شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی:

آموزش رزرو آنلاین بلیط قطار

سفر با قطار یکی از بهترین روش‌های سفر زمینی است. در این روش می‌توانید با خیال راحت از بابت امنیت راه و جاده سفر کنید.

آموزش رزرو آنلاین بلیط قطار

سفر با قطار یکی از بهترین روش‌های سفر زمینی است. در این روش می‌توانید با خیال راحت از بابت امنیت راه و جاده سفر کنید. در دوران پرتردد که جاده‌ها ترافیک سنگینی پیدا می‌کنند و مسافران ساعت‌ها در ترافیک می‌مانند، قطارها با همان سرعت قبلی خود حرکت می‌کنند. قطارها آرامش و آسایش دارند و می‌توانید روی تخت‌های راحت دراز بکشید و حتی متوجه طول مسیر نشوید. با توجه به تنوع انواع قطار، مسافران می‌توانند بر اساس سلیقه و بودجه خود یکی از انواع قطارها را انتخاب کنند. شاید تنوع روش‌های فروش و انواع قطار، تهیه کردن بلیط را دشوار کند. مخصوصاً سیستم رزرو آنلاین بلیط قطار شاید کمی دشوار به نظر برسد؛ اما در این مقاله قصد داریم تا به‌صورت کامل شما را با خرید اینترنتی بلیط قطار آشنا کنیم.

روش های خرید بلیط قطار

مسافران به‌صورت کلی می‌توانند به‌صورت حضوری و غیرحضوری اقدام به خرید بلیط قطار کنند. در ادامه شما را با هر دو روش آشنا می‌کنیم.

روش حضوری

روش اول خرید بلیط قطار، روش حضوری است. در این روش یا به آژانس‌های مسافرتی یا به ایستگاه راه‌آهن باید به‌صورت حضوری مراجعه نمایید. مراجعه به آژانس‌های مسافرتی بدون دردسر است؛ اما وقت شما را حسابی می‌گیرد. اگر بخواهید به ایستگاه راه‌آهن مراجعه کنید، باید برای کلی معطلی و شلوغی آماده باشید. اول از همه اینکه معمولاً ایستگاه‌های راه‌آهن به دلیل سر و صدای بیش از اندازه خارج از شهر یا در مناطق طرح ترافیک قرار دارند. برای مثال ایستگاه راه‌آهن تهران در منطقه طرح ترافیک واقع شده است. دوم اینکه به دلیل رواج روش فروش اینترنتی بلیط قطار، تعداد گیشه‌های فروش بلیط کاهش پیدا کرده‌اند. از‌این‌رو باید خودتان را برای معطلی در صف‌ها آماده کنید.

قطارها تنوع بسیاری دارند. شرکت‌های متفاوت قطارهای مختلفی را ارائه می‌دهند. مسئولان فروش بلیط فرصت چندانی برای پاسخگویی به شما ندارند. پس نباید انتظار داشته باشید تا در روش حضوری، مسئول فروش بلیط با صبر و حوصله تمام، جزئیات هر قطار را برای شما بیان کند! حتی اگر مسئول فروش بلیط بخواهد، مسافران دیگری که در صف پشت شما ایستاده‌اند، معترض می‌شوند! پس در روش حضوری حق انتخاب چندانی نخواهید داشت.

خرید اینترنتی بلیط قطار

روش های خرید اینترنتی بلیط قطار

روش‌های خرید اینترنتی این روزها بسیار پرطرفدار هستند. مردم حتی نان و تنقلات خود را نیز به‌صورت اینترنتی سفارش می‌دهند! در این روش می‌توانید بدون در نظر گرفتن محدودیت زمانی و مکانی، بلیط قطار تهیه کنید. هر جای دنیا که هستید، با داشتن یک گوشی و دسترسی به اینترنت می‌توانید در عرض کمتر از 5 دقیقه، بلیط قطار به هر مقصدی که می‌خواهید تهیه کنید. باری این کار ابتدا باید یک سایت گردشگری معتبر را پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از گوگل کمک بگیرید و عبارتی همانند « خرید بلیط قطار از این شهر به آن شهر» را وارد کنید. مثلا می‌توانید در گوگل عبارت خرید بلیط قطار مشهد به تهران را بزنید.

سپس بین سایت‌ها، سایتی را پیدا کنید که مجوزهای لازم فروش بلیط اینرنتی همانند ای نماد را داشته باشد و پشتیبانی 24 ساعته به شما ارائه دهد. از بخش خرید بلیط قطار، مبدا، مقصد، تعداد مسافران و نوع بلیط را وارد نمایید. حال با کلیک روی جستجو، نتایج به شما نشان داده می‌شوند. با کمک سیستم مرتب‌سازی یا فیلتر نتایج، می‌توانید به‌راحتی قطار مدنظرتان را پیدا کنید. شرکت‌های مختلفی قطارهای متنوعی را ارائه می‌دهند. برای مثال می‌توانید قطار 4 ستاره 4 تخته رجا را تهیه کنید .هرچه تعداد ستاره بیشتر باشد، کیفیت خدمات قطار بیشتر خواهد بود. قطارهای 4 تخته از 6تخته راحت‌تر و البته گران‌تر هستند. همچنین قطارهای سریع‌السیر قیمت کمتری دارند؛ اما کوپه مجزا ندارند. در نهایت بعد انتخاب، مشخصات مسافران را وارد کرده و پرداخت را انجام می‌دهید.

مزیت خرید بلیط قطار به‌صورت اینترنتی

مزایای خرید اینترنتی بلیط قطار

اول از همه وقتی که برای خرید بلیط به ایستگاه راه‌آهن مراجعه کنید، معلوم نیست در همان روز و ساعت، قطاری آماده حرکت باشد. به همین خاطر شاید مجبور شوید چند ساعت بلاتکلیف در ایستگاه بمانید یا اینکه روزی دیگر را دوباره برای طی کردن این مسیر انتخاب کنید و برای راهی شدن، به ایستگاه بیایید. در حالی که با خرید اینترنتی بلیط قطار، از ساعت و تاریخ دقیق حرکت قطار اطلاع دارید. پس یک بار فقط به ایستگاه قطار مراجعه می‌کنید و بدون معطلی سوار قطار می‌شوید.

·صرفه جویی در زمان و هزینه

دومین مزیت خرید اینترنتی این است که در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی می‌شود. شما در هر ساعت شبانه‌روز از طریق سایت شرکت‌های توریستی می‌توانید خرید خود را انجام دهید. همچنین از هرجایی فقط با دسترسی به یک موبایل و اینترنت، می‌توانید بلیط قطار بخرید. در ضمن گاهی تخفیف‌های ویژه‌ای شامل حالتان می‌شود و به این ترتیب سفری مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی خواهید داشت.

·دسترسی به انواع شرکت های ریلی

 

 

دسترسی به انواع شرکت های ریلی از مزایای خرید اینترنتی

سوم اینکه شما می‌توانید با خیال راحت بین شرکت‌های مختلف جستجو کنید. برخی افراد فقط از سایت رجا بلیط می‌خرند. این در حالی است که شرکت‌های دیگری از جمله صبا ریل، نوالرضا و امثال آن نیز در کنار رجا فعالیت دارند و دارای کیفیت خدمات مطلوبی نیز هستند. شاید حتی با قیمت کمتر بتوانید خدماتی بهتر را از شرکت‌های مختلف دریافت کنید. خرید اینترنتی از سایت شرکت‌های توریستی این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید بین شرکت‌های مختلف مقایسه انجام دهید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. حتی برخی سایت‌ها مجهز به سیستم مرتب‌سازی نتایج بر اساس پارامترهای مختلف از جمله مبلغ، تاریخ، نوع قطار و ... هستند. همچنین برخی دیگر یک سیستم فیتلر نتایج را به شما ارائه می‌دهند تا بتوانید به‌راحتی قطار مدنظرتان را پیدا کنید.

در نهایت چهارمین مزیت خرید اینترنتی بلیط قطار این است که می‌توانید تصاویر داخل کوپه و واگن را ببینید. این در حالی است که با خرید حضوری این امکان برای شما وجود ندارد. گاهی فضای داخلی کوپه‌ها اصلاً دلنشین نیستند. به همین خاطر یک قطار دیگر را شاید انتخاب کنید. خوشبختانه در سایت شرکت‌های توریستی، می‌توانید تصاویر بخش‌های مختلف قطار را با کیفیت عالی ببینید.

استرداد بلیط قطار

استرداد بلیط قطار درست به همان شکلی که خرید آن را انجام دادید، انجام می‌شود. یعنی برای آنکه بتوانید بلیطی که به‌صورت حضوری از ایستگاه راه‌آهن خریده‌اید، باید دوباره به ایستگاه راه‌آهن بروید. در ایستگاه فرم مخصوص تهیه کرده و همراه با مدرک شناسایی و اصل بلیط به ماموران ارائه می‌دهید. در نهایت مبلغ به حساب شما عودت داده می‌شود. این در حالی است که اگر بلیط خود را به‌صورت اینترنتی خریده باشید، می‌توانید از کارشناسان پشتیبانی برای استرداد کمک بگیرید. البته دقت داشته باشید از سایتی خرید کنید که پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته داشته باشد تا در کمترین زمان ممکن برای شما مراحل استرداد را انجام دهد. تمامی مراحل به‌صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام می‌شود. به این ترتیب نیازی به مراجعه حضوری نیست و در کمترین زمان ممکن کار شما انجام می‌شود!

خب دوستان عزیز، با روش‌های مخلتف خرید بلیط قطار آشنا شدید. همان طور که دیدیم، بهترین روش در حال حاضر روش خرید اینترنتی بلیط قطار محسوب می‌شود. در این روش به‌راحتی می‌توانید بین قطارهای مختلف جستجو کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید در وقت و هزینه صرفه‌جویی کرده و در هر ساعت شبانه‌روز بلیط بخرید!

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied