شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

چاپ کاتالوگ در تهران

همان طور که همه ما می‌دانیم، تبلیغات نقش گسترده‌ای در شهرت یک محصول یا برند ایفا می‌کند. یکی از روش‌های تبلیغاتی که از گذشته تا به امروز به شیوه‌های مختلف صورت می‌گیرد، چاپ کاتالوگ است. این ابزار کاربردی و با سابقه، اگر درست مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

چاپ کاتالوگ در تهران

همان طور که همه ما می‌دانیم، تبلیغات نقش گسترده‌ای در شهرت یک محصول یا برند ایفا می‌کند. یکی از روش‌های تبلیغاتی که از گذشته تا به امروز به شیوه‌های مختلف صورت می‌گیرد، چاپ کاتالوگ است. این ابزار کاربردی و با سابقه، اگر درست مورد استفاده قرار بگیرد می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد. کاتالوگ‌ها را می‌توان در زمینه‌های مختلفی به کار گرفت، به عبارت دیگر کاتالوگ استفاده‌های گوناگونی دارند. در این مقاله قصد داریم کاتالوگ، انواع آن و چاپ کاتالوگ را طور مفصل مورد بررسی قرار دهیم. اگر علاقمند به کسب اطلاعات در این زمینه هستید با ما همراه باشید!

کاتالوگ چیست؟

ممکن است خیلی از مردم با کاتالوگ آشنایی نداشته باشند و کاتالوگ و بروشور را یکی بدانند به همین خاطر بیایید ابتدا به بررسی این موضوع بپردازیم که کاتالوگ چیست؟ کاتالوگ یا کالانما کتابچه‌ای متشکل از چند برگه برای معرفی یک محصول است. تصور کنید وارد یک فروشگاه می‌شوید و در بدو ورود یک کتابچه جامع از محصولات، پیش روی شما قرار گیرد. در این حالت شما تمام اطلاعاتی که به آن نیاز دارید را در دست خواهید داشت و به راحتی می‌توانید خرید هوشمندانه‌ای داشته باشید.

انواع کاتالوگ

به طور کلی کاتالوگ برای انتقال اطلاعات به مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود طراحی کاتالوگ می‌تواند به منظور‌های مختلفی انجام شود. کاتالوگ‌ها با توجه به حیطه‌های مختلف در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. اولین دسته از کاتالوگ‌ها، کاتالوگ‌های هنری هستند که از آن‌ها برای معرفی آثار هنری استفاده می‌شود. در کنار کاتالوگ هنری، کاتالوگ علمی قرار دارد که حاوی اطلاعات علمی برای علاقمندان به مباحث علمی است.

یکی دیگر از انواع کاتالوگ که جایگاه ویژه‌ای بین صاحبان برند و فروشگاه‌ها دارد، کاتالوگ فروش است. کاتالوگ فروش، همان طور که از اسم آن حدس می‌زنید، برای خدمت به مشتریان یک فروشگاه طراحی می‌شود. همچنین این کاتالوگ‌ها اگر برای معرفی محصولات استفاده شوند، یکی از مفید‌ترین روش‌های تبلیغات خواهند بود.

مزایای طراحی کاتالوگ

چاپ کاتالوگ به هر منظوری که انجام شود مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. در این بخش از مقاله تعدادی از این مزیت‌ها را بررسی خواهیم کرد. لیستی که مشاهده می‌کنید تعدادی از مزیت‌های استفاده از کاتالوگ است:

  • قابل حمل بودن و سهولت در استفاده

  • افزایش آگاهی خریداران

  • امکان مشاهده تصویر محصولات

اگر طراحی کاتالوگ به صورت حرفه‌ای انجام شود شمار این مزیت‌ها بیشتر خواهد بود.

معایب طراحی کاتالوگ

کاتالوگ تنها در صورتی معایبی خواهد داشت که درست طراحی نشده باشد. یک کاتالوگ حرفه‌ای برای صاحبان مشاغل، یک ابزار بسیار مفید خواهد بود. کاتالوگ اگر اصولی و درست طراحی نشده باشد نمی‌تواند پیام شما را به مخاطب برساند و همین را به عنوان یک عیب در نظر گرفت. اما طراحی کاتالوگ چگونه انجام می‌شود؟ برای طراحی کاتالوگ به چه نکاتی توجه کنیم؟ کاتالوگ و بروشور چه تفاوتی دارند؟ جواب تمام این سؤال‌ها را می‌توانید در ادامه مقاله دریافت کنید پس ادامه مطلب را از دست ندهید!

تفاوت بروشور و کاتالوگ

هنگام مطالعه بروشور با اطلاعات محدود‌تر و جزئی‌تری رو به رو هستید در حالی که کاتالوگ در بر گیرنده اطلاعات جامع‌تری است. مخاطبان بروشور‌ها معمولاً مصرف‌کنندگان یک محصول هستند؛ اما کاتالوگ علاوه بر مصرف‌کنندگان در اختیار توزیع‌کنندگان محصول نیز قرار می‌گیرند.

معمولاً چاپ کاتالوگ به دلیل تعداد برگه‌های بیشتری که دارد کمی پرهزینه‌تر است. کاتالوگ‌ها به صورت محدود چاپ و عرضه می‌شوند اما چاپ بروشور در تعداد بالاتری صورت می‌گیرد. دیگر تفاوت کاتالوگ و بروشور در سایز آن هاست. در چاپ بروشور محدودیت سایز وجود ندارد؛ ولی کاتالوگ‌ها با کاغذ‌های A۴ و A۵ طراحی می‌شوند.

نکات طراحی کاتالوگ

اگر قصد طراحی کاتالوگ برای کسب و کارتان دارید لازم است نکاتی را در این مورد مد نظر داشته باشید. برای اینکه بتوانید حرفه‌ای‌ترین طراحی را داشته باشید این بخش را به بررسی این نکات اختصاص می‌دهیم.

انتخاب فونت مناسب

یکی از مواردی که معمولاً کمتر به آن توجه می‌شود ساز و نوع فونتی است که در طراحی کاتالوگ استفاده می‌شود. استفاده از سایز‌های مختلف مخاطب را به مطالعه کاتالوگ ترغیب می‌کند پس حتماً این موضوع را مد نظر داشته باشید.

استفاده از عکس‌های مناسب

یکی از مواردی که پیام شما را بهتر به مخاطب انتقال می‌دهد تصویر‌های مناسب و مرتبط است. عکس‌هایی که قصد جای‌گذاری آن‌ها در کاتالوگ را دارید بایستی با کیفیت و در برگیرنده جزئیات محصول باشد.

استفاده از رنگ‌های مناسب

هرچقدر کاتالوگ شما هارمونی و ترکیب رنگ جذاب‌تری داشته باشد مخاطب علاقه بیشتری به مطالعه آن نشان خواهد داد. در علم روان‌شناسی هم رنگ‌ها معنا و پیام خاصی را به بیننده منتقل می‌کنند و از آن‌ها می‌توان برای جذب مخاطبان بهره برد.

کاتالوگ دیجیتال چیست؟

این روز‌ها که تکنولوژی حوزه‌های مختلف زندگی انسان‌ها در بر گرفته است همسو شدن با آن می‌تواند در پیشرفت شما مؤثر باشد. اگر از آن دسته عزیزانی هستید که در بستر اینترنت به فروش محصولات مشغول هستید کاتالوگ دیجیتال ابزاری مفید برای شما خواهد بود. کاتالوگ دیجیتال نمونه دیجیتالی کاتالوگ سنتی است که برای صاحبان مشاغل اینترنتی کاربرد دارد. در مواردی که چاپ کاتالوگ سخت و هزینه بر باشد کاتالوگ دیجیتالی می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

چاپ کاتالوگ در تهران

در کلان شهر تهران یافتن جایی برای چاپ کاتالوگ به صورت حرفه‌ای کمی سخت به نظر می‌رسد. از این بابت در این بخش جایی برای چاپ کاتالوگ‌های شما با کیفیتی بالا و مقرون به صرفه معرفی خواهیم کرد. بعد از بررسی تعدادی از چاپگران مطرح در تهران دریافتیم مرکز طراحی و چاپ نگاران تمامی ویژگی‌های یک مرکز حرفه‌ای را داراست.

مرکز طراحی و چاپ نگاران سفارش‌های شما عزیزان را با بالاترین کیفیت و کاملاً مطابق با خواسته شما پذیراست. اگر به دنبال یک کاتالوگ جذاب و کاربردی هستید می‌توانید از این مرکز کمک بگیرید.

کاتالوگ حرفه ای

کلام آخر

چاپ کاتالوگ می‌تواند دریچه‌های موفقیت را به سوی برند و کسب و کار شما باز کند. با توجه به مزیت‌هایی که این ابزار دارد، می‌توان از آن به عنوان یکی از قدرتمند‌ترین بازو‌های تبلیغاتی یاد کرد. همان طور که مطالعه کردید کاتالوگ‌های معرف محصولات شما هستند و هر چقدر هدفمند‌تر باشند تاثیر بهتری در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند.کاتالوگ به عنوان پل ارتباطی بین شما و مخاطب باعث ارتباط بیشتر بین شما و مصرف‌کنندگان محصولاتتان شود. اگر از کاتالوگ استفاده می‌کنید باید به نکاتی نیز توجه داشته باشید که در این مقاله به طور کامل به آن‌ها پرداخته شد. حال که به پایان این مطالب رسیده‌ایم ذکر این نکته خالی از لطف نیست که می‌توانید برای طراحی کاتالوگ و اطلاع از تعرفه‌های آن با نگاران در ارتباط باشید. ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان‌امیدواریم خواندن این مطالب برایتان مفید بوده باشد.     

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شما نیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied