شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

10 ویژگی طراح لوگو حرفه ای

یافتن طراح لوگو حرفه ای یکی از مهم ترین پیش نیاز های طراحی لوگو میباشد.

10 ویژگی طراح لوگو حرفه ای

ویژگی های یک طراح لوگو حرفه ای ویژگی هایی هستند که یک طراح لوگو باید در پروسه اجرا و پیاده سازی طراحی لوگو در طرح و متد های خود پیاده سازی کند تا لوگو خود را بتواند در بهترین شرایط و بهترین کیفیت به مشتری خود تحویل دهد ما در این مقاله به بررسی ویژگی های یک طراح لوگو حرفه ای میپردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

همه ما در اطرافمان کسب و کار های بزرگ و کوچکی را مشناسیم که خدمات و یا محصولاتی را برای فروش به مشتریان خود عرضه میکنند، جالب است که بدانید همه گی آن کسب و کار های بزرگ و کوچک دارای یک ویژگی مشترک هستند آن هم نیاز داشتن به شهرت است برای دریافت مشتریان زیاد تر و کسب در آمد روزانه بیشتر. حال یکی از راه هایی که میتوانید خود را به مشتریان و جامعه هدف خود معرفی کنید داشتن یک لوگو حرفه ای و منحصر به فرد میباشد که بهترین روش استفاده از یک طراح لوگو حرفه ای میباشد که لوگو نشان این امکان را برای تمامی کسب و کار ها فرام کرده است.

طراح لوگو کیست و چه ویژگی هایی دارد

یکی از دغدغه های صاحبین هر بیزینسی طراحی لوگو برای کسب و کارشان میباشد از این رو بازار کار طراحی لوگو یکی از پر رونق ترین بازار ها میباشد که با گذشت زمان این بازار پر رونق تر هم شده است. لوگو نیز یک نماد گرافیکی است که میتوانید به شکل های مختلف از نماد و سمبل یک مفهوم گرفته تا نوشته و یا یک ترکیب از این موارد ظاهر شود. شرکت های مختلفی اععم از شرکت های تولید و شرکت های صنعتی و یا حتی شرکت های نوپا به دنبال یک طراح لوگو حرفه ای میباشند که به کسب و کارشان اعتبار ببخشند، لوگو در صورتی که حرفه ای و منحصر به فرد طراحی شود میتواند یک اعتبار خاص و یک وجه تمایز میان شما و سایر رقبایتان ایجاد کند در صورتی که اگر یک لوگو به خوبی طراحی نشود میتواند به همان مقدار به کسب و کارتان صدمه وارد کند و اعتبار برندتان را از بین ببرد. یکی از ویژگی لوگو حرفه ای این است که طراح لوگو باید لوگو را به گونه ای طراحی کند که در تمامی فرایند های بازاریابی قابل استفاده باشد به عنوان مثال باید لوگو به شکلی طراحی شود که بتوان از آن در کارت ویزیت سربرگ و غیره به راحتی استفاده کرد.

یکی دیگر از ویژگی های لوگو که باید یک طراح لوگو حرفه ای به آن مسلط باشد این است که لوگو باید در عین سادگی، زیبا و حرفه ای طراحی شود و درک آن برای مخاطبان ساده باشد در این صورت است که یک لوگو میتواند در ذهن مخاطبان هک شود و باقی بماند مانند لوگو شرکت های بزرگ مثل تویتر و یا اپل که جزء بهترین لوگو ها هستند.

ویژگی طراح لوگو حرفه ای چیست

یک طراح لوگو حرفه ای در ابتدا باید از اصول حرفه ای طراحی لوگو آشنا باشد در این قسمت با ویژگی های طراح لوگو حرفه ای آشنا خواهیم شد، در نظر داشته باشید که این ویژگی های طراح لوگو به تنهایی کفایت نمیکند و باید در نظر داشته باشید که طراح لوگویی که قصد ثبت سفارش طراحی لوگو را نزد آن دارید باید آشنایی کامل با نرم افزار های طراحی لوگو داشته باشد و نکته بعدی آن است که باید نمنه کار طراحی لوگو داشته حرفه ای نیز داشته باشد. در حالی که بسیاری از طراحان لوگو ملزم به گذراندن مدرک تحصیلی عالی طراحی هستند، اما همیشه این امر اجباری نیست. با این حال، ممکن است لازم باشد مهارت های طراحی خود را فراتر از آنچه هستید، تقویت کنید تا در نهایت به یک طراح لوگوی موفق شوند.در ادامه ی مقاله به ویژگی هایی طراح لوگو حرفه ای آشنا خواهیم شد.

سادگی در طراحی

یکی از اصول پایه ای که هر طراح لوگو حرفه ای باید به آن مسلط باشد این است که طراح لوگو حرفه ای باید آشنایی کامل با سادگی در طراحی داشته باشد.

منحصر به فرد بودن

یکی از مهم ترین ویژگی های یک طراح لوگو حرفه ای این است که لوگوبب که برای شما طراحی میکند منحصر به فرد باشد و اصلا از نمونه های آماده برای شما استفاده نکند، همین امر سبب نتیجه گرفتن از یک پروژه موفق خواهد شد.

منعطف بودن لوگو

لوگو، عنصری گرافیکی است که روی محصولات مختلف مجموعه، بنر ها، کارت ویزیت، پروفایل شبکه اجتماعی سازمان و … به کار می‌رود و بنابراین باید به گونه ای طراحی شود که انعطاف زیادی داشته باشد

متناسب بودن لوگو 

لوگوی که یک طراح لوگو حرفه ای طراحی میکند باید کاملا پیام برند شما را به گوش مخاطب برساند و هویت برند شما را بازگو کند.

خلاقیت طراح لوگو

تفکر خلاق یک مهارت اساسی است که برای یک طراح موفق لازم است. برای انتقال کامل هویت و شخصیت یک برند با یک نماد کوچک، طراحان به متفکرانی خلاق با تفکر گریز از مرکز برجسته نیاز دارند.

برندهای برتر اغلب نیاز به خلق ایده ها و مفاهیم با استفاده از تصاویر یا متن دارند و سپس راه حل های عملی برای رفع نیازهای مشتری به روشی خلاقانه ایجاد می کنند. این نوع کار به مهارت های فنی و مهارت حل مسئله نیاز دارد

مدیریت زمان

بسیار دیده میشود که طراحان لوگو به صورت همزامان چندید پروژه طراحی لوگو را پیش میبیرند یک طراح حرفه ای لوگو باید به گونه ای زمان خود را مدیریت کند که تمامی پروژه ها سر تایم تحویل تمام شده باشند، مدیریت زمان یک طراح حرفه ای لوگو ارتباط مستقیمی با کیفیت لوگو دارد.

آیا گرافیست ها بهترین طراحان لوگو هستند ؟

‘گرافیست یک معمار و کارشناس طراحی است. در دنیای امروز خلاقیت حرف اول را می زند. زیرا فردی که در رشته طراحی گرافیک تحصیل می کند باید تمامی اصول و تکنیک های طراحی را بداند. اما ممکن است مهارت داشته باشند، اما تجربه کاری نداشته باشند. برای مثال ممکن است افرادی باشند که مدرک طراحی داشته باشند اما در آموزش طراحی شرکت نکنند.

یا افرادی باشند که با وجود مدرک آکادمیک، از نبوغ و خلاقیت برخوردار نباشند. اگرچه در این سال‌ها دیگر توجه به چهارچوب خشک تحصیل آکادمیک کاهش یافته و بیشتر بر روی مهارت، تاکید می‌شود و بسیاری از افراد از طریق کلاس‌های آموزشی به کار گرافیک مشغول شده‌اند، با این حال نمی‌توان تحصیلات آکادمیک را به طور کامل به کناری نهاد. پس بهترین طراح لوگو کسی است که در کنار تخصص و تجربه، خلاقیت نیز، داشته باشد.

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شما نیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied