شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

تمام مواردی که درمورد گرانول تزریقی باید بدانید

گرانول تزریقی ماده اولیه ای است که با پیشرفت تکنولوژی برای تولید محصولات پلاستیکی استفاده می شود.

 تمام مواردی که درمورد گرانول تزریقی باید بدانید

 

گرانول تزریقی ماده اولیه ای است که با پیشرفت تکنولوژی برای تولید محصولات پلاستیکی استفاده می شود. استفاده از گرانول به این دلیل است که تولید محصولات پلاستیکی مانند اسپیسر پلاستیکی در کارخانه آسان تر می شود. تولید کنندگان نوع تزریقی این ماده را با پودر آن جایگزین کرده اند. یکی از عواملی که باعث شده از گرانول در ساخت محصولات پلاستیکی استفاده شود، روش تولید آن است. گرانول ها معمولاً به سه روش تزریقی،  دورانی و بادی قالب گیری می شوند و درآخر به محصول نهایی تبدیل می شوند.

گرانول چیست؟

شکلی از مواد پلیمری که برای تسهیل حمل و نقل پلیمرهای سنگین و همچنین تولید مواد پلاستیکی به روشی جدید استفاده می شود. گرانول ها می توانند از مصرف بیش از حد پلیمرهای پودری جلوگیری کنند. بهتر است بدانید که گرانول یک ماده پلیمری جدید محسوب نمی شود، بلکه شکل جدیدی از این ماده برای تولید پلاستیک است. از ویژگی های این ماده می توان به دانه دانه بودن آن اشاره کرد.

 

برای تولید این نوع گرانول می توان از ترکیبات جدید یا بازیافتی استفاده کرد. همانطور که گفتیم گرانول ها انواع مختلفی دارند که گرانول های تزریقی نوع جدیدی از این ماده پلیمری محسوب می شوند و با ایجاد روشی جدید

سرعت تولید پلیمر را افزایش می دهد. یکی از دلایلی که از شکل جدیدی از آن به جای پلیمرهای پودری استفاده می کنند، سهولت استفاده و تولید است.

پودرهای پلیمری باعث آلودگی محیط زیست می شوند و به راحتی در هوا پراکنده می شوند. با پراکنده شدن پودرها در هوا، مشکلات تنفسی برای کارگران ایجاد می شود. علاوه بر این به دلیل پراکندگی این نوع پودرها، مقدار زیادی از آن بدون استفاده در هوا پراکنده می شود. برای اینکه بتوانید از این محصول به روشی جدید استفاده کنید، ابتدا باید مواد را ذوب کرده و سپس شکل دلخواه به آن بدهید.

 

 

آراد برندینگ

 

انواع گرانول تزریقی

گرانول معمولا به دو روش قالب بندی می شود که در روش اول از طریق تزریقی تولید شده است. اگرچه نوع دیگر قالب بندی برای تولید گرانول وجود دارد و برای تبدیل شدن به محصول نهایی از این نوع گرانول استفاده می شود.

 

گرانول پلی اتیلن تزریقی

گرانول تزریقی پلی اتیلن دارای ساختار مشخص و کریستالی همراه با فرمول شیمیایی می باشد. با تغییر شکل شاخه های پلیمر، پلی اتیلن تزریقی را می توان در گریدهای سبک، متوسط ​​و بسیار بالا تشکیل داد. گرانول های پلی اتیلن تزریقی پیشرفته ترین و رایج ترین نوع گرانول در صنعت امروزی هستند. از این نوع گرانول برای تولید پلاستیک استفاده می شود و می توان از پودر پلی اتیلن بسیار ریز استفاده کرد. اما نوع تزریقی آن قیمت کمتری دارد و سبکتر از نوع پودری آن محسوب می شود. با استفاده از پلی اتیلن تزریقی می توانیم محصولات پلاستیکی تولید کنیم که آلرژی ایجاد نکنند.

 

آراد برندینگ

 

گرانول پلی اتیلن سنگین تزریقی

پلی اتیلن سنگین تزریقی مقاومت شیمیایی بسیار خوبی دارد و نفوذ ناپذیری آن کم است. از مزایای آن می توان به خواص دی الکتریک آن اشاره کرد که با افزایش چگالی این ماده باعث افزایش خواص این نوع گرانول می شود. پلی اتیلن سنگین تزریقی در گریدهای مختلفی تولید می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. پلی اتیلن سنگین نوع تزریقی معمولاً برای تولید کیسه های دستمال کاغذی، ظروف صنعتی و کارخانه ای، فیلم و غیره استفاده می شود.

 

گرانول پلی اتلین سبک

در صنعت تولید پلیمر به این ماده گرانول سبک خطی نیز گفته می شود. از ویژگی های این ماده می توانیم به چگالی بسیار پایین، مقاومت کششی بسیار بالا اشاره کنیم. گرانول تزریقی سبک از درجه پلی اتلین هایی محسوب می شود که در دنیا صنعتی امروز پر مصرف هستند مثل تمام نایلون ها و نایلکس.

گرانول پلی پروپیلن تزریقی

این پلیمر به آسانی به هر شکلی تبدیل می شود به همین دلیل گرانول پلی پروپیل تزریقی بسیار پرکاربرد است و در صنایع رایج است. از مشخصه  های این ماده پلیمری می توانیم به وزن بسیار سبک آن و قیمت مناسب آن اشاره کنیم. گرانول های پلی پروپلین تزریقی معمولا برای ساخت اسباب بازی های پلاستیکی، لوله های آب و فاضلاب وغیره استفاده می شود.

گرانول پلی استایرن

یکی دیگر از انواع گرانول تزریقی پلی استایرن است. این ماده در صنعت امروز کاربرد فراوانی دارد و برای بسته بندی لوازم خانگی کاربرد فراوان دارد. البته باید توجه کرد که گرانول پلی استایرن تنها برای صنایع خاصی مثل بسته بندی قابل استفاده است.

گرانول پلی پروپلین

یکی از انواع گرانول ها در دنیا پیشرفته امروز کاربرد فراوانی دارد پلی پروپلین است. این ماده بسیار نرم و گرم در ساخت بسیاری از تجهیزات مثل وسایل ساختمانی، ساخت لوله، وسایل پزشکی و آزمایشگاهی کاربرد فراوانی دارد. این نوع پلیمر به شکل دانه های ریز سفید است که برای استفاده از آن در صنایع مختلف باید در مرحله اول ذوب شود و به شکل نهایی تبدیل گردد.

 از نظر شکل و ساختار پلی پروپلین در سه نوع ایزو تاکتیک، سند یوتاکتیک، اتاتا کتیک قابل تقسیم بندی هستند. بیشترین مصرفی که امروز از این ماده می شود در صنایع پلاستیک سازی و بازیافت پلاستیک ایجاد تجهیزات

برای وسایل مختلف است. البته قبل استفاده از پلی پروپیلن، باید در دستگاه های مخصوص ساخت پلاستیک وارد شود و به محصول نهایی تبدیل گردد.

 

 

چه عواملی بر قیمت گرانول  تزریقی تاثیر گذار است؟

در دنیا امروز محصولات جدیدی در صنایع ساخته می شود. برای تولید این محصولات نیازمند مواد اولیه هستیم که این نوع مواد معمولا در آزمایشگاه ها و توسط متخصصان تولید می شود. گرانول تزریقی نیز یکی از این موادی است که در ابتدا بعنوان یک ماده در ازمایشگاه تولید می شود.

 

 

 البته این نکته نیز بسیار مهم است که مواد اولیه و تجهیزاتی که برای ساخت گرانول استفاده می شود در قیمت اصلی و نهایی آن تاثیر گذار است. اگر مواد استفاده شده خالص و اصل باشد باید مبلغ بیشتری برای تهیه این محصول بپردازید. استفاده از تجهیزات و لوازمی که گرانول بهتری تولید می کنند نیز در قیمت محصول نهایی تاثیرگذار است. قیمت گرانول کیلویی با نوع بسته ای آن تفاوت دارد و می تواند بر قیمت اصلی تاثیر گذار باشد.

 

با پیشرفت فناوری در حوزه صنعت روش ها و طرح های مختلفی برای تولید پلاستیک و کامپاند پلمیری  ایجاد شده است. امروزه گرانول  تزریقی جایگزین نوع پودری آن شده است  زیرا به آسانی با استفاده از این ماده می توانیم پلاستیک تولید کرد. روش های مختلفی برای تولید گرانول وجود دارد که رایج ترین این روش ها نوع قالب گیری ، دورانی و بادی است. یکی از مهم ترین دلایلی که انتخاب نام گرانول برای مواد اولیه گذاشته شده است روش تولید آن است.

 

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied