شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

آموزش تست هوش تیزهوشان به زبان ساده!

مباحث هوش و استعداد تحلیلی یکی از مهم ترین بخش های آزمون تیزهوشان، چه در پایه ششم به هفتم و چه پایه نهم به دهم را تشکیل می دهند

آموزش تست هوش تیزهوشان به زبان ساده!

مباحث هوش و استعداد تحلیلی یکی از مهم ترین بخش های آزمون تیزهوشان، چه در پایه ششم به هفتم و چه پایه نهم به دهم را تشکیل می دهند؛ به همین دلیل دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان و یا سایر مدارس برتر را دارند، به سراغ آموزش تست هوش تیزهوشان ششم و نهم می روند. امروز در این مطلب قصد داریم نکات کاربردی و مهمی را که در مورد مدارس برتر و مخصوصا تیزهوشان لازم است بدانید را با شما در میان بگذاریم و بهترین راهکار برای آموزش تست هوش تیزهوشان به زبان ساده را با شما در میان بگذاریم.

بهترین مدارس سطح کشور، چه مدارسی هستند؟

شاید برای پاسخ به این سوال، جواب های متفاوتی بتوان داد اما برای یافتن پاسخی دقیق و قاطعانه بهتر است نگاهی به قبولی ها و رتبه برترهای کنکور سال گذشته بیاندازیم. طبق آمار 72.5 درصد نفرات برتر در مدارس سمپاد و یا همان تیزهوشان تحصیل کرده اند؛ پس از آن‌ها نوبت به مدارس غیرانتفاعی برتر می رسد که با 22.5 درصد در رتبه دوم قرار دارند. در آخر نیز مدارس نمونه دولتی و دولتی تنها با سهم 5 درصد از نفرات کنکور در رتبه انتهایی هستند! این یعنی اگر شما در مدارس برتر تحصیل کنید، شانس زیادی برای تحصیل در برترین رشته های دانشگاهی ریاضی، تجربی و انسانی خواهید داشت.

ریشه این موضوع را شاید بتوان در زیرساخت‌ها و شیوه اداره غلط آموزش و پرورش دنبال کرد. این موضوع باعث می شود که یک شکاف عمیق از نظر سطح علمی بین دانش آموزان به وجود آید. این آمار عجیب باعث شده است که میل و رغبت دانش آموزان و اولیا آن‌ها برای شرکت در مدارس تیزهوشان، در مقایسه با گذشته افزایش یابد. اگر به خاطر داشته باشید، در سال‌های گذشته و زمانی که حرف از مدارس تیزهوشان می شد، خیلی از اولیا و دانش آموزان به دلیل سختگیری این مدارس، به سراغ آن‌ها نمی رفتند، اما در حال حاضر قضیه کاملا تغییر کرده است و هر ساله تعداد داوطلبان زیادی در آزمون تیزهوشان ثبت نام می کنند و برای حضور در این مدارس به رقابت بپردازند.

ویژگی‌های مدارس تیزهوشان چیست؟

 

 

آموزش تست هوش تیزهوشان به زبان ساده!

 

  • وجود بهترین اساتید و دبیران سطح کشور
  • یکسان بودن سطح علمی دانش آموزان
  • وجود مشاورین پیگیر و دلسوز
  • کادر اجرایی دقیق و منظم
  • مدیریت قوی و با برنامه
  • تعداد دانش آموزان کمتر در مقایسه با مدارس دولتی
  • شانس بالای قبولی در کنکور
  • شهریه ناچیز در مقایسه با مدارس غیرانتفاعی
  • و ...

راهکارهای قبولی در مدارس تیزهوشان و سایر مدارس برتر!

دانش آموزان در دو مقطع ششم به هفتم و همچنین نهم به دهم می بایست مدرسه خود را تغییر داده و به مقطع بعدی بروند. اکثر مدارس برتر برای جذب دانش آموزان در این مقاطع، آزمون ورودی برگزار می کنند که شاید مشهورترین این آزمون‌ها متعلق به مدارس تیزهوشان باشد. سطح این آزمون‌ها در مقایسه با کتاب و جزوه مدرسه بالاتر است و شما صرفا با اتکا به آن‌ها، شانس کمی برای قبولی خواهید داشت. دو راهکار اساسی برای این موضوع وجود دارد که شما یا باید به سراغ آموزش به صورت خودخوان و با کتاب‌های موجود در بازار بروید و یا به سراغ موسسات و آموزشگاه‌هایی که کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان و سایر مدارس برتر را برگزار می کنند، بروید. مهم ترین گام‌هایی که در قبولی در آزمون ورودی به شما کمک خواهد کرد عبارتند از:

1) اطلاع از منابع آزمون

یکی از مهم ترین مواردی که شما برای هر آزمونی باید از آن به طور کامل مطلع باشید، منابع آزمون است. هر مدرسه‌ای که آزمون ورودی برگزار می کند، این منابع را اطلاع رسانی می کند که شما برای اطلاع از آن می بایست به سراغ سایت آن مدرسه بروید و یا با آن‌ها تماس بگیرید.

منابع آزمون تیزهوشان اما به طور کامل مشخص است و دانش آموزان هر ساله با دو دفترچه سوال سر و کار دارند. جالب است بدانید که برای دانش آموزان ششم هیچ سوال مستقیمی از مطالب درسی مطرح نمی شود و هر دو دفترچه مربوط به مطالب هوش و استعداد تحلیلی است که برای سنجش هوش و سرعت العمل دانش آموزان طراحی شده است. برای دانش آموزان نهم به دهم اما این قضیه کمی متفاوت است. دانش آموزان متقاضی ورود به تیزهوشان نهم به دهم، باید به سوالات استعداد تحصیلی که مربوط به دروس علوم، ریاضی، ادبیات، زبان، عربی و دینی است، پاسخ دهند و همچنین یه دفترچه جدا به سوالات استعداد تحلیلی اختصاص دارد.

2) تمرین و تست زنی

 

 

آموزش تست هوش تیزهوشان به زبان ساده!

 

امتحانات مدارس همیشه به صورت تشریحی برگزار شده و به همین دلیل دانش آموزان با تست زنی و مباحث مربوط به آن همچون مدیریت زمان آشنایی کامل ندارند. یکی دیگر از موارد مهمی که به شما برای قبولی در تیزهوشان و امتحانات ورودی مدارس کمک می کند، تمرین تست زنی است. توصیه ما به شما این است که در ابتدا حتی روزانه با حل 5 تست کار را شروع کنید و به مرور زمان این تعداد را افزایش دهید تا تسلط شما افزایش یابد.

3) تلاش و پشتکار قوی

علاوه بر مطالب فوق، داشتن پشتکار و تلاش بیشتر از سال‌های قبل، باعث می شود تا مسیر هموارتری رو به روی شما قرار بگیرد. شاید لازم باشد در این مدت از تفریحات و بازی های خود چشم پوشی کنید و از مدت زمان‌ها بکاهید، اما پس از قبولی نتیجه زحمات خود را خواهید گرفت!


بهترین دوره هوش تیزهوشان به زبان ساده در موسسه موفقیت!

 

 

آموزش تست هوش تیزهوشان به زبان ساده!

 

موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت واقع در خیابان پاسداران شهر تهران، یکی از بهترین و موفق‌ترین مجموعه‌های آموزشی برای آمادگی آزمون ورودی مدارس در کشور است که عملکرد بی نظیری در سال‌های گذشته داشته است. شما علاوه بر دوره‌های هوش موسسه موفقیت، می توانید از سایر خدمات همچون کلاس‌های آمادگی تیزهوشان، اردوی نوروزی، کلاس کنکور، انتخاب رشته و ... بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت موسسه موفقیت به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 22891840-021 تماس بگیرید.


کلام پایانی

امیدواریم این مطلب در رابطه با آموزش تست هوش تیزهوشان به زبان ساده و موارد پیرامون آن مورد توجه شما قرار گرفته باشد. آیا شما تا به حال تجربه شرکت در آزمون ورودی را داشته اید؟ چه توصیه ای به این دسته از دانش آموزان دارید؟ لطفا سوالات و نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شما نیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied