شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

بررسی انواع نوار تیپ پلاک دار

مصرف بهینه آب در کشاورزی می‌تواند منجر به جلوگیری از فرسایش خاک و حذف هزینه‌های غیرضروری شود. با صرفه‌جویی در مصرف آب، نه‌تنها سهم خود را در حفظ یکی از باارزش‌ترین منابع طبیعت انجام می‌دهید، بلکه می‌توانید محصولات سالم‌تری نیز تولید کنید، البته با کمک روش‌های نوین آبیاری!

بررسی انواع نوار تیپ پلاک دار

بیشترین مصرف آب در چه صنعتی است؟

صنعت کشاورزی، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب در جهان است که به‌ویژه در مواجهه با افزایش جمعیت و تغییرات آب‌وهوایی با خشکسالی‌های طولانی‌مدت و دمای شدید، روزبه‌روز هم بدتر می‌شود.

در سال‌های پیشین، تقریباً نیمی از جمعیت فعلی روی کره زمین وجود داشت. باتوجه‌به اینکه آنها کالری کمتری مصرف می‌کردند و گوشت کمتری می‌خوردند، بنابراین به یک‌سوم آب موردنیاز امروز نیاز داشتند. اکنون که جمعیت جهان به 8 میلیارد نفر نزدیک شده است، مصرف سبزی‌ها بسیار افزایش‌یافته است و رقابت بیشتری برای آب محصولات کشاورزی وجود دارد.

اما چاره کار چیست؟ در ادامه به راه‌حلی برای رفع این معضل می‌پردازیم.

آبیاری قطره‌ای؛ بهترین روش برای مصرف بهینه آب

سیستم‌های آبیاری قطره‌ای یک روش آبرسانی نوین هستند که آب را مستقیماً به ریشه‌های گیاه می‌رسانند و تبخیر ناشی از سیستم‌های آبیاری سنتی و هدررفت آب را کاهش می‌دهند. آبیاری قطره‌ای با روش صحیح می‌تواند تا 80 درصد بیشتر از آبیاری معمولی صرفه‌جویی کند و همچنین می‌تواند به افزایش رشد محصول کمک کند.

در سیستم آبیاری قطره‌ای با کمک یک مخزن و لوله‌های پلی‌اتیلن، آب به‌صورت قطره‌قطره به گیاه می‌رسد. همچنین می‌توان از تایمرهای آبیاری نیز برای برنامه‌ریزی در ساعت‌های خنک‌تر روز استفاده کرد که باعث کاهش هدررفت آب می‌شود.

 در این میان لوازم کاربردی‌تری نیز وجود دارد که علاوه بر کاهش هزینه در سیستم آبیاری قطره‌ای، از نظر آبیاری نیز متمرکزتر عمل می‌کند و آن چیزی نیست جز نوارهای تیپ!

نوار تیپ چیست و چه کاربردی دارد؟

نوار تیپ آبیاری، شلنگ نرمی از پلی‌اتیلن انعطاف‌پذیر با جدار نازک است که بالای گیاه و روی خاک و حتی درون زمین نیز  قرار می‌گیرد. این نوار آبیاری در فواصل مشخصی دارای  سوراخ‌هایی یا قطره‌چکان‌های هست که قطرات آب را مستقیماً وارد خاک و به ریشه‌های گیاه می‌رساند.

نوار تیپ‌ها به دو نوع درزدار و پلاکدار تقسیم‌بندی می‌شوند که هرکدام بر اساس شکل ظاهری‌شان نام‌گذاری شده‌اند. در مقایسه با این دو وسیله، نوارهای پلاکدار قیمت بالاتری دارد؛ اما از طول عمر بیشتری نیز برخوردار هستند.

نوار تیپ پلاکدار و عملکرد آن در صنعت کشاورزی

نوارهای تیپ پلاکدار یکی از زیرمجموعه نوارهای آبیاری قطره‌ای هستند که در داخل لوله آنها، دریپر یا قطره‌چکان‌هایی تعبیه شده است. این خروجی‌های آب در فاصله 10، 20 و 30 سانتی‌متر قرار دارد.

از نوار تیپ پلاکدار برای کشت‌های ردیفی استفاده می‌کنند. از گیاهان صنعتی مانند چغندرقند، پنبه، نیشکر، ذرت، آفتاب‌گردان، سویا و کلزا گرفته تا سبزی‌هایی مانند سیب‌زمینی، پیاز، خربزه، هندوانه، گوجه‌فرنگی، خیار، کدو و بادمجان می‌توان از نوار تیپ پلاژدار استفاده کرد.

همچنین از نوارهای تیپ پلاکدار در مزارع آلوورا و باغ های کشت نهال های گردو و پسته نیز استفاده می‌کنند.

استمرار کلید موفقیت در هر کاریست چه‌بسا آن آبیاری قطره‌ای گیاهان باشد. نوار تیپ پلاکدار با قطره چکانهایی که دارد دقیقاً با استمرار و مداومت در آبرسانی محصولات کشاورزی، به آنها کمک می‌کند تا رشدی چشمگیر با حداقل میزان آب داشته باشند.

بررسی ابیاری با نوار تیپ های پلاکدار

مزیت‌های استفاده از نوار تیپ پلاکدار چیست؟

نوارهای تیپ مزایای زیادی دارند که در ادامه به برخی از آنها نگاهی می‌اندازیم:

  1. هزینه کم نسبت به لوله‌های پلی‌اتیلن سخت
  2. قابل‌تجدید پذیری و بازگشت به چرخه محیط‌زیست
  3. نصب سریع و آسان در مقایسه با آبیاری قطره‌ای
  4. عدم آسیب‌دیدگی و ترمیم سریع آن
  5. مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش
  6. مقاوم در برابر کودهای شیمیایی
  7. وزن سبک و حمل‌ونقل آسان

به جز موارد ذکر شده در مورد مزایای نوارهای تیپ پلاکدار، کاهش رشد علف‌های هرز و در عوض رشد سریع گیاهان به علت نفوذ مستقیم آب به ریشه نیز از امتیازهای به‌کاربردن این وسیله در کشاورزی است.

استمرار کلید موفقیت در هر کاریست چه‌بسا آن آبیاری قطره‌ای گیاهان باشد. نوار تیپ پلاکدار با قطره چکانهایی که دارد دقیقاً با استمرار و مداومت در آبرسانی محصولات کشاورزی، به آنها کمک می‌کند تا رشدی چشمگیر با حداقل میزان آب داشته باشند. 

خرید نوار تیپ پلاکدار راهی برای حفظ زمین سبز

درحالی‌که کشاورزان و همه مردم در سراسر دنیا  از جدیدترین فناوری‌ها برای حفظ آب استفاده می‌کنند، ما نیز باید در کشورمان از این روش‌ها و ابزارها استفاده کنیم.

در این راستا مجموعه پارس صنعت انواع نوار تیپ پلاکدار را در متراژهای استاندارد در اختیار کشاورزان عزیز قرار می‌دهد. فاصله بین دریپرها بین 20،10 و 30 سانتی‌متر است که بنابه‌درخواست مشتری و نوع گیاه تغییر می‌کند.

برای مشاهده و خرید نوار تیپ پلاکدار در سراسر کشور، با کلیک بر روی «خرید نوار تیپ پلاکدار» می‌توانید سفارش‌های خود را برای ما بفرستید تا آنها را دراسرع‌وقت و قیمت مناسب، برایتان ارسال کنیم.

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied