شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

لزوم بررسی قیمت آهن امروز

قیمت آهن به عنوان یکی از مهمترین مواد ساختمانی در بازار جهانی و داخلی دارای اهمیت بسیاری است. همچنین بررسی قیمت آهن به دلیل تأثیرات بسیاری که در بازار ساختمانی و صنایع مختلف دارد، برای فعالان این حوزه اهمیت فراوانی دارد.

لزوم بررسی قیمت آهن امروز

قیمت آهن به عنوان یکی از مهمترین مواد ساختمانی در بازار جهانی و داخلی دارای اهمیت بسیاری است. همچنین بررسی قیمت آهن به دلیل تأثیرات بسیاری که در بازار ساختمانی و صنایع مختلف دارد، برای فعالان این حوزه اهمیت فراوانی دارد.

در طول سال‌های اخیر، بازار آهن در سراسر جهان تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییر قیمت مواد اولیه، نرخ ارز، تغییرات در بخش ساخت و ساز و تغییرات در تقاضا و عرضه وو تغییر در تولید و تأمین سوخت قرار گرفته است به همین دلیل بررسی قیمت آهن به عنوان یکی از اطلاعات مهم برای خریداران و فروشندگان، سرمایه‌گذاران و تجار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به نیازهای مختلف مصرف‌کنندگان، قیمت آهن در بازار جهانی تغییر می‌کند. این تغییرات ممکن است به دلیل تغییرات در نرخ ارز، تغییرات در نرخ بازدهی سرمایه، تغییر در تولید و عرضه آهن و همچنین تغییر در تقاضا و عرضه در بازار ساختمانی و صنایع وابسته رخ دهد.

از دیگر دلایل مهمی که بررسی قیمت آهن اهمیت دارد، می‌توان به نقش آن در صنعت ساخت و ساز اشاره کرد. قیمت آهن برای صنعت ساخت و ساز بسیار مهم است و تأثیر بسزایی در قیمت ساخت و ساز، تعیین قیمت خانه‌ها و زمین‌ها و همچنین قیمت اجاره خانه‌ها و مغازه‌ها دارد.

 

نوسان بازار آهن در یک سال اخیر

قیمت اهن در یک سال گذشته نوسانات متغیری تجربه کرد؛ از ابتدای سال گذشته ریزش تدریجی قیمت آهن آلات تا انتهای پاییز ادامه داشت و در انتهای تابستان به اوج خود رسید طوری که کف قیمت میلگرد در کانال 14 هزار تومانی گزارش شد اما در زمستان ورق برگشت و تحت تأثیر عوامل مختلفی بازار جهشی بی‌سابقه تجربه کرد و کانال‌های قیمتی جدید را فتح کرد که در تاریخ بازار آهن بی‌سابقه بود.

در این ایام قیمت دلار تا محدوده 60 هزار تومان رسید و در آتش افزایش بیشتر قیمت آهن می‌دمید، گاز 75 درصد از تولیدکنندگان فولاد قطع بود، برخی از مدار تولید خارج شده بودند و بازار با کمبود مواد اولیه و آهن اسفنجی مواجه بود از همین رو حجم عرضه‌های بورسی نیز کاهش یافته بود از سویی دیگر صادرات نیز کاهش یافته بود که همگی از عوامل ایجاد التهابات بازار آهن در پایان سال گذشته بودند.

اما از ابتدای سال جاری با بازگشت تولیدکنندگان به مدار تولید و اجرای برخی سیاست‌ها و دستورالعمل‌ها قیمت آهن امروز اصلاح تدریجی را تجربه کرد که در نرخ آهن اسفنجی حدود 32 درصد نمایان شد و در قیمت میلگرد 13/5 درصد و در قیمت آهن حدود 14 درصد برآورد شد.

اما با گشایش عرضه‌های اعتباری بورس کالا، تداوم صادرات خارج از معاملات رینگ صادراتی توسط گمرک، احتمال قطعی برق در تابستان و برخی عوامل دیگر قیمت آهن امروز را در مسیر افزایش قرار داد و تداوم این روند افزایشی یا تغییر این رویکرد همگی در گرو معاملات شمش فولادی بورس کالا در نخستین هفته اردیبهشت ماه اعلام شده است.

 

اهمیت بررسی نمودار قیمت آهن

 

بررسی نمودار قیمت آهن امروز به عنوان یکی از ابزارهای مهم در تحلیل بازار آهن می‌تواند به بررسی وضعیت بازار و تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش آهن کمک کند از همین رو در ادامه به برخی از اهمیت‌های بررسی نمودار قیمت آهن اشاره می‌شود.

 

  • تشخیص روند قیمت: بررسی نمودار قیمت آهن به کمک تحلیل‌های فنی، این امکان را فراهم می‌کند که روند قیمت آهن امروز در بازار را بشناسیم. با بررسی نمودار قیمت آهن، می‌توانیم به تعیین محدوده قیمت‌های معقول و پایه برای خرید و فروش آهن بپردازیم.
  • پیش‌بینی روند قیمت: بررسی نمودار قیمت آهن امروز به کمک تحلیل‌های فنی، ما را قادر می‌سازد تا به پیش‌بینی روند قیمت آهن بپردازیم. با توجه به تحلیل نمودار قیمت، می‌توانیم تصمیمات مناسبی در مورد خرید یا فروش آهن بگیریم.
  • تشخیص محدوده قیمتی: بررسی نمودار قیمت آهن به ما این امکان را می‌دهد که محدوده قیمتی آهن را تشخیص دهیم. با بررسی نمودار قیمت، می‌توانیم به تعیین محدوده‌های خرید و فروش آهن بپردازیم و از احتمال خطا در تصمیم‌گیری کاسته و سود بیشتری کسب کنیم.
  • تصمیم‌گیری بهتر: بررسی نمودار قیمت آهن به ما این امکان را می‌دهد که تصمیم‌گیری بهتری در مورد خرید و فروش آهن بگیریم. با توجه به نمودار قیمت، می‌توانیم بهترین زمان را برای خرید به‌صرفه محصولات مورد نیازمان اقدام کنیم.

 

براساس نموادر ماهانه قیمت میلگرد 14 ذوب آهن اصفهان در یک ماه اخیر این محصول نوسانات متعددی تجربه کرد، در ابتدای سال که در کانال 27 هزار تومانی قرار داشت، در نیمه‌های فروردین به کانال 23 هزار تومانی هم رسید اما در هفته پایانی فروردین که بازار آهن مجددا در مسیر صعودی قرار گرفت قیمت میلگرد 14 امروز از کانال 27 هزار تومانی هم فراتر رفت.

قیمت پروفیل صابری ضخامت 2 میلیمتر هم در ابتدای فروردین در کانال 42 هزار تومانی قرار داشت و در نیمه‌های فروردین با کاهشی نسبی به محدوده کانال 36 هزار تومان رسید اما در هفته پایانی فروردین مجددا رو به افزایش گذاشت و فراتر از کانال 37 هزار تومان رفت.

هر شاخه قیمت آهن 14 ذوب آهن نیز در ابتدای ماه فروردین 5 میلیون و 250 هزار تومان اعلام شد. با روندی تدریجی در نیمه‌های ماه به شاخه‌ای 4 میلیون و 400 هزار تومان نیز رسید اما در هفته آخر فروردین که قیمت اهن مجددا افزایشی شد قیمت تیراهن 14 امروز دوباره به 5 میلیون و 500 تومان رسید.

آمارها از روند قیمت آهن الات در یک ماه گذشته پیشینه و چشم‌انداز شفافی به مخاطب می‌دهد که با کمک آن روند پیش‌بینی قیمت آهن امروز تا حدودی تسهیل می‌شود و مشتریان می‌توانند با استفاده از آن از رفتار بازار آگاه شوند و نهایتا بهترین زمان را برای خرید آهن انتخاب کنند.

گفتنی است شرکت آهن پرایس علاوه‌بر ارائه قیمت کلیه محصولات فولادی بر روی وبسایت خود، نمودار آهن آلات را نیز در بازه‌های زمانی متفاوت به صورت هفتگی، ماهانه، سه ماهه، شمش ماهه و سالانه در دسترس مخاطبان قرار می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied