شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی:

پیدا کردن بهترین روانشناس تهران دیگر سخت نیست!

یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های مهمی که همه افراد در زمان مراجعه به روانشناس با آن مواجه می‌شود، پیدا کردن بهترین روانشناس است. پیدا کردن بهترین روانشناس شاید در نگاه اول کمی سخت و زمان‌بر باشد، اما امروزه راه و روش‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان با کمک آن‌ها بهترین روانشناس را علاوه بر تهران در سایر شهرهای ایران پیدا کرد.

پیدا کردن بهترین روانشناس تهران دیگر سخت نیست!

یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های مهمی که همه افراد در زمان مراجعه به روانشناس با آن مواجه می‌شود، پیدا کردن بهترین روانشناس است. پیدا کردن بهترین روانشناس شاید در نگاه اول کمی سخت و زمان‌بر باشد، اما امروزه راه و روش‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان با کمک آن‌ها بهترین روانشناس را علاوه بر تهران در سایر شهرهای ایران پیدا کرد.

زندگی در جهان امروزه همواره با چالش‌ها و مشکلات بسیاری همراه است. این چالش‌ها می‌تواند موجب آزردگی خاطر، استرس و اضطراب در افراد شود. در گذشته هر کسی که به روانشناس مراجعه می‌کرد، آن را روانی می‌شناختند و این امر یک کار غیرمعقول بود. اما امروزه با توجه به افزایش استرس و اضطراب افراد، مشغله‌های فکری و کاری و... افراد نیاز بیشتری دارند تا به روانشناس مراجعه کنند. البته مراجعه به روانشناس هنوز هم برای افراد بسیاری یک امر بی دلیل و غیر‌معقولانه است.

با مراجعه به روانشناس می‌توانید علاوه بر درمان اختلالات و مشکلات، زندگی بهتر و آرام‌تری داشته باشید.  در ادامه این مطلب با ضرورت مراجعه به روانشناس و انتخاب بهترین روانشناس تهران بیشتر آشنا خواهید شد.

روانشناس کیست؟

یک روانشناس می‌تواند با تفسیر، مشاهده و ثبت نحوه ارتباط افراد با دیگران فرآیندهای ذهنی و رفتار فرد را مطالعه کند. برخی از روانشناسان به صورت مستقل کار می‌کنند، برخی از روانشناسان هم به صورت تیمی با پزشکان و مددکاران دیگر همکاری دارند.

روانشناس، یک متخصص بخش سلامت بوده که متخصص درمان مشکلات بهداشت روانی و رفتار انسانی است.

علم روانشناسی در واقع بررسی رفتار و مسیرهای ذهنی موجودات زنده است. روانشناسی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. در ادامه به مهم‌ترین حوزه‌های روانشناسی اشاره خواهیم کرد:

  • روانشناسی شناختی
  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی رشد
  • روانشناسی سلامت
  • روانشناسی تکاملی
  • روانشناسی قضایی
  • روانشناسی اعصاب
  • روانشناسی اجتماعی

روانشناسان در مقابل مراجعه کنندگان وظایف خاصی به عهده دارند، در ادامه به وظایف روانشناسان اشاره خواهیم کرد:

  • مشاوره در مورد مشکلات افراد
  • نظارت بر کار پزشکان و کارورزان
  • شناسایی موضوعات روانشناختی، عاطفی و رفتاری
  • تحقیق و شناسایی الگوهای رفتاری و عاطفی
  • انجام مطالعات علمی و عملکرد مغز
  • مصاحبه، نظرسنجی و گفت و گو با افراد
  • به اشتراک گذاشتن یافته‌ها و آموزش با دیگران
  • به اشتراگ گذاشتن علم و دانش با دیگران، از طریق چاپ مقالات

روانشناسان با توجه به حوزه تخصصی که دارند از تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی برای درمان مراجعه کننده استفاده می‌کنند. روانشناسان ابتدا تمام اطلاعات مربوط به بیمار، آزمایشات و پرونده پزشکی را جمع آوری می‌کنند، سپس با استفاده از دانش و علمی که دارند به درمان اختلالات روحی و روانی فرد کمک می‌کنند. 

یک روانشناس خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

معیارها و شاخص‌هایی وجود دارد که هر روانشناسی با داشتن آن‌ها می‌تواند به عنوان بهترین روانشناس شناخته شود:

احساس همدردی: همدردی با مراجعه کننده به دور از قضاوت می‌تواند موجب شکل گیری حس اعتماد بین روانشناس و مراجعه کننده شود. بدین ترتیب ارتباط درستی شکل می‌گیرد.

شنونده خوب: یک روانشناس خوب برای اینکه بتواند به مراجعین کمک کند ابتدا باید بتواند یک شنونده خوب باشد. در صورتی که خوب بشنود می‌تواند پاسخگوی نیاز مراجعه کننده باشد، در غیر اینصورت نمی‌تواند وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

مهارت ارتباطی قوی: داشتن مهارت ارتباطی قوی یکی از ملزومات انتخاب بهترین روانشناس است. روانشناسی که نتواند ارتباط قوی و درستی با مراجعین برقرار کند قطعا نمی‌تواند به عنوان بهترین روانشناس شناخته شود.

راز نگهدار و صبور: یکی از مهم‌ترین اصولی که هر روانشناسی باید به آن آگاه باشد، رازنگهداری و صبور بودن است. یک روانشناس خوب به هیچ عنوان نباید اطلاعات مربوط به مراجعه کننده خود را فاش کند.

اطلاعات به روز و جدید: برای اینکه روانشناس بتواند با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های درمانی جدید، اختلالات روحی و روانی مراجعه کننده را درمان کند لازم است که اطلاعات به روز و آپدیت شده‌ای داشته باشد.

مهارت بین فردی خوب: یک روانشناس خوب می‌تواند با دیگران ارتباط درستی برقرار کند، داشتن مهارت بین فردی از اهمیت بالایی برخوردار است.

درمان نه درآمدزایی: یک روانشناس خوب باید ابتدا به فکر درمان مراجعه کننده باشد، روانشناسی که به دنبال درآمدزایی است قطعا نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

بهترین راه برای پیدا کردن روانشناس چیست؟

2

 

امروزه راه و روش‌های بسیاری برای پیدا کردن مشاور و روانشناس وجود دارد. پرس و جو از دیگران، تحقیق در سایت‌های معتبر، شرکت در سمینارها و همایش‌های حوزه روانشناسی و.... از راه‌های پیدا کردن بهترین روانشناس هستند.

یکی از وب‌سایت‌های معتبر در زمینه ارائه خدمات آنلاین و انتخاب بهترین روانشناس، وب‌سایت پزشک خوب است. پزشک خوب در تلاش است تا بهترین روانشناسان شهر تهران و سایر شهرهای ایران را به مراجعین معرفی کند. شما می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین به پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید. برای رزرو نوبت خود به صورت آنلاین کافیست به وب‌سایت پزشک خوب مراجعه کنید و با وارد کردن نام متخصص یا شهر مورد نظر و حوزه فعالیت متخصص، متخصص مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نکات مهم در انتخاب بهترین روانشناس

برای انتخاب یک روانشناس خوب، لازم است که با یک سری نکات مهم آشنا شوید. در زمان انتخاب روانشناس حتما به سابقه درمان و مدرک تحصیلی آن توجه داشته باشید. سعی کنید روانشناسی را انتخاب کنید که سابقه درخشان و خوبی در جلسات تراپی داشته باشد، در اینصورت می‌تواند در راستای بهبود اختلالات روحی و روانی فرد عملکرد مثبتی داشته باشد.

در چه مواقعی باید به روانشناس مراجعه کرد؟

هر انسانی در برخی مواقع برای بازگشت به زندگی عادی و روزمره خود به کمک یک روانشناس نیاز دارد. اما شاید این سوال برای شما هم مطرح شود که در چه زمان‌هایی می‌توان برای درمان اختلالات و مشکلات روحی و روانی به روانشناس مراجعه کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که افت عملکرد تحصیلی و شغلی، شکست عاطفی، بروز اختلالات در خواب و اشتها، ترومای روانی، دشواری در تنظیم احساسات، بروز مشکل در روابط و حفظ آن‌ها، سردرگمی، بروز مشکلات جسمی و.... از مهم‌ترین دلایلی هستند که هر فردی را وادار می‌کند تا به روانشناس مراجعه کند.

بهترین روانشناس‌های شهر تهران در پزشک خوب

در حال حاضر روانشناسان بسیار خوبی در پزشک خوب در حال فعالیت هستند. اگر به دنبال بهترین روانشناس تهران هستید پزشک خوب مرجعی برای انتخاب این روانشناس‌ها و رزرو نوبت از آن‌هاست. 

معمولا مراجعین در صورت رضایت از نتیجه جلسات تراپی خود، می‌توانند امتیاز خود را در این وب‌سایت ثبت کنند. امتیاز هر روانشناسی گواه تخصص بالا و موفقیت آمیز بودن جلسات تراپی مراجعین است.

سخن پایانی

پیدا کردن بهترین روانشناس، امروزه برخلاف گذشته دیگر کار سختی نیست. با پیشرفت علم پزشکی، تکنولوژی و... می‌توان به راحتی و در کمترین زمان، بهترین روانشناس را پیدا کرد. در این مطلب به این موضوع اشاره کردیم که می‌توانید علاوه بر پیدا کردن بهترین روانشناس به صورت آنلاین جلسات تراپی خود را انجام دهید. در زمان انتخاب بهترین روانشناس توجه به نکات مهم در زمان انتخاب روانشناس را فراموش نکنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied