شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بررسی دستگاه شیرینگ پک و استرچ پالت ایرانو صنعت

در این مقاله به توضیح نحوه عملکرد دستگاه شیرینگ پک و استرچ پالت خواهیم پرداخت. این دستگاه ها، کیفیت و سرعت فرآیند بسته بندی محصولات را افزایش می دهند.

بررسی دستگاه شیرینگ پک و استرچ پالت ایرانو صنعت

پیشرفت تکنولوژی در صنایع، همواره در جهت افزایش کیفیت و سرعت فرآیند های مختلف و در نهایت، راحتی هرچه بیشتر بشر بوده است. این پیشرفت در صنایع بسته بندی نیز چشمگیر می باشد و توانسته است، کیفیت و سرعت بسته بندی محصولات را به طرز قابل ملاحظه ای افزایش دهد. در این مقاله به معرفی دو دستگاه بسته بندی پیشرفته خواهیم پرداخت؛ 1. دستگاه شیرینگ پک و 2. دستگاه استرچ پالت.

 

هر کدام از دستگاه های فوق در صنایع خاصی برای بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند و تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. در ادامه، نحوه عملکردِ  هر کدام از این دستگاه ها را به شما توضیح خواهیم داد.

 

image001

دستگاه های بسته بندی، کیفیت و سرعت فرآیند بسته بندی محصولات را به طرز چشمگیری افزایش می دهند.

 

دستگاه شیرینگ پک چیست؟

 

دستگاه شیرینگ پک، نوعی دستگاه بسته بندی پیشرفته است که برای بسته بندی انواع محصولات به صورت تک یا چند عددی، مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه می توان برای بسته بندی کتاب، مجلات، کارتون، ظروف، مواد غذایی و... استفاده کرد.

 

دستگاه شیرینگ پک، معمولا در آخرین بخش خط تولید کارخانه ها قرار می گیرد و محصولات تولید شده را به صورت اتوماتیک بسته بندی می نماید.

 

علل و اهمیت استفاده از دستگاه های شیرینگ پک 

 

در این بخش، دلایل و اهمیت استفاده از دستگاه شیرینگ پک را به شما توضیح خواهیم داد. این دلایل عبارتند از؛

 

الف. رعایت اصول بهداشتی در بسته بندی (به خصوص در مواد غذایی)

 

ب. راحتی در حمل و نقل کالا های مختلف پس از بسته بندی

 

ج. افزایش ماندگاری محصولات پس از بسته بندی

 

د. زیبایی ظاهری بیشتر محصولات پس از بسته بندی 

 

ه. امکان چاپ تبلیغ بر روی نایلون شیرینگ (تبلیغات خاموش)

 

مکانیسم عملکرد دستگاه شیرینگ پک 

 

دستگاه های شیرینگ پک، نمونه های مختلفی دارند اما مکانیسم عملکرد همگی آنها تقریبا یکسان است. در تمامی این دستگاه ها نحوه عملکرد به صورت زیر می باشد؛

 

1. قرار گرفتن نایلون شیرینگ بر روی سطح محصول

 

2. دوخت نایلون به دور محصول توسط دستگاه دوختِ مجزا و یا دستگاه دوختِ شیرینگ پک 

 

3. ورود محصول به داخل تونل حرارتی دستگاه شیرینگ توسط نوار نقاله

 

4. چسبیدن نایلون شیرینگ به محصول پس از حرارت دیدن در تونل

 

5. خروج محصول از تونل توسط نوار نقاله و پایان فرآیند بسته بندی

 

image002

مدیران کارخانه ها باید با توجه به حجم کاری خود، دستگاه بسته بندی مناسب را انتخاب نمایند.

 

نایلون شیرینگ چیست؟

 

جنس نایلون شیرینگ معمولا از پلی اتیلن می باشد. ویژگی منحصر به فرد این نایلون، چسبیدن به انواع مختلفِ محصولات در اثر حرارت است. نایلون شیرینگ به گونه ای طراحی شده است که پس از حرارت دیدن، بدون هیچ حباب یا برآمدگی خاصی به کالای مورد نظر خواهد چسبید.

 

انواع دستگاه های شیرینگ پک 

 

دستگاه های شیرینگ پک در 5 نمونه متفاوت در بازار عرضه می شوند. در این بخش، انواع دستگاه های شیرینگ پک و کاربرد آنها را به شما توضیح خواهیم داد؛

 

الف. دستگاه شیرینگ پک تونلی 

 

دستگاه شیرینگ تونلی، همانگونه که از نامش نیز مشخص است، دارای یک تونل در ساختار خود می باشد. نحوه عملکرد این دستگاه بدین گونه است که ابتدا نایلون شیرینگ بر روی محصولات مختلف دوخته و سپس این محصولات واردِ تونل حرارتی می شوند. پس از خروج کالاها از تونل، نایلون شیرینگ به آنها خواهد چسبید و فرآیند بسته بندی به پایان می رسد.

 

ب. دستگاه شیرینگ پک کابینی

 

در ساختار دستگاه شیرینگ پک کابینی، علاوه بر سیستم حرارت دهی، دستگاه دوخت نیز وجود دارد. نحوه عملکرد این دستگاه بدین گونه است که ابتدا محصولات در کابین قرار می گیرند و نایلون شیرینگ به صورت خودکار بر روی آنها دوخته می شود. سپس، دستگاه با ایجاد حرارت، نایلون را به محصولات می چسباند. معمولا از دستگاه شیرینگ پک کابینی برای بسته بندی محصولات کوچک استفاده می شود.

 

ج. دستگاه شیرینگ پک رومیزی

 

دستگاه شیرینگ پک رومیزی مخصوص بسته بندی محصولات کوچک می باشد. این دستگاه در ساختار خود، سیستم دوخت نایلون ندارند و به همین دلیل باید ابتدا نایلون شیرینگ را بر روی محصولات با دستگاهی جداگانه بدوزیم و سپس آنها را در دستگاه شیرینگ پک قرار دهیم. دستگاه شیرینگ پک رومیزی از سشوار صنعتی برای حرارت دادن به نایلونِ محصولات استفاده می کند.

 

image003

در دستگاه شیرینگ پک برای بسته بندی از حرارت استفاده می شود اما در دستگاه استرچ پالت، فرآیند بسته بندی بدون حرارت انجام می گردد.

 

د. دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک

 

دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک برای بسته بندی محصولات با سرعت متوسط مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه عملکرد این دستگاه بدین گونه است که شما باید ابتدا به صورت دستی، نایلون را بر روی محصولات بدوزید و سپس آنها را بر روی نوار نقاله دستگاه قرار دهید. نوار نقاله، محصولات را به داخل تونل برده و به صورت اتوماتیک فرآیند بسته بندی انجام خواهد شد.

 

ه. دستگاه شیرینگ پک تمام اتوماتیک

 

کامل ترین نوعِ دستگاه های شیرینگ پک، مدل تمام اتوماتیک است. این دستگاه در ساختار خود سیستم دوخت دارد و نایلون را به صورت اتوماتیک بر روی محصولات می دوزد. سپس این محصولات با نوار نقاله وارد تونل حرارتی می شوند و پس از خروج، فرآیند بسته بندی به اتمام خواهد رسید.

 

دستگاه استرچ پالت چیست؟

 

مکانیسم عملکرد دستگاه استرچ پالت و دستگاه شیرینگ پک تقریبا مشابه با همدیگر است. تنها تفاوت این دو دستگاه در نحوه بسته بندی می باشد. دستگاه شیرینگ پک از حرارت برای بسته بندی استفاده می کند اما در دستگاه استرچ پالت برای بسته بندی به حرارت نیازی نیست.

 

از دستگاه استرچ پالت بر خلاف دستگاه شیرینگ پک، برای بسته بندی محصولات بسیار بزرگ استفاده می گردد. معمولا محصولاتی مانندِ یخچال، کولر، مبلمان و... با استفاده از دستگاه استرچ پالت بسته بندی می شوند.

 

در دستگاه های استرچ پالت، محصولات ابتدا برای روی پالت های چوبی، فلزی، پلاستیکی یا... قرار می گیرند و سپس نایلون به دور آنها پیچیده خواهد شد.

 

انواع دستگاه استرچ پالت 

 

دستگاه استرچ پالت در نمونه های مختلفی در بازار عرضه می شود. مدیران شرکت ها و کارخانه ها، باید با توجه به کیفیت و سرعت مورد نیاز خود برای بسته بندی، نمونه مناسب را انتخاب نمایند. در این بخش انواع دستگاه های استرچ پالت را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 

الف. دستگاه استرچ پالت دستی

 

ساده ترین مدلِ دستگاه استرچ پالت، دستی می باشد. در این مدل، کاربر باید نایلون را بر روی گیره دستگاه قرار داده و سر نایلون را  به قسمتی از محصول گره بزند. سپس کاربر با چرخاندنِ  نایلون به دور محصول، فرآیند بسته بندی را انجام خواهد داد.

 

ب. دستگاه استرچ پالت نیمه اتوماتیک (میز چرخان)

 

این نوع دستگاه استرچ پالت، دارای یک میز چرخان در ساختار خود است. نحوه عملکرد این دستگاه بدین گونه است که پالتِ محصول بر روی میز چرخان قرار گرفته و اپراتور، سر نایلون را به قسمتی از محصول گره میزند. سپس با فشار دادن دکمه شروع، میز شروع به چرخش کرده و بسته بندی انجام خواهد شد.

 

ج. دستگاه استرچ پالت اتوماتیک (دروازه ای)

 

این مدل از دستگاه استرچ پالت، ساختاری دروازه مانند دارد. در این مدل، محصول بر روی زمین قرار گرفته و بازوی دستگاه، نایلون را به دور آن می پیچد.

 

در دستگاه استرچ پالت دروازه ای، به دلیل ثابت بودن محصول و چرخش بازو به دور آن، آسیب کمتری به پالت و محصولی که بر روی آن قرار دارد، وارد خواهد شد.

 

د. دستگاه استرچ پالت اتوماتیک (هود استرچ)

 

پیشرفته ترین و کامل ترین نوع دستگاه استرچ پالت، مدل هود استرچ است. در ساختار این دستگاه، چند بازو وجود دارد و این بازو ها از سمت بالا، نایلون را بر روی محصولات می کشند و آنها را پرس می کنند. در این نوع بسته بندی، محصولات در برابر رطوبت، اشعه آفتاب و اشعهUV ، عایق خواهند شد.

 

image004

از دستگاه استرچ پالت، برای بسته بندی محصولات بسیار بزرگ استفاده می شود.

بهترین مرکز خرید انواع دستگاه های بسته بندی 

 

در ایران مراکز مختلفی جهت تولید و فروش انواع دستگاه های بسته بندی، تاسیس شده اند. مسلما اعتماد به تمامی این مراکزِ تولید و فروش، امکان پذیر نمی باشد؛ چرا که بسیاری از این مجموعه ها، دستگاه هایی بی کیفیت را با قیمت های بالایی در بازار عرضه می کنند.

 

یکی از بهترین شرکت های تولید کننده و فروشنده انواع دستگاه های بسته بندی، ایرانو صنعت نام دارد. دستگاه های تولیدی توسط این شرکت، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با قیمت بسیار مناسبی در بازار عرضه می شوند.

 

سخن پایانی

 

در این مقاله، ابتدا به توضیح نحوه عملکرد دستگاه های استرچ پالت و شیرینگ پک پرداختیم و سپس، انواع مختلف این دستگاه ها را به شما معرفی کردیم. شما می توانید با استفاده از این دستگاه های پیشرفته بسته بندی، کیفیت و سرعت بسته بندی محصولات کارخانه خود را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش دهید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied