شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

هیچ می دونی چنتا سیم کارت به نامت ثبت شده؟

چند سالی است که طرح ساماندهی سیم‌کارت‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی، با راه‌اندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن همراه اجرا شده است. کاربرانی که سیم کارت های متعددی را تهیه کرده اند و از تعداد و شماره ی آنها اطلاعی ندارند می توانند با مراجعه به این سامانه از تعداد خطوطی که به نام آنهاست آگاه شده و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آنها استفاده نمی‌کنند، اقدام کنند.

هیچ می دونی چنتا سیم کارت به نامت ثبت شده؟

خرید سیم کارت های متعدد باعث به وجود آمدن دردسرهایی برای صاحبان این سیم کارت ها شده است. با ورود سیم کارت های اعتباری به بازار فروش سیم کارت مشکلاتی برای کاربران تلفن همراه به وجود آمد. تعدادی از کاربران خطوط سیم‌کارت خود را بدون رعایت مقررات تغییر نام به دیگران واگذار کردند و یا تعدادی سیم‌کارت بدون اطلاع کاربران در بانک اطلاعاتی اپراتورها ثبت شد. کاربران تلفن همراه باید توجه داشته باشند که برای قطع هر یک از سیم‌کارت‌ها اقدام کنند زیرا مسوولیت ناشی از سوءاستفاده از هر خطی که به نام مشترک باشد، با مالک قانونی آن است.

مغایرت احتمالی بین تعداد خطوط اعلام‌شده با تعداد مورد انتظار شما ممکن است به دو دلیل باشد؛ در صورتی که تعداد سیم‌کارت‌های اعلام‌شده کمتر از انتظار شما باشد، بدین معناست که برخی از سیم‌کارت‌های در اختیارتان به نام شما ثبت نشده است و یا اطلاعات هویتی برای برخی از خطوط در اختیارتان فاقد کد ملی بوده یا کد ملی ثبت شده صحیح نیست که در آن صورت احتمال قطع این خطوط توسط اپراتورها وجود دارد.

همچنین در صورتی که تعداد سیم‌کارت‌های اعلام شده بیشتر از انتظار شما باشد، بدین معناست که تمام یا برخی از خطوط خود را بدون رعایت ضوابط و مقررات تغییر نام به دیگران واگذار کرده‌اید و یا تعدادی سیم‌کارت به نام شما و البته بدون اطلاع شما در بانک اطلاعاتی اپراتورها ثبت شده است.

از آنجایی که هر خط یا سرویس ارتباطی دیگری که به نام مشترک باشد، مسئولیت و عواقب ناشی از سوءاستفاده از آن را برای کاربر به همراه دارد و مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از تجهیزات و امتیازات مخابراتی واگذارشده خارج از ضوابط قانونی، با مالک قانونی آنهاست، برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، طرح احراز هویت سیم‌کارت‌های تلفن همراه برای اینکه دیگر در ایران سیم‌کارت بدون هویتی وجود نداشته باشد، دنبال شد.

در سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن همراه کلیه مشترکین چهار اپراتور کشوری همراه که حداقل یک سیم‌کارت به نام خود در یک اپراتور داشته و کد ملی‌شان نیز در بانک اطلاعاتی اپراتور تامین‌کننده سیم‌کارت به صورت صحیح ثبت شده است می‌توانند از تعداد خطوطی که به نامشان در هر یک از اپراتورهای مذکور ثبت شده مطلع شوند.

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied