شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بررسی هزینه های تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا نیز همانند تحصیل در انگلیس دارای مزایا و معایب گوناگونی بوده و فاکتور های بسیار زیادی در هزینه تحصیلی دانشجویان تأثیرگذار است. از جمله این عوامل نیز می‌ توان به نوع رشته‌ تحصیلی، نوع مؤسسه تحصیلی، استفاده از بورسیه، مدت زمان تحصیل، مقطع تحصیلی، محل سکونت و غیره اشاره نمود.

کشور کانادا، به‌ عنوان یک مقصد تحصیلی بسیار محبوب برای دانشجویان بین‌ المللی به‌ ویژه دانشجویان ایرانی شناخته‌ شده و دارای بیش‌ از ۹۶ دانشگاه معتبر جهانی می‌ باشد. اکنون نیز بیش‌ از هزاران دانشجوی بین‌ المللی در دانشگاه‌ های متفاوت این کشور مشغول به تحصیل بوده و عوامل بسیار زیادی در هزینه تحصیل در کانادا تأثیرگذار هستند. کشور کانادا علاوه‌ بر در برداشتن دانشگاه‌ های معتبر و شناخته‌ شده، دارای شهر های چند فرهنگی و همچنین جاذبه‌ های توریستی و طبیعی زیادی بوده و بسیاری از افراد به‌ ویژه ایرانیان جهت بازدید از بخش‌ های توریستی این کشور، اقدام به اخذ ویزای توریستی کانادا می‌ نمایند.

 

ویزای تحصیلی کانادا

 

هزینه‌ های تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا نیز همانند تحصیل در انگلیس دارای مزایا و معایب گوناگونی بوده و فاکتور های بسیار زیادی در هزینه تحصیلی دانشجویان تأثیرگذار است. از جمله این عوامل نیز می‌ توان به نوع رشته‌ تحصیلی، نوع مؤسسه تحصیلی، استفاده از بورسیه، مدت زمان تحصیل، مقطع تحصیلی، محل سکونت و غیره اشاره نمود.

 

بررسی هزینه‌ های تحصیلی مقطع کارشناسی در کانادا

دوره مقطع کارشناسی در دانشگاه‌ های این کشور به‌ طور معمول بین ۳ تا ۴ سال است و جهت اقدام برای تحصیل در این مقطع در کشور کانادا، باید مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشید. هر کدام از کالج‌ های کشور کانادا بر اساس امکانات و سطح کیفی آموزشی خود، دارای شهریه‌ های متفاوتی می‌ باشند و به‌ طور میانگین می‌ توان گفت که دانشجویان بین‌ المللی جهت تحصیل در مقطع کارشناسی، باید شهریه خود را به طور سالیانه به مقدار ۳۶ هزار دلار پرداخت کنند. همچنین می‌ توان گفت که شهریه تحصیل در رشته‌ های مهندسی و پزشکی بسیار گران‌ تر از سایر رشته‌ های آموزشی در این کشور می‌ باشد.

 

بررسی هزینه‌ های تحصیلی کارشناسی ارشد در کانادا

دانشجویانی که در دانشگاه‌ های کشور کانادا در رشته‌ های گوناگون ارشد فارغ‌ التحصیل می‌ شوند، می‌ توانند با دریافت مدرک بسیار معتبر خود در سرتاسر جهان مشغول به کار شوند. دوره‌ های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در کالج‌ های کانادا به‌ طور معمول بین ۱ تا ۲ سال بوده و به‌ طور میانگین شهریه این دوره تحصیلی برای دانشجویان بین‌ المللی در حدود ۲۱ هزار دلار می‌ باشد.

 

بررسی هزینه‌ های تحصیلی دکترا در کانادا

تحصیل در کالج های کشور کانادا در مقطع دکترا همانند تحصیل در انگلیس، دارای شرایط به خصوصی است و تنها دانشجویان واجد شرایط می‌ توانند در این مقطع مشغول به تحصیل شوند. همچنین دانشجویانی که دارای سن کم‌ تر از ۳۲ سال می‌ باشند، شرایط بهتری را برای ورود به دانشگاه در مقطع دکتر را دارند. شهریه تحصیلی در این مقطع در کالج‌ های گوناگون نیز متفاوت بوده و ممکن است برخی از کالج‌ ها هیچ شهریه‌ ای به‌ طور سالانه از دانشجویان دریافت نکرده و برخی از دانشگاه‌ های دیگر نیز دارای شهریه ۲ هزار دلار به‌ طور سالیانه در مقطع دکترا باشند.

 

ویزای تحصیلی انگلیس

 

 

بررسی هزینه‌ های تحصیلی مدارس در کانادا

تحصیل در مدارس کشور کانادا نیز همچون کالج‌ های آن از قوانین خاصی پیروی کرده و دارای شرایط متفاوت‌ تری از دانشگاه‌ های آن می‌ باشد. شرایط سنی جهت تحصیل در مدارس این کشور از سنین ۷ سالگی آغاز شده و تا سن ۱۸ سالگی در دبیرستان‌ های آن ادامه می‌ یابد. کانادا نیز همانند سایر کشور های جهان دارای مدارس دولتی و خصوصی بوده و هزینه تحصیلی در هر دوی آن‌ ها با یکدیگر متفاوت است. به‌ عنوان مثال میانگین هزینه تحصیلی مدارس شبانه‌ روزی کشور کانادا بین ۳۰ هزار تا ۸۰ هزار دلار، هزینه تحصیل در دبیرستان بین ۱۲ هزار تا ۱۶ هزار دلار و هزینه تحصیل در دبستان‌ های این کشور بین ۸ هزار تا ۱۶ هزار دلار می‌ باشد.

 

در پایان

با توجه به نکات ارائه‌ شده در این مقاله در رابطه با هزینه‌ های تحصیل در کانادا، میانگین شهریه در مقاطع گوناگون تحصیلی در مؤسسات آموزشی این کشور برای دانشجویان ایرانی نسبتاً بالا بوده و افرادی که اقدام به تحصیل در کانادا می‌ نمایند، باید از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشند. همچنین علاوه‌ بر شهریه بالای تحصیل، عوامل دیگری همچون هزینه های اجاره مسکن، خورد و خوراک، نوع تردد و جا به‌ جایی، رویارویی با ملیت چند فرهنگی، دوری از خانواده و غیره نیز وجود داشته و افرادی که اقدام به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می‌ نمایند، باید تمامی جوانب را در نظر گرفته و با اطمینان کامل اقدام به اخذ ویزا کنند. همچنین شما می‌ توانید جهت بررسی شرایط تحصیل در کانادا و همچنین تحصیل در انگلیس و اخذ ویزای توریستی کانادا و ویزای توریستی آمریکا با شرکت چاوش جهان سیر تماس گرفته و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied