شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

بهترین راه مهاجرت به خارج از کشور

مهاجرت به خارج از کشور در کنار این که می‌تواند بسیار شیرین به نظر برسد، انتخابی چالش‌برانگیز نیز خواهد بود. سؤالات و ابهامات بسیار زیادی در این مسیر وجود خواهد داشت که به‌عنوان یک فرد متقاضی باید به‌تمامی آن‌ها پاسخ دهید. به همین دلیل یافتن یک منبع موثق که قدرت مشخص‌کردن و راهنمایی کردن افراد را در مسیر مهاجرت داشته باشد، روزبه‌روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

بهترین راه مهاجرت به خارج از کشور

مهاجرت به خارج از کشور، به‌تنهایی یا با مشاور؟

سؤال بسیار مهمی که توسط افراد زیادی پرسیده می‌شود: آیا برای مهاجرت و دریافت ویزا نیازی به یک مشاوره مهاجرتی وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ باید اشاره داشت که شما بدون کمک‌گرفتن از یک وکیل و یا مشاور مهاجرتی نیز می‌توانید مسیر دریافت ویزا و مهاجرت به کشورهای خارجی را طی کنید. اما معضلات بسیار زیادی را باید پشت سر بگذارید. از یک سو نیاز است تا به‌صورت دقیق با تمامی قوانین و شرایط مهاجرت کشورهای خارجی آشنا شده و آن‌ها را بدانید.

از سوی دیگر باید خودتان آستین‌ها را بالا زده و تمامی مسیر مهاجرتی را به تنها و بدون دریافت کوچک‌ترین کمکی طی کنید. این در حالی است که یاری گرفتن از یک مؤسسه مهاجرتی، می‌تواند کمک فراوانی به شما در این زمینه کند. مؤسسه‌های حقوقی و مهاجرتی نه‌تنها بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای مهاجرت را در اختیار شما قرار می‌دهند، بلکه راهنمایی‌های آن‌ها می‌تواند چراغ راهی برای طی‌کردن هرچه بهتر این مسیر شناخته شود.

پس تا زمانی که می‌توانید از خدمات مختلف چنین مؤسسه‌هایی استفاده کنید، چه لزومی دارد تا مهاجرت به خارج از کشور را به‌تنهایی پشت سر بگذارید؟ بدین صورت شما نه‌تنها در هزینه‌ها مهاجرت، بلکه در وقت و انرژی خودتان نیز صرفه‌جویی بسیار زیادی کردید. کمک‌گرفتن از مؤسسه‌های حقوقی و مهاجرتی، میان‌بری برای مهاجرت است.

مسیرهای مختلف برای مهاجرت به کشورهای خارجی

کشورهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای مهاجرت در نظر گرفته شوند. این کشورها مسیرهای گوناگونی را برای متقاضیان خارجی قرار داده‌اند تا بتوانند به کمک آن‌ها، مهاجرت به این کشورها را تجربه کنند. به‌عنوان فردی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارد، در ابتدا باید بدانید که چه مسیرهایی در این راه برای شما وجود دارد. سپس شرایط و موقعیت خودتان را بررسی کرده و بهترین و مناسب‌ترین مسیر را انتخاب کنید.

از برترین و بهترین راه‌های مهاجرت به خارج از کشور، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهاجرت از طریق تحصیل

در این روش، فرد در ابتدا پذیرش یکی از دانشگاه‌های خارجی را در رشته موردنظر خود دریافت کرده و سپس برای دریافت ویزای تحصیلی به سفارت کشور میزبان مراجعه می‌کند. باید اشاره داشت که مهاجرت تحصیلی یک مهاجرت موقت بوده و فرد متقاضی تنها تا زمانی که دوران تحصیل خود را به پایان می‌رساند، می‌تواند در کشور موردنظر، حضور داشته باشد. برای اقامت دائم، نیاز است تا ویزای تحصیلی به یکی دیگر از ویزاهای موجود، تغییر پیدا کند.

در همین رابطه بخوانید: بررسی شرایط مهاجرت تحصیلی

  • مهاجرت از طریق کار

یکی از مناسب‌ترین روش‌های مهاجرت به خارج از کشور، مهاجرت کاری است. در این روش فرد متقاضی در ابتدا یک موقعیت شغلی مناسب پیدا کرده و با در دست داشت قرارداد کاری، می‌تواند برای دریافت ویزای کار، اقدام کند. این مسیر در نهایت می‌تواند منجر به اقامت دائم و اخذ پاسپورت شود. 

در همین رابطه بخوانید: بررسی شرایط مهاجرت کاری

  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

کشورهای خارجی توجه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران بین‌المللی دارند. ازاین‌رو شرایط ویژه‌ای را برای اعطا ویزای اقامتی خود برای چنین افرادی در نظر می‌گیرند. تمامی متقاضیان این شانس را دارند تا با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مانند املاک، اوراق قرضه، سهام شرکت و ... مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را تجربه کنند. این مهاجرت نیز یکی از راه‌های دریافت اقامت دائم و سپس شهروندی کشورهای خارجی است. اما به یاد داشته باشید که شرایط و قوانین سختگیرانه‌ای در این مسیر وجود خواهد داشت.

  • مهاجرت از طریق استارتاپ

راه‌اندازی یک کسب‌وکار نه‌تنها برای مؤسسان، بلکه برای کشوری که کسب‌وکار در آن راه‌اندازی می‌شود نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. ازاین‌رو مهاجرت از طریق استارتاپ یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به خارج از کشور است. درصورتی‌که شما بتوانید برای شهروندان کشورهای خارجی، موقعیت‌های شغلی ایجاد کنید، می‌توانید برای دریافت ویزای اقامتی نیز اقدام کنید.

جمع‌آوری مدارک موردنیاز برای مهاجرت به خارج

مدارک موردنیاز برای مهاجرت به کشورهای خارجی

یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی که باید در مسیر مهاجرت به کشورهای خارجی بردارید، جمع‌آوری مدارک موردنیاز است. این مدارک می‌تواند به دولت کشور موردنظر اثبات کند که ادعاهای شما، صحت لازم را دارد. به یاد داشته باشید که کوچک‌ترین کسری در مدرک یا وجود نقص در آن‌ها، می‌تواند باعث شکست در پرونده مهاجرتی شما شود. ازاین‌رو باید به‌دقت تمامی مدارک را گردآوری کرده و در زمان مناسب به مقامات کشور موردنظر خود، اعطا کنید.

این که چه مدارکی را باید گردآوری کرد و در چه زمانی نیاز به ارسال و ارائه دارد، به مسیر مهاجرتی شما بستگی خواهد داشت. تنها به یاد داشته باشید که نیاز است برخی از مدارک شما آپوستیل و ترجمه شوند. بااین‌حال، از مهم‌ترین مدارکی که برای مهاجرت به خارج از کشور نیاز پیدا خواهید کرد عبارت خواهند بود از:

  • مدارک هویتی مانند شناسنامه و یا کارت ملی
  • پاسپورت با میزان اعتبار لازم
  • عکس پرسنلی
  • گواهی تمکن مالی
  • نامه درخواست ویزا
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی پزشکی
  • دریافت بیمه مهاجرتی
  • اثبات صحبت آدرس محل سکونت
  • رسید پرداخت هزینه‌های صدور ویزا
  • مدارک تحصیلی (در صورت نیاز)
  • مدارک همسر و یا فرزندان (در صورت نیاز)

ممنون از همراهی شما.

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied