شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

ساندویچ پانل؛ تحولی در طراحی معماری، انقلابی در ساخت

برای هزاران سال و تا همین دو قرن پیش، اجرای ساختمان‌ها با روش سنتی انجام می‌شد و با وجود یکسری پیشرفت‌ها تحولی عظیم در این حوزه رخ نمی‌داد. اما با اختراع آسانسور و تولید متریال جدیدی با نام ساندویچ پانل، صنعت ساختمان برای همیشه متحول شد. ساندویچ پانل نه تنها ساخت و اجرای ساختمان‌ها بلکه طراحی آنها را هم تحت تأثیر قرار داد. ساندویچ پانل بسیاری از محدودیت‌های مصالح سنتی را ندارد و دریچه جدیدی را پیش روی معماران باز کرده است.

ساندویچ پانل؛ تحولی در طراحی معماری، انقلابی در ساخت

 

بر خلاف گذشته در دنیای امروز صنعت ساختمان ضابطه‌مند شده است و برای به بهره‎برداری رساندن یک ساختمان مراحل متعددی باید به ترتیب و گام به گام طی شوند. با این وجود تمام این مراحل را می‌توان در دو بخش اصلی قرار داد.

  • مرحله طراحی
  • مرحله ساخت

در مرحله طراحی نه تنها نقشه‌ها تهیه می‌شوند بلکه باید در مورد انتخاب مصالح و متریال‌ها هم تصمیم‌گیری شود. مصالح و متریال‌ها بر روند طراحی تأثیر می‌گذارند. در ادامه و با فرا رسیدن مرحله ساخت، باز هم مصالح نقش پررنگی خواهند داشت و سرعت پیشرفت عملیات ساختمانی وابسته به ویژگی‌ها و مشخصات مصالح و متریال‌ها است.

ساندویچ پانل متریالی به نسبت جدید است اما در همین مدت نه چندان طولانی سبب ایجاد تحولی عظیم در طراحی و ساخت انواع بناها و سازه‌ها شده است و به جرأت می‌توان گفت ساختمان‌های مدرن مدیون مزایای خاص ساندویچ پنل هستند.

تأثیر ساندویچ پانل بر طراحی ساختمان‌ها

طراحی ساختمان به علت تعدد عوامل موثر بر طراحی، یکی از پیچیده‌ترین انواع طراحی است. اهمیت هر یک از این عوامل بسته به شرایط پروژه متفاوت است اما چند عامل اصلی وجود دارند که در تمام پروژه‌ها بر روند طراحی تأثیر می‌گذارند.

  • دستیابی به حداکثر فضای مفید
  • طراحی نمای جذاب
  • خلق فضای داخلی مطلوب

ساندویچ پنل در مقایسه با سایر مصالحی که برای ساخت دیوارها و سقف به کار می‌روند ضخامت کمتری دارد. هرچه ضخامت جداره‌ها کاهش یابد زیربنای مفید ساختمان افزایش می‌یابد. این مزیت در همه انواع سازه‌ها سبب افزایش محسوس و چشمگیر مساحت فضای داخلی می‌شود.

معماران و طراحان ساختمان همواره به دنبال بهترین متریال برای نما هستند. نمای ساختمان دو کارکرد اصلی دارد.

  • نما باید ساختمان را از آسیب عوامل بیرونی محفوظ بدارد
  • نما باید نگاه‌ها را به خود جلب کند و به ساختمان اعتبار بخشد

پانل ساندویچی متریالی مقاوم و عایقی قدرتمند است که ساختمان را از نوسانات دمای بیرون حفظ می‌کند و در برابر رطوبت محیطی هم مقاومت بالایی دارد. از طرف دیگر تولید صنعتی ساندویچ پانل در انواع گوناگون، موجب شده تا طراحان بتوانند این متریال را در رنگ و با بافت مورد نظرشان تهیه نمایند.

مصالحی که برای اجرای جداره‌ها مخصوصاً دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرند نقش بسزایی در خلق فضایی مطلوب در داخل ساختمان دارند. ساندویچ پانل دیواری با ممانعت از ورود سر و صدای بیرون به داخل، بهتر از هر مصالح دیگری می‌تواند شرایطی ایده‌آل را برای فضاهای داخلی ساختمان فراهم کند.

ساندویچ پانل دیواری

تأثیر ساندویچ پنل بر ساخت و اجرای ساختمان‌ها

در تمام پروژه‌های ساخت باید افراد مختلفی با تخصص‌های گوناگون کار کنند تا یک ساختمان تکمیل و آماده استفاده گردد. همانطور که می‌دانید تعداد نیروی کار مورد نیاز و زمان لازم برای انجام پروژه بر روی هزینه‌ها تأثیر بسزایی دارند. جدا از این‌ها، موارد دیگری هم هستند که بر میزان بهره‌وری عملیات ساختمانی تأثیر گذار هستند.

  • به حداقل رساندن پِرت و اتلاف مصالح
  • امکان جابه‌جایی سریع و آسان مصالح در داخل کارگاه
  • دوام مصالح در برابر شرایط محیطی

مصالح سنتی در هنگام استفاده در ساخت جداره‌ها، پِرت زیادی دارند اما پانل‌ها به علت ابعاد استاندارد و نصب قاعده‌مند هیچ‌گونه پِرتی ندارند و اتلاف مصالح را به صفر می‌رسانند.

ساندویچ پانل را می‌توان به راحتی جابه‌جا کرد و در کمترین زمان از انبار به محل نصب انتقال داد. این در حالی است که برای جابه‌جا کردن مصالح سنتی مانند آجر و بلوک سفالی باید زمان زیادی صرف نمود.

بسیاری از مصالح بعلت دوام پایین، حتی در انبار کارگاه هم دچار آسیب و افت کیفیت می‌شوند اما پنل‌های ساندویچی مقاومت خوبی در برابر شرایط محیطی دارند و در صورت رعایت چند نکته‌ی ساده، می‌توان ساندویچ پنل را با خیال آسوده انبار نمود.

حمل و نقل ساندویچ پنل

بهترین ساندویچ پانل از نظر معماران و سازندگان

بدون شک طراحان و سازندگان بهترین قضاوت را در مورد میزان کارایی متریال‌ها دارند. معماران برجسته و پیمانکاران معتبر در ایران همگی ساندویچ پانل ماموت را بهترین انتخاب برای ساخت جداره‌ها می‌دانند. کیفیت بالا و تنوع زیاد تولیدات ماموت سبب شده تا برای هر نیازی و هر نوع ساختمانی، ساندویچ پانل متناسبی از برند ماموت وجود داشته باشد.

در سایر کشورهای منطقه‌ی خاورمیانه و غرب آسیا هم بسیاری از سازندگان با ساندویچ پنل ماموت آشنا هستند و از بین گزینه‌های فراوان، پانل ساندویچی ماموت را برای پروژه‌های خود انتخاب می‌کنند زیرا کیفیتی مطابق با استانداردهای جهانی و البته قیمتی رقابتی دارد.

شما هم اگر در ایران یا هر نقطه دیگری از آسیا هستید می‌توانید ضمن تماس با همکاران ما در تیم مشاوره و فروش، از قیمت انواع پانل ماموت و شرایط فروش آگاهی یابید. همچنین کارشناسان ماموت در زمینه مشخصات فنی و قیمت ساندویچ پانل راهنمای شما خواهند بود.  

ساندویچ پانل سقفی

شماره تماس کارشناسان شرکت ماموت

021-44030414

021-44030415

021-44030121

021-44030122

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied