شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

کدام پوکه برای گلدان مناسب تر است؟

بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که آب گلدان هایی که فقط از خاک معمولی استفاده می کنند زودتر از آب گلدان هایی که خاک آن با پوکه معدنی مخلوط می شود تبخیر می شود، زیرا کدام پوکه معدنی آب و رطوبت را جذب می کند و به تدریج این آب را به داخل آب می دهد. همچنین به این نکته اشاره شد که خاک مخلوط با پوکه معدنی حاصلخیزتر است.

کدام پوکه برای گلدان مناسب تر است؟

کدام پوکه برای گلدان مناسب تر است؟

عوامل زیادی بر رشد و نمو گیاهان تأثیر می گذارد، مؤثرترین عوامل برای رشد گیاهان خاک آنها است که در صورت داشتن مواد معدنی برای رشد گیاهان بسیار مؤثر است، عناصر غذایی خاک از جمله آنها است. در این مقاله در مورد دلایل استفاده از سنگ پوکه معدنی در گلدان، پوکه ماسه ای و تاثیر آن بر گیاهان صحبت می کنیم.

دلیل استفاده از پوکه معدنی در خاک گلدان

بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که آب گلدان هایی که فقط از خاک معمولی استفاده می کنند زودتر از آب گلدان هایی که خاک آن با پوکه معدنی مخلوط می شود تبخیر می شود، زیرا کدام پوکه معدنی آب و رطوبت را جذب می کند و به تدریج این آب را به داخل آب می دهد. همچنین به این نکته اشاره شد که خاک مخلوط با پوکه معدنی حاصلخیزتر است.

 

پوکه معدنی استفاده شده در گلدان چه کاربردی دارد؟

خاک و میزان رطوبت آن نقش مهمی در رشد گیاهان دارد. انواع پوکه های معدنی این قابلیت را دارند که آب را به میزان زیادی به خود جذب کنند و نگه دارند. مجموعه های خواص و یژگی های پوکه های معدنی سبب می شود که  درصنعت کشاورزی و گلدان ها بسیار کاربردی و مفید باشند. خاک گلدان فاقد پوکه معدنی، آبی را که به آن می ریزند به سرعت از دست می دهد.

در گل فروشی ها عموما از خاک گلدان استفاده می شود اما این خاک نمک بسیار کمی برای رشد گیاه دارد. گیاهان برای فتوسنتز به اکسیژن نیاز دارند و گیاهان در گلدان قرار می گیرند و این نوع خاک فاقد اکسیژن است و نمی تواند فتوسنتز کند، در نتیجه برگ های آنها بسته می شود و خشک می ‌شود. اما با استفاده از پوکه معدنی برای گلدان می توان از این مشکل جلوگیری کرد و تمام املاح معدنی گیاه را حمل کرد و تنفس و تهویه گیاه را به درستی انجام داد.

دلیل استفاده از پوکه در گلدان

 آشنایی با ویژگی های مهم سنگ پوکه معدنی برای گلدان

در مقالات مختلف در مورد خواص ویژه پوکه معدنی در ساختمان صحبت کرده ایم اما اکنون می ‌خواهیم در مورد مزایای سنگ پوکه معدنی برای گلدان صحبت کنیم.

پوکه معدنی املاح معدنی زیادی در خود دارد، وجود این املاح در خاک باعث رشد خوب گیاه می شود و علاوه بر آن محیط را نیز ضد عفونی می کند.

پوکه معدنی با جذب آب در بافت های خود اجازه می دهد تا آب دیرتر تبخیر شود و مدت بیشتری روی سطح خاک بماند و از فشرده شدن خاک سطحی جلوگیری کند.

سنگ پوکه معدنی بر خلاف خاک با گذشت زمان از طریق جذب آب حاصلخیزتر می شود.

در گلدان هایی که فقط با خاک پر می شوند، گیاه پس از مدتی به دلیل کمبود اکسیژن خشک می ‌شود و در پوکه معدنی برای گلدان به دلیل وجود تخلخل و حباب ها، بهتر اکسیژن گیاه تامین شود.

سنگ پوکه معدنی به دلیل مقاومت بالایی که دارد عمر طولانی تری دارد بنابراین مدت زمان بیشتری در گلدان می ماند و نیازی به خرید زیاد نیست.

پوکه معدنی بر خلاف پوکه ماسه ای، آفات را از گیاهان دور نگه می دارد.

وجود پوکه معدنی در گلدان هایی با گیاهانی که به تازگی بریده شده اند ضروری است، زیرا از پوسیدگی قلمه ها جلوگیری می کند.

علاوه بر موارد گفته شده، به دلیل اینکه زادگاه  سنگ پوکه معدنی طبیعت است، سازگاری بیشتری با طبیعت، گیاهان و کشاورزی دارد.

سنگ پوکه معدنی مقدار نمک موجود در خاک را کاهش می دهد و pH خاک یعنی سطح اسیدیته خاک را کنترل می کند و آن را به حد نرمال می رساند.

سنگ معدنییا پوکه معدنی برای گلدان باعث افزایش ارتفاع برگ های گیاه می شود.

روش استفاده از پوکه معدنی در خاک گلدان

برای مخلوط کردن خاک گلدان با پوکه معدنی، گلدان مورد نظر باید دو برابر نهال باشد. پس از قرار گرفتن نهال در گلدان، خاک و مخلوط پوکه معدنی را در اطراف گیاه بریزید. همینجوری ادامه بدید تا خاک گلدان پر شود سپس گیاه را آبیاری کنید.

روش استفاده از پوکه معدنی

کدام نوع از پوکه ها برای خاک گلدان و گیاه نقش مهم و تاثیر گذاری دارد؟

حال باید بررسی کنیم که کدام یک از انواع پوکه معدنی برای گیاهان بهتر است. پرلیت و پوکه صنعتی نسبت به سایر انواع پوکه معدنی برای خاک گلدان مناسب ترند و نقش بسیار موثری برای گیاهان دارد.

از پوکه های معدنی برای استفاده از چه گیاهانی مناسب است؟

پوکه معدنی برای تمامی زمین های کشاورزی و محصولات آن ها مناسب است.

سنگ پوکه معدنی  برای انواع گیاهان گلخانه ای و باغی مناسب است.

پوکه معدنی بهترین انتخاب در پرورش و ساخت چمن مصنوعی و چمن زمین بازی است.

برای کشت تابستانه از سنگ پوکه معدنی استفاده می کنند.

کودهای معدنی بهترین راه حل برای پرورش گل های داخلی حساس به خاک هستند.

استفاده از پوکه معدنی برای گلدان نیز امروزه بسیار رایج است.

با توجه به مزایای استفاده از پوکه معدنی در گیاهان و نقش موثر پوکه معدنی در رشد آنها، اهمیت خرید پوکه معدنی مرغوب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

معایب استفاده از پوکه ماسه ای به جای پوک معدنی برای قلمه زنی گیاه

خاک مناسب برای قلمه زنی باید تخلخل بالایی داشته باشد تا آب راکد در خاک نباشد. آب ایستاده باعث پوسیدگی در قسمت پایین قلمه می شود. برای رفع این مشکل تا حد امکان از ماسه استفاده می ‌کنند. استفاده از پوکه ماسه ای از ورود آب به کف قلمه ها جلوگیری می کند و همچنین تهویه کافی را فراهم می کند، بنابراین استفاده از پوکه ماسه ای برای قلمه زدن گیاه معایبی دارد:

میزان نفوذ آب در ماسه زیاد است و در صورت افزایش فاصله بین دو آبیاری، برش با مشکل بی آبی مواجه می شود.

بیماری ها و حشرات احتمالاً در پوکه ماسه ای  پنهان می شوند. این حشرات در شرایط مساعد گلخانه ای فعال می شوند و با آب و رطوبت کافی آبیاری می شوند و باعث تخریب مزرعه می ‌شوند.

معایب استفاده از پوکه معدنی

اهمیت زهکشی گلدان با پوکه معدنی

زهکشی گلدان به این معنی است که آب گلدان باید به راحتی تخلیه شود تا از جمع شدن آب در کف گلدان و پوسیدگی ریشه جلوگیری شود. زهکشی باید به گونه ای باشد که آب اضافی به ته گلدان برود و نباید آب اضافی را خیلی سریع تخلیه کند تا در آبیاری صحیح ریشه ها اختلال ایجاد نشود.

اکثر گل ها و گیاهان زینتی به آب ایستاده در نزدیکی ریشه خود حساس هستند و ماندن طولانی مدت آب در گلدان باعث پوسیدگی ریشه آنها می شود، بنابراین تا حد امکان از ایستادن آب در گلدان خودداری کنید.

اهمیت زهکشی گلدان با پوکه

خرید و قیمت پوکه معدنی برای گلدان

همانطور که در سراسر محتوا بیان شد استفاده از پوکه معدنی برای رشد گیاهان تاثیرات بسزایی دارد و از این رو استفاده از سنگ پوکه ها در گلدان ها لازم و ضروری است. اگر قصد خرید انواع پوکه معدنی برای گلدان را دارید اینجا کلیک کنید.

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شما نیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied