شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

خدمات مالیاتی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

به طور کلی امروزه کلیه کسب‌وکارها از کسب‌وکارهای کوچک و نوپا گرفته تا نهادهای بزرگ، با مسائل مالیاتی درگیر هستند.

خدمات مالیاتی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

به طور کلی امروزه کلیه کسب‌وکارها از کسب‌وکارهای کوچک و نوپا گرفته تا نهادهای بزرگ، با مسائل مالیاتی درگیر هستند. به هنگامی که صحبت از خدمات مالیاتی به میان می‌آید، منظور کلیه خدماتی است که در زمینه امور مالیاتی ارائه می‌شود، البته لازم به ذکر است که این دسته از خدمات خاص حسابداری با سایر خدمات موجود در این حوزه، تفاوت ظریف و مهمی دارد و آن ویژگی که سبب تمایز این بخش از خدمات حسابداری گشته، ویژگی حاکمیتی مالیات‌هاست که سبب شده تا حتی در صورتی که به طور سهوی در محاسبه میزان این مالیات‌ها اشتباه کرده باشید، شما را به دلیل فرار مالیاتی با جزاهای سنگین مواجه سازد. خدمات مالیاتی اصولا شامل بخش اعظمی از خدمات نظیر تنظیم استاندارد صورت‌های مالی، اظهارنامه مالیاتی، دادرسی مالیاتی و مواردی از این قبیل می‌شود که با توجه به نقش کلیدی هر کدام از این خدمات، امروزه غالب توجه صاحبان کسب‌وکار به سمت چنین خدماتی جلب شده است و به همین علت ما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی دقیق پاسخ سوال «خدمات مالیاتی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟» بپردازیم؛ بنابراین اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مروری بر ماهیت خدمات مالیاتی

خدمات حسابداری از دیرباز نقش کلیدی در رشد و توسعه صحیح کسب‌وکارها داشتند، با شکل‌گیری جوامع به شکل پیشرفته و دریافت مالیات بر درآمد از صاحبان کسب‌وکارها و ماهیت حساس چنین مالیات‌هایی، خدمات مالیاتی نیز به یکی از شاخه‌های اصلی حسابداری تبدیل شد. مالیات‌ها در واقع نوعی هزینه اجتماعی هستند که از سوی طبقه حاکم بر جامعه به مردم و کسب‌وکارهای موجود در آن جامعه تحمیل می‌شوند و در تعلق گرفتن مالیات، تفاوتی میان اشخاص حقیقی و حقوقی وجود ندارد؛ اما آنچه که سبب شده تا خدمات مالیاتی رونق گیرند، تفاوت میزان مالیاتی است که از کسب‌وکارها دریافت می‌شود و این تفاوت نیز به دلیل وجود قوانین خاص در ارتباط با برخی از کسب‌وکارها و همچنین تفاوت میزان درآمد آن‌هاست.

به طور کلی تمامی خدماتی که در روند محاسبات مالیاتی، تنظیم اظهارنامه‌ها و حتی پیگیری و حضور در جلسه دادرسی مالیاتی دخیل هستند در داخل خدمات مالیاتی قرار می‌گیرند. امروزه بسیاری از مدیران به دلیل ماهیت حساس این بخش از خدمات حسابداری، محاسبه دقیق میزان مالیات پرداختی خویش را به کارشناسان و مشاوران حرفه‌ای و متخصص می‌سپارند تا به دلیل اشتباهات سهوی در برآورد مالیاتی با جریمه‌های سنگین مواجه نشوند. برخلاف تصور عده‌ای، محاسبه میزان دقیق مالیات پرداختی و تنظیم صحیح اظهارنامه کار چندان راحتی نبوده و برای تعیین دقیق میزان آن بایستی از کلیه قوانین و مقررات موجود در این حوزه آگاهی کافی داشته باشید و دقیقا به همین علت است که امروزه برون‌ سپاری حسابداری مالیاتی و تنظیم قرارداد به منظور دریافت خدمات مالیاتی از شرکت‌های معتبر و فعال در این حوزه نظیر رایان محاسبان افزایش پیدا کرده است.

چرایی استفاده از خدمات مالیاتی

شاید در ظاهر امر اهمیت استفاده از خدمات مالیاتی منحصرا در حفاظت از کسب‌وکار در برابر جریمه‌های مالیاتی سنگین خلاصه شود؛ اما واقعیت امر چیزی فراتر از این مورد گفته شده بوده و جنبه‌های مختلف کسب‌وکارها را تحت پوشش قرار می‌دهد. به طور کلی به هنگامی که کسب‌وکارها از خدمات مالیاتی استفاده می‌کنند، اهداف زیر را در ذهن خویش می‌پرورانند:

تمرکز بیشتر بر روی توسعه کسب‌وکار

محاسبه میزان مالیات و پرداخت به موقع آن، پروسه‌ای طولانی مدت محسوب می‌شود و می‌تواند میزان قابل توجهی از زمان صاحبان کسب‌وکارهای مختلف را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که با استفاده از خدمات مالیاتی، چنین افرادی به راحتی می‌توانند از این زمان برای رشد و توسعه کسب‌وکار خویش کمک بگیرند و هیچ وقفه‌ای در روند فعالیت کسب‌وکار آن‌ها رخ ندهد.

محاسبه دقیق و درست میزان مالیات پرداختی

مالیات‌ها در واقع یکی از منابع اصلی درآمد دولت‌ها محسوب می‌شوند و همین مسئله سبب می‌شود تا دولت‌ها توجه ویژه‌ای به این امر داشته و به طور مستمر قوانین و مقررات حاکم بر این حوزه را اصلاح و تغییر دهند. هرچند که این قوانین در دسترس عموم افراد قرار دارند؛ اما به دلیل اصطلاحات تخصصی موجود در آن‌ها و همچنین گسترده بودن چنین قوانینی، برآورد دقیق میزان مالیات پرداختی با مشکلاتی مواجه می‌شود که خوشبختانه شرکت‌های خدمات‌رسان حسابداری معتبر نظیر رایان محاسبان به دلیل داشتن متخصصان حرفه‌ای در این حوزه این مشکل را کاملا برطرف کرده‌اند.

پرداخت سریع در موعد مقرر

درصورتی که مالیات مقرر و تعلق گرفته به کسب‌وکاری در زمان مقرر پرداخت نشود، میزان مالیات پرداختی شما چند درصد افزایش یافته و حتی در مواردی ممکن است با جریمه تعطیلی کسب‌وکار مواجه شوید؛ در نتیجه با توجه به وجود چنین ضمانت اجراهایی باید حساسیت زیادی نسبت به زمان پرداخت مالیات کسب‌وکار خویش داشته باشید. به هنگامی که از خدمات مالیاتی استفاده می‌کنید، پروسه پرداخت مالیات در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد و دیگر با جریمه دیرکرد و سایر ضمانت اجراهای تنبیهی موجود، مواجه نمی‌شوید.

خدمات مالیاتی رایان محاسبان

یکی از شرکت‌های معتبر ارائه کننده خدمات مالیاتی، رایان محاسبان است که به دلیل سابقه کاری بیش از 21 سال، در میان کسب‌وکارهای مختلف به محبوبیت قابل توجهی دست پیدا کرده است. این شرکت فعال در امور مالی، مالیاتی و حسابرسی با برخورداری از بهترین متخصصان مالیاتی، کلیه خدمات مالیاتی (از 0 تا 100 آن) را با بالاترین کیفیت و دقت ممکن ارائه می‌کند. به طور کلی خدمات مالیاتی این شرکت به شرح زیر است:

  1. تنظیم انواع اظهارنامه مالیات بر درآمد
  2. ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های معافیت مالیاتی، کاهش میزان مالیات و به طور کلی مسائل دخیل در برآورد مالیات‌ها
  3. تهیه و تنظیم انواع اظهارنامه‌ها نظیر مالیات اجاره، ارزش افزوده، حقوق و غیره
  4. ارائه خدمات حقوقی به منظور رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی، تنظیم لایحه‌های دفاعیه مالیاتی و حضور به عنوان وکیل
  5. تنظیم و ارسال گزارش‌های معاملات فصلی

این شرکت همواره نیاز مشتریان را در اولویت کاری خویش قرار داده است و به همین علت کلیه خدمات مورد نیاز کسب‌وکارها در حوزه مالیاتی را در خدمات مورد ارائه خویش در نظر گرفته است. این مجموعه به دلیل برخورداری از وکلای مجرب فعال در حوزه مالیات و همچنین حسابداران خبره توانسته است مالیات انواع مختلف کسب‌وکارها را به طور دقیق برآورد نماید. در واقع شما به هنگامی که از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنید، هیچگونه دغدغه خاصی نسبت به تعیین میزان مالیات و زمان پرداخت آن نخواهید داشت.

خدمات مالیاتی رایان محاسبان؛ بهترین راه‌حل برای کاهش میزان مالیات پرداختی

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، به دلیل ماهیت حاکمیتی مالیات‌ها و حساسیت دولت در پرداخت به موقع آن، امروزه استفاده از خدمات مالیاتی به طور فزاینده‌ای گسترش یافته است و به همین علت ما در این مطلب به بررسی دقیق ماهیت خدمات مالیاتی و چرایی استفاده از آن پرداختیم؛ اما ناگفته نماند که به هنگام برون‌سپاری حسابداری مالیاتی حتما باید سوابق شرکت و مجموعه مورد نظر خود را در نظر بگیرید تا در دام مجموعه‌های کم تجربه و ناکارآمد گرفتار نشوید. یکی از شرکت‌های مجرب و متخصص فعال با بیش از 21 سال سابقه کاری در حوزه خدمات مالیاتی، رایان محاسبان است که به دلیل تجربه و تخصص خویش، کلیه خدمات مالیاتی مورد نیاز کسب‌وکارها را تحت پوشش قرار داده است. اگر به دنبال شرکتی معتبر برای برون‌سپاری حسابداری مالیاتی کسب‌ و کار خویش می‌گردید، توصیه ما به شما این است که با شماره 02122355225 تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان مجرب مجموعه رایان محاسبان در امور مالیاتی خویش کمک بگیرید.

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied