شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

شرایط خرید ملک ، آپارتمان و خانه در قبرس شمالی + قیمت

خرید ملک ازجمله خانه ویلایی و آپارتمان بخش اعظم سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی را تشکیل می‌دهد چراکه بسیاری از افراد از این طریق اقامت دائم خود را کسب می‌کنند بنابراین بیشترین سرمایه‌گذاری مهاجرین و سرمایه‌گذاران خارجی این کشور، در حوزه خرید ملک است.

بخشی از اقتصاد اکثر کشورها وابسته به سرمایه‌گذاری افراد خارجی در آن کشور است و قبرس شمالی نیز از این قاعده مستثنا نیست و در چند سال اخیر یکی از پرتقضاترین کشورها جهت سرمایه‌گذاری بوده و اکنون قبرس شمالی در رده 15 جهانی از نظر سرمایه‌گذاری قرار دارد.

خرید ملک ازجمله خانه ویلایی و آپارتمان بخش اعظم سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی را تشکیل می‌دهد چراکه بسیاری از افراد از این طریق اقامت دائم خود را کسب می‌کنند بنابراین بیشترین سرمایه‌گذاری مهاجرین و سرمایه‌گذاران خارجی این کشور، در حوزه خرید ملک است.

آنچه که خرید ملک در قبرس ترک‌نشین را از دیگر کشورها متمایز کرده است شرایط راحت سرمایه‌گذاری در این کشور است و اگر شما نیز قصد خرید خانه و آپارتمان در این کشور را دارید بهتر است تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

image001

 

 

شرایط خرید خانه و آپارتمان در قبرس شمالی

خرید ملک ازجمله خانه و آپارتمان در قبرس شمالی نیز دارای شرایط قانونی و روال اداری خاص خود است که در ادامه به این شرایط به صورت موردی اشاره خواهیم کرد.

1.    اولین شرط خرید ملک در قبرس شمالی عدم سابقه کیفری شما است و بنابراین خرید ملک در این کشور جهت کسب اقامت منوط به گواهی عدم سوء پیشینه است.

2.    شما به عنوان مهاجر حق خرید چند ملک را نداشته و تنها می‌توانید یک خانه ویلایی یا واحد آپارتمانی و نهایتا با مساحت 1338 متر مربع را خریداری کنید.

3.    شما می‌توانید در کنار یک ملک مسکونی یک واحد تجاری، اداری، شرکت و... را خریداری کنید.

4.    پیش از خرید ملک باید از نوع سند آن مطلع شوید چراکه انواع سند ملکی در قبرس شمالی شامل سند ملک ترکی، ملک آزاد، ملک قبرسی، ملک اجاره‌ای و ملک TDM است که هریک شرایط خاص خود را دارند.

5.    جهت کسب اقامت دائم از طریق خرید ملک حداقل ارزش ملک باید معادل 125000 یورو و جهت کسب اقامت موقت حداقل ارزش ملک باید معادل 80000 یورو باشد.

6.    پس از در نظر گرفتن موارد فوق ابتدا باید شما ملک مورد نظر خود را انتخاب کرده و با صاحب ملک وارد مذاکره شده و در صورت توافق بیانه‌ای حدود 1000 تا 2000 پوند را به طرف معامله پرداخت کنید.

7.    در این مرحله باید وکیل یا نماینده قانونی شرکت معاملاتی که واسطه خرید شما شده است باید صحت معامله و سلامت قانونی ملک مورد نظر را بررسی و عدم مشکل سند آن را تایید کند.

8.    پس از این مرحله شما باید یک قرارداد خرید قانونی را به زبان انگلیسی توسط وکیل یا در دفتر اسناد رسمی تنظیم و تمام جزئیات ملک و توافق را در آن ذکر کرده و هر دو طرف معامله آن را امضا کنید و ظرف حدود دو هفته کل مبلغ ملک یا قسط اول آن را پرداخت کنید.

9.    بر اساس قوانین جدید خرید ملک پس از امضای قرارداد خرید شما ظرف سه هفته یعنی 21 روز باید حق تمبر (۵٪ از ارزش کل ملک) را پرداخت و قرارداد را در اداره ثبت اسناد و املاک ثبت کنید.

10.   پس از این مرحله شما باید به عنوان خریدار غیر قبرسی ملک، از انجمن شهرداری قبرس درخواست مجوز خرید و انتقال سند دهید که این مجوز به PTP معروف است و هزینه آن بین 200 الی 1000 پوند است.

11.   پس از اخذ مجوز شما باید همراه با فروشنده مالیات انتقال سند را پرداخت و سند را در اداره ثبت اسناد و املاک به نام خود انتقال دهید.

 

image002

 

قیمت خرید خانه و آپارتمان در قبرس شمالی

 

یکی از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی قیمت مناسب انواع ملک در این کشور نسبت به کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی است به نحوی که با داشتن سرمایه متوسط به پول ایران می‌توانید در جواب قبرس شمالی ملک خریداری کنید.

قیمت ملک در قبرس شمالی تابع فاکتورهای مختلفی است اما بطور تقریبی حداقل قیمت ملک آپارتمانی در نواحی ساحلی این کشور حدود 20000 پوند و برای خانه‌های ویلایی حدود 62000 پوند است و قیمت آپارتمان‌های لوکس و پنت هوس در قبرس شمالی می‌تواند تا 200000 پوند نیز باشد.

بنابراین قیمت ملک در این کشور را نمی‌توان به شکل ثابت و واحدی بیان کرد چراکه تابع عواملی مانند شهری که ملک در آن قرار دارد، متراژ ملک، آپارتمانی یا ویلایی بودن ملک، متراژ، میزان مدرن بودن و امکانات ویژه ملک و... است.

از طرفی قیمت ملک در قبرس شمالی از ثبات نسبی برخوردار است و در کنار این ثبات قیمت رشد سالانه قیمت ملک در قبرس شمالی سیر صعودی دارد و شما با خرید خانه و آپارتمان در این کشور می‌توانید از رو به رشد بودن سرمایه‌گذاری خود مطمئن باشید.

مسئله دیگری که بر روی قیمت ملک در قبرس شمالی تاثیرگذار است احتمال اتحاد بین قبرس شمالی و قبرس جنوبی است که در صورت توافق این دو کشور قبرس شمالی نیز توسط اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده و شاهد رشد قابل توجه قیمت ملک در این کشور خواهید بود.

 

image003

 

مزایای خرید خانه و آپارتمان در قبرس شمالی

اگرچه اکثر کشورها برای سرمایه‌گذاران خارجی و مهاجرین بین‌المللی خود امکان سرمایه‌گذاری را در حوزه انواع ملک ایجاد کرده‌اند اما خرید خانه و آپارتمان در قبرس نسبت به سایر کشورها مزایای مختلفی ازجمله موارد زیر را دارد.

 

·  مالیات خرید ملک در قبرس شمالی نسبت به کشورهای دیگر بسیار تعرفه پایین‌تری دارد.

·  در قبرس شمالی ساخت‌وساز از رونق بسیار بالایی برخوردار است و شما می‌توانید انواع ملک را به صورت ویلایی، آپارتمانی، ساحلی و... در متراژ مختلف و طراحی متفاوت خریداری کنید و از نظر محدودیتی نخواهید داشت.

·   پروسه خرید ملک در این کشور بسیار راحت و روال اداری آن به سرعت قابل انجام است و دولت قبرس در مورد صدور مجوز خرید نهایت همکاری و سازش را با خریداران مهاجر دارد.

·   با خرید ملک در قبرس شمالی جهت اخذ اقامت برخلاف بسیاری از دیگر کشورها نیازی به حضور دائم در این کشور ندارید و می‌توانید پس از خرید ملک به خارج از کشور قبرس شمالی رفت و آمد داشته باشید.

·  خرید خانه و آپارتمان در این کشور امکان اخذ اقامت برای کلیه اعضای خانواده خریدار را فراهم می‌کند.

·   امنیت سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی بسیار بالا و حداقل تخلف در این حوزه مشاهده می‌شود و با وجود نماینده قانونی و شرکت‌های معاملاتی معتبر شما می‌توانید از امن بودن سرمایه‌گذاری خود مطمئن باشید.

 

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در قبرس شمالی

برای خرید انواع ملک در قبرس شمالی نیاز به ارائه یک سری مدارک و اسناد رسمی دارید که در ادامه به مهم‌ترین این مدارک اشاره خواهیم کرد.

·        اصل پاسپورت و کپی تمامی صفحات آن

·        اصل و کپی شناسنامه خریدار اصلی و اعضای خانواده آن

·        گواهی عدم سوء پیشینه

·        ترجمه سند ازدواج در صورت متاهل بودن

·        تمبر معتبر به تعداد مورد نیاز

·        اخذ مجوز انتقال سند از دولت قبرس

·        ارائه سند ملکی (در صورتی که ملک دیگری در قبرس شمالی به نام شما وجود داشته باشد)

·        اصل و کپی قرارداد اجاره محل زندگی (در صورتی که در قبرس شمالی مستاجر هستید) و...

 

منبع

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied