شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

متنوع‌ترین موجودی آلومینیوم آلیاژی در شرکت عصر صنعت اشراق

آلومینیوم یکی از مهم‌ترین فلزاتی است که امروزه کاربرد گسترده‌ای در انواع صنایع دارد. از زمانی که بشر به خواص منحصر به‌فرد آلومینیوم پی برد، توانست آن را در حوزه‌های مختلف به کار بگیرد و از قابلیت‌های آن به بهترین نحو بهره‌مند شود. از هواپیماسازی گرفته تا ساختن در و قاب پنجره آلومینیومی، همگی از کاربرهای این فلز ارزشمند هستند. شرکت عصر صنعت اشراق به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلومینیوم و ورق‌های آلومینیومی، معرف حضوری بسیاری از صنعتگران بوده و با ارائه بالاترین کیفیت، توجه بسیاری از آن‌ها را به خود جلب کرده است. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی انواع آلومینیوم آلیاژی تولید شده در عصر صنعت اشراق، شما را با چند نمونه از آن ها آشنا کرده و قیمت آلومینیوم را نیز بررسی کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

متنوع‌ترین موجودی آلومینیوم آلیاژی در شرکت عصر صنعت اشراق

آلومینیوم آلیاژی چیست؟

همانطور که می‌دانید بسیاری از فلزات قدرت ترکیب با یکدیگر را داشته و در نهایت آلیاژ‌ها را می‌سازند. آلیاژها می‌توانند ویژگی‌هایی کاملاً جدید و متفاوت از خود بروز دهند و دلیل بکارگیری آن‌ها نیز دقیقاً به همین ویژگی برمی‌گردد. گاهی برای دستیابی به ویژگی‌های جدید از فلزات، آن‌ها را با هم ترکیب می‌کنیم تا به ویژگی‌های جدید دست یابیم. آلومینیوم نیز یکی از فلزاتی است که می‌تواند آلیاژهای مختلفی را تشکیل دهد. با کمی جست‌وجو تعداد، زیادی از آلیاژها را خواهید یافت که از عنصر آلومینیوم تشکیل شده و این فلز نقش مؤثری در آن‌ها دارد. با این حال، تعداد فلزاتی که در آلومینیوم حل شوند انگشت‌شمار است. در واقع برای آن که بتوانیم ماهیت آلومینیوم را حفظ کرده و از آن به عنوان فلز اصلی در آلیاژ استفاده کنیم، به فلزاتی نیاز داریم که در آلومینیوم حل شده و آلومینیوم آلیاژی را تشکیل دهند. جالب است بدانید در میان عناصر آلیاژی، تنها چهار مورد هستند که در آلومینیوم حل می‌شوند. این چهار عنصر مس، روی، منیزیم و سیلیسیم هستند. حال بد نیست به بیان ویژگی‌های آلومینیوم‌های آلیاژی موجود در شرکت عصر صنعت اشراق بپردازیم.

  • رسانایی حرارتی:

یکی از ویژگی‌های آلومینیوم‌ آلیاژی، رسانایی حرارتی آن است. این آلیاژ‌ها رسانایی حرارتی بالایی دارند و در مجاورت آتش، افزایش دمای آهسته‌تری دارند. به همین خاطر با وجود دمای ذوب پایین‌تر نسبت به فولاد، کاربردی‌تر هستند.

  • رسانایی الکتریکی:

آلومینیوم آلیاژی می‌تواند رسانایی الکتریکی بالایی داشته باشد و به همین خاطر برخی از آن‌ها همچون مس، در کابل‌های برق و مواردی از این دست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • سهولت اتصال:

آلومینیوم آلیاژی به راحتی می‌تواند با استفاده از روش‌های رایج مانند جوشکاری و لحیم‌کاری متصل شود. این ویژگی یکی از مزایای آلومینیوم آلیاژی است که باعث کاربرد گسترده آن می‌شود.

  • قابلیت بازیافت:

بازیافت آلومینیوم آلیاژی بسیار ساده است و می‌توان آن‌ها را بلافاصله پس از بازیافت، در محصولات باکیفیت مورد استفاده قرار داد.

افزون بر موارد گفته شده، مزایای دیگری نیز برای آلومینیوم آلیاژی بیان می‌شود که ذکر تمام آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد. در ادامه چند مورد انواع آلومینیوم را بررسی و تحلیل خواهیم کرد.

آلومینیوم آلیاژی

انواع آلومینیوم آلیاژی

همانطور که پیش‌تر گفته شد، از ترکیب آلومینیوم با سایر فلزات می‌توان ویژگی‌های آلومینیوم‌ را تقویت، تضعیف و یا تغییر داد. بنابراین با طیف وسیعی از آلیاژهای الومینیوم روبه‌رو هستیم که هر در یک از آن‌ها، عنصری خاص به چشم می‌خورد. آلومینیوم آلیاژی با اعداد مختلف مشخص می‌شود.‌ در ادامه چند مورد از پرکاربردترین آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

آلومینوم ۶۰۶۱

در سال ۱۹۳۵ نوعی از آلیاژ به عرصه ظهور رسید که ترکیبی از منیزیم، سیلیسیم و آلومینیوم بود. این آلومینیوم آلیاژی تحت عنوان آلومینیوم ۶۰۶۱ قابلیت رسوب ندارد و در مقابل برخی از ویژگی‌ها مثل قابلیت جوشکاری و اکستروژن در آن بالاست. این نوع آلومینیوم آلیاژی معمولا در فرایند ساخت، تحت عملیات حرارتی قرار می‌گیرند. از این آلیاژ در اکستروژن مقاطع مختلف استفاده خواهد شد.

آلومینوم ۵۰۸۳

آلومینیوم ۵۰۸۳ ترکیبی از آلومینیوم، منیزیم و منگنز اکسید بوده و در بین آلومینیوم‌های سری ۵۰۰۰ بالاترین خواص مکانیکی را دارد. این آلومینیوم آلیاژی جوش‌پذیری بالا داشته و پس از جوش‌دهی، استحکام زیادی خواهد داشت. همچنین آلومینیوم ۵۰۸۳ با مقاومت بالای خود در برابر خوردگی توانسته تا جایگاه خوبی در برخی صنایع بخصوص پیدا کند. این آلیاژ در صنایع کشتی‌سازی، مخازن‌ ذخیره غذا و مواد شیمیایی، تانکرهای حمل سوخت، مخازن تحت فشار و… استفاده می‌شود.

آلومینیوم ۷۰۷۵

آلومینیوم ۷۰۷۵ عنصر روی را به عنوان عنصر اصلی در خود دارد. این آلیاژ با وجود استحکام بالا، مقاومت زیادی در برابر خوردگی نداشته و در مقایسه با سایرین در سطح متوسط قرار می‌گیرد. از آلومینیوم ۷۰۷۵ در صنایع هوافضا، صنایع دفاعی و صنایع نظامی به فراوانی استفاده می‌شود.

آلومینوم ۲۰۲۴

آلومینیوم ۲۰۲۴ یکی دیگر از آلومینیوم‌های آلیاژی است که در این لیست به آن اشاره خواهیم کرد. عنصر اصلی این آلیاژ همچون سایر آلیاژهای سری ۲۰۰۰، مس‌ است. از جمله ویژگی‌های خاص این آلومینیوم می‌توان به قابلیت شکل‌گیری و ماشین‌دهی خوب، مقاومت به خستگی بالا و مقاومت به خوردگی و جوش‌پذیری پایین اشاره کرد. از این آلیاژ در صنایع دفاعی و نظامی، خودروسازی، مهندسی و… استفاده می‌شود.

معرفی شرکت عصر صنعت اشراق

حال که با انواع آلومینیوم آلیاژی آشنا شدید، می‌توانیم شما را با منبع انواع آلومینیوم‌ها آشنا کنیم. شرکت عصر صنعت اشراق متنوع‌ترین منبع در آلومینیوم آلیاژی است که تقریباً تمام انواع آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. شرکت عصر صنعت اشراق سال‌هاست که در زمینه تولید ورقه‌های آلومینیومی و آلومینیوم آلیاژی فعالیت می‌کند و در طول این دوران، توانسته کیفیت کار خود را اثبات کند. با مراجعه به سایت عصر صنعت اشراق می‌توانید با محصولات این مجموعه آشنا شده و از قیمت آلومینیوم مطلع شوید. کارشناسان این سایت آماده مشاوره دادن به مشتریان بوده و می‌توانند سوالات شما را پاسخ دهند.

آلومینیوم ۵۰۸۳

کلام آخر

در این مقاله به بررسی آلومینیوم آلیاژی و قیمت آلومینیوم پرداخته و شما را با انواع آلومینیوم آلیاژی مثل آلومینیوم ۶۰۶۱، آلومینیوم ۵۰۸۳، آلومینیوم ۷۰۷۵ و آلومینیوم ۲۰۲۴ آشنا کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع آلومینیوم و همچنین قیمت آلومینیوم می‌توانید به سایت عصر صنعت اشراق به عنوان یکی از موفق‌ترین و باتجربه‌ترین‌های این حوزه، مراجعه کنید.

در صورت تمایل به خرید آلومینیوم و سایر آلیاژهای آلومینیومی می توانید به وبسایت عصر صنعت اشراق به نشانی asealu.com مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت های به روز و استفاده از مشاوره های رایگان کارشناسان فنی شرکت عصر صنعت اشراق می توانید یا نام عصر صنعت رو در گوگل سرچ کنید و یا با شماره 22981098-021 تماس حاصل فرمایید.

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied