شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی:

چیزهایی که باید در سفر به بوشهر بدانید

شهر بوشهر و استان بوشهر در جنوب کشور و حاشیه خلیج فارس واقع شده است. شهر زیبای بوشهر دارای جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری است. در سفر به بوشهر با اقامت در هتل های بوشهر که در نزدیکی این مکان‌های دیدنی هستند می‌توانید به‌راحتی از این جاذبه‌های گردشگری بازدید کنید.

چیزهایی که باید در سفر به بوشهر بدانید

شهر بوشهر و استان بوشهر در جنوب کشور و حاشیه خلیج فارس واقع شده است. شهر زیبای بوشهر دارای جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری است. در سفر به بوشهر با اقامت در هتل های بوشهر که در نزدیکی این مکان‌های دیدنی هستند می‌توانید به‌راحتی از این جاذبه‌های گردشگری بازدید کنید.

استان بوشهر از استان‌های بزرگ کشورمان به‌شمار می‌رود و به دلیل نزدیکی به دریای خلیج فارس از لحاظ وجود منابع نفت و گاز، صادرات و واردات دریایی، صنعت صیادی، نیروگاه هسته‌ای، کشارزی و نخل‌داری حائز اهمیت است.

شبه‌جزیره بوشهر، مرکز استان بوشهر است که از سه جهت شمال، غرب و جنوب به دریای خلیج‌فارس منتهی می‌شود. اگر قصد سفر دارید بهتر است، قبل از سفر چیزهای مهمی که باید در سفر به بوشهر بدانید مثل آب و هوا، محل اقامت و جاذبه‌های گردشگری شهر بوشهر را در این مقاله مطالعه کنید.

شرایط آب‌وهوایی بوشهر

بوشهر دارای آب‌وهوایی گرم و مرطوب است. متوسط دمای سالانه آن حدوداً ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌باشد، در بهار آب‌و‌هوای بیشتر شهرهای استان گرم و مرطوب است اما نسیم خنک بهاری می‌تواند شما را امیدوار کند. در فصل تابستان دمای هوا به ۵۰ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند. بهترین زمان سفر به بوشهر، فصل زمستان است که هوا بهاری و دلچسب است.

اقامت در هتل‌های بوشهر

در سفر به بوشهر اگر قصد اقامت در هتل را دارید، هتل‌های سه‌ستاره بوشهر از امکانات و خدمات خوبی برخوردار هستند. در بوشهر  هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره وجود ندارد و دارای چند هتل ۳ ستاره خوب می‌باشد که اقامت راحت و خوشی را برای مهمانان و گردشگران خود رقم می‌زنند.

هتل دلوار بوشهر

هتل جهانگردی دلوار بوشهر بهترین هتل بوشهر می‌باشد که دارای معماری زیبای ایرانی جنوبی است و فاصله کمی با ساحل دریا دارد. مدیریت و کارکنان حرفه‌ای و کاربلد، میزبان شایسته‌ای برای مهمانان و گردشگران هستند. دسترسی راحت مهمانان به ساحل دریا از ویژگی‌های مثبت این هتل است. 

هتل دلوار بوشهر درمجاورت شهرداری و خانه فرهنگ شهر بوشهر قرار گرفته است. هتل تا بازار اصلی ده دقیقه فاصله دارد و برای دسترسی به بافت سنتی شهر ۱۵ دقیقه زمان لازم است. هتل دارای شش طبقه و ۶۵ اتاق اقامتی است که به‌صورت دوتخته دبل و توئین، سه‌تخته و سوئیت‌های یک‌خوابه و دوخوابه می‌باشد.

تمام واحدهای اقامتی شامل امکانات مجهز با چیدمانی شیک و مرتب جهت رفاه حال مهمانان است. از امکانات هتل دلوار می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، کافی‌نت، اتاق چمدان، لاندری، فضای سبز، صندوق امانات، سالن بیلیارد، خدمات خانه‌داری و باربری، پذیرش ۲۴ ساعته، سیستم تهویه مطبوع، تاکسی سرویس، فروشگاه و پارکینگ اشاره کرد.

2

هتل پلاس بوشهر

از دیگر هتل‌های بوشهر هتل ۳ستاره پلاس است که در سفر به بوشهر می‌توانید آنجا اقامت کنید. هتل پلاس پنج طبقه و ۵۸ واحد اقامتی لوکس دارد که به بهترین نحو پذیرای مهمانان خود می‌باشد. این هتل از سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرده و موقعیت مکانی خوبی دارد که باعث شده مسافران دسترسی آسانی به مراکز تجاری و اداری شهر و ساحل زیبای خلیج فارس داشته باشند.

واحدهای اقامتی هتل پلاس به صورت اتاق‌های دوتخته تویین و دبل، سه‌تخته، سوئیت‌های دونفره و دوخوابه و چهارنفره است. روم سرویس، صبحانه، پاور سوئیچ، سیستم تهویه، سیستم اطفاء حریق، اینترنت، چای‌ساز، تلفن، کافی‌شاپ، خدمات خانه‌داری، رستوران، پذیرش ۲۴ ساعته و... بخشی از امکانات و خدمات هتل پلاس می‌باشد.

اخلاق و رفتار کارکنان مجرب و آموزش دیده هتل پلاس، تمیزی و نظافت بسیار خوب هتل، واحدهای اقامتی شیک، موقعیت مکانی عالی، نزدیکی به دریا، کیفیت بسیار بالای غذای رستوران و کافی‌شاپ از جمله نظرات مثبت کاربران از هتل پلاس است و این هتل را گزینه‌ی مناسبی برای اقامت در شهر بوشهر می‌دانند.

هتل ناکو بوشهر

هتل سه ستاره ناکو دارای شش طبقه و ۲۰ واحداقامتی لوکس و تمیز با چشم‌اندازی روبه دریا و خیابان است. این هتل در سال ۱۳۹۸ شروع به فعالیت کرده بسیار مناسب جهت اقامت مسافران در سفر به بوشهر می‌باشد هتل از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است و دسترسی آسانی به ساحل خلیج‌فارس، مراکز تجاری، فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری دارد.

هتل ناکو در زمره بهترین هتل‌های بوشهر به‌شمار می‌رود و امکانات و خدمات خوب و باکیفیتی ارائه می‌دهد. روف گاردن، کافی‌شاپ، لاندری، اینترنت، پارکینگ، سیستم تهویه مطبوع، پذیرش ۲۴ ساعته، خدمات خانه‌داری، روم سرویس، تاکسی سرویس و... بخشی از امکانات هتل ناکو است.

جاذبه‌های گردشگری بوشهر

استان بوشهر جاذبه‌های زیادی در شهرهای مختلف خود دارد مانند گنبدنمکی جاشک، منطقه حفاظت‌شده مند، دژ برازجان، گور دختر، غار چهل‌خانه، کاخ کوروش، آبگیر دره لیرسیراف، بندرسیراف، موزه رئیس‌علی دلواری، قلعه کلات اهرم، منطقه‌آزاد گناوه، قلعه حصار، پارک ملی نای‌بند عسلویه و... است که در سفر به بوشهر می‌توانید از آنها بازدید کنید. در ادامه مکان‌های دیدنی شهر بوشهر را معرفی می‌کنیم.

آب انبار قوام

آب انبار قوام قدمتی ۱۵۰ ساله دارد که اسکلت اصلی ساختمان و چهارطاق آن از سنگ‌های رسوبی بسیار مقاوم ساخته شده است. داخل آب انبار با ساروج بسیار مقاوم پوشش خورده و نمای بیرونی، پنجره‌هایی با فاصله معین از یکدیگر قرار گرفته‌اند. آب انبار امروزه به یکی از بهترین رستوران‌های بوشهر تغییر کاربری داده است.

3

موزه دریانوردی و عمارت کلاه‌فرنگی

موزه دریانوردی در محله بهمنی بوشهر واقع شده است که عمارت کلاه‌فرنگی و ساختمان کنسول‌گری دو بنای این مجموعه است. عمارت موزه مربوط به دوران قاجار بوده که در سال ۱۸۵۸ میلادی مقر کنسول‌گری دولت انگلیس قرار گرفت. در این موزه ۴۰ مورد ادوات و اسلحه‌های جنگی متعلق به دوران مختلف نگهداری می‌شود. کشتی قدیمی پرسپولیس از مهمترین آثار موزه می‌باشد.

عمارت گلشن

عمارت تاریخی گلشن در یکی از محله‌های بافت قدیمی بوشهر به نام محله بهبهانی واقع شده است که اطراف آن را ساختمان‌های قدیمی فرا گرفته است. فاصله‌ی عمارت تا دریا تنها ده متر است و این همجواری با دریا باعث شده که وزش نسیم دریا و باد شمال به داخل ساختمان راه پیدا کند.

قدمت ساخت این عمارت به ۱۷۰ ساله پیش برمی‌گردد که متعلق به دوران قاجار بوده و معماری آن به سبک میلانی و بسیار منحصربه‌فرد است که در سفر به بوشهر می‌توانید از آن بازدید کنید.

گورستان شغاب

گورستان شغاب در قسمت‌ جنوبی شهر بوشهر قرار گرفته است. در این گورستان جسدها داخل خمره‌های نخودی رنگ در اندازه‌های کوچک و بزرگ مدفون شده که روی بعضی از خمره‌ها نوشته‌هایی وجود دارد. این سنت براساس باورهای دین زرتشت بوده و جسدها را در داخل صخره‌های سنگی، خمره یا تابوت‌هایی از جنس سنگ و سفال قرار می‌دادند تا خاک‌آلوده نشوند. قدمت گورستان شغاب به دوره ایلامی‌ها برمی‌گردد.

4

مدرسه گلستان

یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر بوشهر، ساختمان مدرسه گلستان است که قدمت آن به ۲۰۰ سال می‌رسد. این ساختمان توسط انگلیسی‌ها ساخته شده که مقر حکومتی شیخ نصر بوده است و بعدها به اداره پست و تلگراف تبدیل شد و در سال ۱۳۲۲ این ساختمان به مدرسه‌ای به‌نام گلستان اهدا شد. در چوبی مدرسه از ساج و حدود ۴ متر عرض و ۵/۵ متر ارتفاع دارد.

بافت قدیمی شهر

بافت قدیمی بوشهر از چهار محله تشکیل شده به نام‌های دهدشتی، شنبدی، کوتی و بهبهانی است. مساحت این بافت تاریخی ۳۸ هکتار است که از خاص‌ترین و زیباترین بافت‌های قدیمی و مسکونی در ایران به‌شمار می‌رود. قدمت این بافت تاریخی به دوران نادرشاه افشار می‌رسد.

بناهای موجود در این بافت تاریخی عبارتنداز عمارت‌ها، مساجد، کلیسا، کنسول‌گری کشورهای مختلف، بازار قدیمی و کوچه‌های قدیمی است که در سفر به بوشهر شما را جذب خود می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied