شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

تکنولوژی دستگاه‌های تولید ظروف پلاستیکی

دستگاه های متنوعی برای تولید ظروف پلاستیکی وجود دارد که براساس ویزگیها و کاربردهای آن تقسیم بندی می شود، پس برای اینکه انتخاب درستی در میان این دستگاه ها داشته بشیم، باید به نکاتی مانند تولید انبوه در کوتاه ترین زمان و در عین حال دارای کمترین ضایعات، کمترین هزینه برای تولید، ارزان ترین مواد اولیه و از طرفی دقت بالا در تولید و همچنین تکرار پذیری فرایند تولید در تولیدات انبوه توجه داشت.

تکنولوژی دستگاه‌های تولید ظروف پلاستیکی

با شناخت ویزگی ها و قابلیت ها و کارکردهای هر کدام از این دستگاه ها، می توان انتخاب مناسب تر و دقیق تری را داشت و در نتیجه این که می توان محصول با کیفیت بهتری را سریع تر و با هزینه کمتر و مقرون به صرفه تری را نیز تولید کرد.

پس با توجه به چنین مواردی، در مورد 5 نوع از بهترین انواع این دستگاه ها توضیحاتی را به اختصار داده شده است.

قبل از اینکه به توضیح در مورد آنها بپردازیم باید خاطر نشان شد که هرکدام از این دستگاه ها، کارکردها و ویژگی های مخصوص به خود را دارند، پس باید با توجه به نیاز و محصول مورد نظر، دستگاه مناسب را انتخاب کرد. پس بهتر است که در مورد دستگاه مناسب خود اطلاعات کاملی را داشت تا به بهترین شکل ممکن بتوان از آن استفاده کرد.

انواع دستگاه های تولید ظروف پلاستیکی

1.    دستگاه بادکن پت

در روش قالب گیری بادی، پس از گرم شدن مایع پلاستیک خام, هوا را به داخل آن تزریق می کنیم، و پس از اینکه به اندازه قالب رسید و شروع به شکل گیری کرد و تا زمان خنک شدن شکل خود را حفظ می کند. این فرایند خیلی سریع اتفاق می افتد، پس بوسیله این روش، می توان 1400 قطعه در مدت 12 ساعت کاری ظرف روز تولید کرد.

از این روش در مواقعی استفاده می شود که قصد ساخت محصولی با ضخامت یکسان در تمامی قسمت های دیواره و از طرفی درون آن توخالی باشد، (مانند بطری های پلاستیکی) داشته باشیم. در این روش، محصول را در کوتاه ترین زمان و به تعداد زیادی تولید کرد.

قیمت دستگاه بادکن پت تولید شرکت پارت پت یکی از به روزترین و جدیدترین دستگاه های تولید شده در ایران می باشد. این دستگاه ها در ظرفیت های مختلف و برای تولید انواع ظروف پلاستیکی در حجم های مختلف عرضه می گردند.

 

2.    دستگاه قالب گیری اکستروژن

در قالب گیری اکستروژن، پلاستیک های ذوب شده را از طریق یک سوراخ تا اندازه ای فشرده می کنند که به پهنا قرار گرفته باشد. در این حالت آماده شکل گیری می شود و پلاستیک مایع در آن پرس می شود. ا

از این روش در مواردی استفاده می شود که بخواهیم محصول مورد نظر تا پایان کار شکل یکسانی داشته باشد و از طرفی هم هزینه کمی داشته باشد؛ لذا در این روش می توان با کمترین هزینه، محصول مورد نیازمان را تولید کنیم.

3.    دستگاه قالب گیری فشاری

در قالب گیری فشاری، پس از ریختن پلاستیک مایع شده و خام در قالب داغ، از طریق فشردن به آن شکل دلخواه خود را می دهیم. در این روش دمای بالا استفاده شده، باعث می شود که استحکام محصول تا پایان مرحله حفظ شود.

از این روش در مواردی استفاده می شود که قصد جایگزینی قطعات پلاستیکی بجای قطعات فلزی شکسته را داشته باشیم. به دلیل اینکه در این روش به قطعات پلاستیکی استحکام و دوام می بخشد، و از طرفی هم هزینه ی کمتری نسبت به قطعات فلزی دارد، می توان اینطور نتیجه گرفت که این نوع قطعات جایگزین خوبی بجای قطعات فلزی است.

از این قطعات به دلیل سبکی و استحکامشان در قطعات داخلی هواپیما نیز می توان استفاده کرد.

4.    دستگاه قالب گیری تزریقی

در روش قالب گیری تزریقی نیز پلاستیک مایع را در قالب گرم می ریزیم و بوسیله دمیدن هوا به داخل آن، پلاستیک را به شکل قالب در آورده می شود و بعد از آن تا زمان خنک شدن، به همان شکل قرار می گیرد. در این نوع نیز 1400 قطعه ظرف مدت 12 ساعت کاری در یک روز تولید می شود.

از این روش برای تولید قطعات ماشین استفاده می شود و هزینه مقرون به صرفه آن در ازای این تولید انبوه و در زمان کوتاه را جزء بهترین ها قرار داده است.

5.    دستگاه قالب گیری چرخشی

نام دیگر قالب گیری چرخشی، روتومولدینگ است و به این صورت است که، پلاستیک مایع را در آن می ریزیم و با سرعت بالا شروع به چرخش می کند تا حدی که مایع تمامی قسمت های قالب را بپوشاند؛ و پس از سرد شدن پلاستیکی که شکل گرفته را بیرون می آوریم. در این روش بدلیل سرعت بالای کار، و مقرون به صرفه بودن آن، در ساخت قطعاتی بزرگ مثل قطعات خودرو و سطل های زباله و دبه های بزرگ کاربرد رایج تری نسبت به 2 مورد ذکر شده قبل دارد.

جمع بندی و نتیجه گیری

در نتیجه همه این ها باید خاطر نشان کرد که هر کدام از این دستگاه ها کاربرد ها و ویژگی های مختلفی نسبت به یکدیگر دارند پس، قبل از انتخاب یک دستگاه قالب گیری پلاستیک باید به نیاز و امکانات و نوع محصولی که می خواهیم تولید کنیم، توجه داشته باشیم؛ تا با توجه به آنها انتخاب مناسبی را انجام دهیم.

در اینجا تلاش بر این شد تا با بیان توضیحات کوتاهی در مورد 5 نوع از پر کاربردترین این دستگاه ها، به شما در انتخاب مناسب و مربوط به محصول مورد نظرتان کمکی کرده باشد.

با این حال باید به این موضوع توجه داشت که علاوه بر کاربردها و نیازهایمان، باید به کیفیت و قابلیت های دستگاه نیز توجه داشت؛ تا از چند مشکل احتمالی بعد از آن نیز جلوگیری شود.

به طور کلی هر کدام از این دستگاه ها را می توان به اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، و دستی تقسیم بندی کرد که همانطور که از نامشان مشخص است کارکردهای متفاوت از یکدیگر ار دارند و حتی ممکن است بر بعضی از ویژگی های دستگاه نیز تاثیرگذار باشند. پس هر کدام از این دستگاه ها در موقعیت های متفاوتی قابل استفاده است؛ پس اگر در جای مناسب آن استفاده شوند، تاثیر به سزایی خواهند داشت.

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شما نیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied