شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی//

معرفی انواع روش های تحلیل برای خرید ارز دیجیتال

یادگیری در مورد اصول سرمایه گذاری و نحوه‌ی خرید ارز دیجیتال ممکن است یکی از ارزشمندترین کارهایی باشد که می‌توانید انجام دهید. همانطور که می‌دانید اگر رمزنگاری را درک نکنید و از یادگیری آن امتناع کنید، قرن سختی برای شما خواهد بود

معرفی انواع روش های تحلیل برای خرید ارز دیجیتال

هر چه می‌گذرد معامله گران و سرمایه گذاران بسیاری را می‌بینیم که از ترکیب روش‌های تجزیه و تحلیل برای خرید ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. گزارش‌های سرمایه گذاری صعودی با استفاده از تحلیل بنیادی توسط گلدمن ساکس، جی پی مورگان و مورگان استنلی منتشر شده است و مدل‌هایی که توسط تحلیلگران زنجیره‌ای مانند Stock-to-Flow ساخته شده‌اند، قیمت بیت‌کوین را تا سال 2025 حدود 1/9 میلیون دلار پیش‌بینی کرده‌اند. در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران تصمیم می‌گیرند که ارزهای خود را «هدل» کنند، توشار جین، یکی از بنیان‌گذاران Multicoin Capital، می‌پذیرد که «بازارهای رمزنگاری کم‌بازده‌ترین بازارهایی هستند که من تا به حال در زندگی‌ام دیده‌ام، و این بدان معناست که مدیریت فعال آن یک فرصتی برای درخشش خواهد بود».

با در نظر گرفتن این موضوع، با ما همراه شوید تا سه نوع از محبوب‌ترین روش‌های تحلیل برای خرید ارز دیجیتال را بررسی کنیم. بیایید تحلیل بنیادی، تکنیکال و آنچین را اصولی شروع کنیم.

1. تحلیل بنیادی برای خرید ارز دیجیتال

تجزیه و تحلیل بنیادی تمام اطلاعات موجود در مورد یک ارز دیجیتال را بررسی می‌کند. از ترکیبی از معیارهای مالی کمی و معیارهای کیفی استفاده می‌کند. در نهایت، هدف تحلیل بنیادی تعیین قیمت ذاتی برای خرید ارز دیجیتال مشخصی است. وقتی آن ارزش بنیادی را با قیمت فعلی بازار مقایسه می‌کنید، می‌توانید ببینید که آیا دارایی کریپتو کمتر از ارزش‌گذاری شده است یا بیش از حد. دارایی کمتر از قیمت ارزش گذاری شده می‌تواند نشان دهنده یک فرصت برای خرید ارز دیجیتال باشد، در حالی که دارایی بیش از حد ارزش گذاری شده می‌تواند نشان دهد که زمان کسب سود از ارزهای دیجیتال خریداری شده، فرا رسیده است.

یک میم کوین مانند Dogecoin را در نظر بگیرید، آیا ارزش ذاتی دارد؟ مارک کوبان، کارآفرین فناوری، چنین فکر نمی‌کند و می‌گوید: «این بدان معنا نیست که dogecoin ارزش ذاتی دارد. ندارد.» با این حال، زمانی که ابزارهای تحلیل بنیادی را به کار می‌بریم، آگاه‌تر می‌شویم که Dogecoin چیست؟ اولاً، می‌توانیم ببینیم که فاقد بسیاری از گزاره‌های ارزش بنیادی مانند نقشه راه، تیم توسعه‌دهنده و حتی وایت پیپر است. با این حال، ارزش بازاری به ارزش ده‌ها میلیارد، صدها میلیون در حجم 24 ساعته دارد و یکی از شناخته‌شده‌ترین ارزهای دیجیتال است. حتی زمانی که تیم NBA مارک کوبان، دالاس ماوریکس، آن را به عنوان یک روش پرداخت برای بلیط پذیرفت، مورد استفاده قرار گرفت. واضح است که ارزش ذاتی دارد.

2. تجزیه و تحلیل تکنیکال برای خرید ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال به روند گذشته قیمت ارز دیجیتال نگاه می‌کند تا تعیین کند بازار احتمالاً به کدام سمت حرکت می‌کند. بالا می‌رود یا پایین؟ تجزیه و تحلیل فنی یا تکنیکال از تعدادی شاخص و الگوهای آماری برای تعیین احتمال هر سناریو استفاده می‌کند. معامله گران در این نوع تحلیل از معیارهای آماری استفاده می‌کنند و به شدت به نمودارهای بصری برای کمک به شناسایی سیگنال‌های کلیدی متکی هستند. در نهایت، تحلیل تکنیکال برای یافتن سیگنال‌های خرید ارز دیجیتال و یا فروش آن استفاده می‌شود.

مهم است که توجه داشته باشید، معامله‌گرانی که از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند، هرگز انتظار ندارند که همیشه بتوان تصمیم درست بر مبنای آن روندها گرفت. در واقع، تحلیل‌هایی که فقط در 55 درصد مواقع درست است، همچنان می‌تواند بسیار سودآور باشد. آنها معمولاً برای مدیریت ریسک‌ها در مواقع حرکت بازار برخلاف آنچه شاخص‌های آن‌ها پیش‌بینی کرده‌اند، از شیوه‌های دیگر مدیریت ریسک استفاده می‌کنند، مانند سرمایه‌گذاری تنها بخشی از دارایی‌های خود برای خرید ارز دیجیتال.

 

 

1

 

.3. تجزیه و تحلیل آنچین (OnChain) برای خرید ارز دیجیتال

تجزیه و تحلیل آنچین یا زنجیره‌ای به داده‌های عمومی در بلاک چین نگاه می‌کند. این یک زمینه نوظهور است که منحصر به فضای خرید ارز دیجیتال و فروش آن است و معامله گران از آن برای پیش بینی بهتر حرکت بازار و سنجش احساسات بازار استفاده می‌کنند. در نهایت، معامله‌گران از تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای برای شناسایی دلایل خرید ارز دیجیتال و فروش آن توسط معامله‌گران مختلف بازار استفاده می‌کنند، مانند ماینرها که برای پرداخت صورت‌ حساب خود می‌فروشند یا صندوق‌های تامینی سود می‌برند. به عبارت دیگر، با تجزیه و تحلیل آنچین، معامله گران به دنبال نحوه رفتار شرکت کنندگان مختلف بازار هستند، مانند سرمایه گذاران نهادی، صرافی ها، استخراج کنندگان و معامله گران خرده فروشی. آنها از طیف وسیعی از سیگنال‌ها از جمله موجودی کیف پول، خواب توکن و حجم تراکنش استفاده می‌کنند.

ترکیب هر سه روش تجزیه و تحلیل برای خرید ارز دیجیتال و یا فروش موفق آن

در حالی که هر یک از این روش‌های تجزیه و تحلیل به تنهایی ارزشمند هستند، زمانی که با هم استفاده می‌شوند حتی قدرتمندتر هستند. به تنهایی، یک معیار واحد ممکن است آموزنده نباشد. اما مانند هزاران ضربه کوچک قلم مو، ترکیب همه روش‌های تجزیه و تحلیل شما می‌تواند تصویر قانع کننده‌ای از بازار ترسیم کند. البته، برای انجام معامله نیازی به هماهنگی هر سه ندارید. حفظ شیوه‌های مدیریت ریسک و تخصیص مناسب به شما این امکان را می‌دهد که با تغییر بازار وارد و خارج شوید.

یادتان باشد که سرمایه گذاران صندوق سرمایه گذاری موفق ارزهای دیجیتال Three Arrows Capital همیشه میلیاردر نبودند و آنها سرمایه خود را از یک میز آشپزخانه در آپارتمان خود با پس انداز خود راه‌اندازی کردند. اما اکنون، با چند لامبورگینی جلوی دفتر تجاری خود نشسته‌اند. پس از تقریباً یک دهه معامله موفقیت آمیز، واضح است که ثروت آنها بر اساس تحلیل دقیق و تجارت ماهر به جای شانس ساخته شده است. واضح است که آنها به طور قابل توجهی از هولدرها بهتر عمل کرده‌اند.

جمع‌بندی

همانطور که می‌دانید قیمت رمزارزها هیچ وقت ثابت نیستند و عوامل مختلفی بر تغییر آن‌ها اثرگذار هستند. برای اینکه متوجه شوید کدام روش برای شما مناسب است باید هدفی که دارید، میزان ریسک‌پذیری و سرمایه خود را برای خرید ارز دیجیتال و فروش آن در نظر بگیرید. این فاکتورها هدف‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت شما را مشخص می‌کنند. با روشن شدن هدف خود می‌توانید تحلیل ارز دیجیتال را با این روش‌های خاص انجام دهید و به اهداف خود دست پیدا کنید. فراموش نکنید که معامله‌گران حرفه‌ای از تحلیل‌های مختلف برای معاملات خودشان استفاده می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای حرفه‌ای شدن، روش‌های مختلف تحلیل برای خرید ارز دیجیتال را یاد بگیرید. وب سایت والکس یکی از مراجع معتبر و مناسب برای یادگیری مباحث حوزه ارز دیجیتال است و همچنین صرافی شناخته شده‌ای برای خرید ارز دیجیتال در ایران است.

 

منبع:

https://wallex.ir/blog/crypto-analysis-methods/

 

*مطلب فوق رپورتاژآگهی بوده و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی بابت نشر آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی