شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی//

قیمت نبشی، ناودانی و سپری در آهن 118

نبشی، ناودانی و سپری سه مورد از مقاطع مهم فولادی در ساختمان‌سازی و صنایع دیگر هستند. هر یک از این مقاطع در انواع مختلفی تولید شده و هر یک کاربرد خاصی دارند. اصلی‌ترین کاربردی که برای نبشی، ناودانی و سپری می‌توان نام برد، ساخت درب و پنجره است. در صورتی که قصد خرید نبشی، ناودانی و سپری را دارید، با ما در شهر مفتول همراه باشید تا با مشخصات و قیمت آن‌ها آشنا شوید.

قیمت نبشی، ناودانی و سپری در آهن 118

قیمت خرید نبشی

 

نبشی یکی از قطعات فولادی است که شکل ظاهری آن شبیه به L است. از نظر هندسی نیز دارای دو نوع بال مساوی و نامساوی است. بال مساوی آن دو بعد هم اندازه دارد و بال نامساری دارای بال‌هایی با ابعاد متفاوت است. جنس این مقطع فولادی از کربن و استیل است. لازم به ذکر است این محصول با جنس‌های مختلف کاربرد متفاوتی نیز دارد. نحوه تولید نبشی به دو صورت فابریک و پرسی است.

 نبشی فابریک به صورت نورد گرم تولید می‌شود. به منظور تولید آن بیلت‌های فولادی با جنس‌های مختلف پیش گرم می‌شود و تحت نورد قرار می‌گیرد. در نهایت پس از گذشت چند مرحله، بیلت فولادی به شکل حروف L در می‌آید. نبشی فابریک از پرس تسمه فولادی تولید می‌شود. در یک بررسی کلی می‌توان گفت نبشی پرسی دارای خواص مکانیکی ضعیف تری هستند. از نبشی در موارد مختلفی استفاده می‌شود. مهم‌ترین کاربرد نبشی شامل تقویت سازه، استفاده در چهارچوب ها، استفاده به عنوان تکیه گاه، استفاده در دکل انتقال نیرو، ماشین آلات صنعتی، بادبندها و... است. قیمت خرید نبشی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از آنجایی که پایه ساخت این محصول آهن است بنابراین قیمت آهن در بازار جهانی در قیمت نبشی تاثیر مهمی دارد.

قیمت خرید سپری

 

 

1

 

 

سپری پروفیل T نیز گفته می‌شود. شکل ظاهری این محصول شبیه به حرف T است. در این مقطع فولادی ارتفاع جان و بال برابر است. ابعاد این بخش نیز متفاوت بوده و به عنوان نمره سپری شناخته می‌شود. سپری نیز همانند نبشی، به دو صورت تولید می‌شود که شامل فابریک و پرسی است. روش استفاده از پرسی به دو صورت دوبل و تک است.

به منظور تولید سپری، بیلت‌های فولادی ریخته‌گری می‌شوند. در مرحله بعد نیز بیلت‌ها در دمای مشخص گرم شده و وارد مرحله نورد می‌شوند. در نهایت این بیلت‌ها از غلتک‌های مخصوص عبور داده شده و شکل ظاهری T را به خود می‌گیرند. روش فروش این محصول در بازار به صورت شاخه‌ای است. در زمان خرید سپری حتما به پرسی یا فابریک بودن آن توجه کنید. از سپری در موارد مختلفی استفاده می‌شود. اما رایج‌ترین آن‌ها شامل ساخت درب و پنجره، ساخت گلخانه، سقف و نمای شیشه ای، اتصال پل به ستون، سدسازی و... است. به منظور استعلام قیمت سپری با آهن 118 در ارتباط باشید.

قیمت خرید ناودانی

 

 

2

 

از دیگر مقاطع فولادی پرکاربرد ناودانی‌ها هستند. جنس تولید  ناودانی در دو نوع فولاد ساده کربنی و استیل است. هر یک از این جنس‌ها دارای کاربرد خاص خود هستند. از نظر هندسی نیز این مقطع فولادی به دو نوع تقسیم می‌شوند که شامل بال موازی و بال شیب دار است. نوع بال موازی ناودانی U بوده و نوع بال شیب دار آن نیز به شکل C است. این محصول نیز مانند سایر محصولات به دو روش پرسی و فابریک تولید می‌شود.

نوع فابریک آن با روش نورد گرم تولید می‌شود. ناودانی پرسی نیز توسط پرس کردن تسمه‌های مخصوص تولید می‌گردد. به منظور بررسی قیمت خرید ناودانی پرسی و فابریک باید گفت قیمت ناودانی نسبت به قیمت پرسی کمتر است. از این ناودانی به منظور ساخت انواع قوطی در ستون ها، خرپا و تیرها استفاده می‌شود.

تفاوت نبشی، ناودانی و سپری در زمان خرید

 

 

3

 

به منظور خرید نبشی، ناودانی و سپری بهتر است با مشخصات آشنا شده و تفاوت آن‌ها با یکدیگر را بدانید. این سه محصول از نظر روش تولید کامل مشابه با یکدیگر هستند. به طور کلی هر سه این محصولات به روش پرسی و فابریک تولید می‌شوند. در یک بررسی کلی نیز می‌توان نتیجه گرفت این سه محصول از نظر ظاهر با یکدیگر متفاوتند. سپری به شکل T  است در حالی که ناودانی به شکل U  و C تولید شده و نبشی نیز به شکل L است.

در مقایسه سپری و نبشی نیز می‌توان نتیجه گرفت سپری فقط به صورت تکی استفاده می‌شود. این در حالیست که نبشی هم به صورت تکی و هم به صورت دوبل مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر یک از این سه محصول دارای ضخامت‌های متفاوتی با یکدیگر هستند. نبشی‌ها دارای 2 الی 5 میلی متر و سپری دارای 0.9 تا 2.5 میلی متر ضخامت هستند. از آن جایی که نبشی‌ها دارای تنوع بیشتری هستند، بنابراین کاربرد گسترده تری نیز دارند. در آخر نیز باید گفت از آن جایی که سپری دارای سختی بالاتری است برای مصارفی با پایه قوی استفاده می‌شود.

 به منظور خرید و استعلام قیمت نبشی، ناودانی و سپری و سایر آهن آلات از جمله انواع پروفیل، تیرآهن، ورق و... از طریق تماس با شماره 02154473 با آهن 118 در ارتباط باشید و با مراجعه از وب سایت آهن 118 با مشخصات محصولات آشنا شوید.

 

*مطلب فوق رپورتاژآگهی بوده و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی بابت انتشار آن ندارد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied