شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

فرصت های سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال چیست؟

شاید 20 سال پیش کمتر کسی تصور می‌کرد که اینترنت در زندگی انسان نقش مهمی داشته باشد اما اکنون اینترنت به بخش مهمی از زندگی مردم تبدیل شده است و بدون آن نمی‌توانند بسیاری از کارهای خود را به درستی انجام دهند.

فرصت های سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال چیست؟

10 سال پیش در مورد بازار کریپتو کارنسی و بلاک چین نیز با همین مورد مواجه بودیم. افراد زیادی آن را نمی‌شناختند چه برسد به این که بخواهند در آن سرمایه گذاری کنند. اما اکنون بلاک چین و دنیای ارزهای دیجیتال را همه می‌شناسند و افراد زیادی قصد دارند در خصوص فرصت‌های سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال نکات بیشتری را بیاموزند. در این مطلب قصد داریم تا در این خصوص نکاتی را بیان کنیم.

بلاک چین چیست؟

برای این که بتوانیم در خصوص فرصت‌های سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال صحبت کنیم، ابتدا باید بدانیم که اصلاً بلاک چین چیست؟ اگر بخواهیم بلاک چین را به صورت ساده تعریف کنیم باید بگوییم که لیستی از اطلاعات است که به صورت پیوسته در حال رشد هستند.

بلاک‌های متفاوت که به صورت رمزنگاری با یکدیگر ارتباط دارند، این اطلاعات را در خود جای می‌دهند. این بلاک‌ها حاوی اطلاعات متفاوتی مانند رمزگذاری، مهر زمان و اطلاعات مربوط به معاملات مختلف هستند. در فناوری بلاک چین به اطلاعات دیجیتالی اجازه داد می‌شود که توزیع شوند اما کپی کردن آن‌ها ممکن نیست.

با استفاده از بلاک چین می‌توان به راحتی و بدون نیاز به شخص سوم معاملات مختلف را با داده‌های دیجیتالی انجام داد. البته باید بدانید که تغییر و اصلاح این داده‌ها پس از پایان معامله و تراکنش آن‌قدر سخت است که بسیاری آن را غیر ممکن می‌دانند. خرید ارزهای دیجیتال در این بستر نیز به همین شکل است و برای هر تراکنش و خرید رمز ارز ، بلاکی جدید ایجاد می‌شود.

ارزهای دیجیتال

چرا باید در دنیای ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرد؟

بسیاری افراد از بلاک چین به عنوان یکی از بهترین و برترین اختراعات در زمینه اینترنت یاد می‌کنند. در سال‌های گذشته گروهی می‌گفتند که ارزهای فعال در این حوزه به زودی نابود می‌شوند اما به مرور زمان نه تنها ارزش آن‌ها افت نکرد و نابود نشد، بلکه به میزان این ارزش نیز افزوده شد و اکنون خرید و فروش رمز ارز تبدیل به شغل اول بسیاری افراد شده است.

در ادامه به بررسی دلایلی می‌پردازیم که باعث شده بگوییم فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال یک فرصت جذاب است.

1- عدم وجود تورم

ارزهای دیجیتال از تورم به دور هستند و نمی‌توانند دچار آن شوند. تقریباً تمام ارزهای دیجیتال تعداد محدودی دارند و نمی‌توان حجم بیشتری از آن‌ها به بازار عرضه کرد. همین امر باعث شده تا ارزش این ارزها در طول زمان افزایش یابد. به همین دلیل بسیاری از افرادی که در سال‌های گذشته در این حوزه سرمایه گذاری کرده‌ اند، اکنون به سود مناسب و بالایی دست پیدا می‌کنند.

2- عدم وجود تحریم

ارزهای دیجیتال را می‌توان در تمام دنیا مبادله کرد. همین امر باعث شده تا این ارزها از تحریم به دور باشند و افراد بتوانند در همه جا به آنها دسترسی داشته باشند و از آن‌ها استفاده کنند. پس می‌توان گفت که ارزهای دیجیتال را می‌توان یک پول بین ‌المللی مناسب دانست که به راحتی می‌توان با معامله ارز دیجیتال در هر جای دنیا به سود رسید.

3- غیر متمرکز بودن

بازار ارزهای دیجیتال یک کنترل‌گر مرکزی ندارد و نمی‌توان آن‌ها را تحت کنترل در آورد. در صورت قطع شدن یا از دسترس خارج شدن یک سرور، سرورهای دیگری برای انجام کارها وجود دارند. حتی در برخی کشورها که دسترسی به این ارزها محدود یا ممنوع شده نیز می‌توان با داشتن اینترنت به آن‌ها دسترسی داشت.

4- امنیت بالا

تا کنون هیچ گزارش رسمی مبنی بر هک شدن ارزهای دیجیتال و سیستم بلاک چین وجود ندارد. درست است که برخی افراد با عدم توجه به امنیت کیف پول ارز دیجیتال خود، خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت نامطمئن و معامله رمز ارز با صرافی‌ها و افراد نامعتبر موجب شده ‌اند تا هکرها بتوانند آن‌ها را هک کنند اما این مورد در خصوص کل سیستم صادق نیست. به همین دلیل می‌توان گفت که امنیت ارزهای این حوزه بسیار بالاست.

ارزهای دیجیتال

5- ایجاد مشاغل جدید

هر روز برنامه‌ها و استارت آپ‌های تازه و جدیدی به این حوزه اضافه می‌شوند. همین امر باعث شده تا اکنون بسیاری افراد در این حوزه فعال باشند و همین نکته باعث افزایش کارایی و ارزش اکوسیستم بلاک چین خواهد شد.

نحوه سرمایه گذاری در بلاک چین

شما می‌توانید به سه روش متفاوت در بلاک چین سرمایه گذاری کنید. این سه روش عبارتند از:

1- خرید سهام

یکی از رایج‌ ترین روش‌های سرمایه گذاری در تمام دنیا خرید سهام شرکت‌ها و مجموعه‌های متفاوت است. در دنیای ارزهای دیجیتال هم می‌توان سهام برخی شرکت‌ها و مجموعه‌های معتبر را خریداری کرد تا در سود آن‌ها شریک بود.

2- خرید و فروش ارزهای دیجیتال

رایج‌ ترین روش سرمایه گذاری در بلاک چین خرید ارزهای دیجیتال است. با خرید توکن‌ها و کوین‌های متفاوت در زمان درست و فروش به موقع آن‌ها می‌توان سود کسب کرد. البته باید بدانید که تعداد بسیار زیادی ارز دیجیتال در بلاک چین وجود دارند که بیت کوین معروف‌ ترین و یکی از محبوب ‌ترین آن‌هاست.

ارزهای دیجیتال دیگری مانند اتریوم، سولانا، کاردانو، شیبا، دوج کوین و بسیاری ارزهای دیگر نیز در این حوزه وجود دارند. البته بهتر است برای خرید رمز ارز، حتماً از کمک افراد متخصص استفاده کنید تا بتوانید کار خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به درستی و در زمان مناسب انجام دهید.

3- استارت آپ‌ها

روش دیگری نیز برای سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد که به اندازه دو روش قبلی محبوب و معروف نیست و آن هم سرمایه گذاری در استارت آپ‌هایی است که در حوزه بلاک چین فعالیت می‌کنند. هر چه این استارت آپ‌ها ایده‌های بهتر و جذاب ‌تری داشته باشند، سود بیشتری نصیب شما خواهد شد. پس به همین دلیل بهتر است قبل از انجام سرمایه گذاری تحقیقات مناسبی در خصوص آن داشته باشید.

البته روش‌های دیگری برای سرمایه‌ گذاری در بلاک چین وجود دارند که در این مطلب ما به سه مورد از مهم ‌ترین و بهترین موارد آن اشاره کردیم.

ارزهای دیجیتال

جمع بندی

  • فرصت‌های بسیاری برای سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارند. افراد بسیاری در سال‌های گذشته با بهره بردن از این فرصت‌ها توانسته‌ اند به سود مناسبی برسند.
  • بازار ارزهای دیجیتال هنوز هم فرصت بسیاری برای رشد و پیشرفت دارد و همین امر سبب شده تا بگوییم که هنوز برای ورود به آن دیر نیست.
  • شما هم در صورتی که تصمیم دارید به این دنیای جذاب وارد شوید، حتماً با افراد کاربلد مشورت کنید و اطلاعات لازم را قبل از سرمایه گذاری کسب کنید.

سوالات متداول سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

1- آیا فرصت سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال به پایان رسیده است؟

با توجه به این که دنیای ارزهای دیجیتال را باید یک دنیای نوظهور دانست که هنوز فرصت بسیاری برای پیشرفت دارد، باید بگوییم که هنوز فرصت‌های بسیاری برای سرمایه گذاری و ورود به این دنیا برای کسب سود وجود دارند.

2- چرا باید از کمک افراد خبره برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال بهره برد؟

دنیای ارزهای دیجیتال بسیار جدید و نوست. خرید و فروش رمز ارزهای متفاوت نیازمند داشتن اطلاعات در خصوص آن‌هاست. در این بازار ریزه کاری‌ها و نکات بسیاری وجود دارد که عدم داشتن اطلاعات کافی در خصوص این موارد نه تنها احتمال کسب سود افراد را کاهش می‌دهد بلکه حتی می‌تواند سبب متضرر شدن آن‌ها نیز شود.

3- چرا باید رمز ارزهای متفاوت را از مجموعه‌های معتبر خریداری کرد؟

خرید ارزهای دیجیتال متفاوت از مجموعه‌های غیر معتبر و افراد متفرقه می‌تواند موجب شود تا خطر هک شدن افراد افزایش یابد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود را تنها با استفاده از مجموعه‌های معتبر انجام دهید.

 

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied