شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

هر متر تیرچه چند کیلو است؟

از آنجا که خرید و فروش این محصول در انواع متنوع خود به صورت وزنی انجام می‌شود بنابراین ضروری است تا اطلاعاتی در مورد وزن هر متر تیرچه را داشته باشید. در ادامه به بررسی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

هر متر تیرچه چند کیلو است؟

زمانی که این سوال یعنی، هر متر تیرچه چند کیلو است مطرح می‌شود ابتدا باید مشخص شود که هر تیرچه بلوک یا کرومیت؟ وزن هر متر تیرچه کرومیت با وزن هر متر تیرچه بتنی متفاوت است دلیل آن هم این است که موارد تشکیل دهنده آن‌ها با یکدیگر فرق می ‌کند، این مطلب برای پاسخ به سوال وزن هر متر تیرچه چند کیلوگرم است گردآوری شده و مفاهیم زیر را مورد بررسی قرار خواهد داد:

 

  • معرفی تیرچه بلوک
  • معرفی تیرچه کرومیت
  • تفاوت تیرچه بلوک و کرومیت
  • وزن هر متر تیرچه بلوک چند کیلو است؟
  • وزن هر متر تیرچه کرومیت چند کیلو است؟
  • مقایسه قیمت و کیفیت تیرچه بلوک و کرومیت
  • نحوه خرید تیرچه از بهترین منابع با مناسب‌ترین قیمت

از آنجا که خرید و فروش این محصول در انواع متنوع خود به صورت وزنی انجام می‌شود بنابراین ضروری است تا اطلاعاتی در مورد وزن هر متر تیرچه را داشته باشید. در ادامه به بررسی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

 

معرفی تیرچه بلوک

بیش از 70 درصد از سقف‌های انواع سازه‌های اداری، تجاری، مسکونی و همچنین استادیوم ها امروزه توسط تیرچه بلوک ساخته می‌شوند و آن هم به دلیل صرفه اقتصادی و راحتی انجام کار است، این محصول به واسطه ساختار ساده و اما در عین حال مستحکم خود این ویژگی را به وجود می‌آورد که بتوان از آن برای بزرگترین پروژه‌ها بهره گرفت، از طرفی برای استفاده از این محصول در سطوح کوچکتر نیازی داشتن تخصص نیست. در ادامه توضیحاتی پیرامون سوال هر متر تیرچه چند کیلو است ارائه خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

 

جدول قیمت تیرچه  (1)

 

تیرچه پاشنه بتنی از میلگرد و بتن ساخته می‌شود. میلگردهای خطی و صاف در قسمت بالایی و پایینی قرار می‌گیرند، آرماتورهای پایینی توسط بتن پوشانده می‌شوند و اتصال بین این دو سطح نیز توسط میلگردهای خم شده‌ای که اصطلاحا به آن زیگزال می‌گویند، شکل می‌گیرد.

 

معرفی تیرچه کرومیت

نوع دیگر پوشاننده سقف، تیرچه کرومیت است، که از ورق فلزی، میلگرد و نبشی تولید می‌شود، بر خلاف نوع بتنی در ساخت این محصول از بتن استفاده نمی‌شود، تیر پاشنه کرومیت از لایه بالایی که توسط نبشی و لایه پایینی با ورق آهنی و زیگزال‌های میلگردی که این دو لایه را به یکدیگر متصل می‌کنند تشکیل می‌شود.

 

تفاوت تیرچه بلوک با کرومیت

ابتدا تعاریف هر دو گروه را مرور و سپس تفاوت‌های اصلی تیرچه پاشه بتنی را با کرومیت بیان می‌کنیم. همانطور که گفته شد تیرچه بتنی تشکیل شده از میلگرد و بتن است، میلگردها در تیرچه بتنی که اصطلاحا به تیرچه بلوک نیز معروف است به دو شکل وجود دارد، میلگردهایی که به صورت صاف و در دو ردیف موازی بالایی و پایینی قرار گرفته‌اند و آرماتورهایی(میلگرد) که به صورت زیگزال با تراکم متغیر متصل کننده دو ردیف هستند. تیرچه پاشنه کرومیت نیز ورق، نبشی و میلگرد تولید می‌شود.

اصلی‌ترین تفاوت این دو گروه وجود بتن است، که خود سبب تغییر وزن آن‌ها می‌شود.

 

وزن هر متر تیرچه بلوک چند کیلو است؟

هر مقطع تیرچه بلوک با توجه به طول آن دارای میلگردهایی با قطر مختلف است، برای مثال در تیرچه بتنی 1 تا 4 متری از میلگردهای 10 بالایی و پایینی استفاده می‌شود، طبیعتا هرچه قطر آرماتور بیشتر باشد وزن آن نیز بیشتر است، از طرف دیگر هر چه طول تیر بیشتر و میلگرد آن ضخیم‌تر باشد از حجم بتن بیشتری برای نگه‌داری آن استفاده می‌شود، برای پاسخ به سوال وزن هر متر تیرچه چند کیلو است ابتدا باید گروه‌بندی تیرچه‌ها بر اساس متراژ طول را بررسی کنید.

 

جدول قیمت تیرچه  (2)

 

پس از تعیین گروه بندی حدود وزن مشخص می‌َشود، معمولا بسیاری از شرکت‌های تولید کننده وزن را به همراه جدول قیمت تیرچه در یک صفحه در دسترس مشتریان خود قرار می‌دهند.

 

وزن هر متر تیرچه کرومیت چند کیلو است؟

سه عامل تغییر دهنده وزن در کرومیت وجود دارد که شامل؛

  • ضخامت و سایز نبشی
  • ضخامت ورق فولادی تحتانی
  • قطر میلگرد اتصال دهنده نبشی و ورق آهنی

 

هر یک از این موارد به نسبت طول کلی تیرچه متغیر هستند، برای مثال هرچقدر طول تیرچه بلندتر باشد، نبشی‌ای با ضخامت بیشتر و عملا ورق فلزی ضخیم‌تری برای نگه‌داری آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، برای اطمینان از دریافت وزن هر متر تیرچه کرومیت بهتر است بر روی گروه‌بندی تیرچه دقت کنید بسیاری از وبسایت‌های فروش آهن آلات گروه‌بندی متراژی و وزنی این محصول را بر روی صفحات فروش خود قرار می‌دهند.

 

مقایسه قیمت و کیفیت تیرچه بلوک و کرومیت

هر کدام از دو گروه یعنی بتنی و کرومیت ویژگی‌های خاص خود را دارند که آن‌ها را بررسی می‌کنیم، مبنای مقایسه ما وزن، سرعت در اجرا، قیمت خواهد بود. وزن تیرچه بتنی ممکن است بارها بیشتر از نمونه کرومیت باشد، نمونه کرومیت سبکتر است که حمل و نقل و اجرای آن آسانتر است. در هر دو نمونه برای تعیین قیمت ابتدا باید مشخص شود که هر متر تیرچه چند کیلو است؟

به طور کلی فروش این محصول به صورت متری و کیلویی است.

در اجرای نمونه بتنی نیاز به شمع‌بندی است به همین دلیل زمان بیشتری برای تکمیل فرآیند نیاز است، اما سقف کرومیت بدون نیاز به شمع‌بندی و بتن ریزی این قابلیت را ایجاد می‌کند که همزمان چند سقف را تکمیل کرد.

جدول قیمت تیرچه  (3)

مهمترین تفاوت این دو محصول قیمت آن‌هاست، کرومیت با نرخ بالاتری در بازار خرید و فروش می‌شود، از طرفی تیرچه بتنی ارزان‌تر است، اما میزان صرفه اقتصادی سقف کرومیت به واسطه سرعت اجرا و اجرای همزمان چند سقف بسیار بیشتر است، همچنین استحکام و طول عمر کرومیت بیش از تیرچه بلوک(بتنی) است.

نکته مهمی که در خرید تیرچه پاشنه بتنی وجود دارد حمل و نقل آن است، ممکن است در جابجایی این محصول بر روی پروژه دچار خساراتی شوید که اعم از شکستگی بتن است در اینصورت ناچار خواهید بود تا تیر مورد نظر را جایگزین و یا مجددا سفارش دهید.

 

خرید تیرچه از بهترین منابع بازار

کیفیت و قیمت تیرچه دو عامل مهم در خرید این محصول هستند، پس از مشخص شدن این مورد که هر متر تیرچه چند کیلو است(وابسته به نوع نیاز و ابعاد سقف مورد نظر شما) برای انجام بهترین خرید می‌بایست مراکز فروشی را انتخاب کنید که خود تولید کننده باشند، امکان بازدید برای مشتریان را فراهم کنند، قیمت‌های عادلانه و کیفیت کلی قابل قبولی داشته باشند، در آخر یکی از برترین تولیدکنندگان آهن آلات در ایران با نام برند فولاد توفیقی که کارخانه تولیدی آن واقع در کیلومتر 15 جاده رباط کریم است را به شما معرفی می‌کنیم، تا بتوانید خرید مطمئنی را تجربه کنید.

https://fouladtofighi.com/

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied