی باشد، طبیعتاً سالانه به حجم زیادی از اسید نیتریک احتیاج خواهید داشت و اگر برای فعالیت های آزمایشگاهی می خواهید این محصول را تهیه کنید، بی شک باید حجم کمتری از این محصول را در هر پارت از خرید خود تهیه فرمایید.

 

البته ناگفته نماند که هر چقدر حجم خرید اسید نیتریک مورد نظر شما افزایش پیدا کند، قطعا قیمت مناسبتری برای شما محاسبه خواهد شد. ولی در کل بودجه اختصاص داده شده برای خرید این محصول کاملاً مرتبط با فعالیت شماست. در راستای اشراف پیدا کردن از مشخصات نوع مرغوب اسید نیتریک می توانید مشورت کردن با افراد متخصص و آگاه را نیز در دستور کار خود قرار دهید. اسید نیتریک قطعاً برای کسب اطلاعات درست در رابطه با محصولات تخصصی مثل اسید نیتریک و جوهر نمک باید آگاهی مناسب از مشخصات نوع با کیفیت این محصولات حاصل شود. اسید نیتریک امروزه یک ترکیب خالص بی رنگ می باشد و اصلی ‌ترین مصرف آن به جز صنعت کشاورزی، در جهت جداسازی اکسیدهای نیتروژن و آب می باشد.

اسید نیتریک شیراز

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی به این نکته پی بردیم که اسید نیتریک شیراز و دیگر نمونه های این محصول به دلیل کیفیت بالا و درجه خلوص بالا، بیشتر از قبل مورد توجه عموم  مردم قرار گرفته است و بنابراین در این بخش از مقاله کاربردهای اسید نیتریک در صنایع مختلف را بررسی خواهیم کرد. در گذشته از اسید نیتریک برای جداسازی طلا از نقره استفاده می شد اما امروزه بیشتر به عنوان یک ماده اکسید کننده قوی کاربرد داشته و بیشتر در تولید کود شیمیایی از آن استفاده می گردد و از نمونه های غلیظ این محصول برای سوخت راکت استفاده می شود. از دیگر کاربردهای این محصول می توان از اسید نیتریک به عنوان یک ماده اولیه برای تولید محصولاتی نظیر نایلون و مواد منفجره یاد کرد و در ضمن اگر این ماده شیمیایی را با درصد مشخصی از آمونیاک ترکیب کنیم، ماده ای خنثی با نام نیترات آمونیوم به دست خواهیم آورد.

f54dccb7-e2e1-4168-9396-25c24a705b26

لازم به ذکر است که اسید نیتریک شیراز در صنعت غذایی کشور هم کاربرد داشته، به این صورت که از آن به عنوان ماده افزودنی برای ثابت نگه داشتن رنگ گوشت تازه استفاده می کنند و یا در تولید مواد غذایی نظیر سوسیس، کالباس، انواع بیفها، بیکنها، همبرگر از اسید نیتریک به عنوان یک ماده نگهدارنده استفاده خواهد شد. از سویی دیگر اسید نیتریک برای جلوگیری از رشد باکتریها و مسمومیتهای غذایی که منجر به مرگ افراد می شود، بسیار مفید بوده و حتی می توان تانکرهای حمل شیر از گاوداری به کارخانه لبنیات را بعد از تخلیه شیر با اسید نیتریک شست و شو داد تا در این راستا تانکر گندزدایی شده و مانع از فاسد و آلوده شدن شیر در زمان حمل و نقل گردد.

اسید نیتریک تیزاب

این ماده شیمایی کاربردهای بسیار زیادی دارد، یکی از کاربردهای اسید نیتریک تیزاب به منظور تشخیص اصالت طلا می باشد، برای این کار فلز مشکوک به طلا را روی سنگ محک می کشند و بعد از آن یک قطره از این اسید تیزاب را روی آن میریزند، اگر اتفاقی نیفتاد یعنی فلز طلا با همان معیار تیزاب است، اگر خط کم رنگ شد یعنی عیار فلز طلا از عیار تیزاب کمتر است، اگر خط ناپدید شد یعنی فلز مشکوک طلا نیست و یا مقدار خیلی کمی طلا دارد. با توجه به گسترده بودن موارد مصرف این ماده، باید آن را یکی از پرمصرف ترین اسیدهای موجود دانست، کاربرد اسید نیتریک در صنایع غذایی، کشاورزی و غیره سبب شده تا ارزش این محصول بسیار بالا باشد؛ اسید تیزاب از ترکیب دو اسید قوی با نامهای اسید نیتریک و اسید کلریدریک تشکیل می شود، این ترکیب به قدری قدرتمند است که می تواند در حل کردن فلزات نجیب به کار آید، تیزاب که آن را با نام تیزاب سلطانی هم می شناسند.

863e6d56-e5fe-4369-af1e-34e235f126ae

اسید نیتریک تیزاب قدمتی بسیار طولانی دارد و می توان از آن در اسید شویی، تمیز کاری و غیره بهره جست، قدرت بالای این ماده سبب شده تا در صنعت استخراج طلا از آن بهره های فراوانی گرفته شود و صنعت، بزرگ ترین مصرف کننده تیزاب می باشد. از سویی تیزاب ماده ای خورنده و بسیار خطرناک است و کسانی که با آن سر و کار دارند، باید به خوبی از نکات ایمنی کار با اسید تیزاب به منظور حفظ سلامت خود و محیط آگاه باشند.

* مطلب فوق رپرتاژ آگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied