شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

نکات کلیدی که باید قبل خرید بلبرینگ بدانید

خرید بلبرینگ، یکی از خریدهایی است که ممکن است بیشتر افراد را تا حد زیادی سردرگم کند. تنوع بالا در جنس، نوع، کاربرد، کیفیت و برند بلبرینگ می تواند سبب سخت شدن انتخاب افراد شود.

بلبرینگ، یکی از خریدهایی است که ممکن است بیشتر افراد را تا حد زیادی سردرگم کند. تنوع بالا در جنس، نوع، کاربرد، کیفیت و برند بلبرینگ می تواند سبب سخت شدن انتخاب افراد شود. بلبرینگ ها قطعاتی هستند که اصل بودن و باکیفیت بودن آن ها بسیار مهم است. زیرا اگر این قطعات کیفیت و کارآمدی لازم را نداشته باشند، می توانند سبب خراب شدن ماشین آلات صنعتی شوند.

نکات مهم در هنگام خرید بلبرینگ

خرید بلبرینگ تاثیر مستقیم بر راندمان کارکرد ماشین آلات دارد. بنابراین بسیار مهم است که هنگام خرید بلبرینگ بتوانید بهترین و باکیفیت ترین نوع آن را برای خود خریداری نمایید. در ادامه می خواهیم به ذکر نکاتی بپردازیم که با توجه به آن ها می توانید خرید خود را به صورت کاملا هوشمندانه انجام دهید.

در خرید بلبرینگ، به نیاز خود توجه کنید

نکته ای که هنگام خرید بلبرینگ بسیار مهم است، توجه به نیاز خودتان است. بلبرینگ ها در انواع مختلفی تولید می شوند و هر کدام از آن ها برای کارکرد خاصی تعبیه شده اند. مثلا بلبرینگ های کشاورزی با بلبرینگ های خودرو کاملا با هم متفاوت اند. بنابراین هنگام خرید خود سعی کنید به این نکته توجه نمایید. همچنین توجه به تمامی پارامترهای زیر در انتخاب نوع بلبرینگ و خرید آن موثر خواهند بود.

  • بار بلبرینگ
  • دوران بلبرینگ
  • نا همترازی و زاویه انحراف
  • سیستم آب بندی بلبرینگ
  • نحوه نصب و شرایط استفاده از آن
  • شافت و قطر داخلی بلبرینگ

 

جنس بلبرینگ در خرید آن مهم است؟

در انتخاب و خرید بلبرینگ لازم است به جنس و متریال استفاده شده برای تولید بلبرینگ توجه کنید. بلبرینگ ها در انواع جنس ها و متریال های پلاستیکی، فلزی و سرامیکی ساخته می شوند. بلبرینگ های فلزی در مقایسه با انواع متریال های دیگر از استحکام و مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند. البته متریال های دیگر نیز با توجه به شرایط متفاوت می توانند انتخاب بسیار هوشمندانه ای باشند.

برندهای معتبر تولید کننده بلبرینگ را بشناسید

در خرید بلبرینگ لازم است حتما به برند تولید کننده محصول توجه کنید. بلبرینگ های موجود در کشور همگی وارداتی هستند. در واقع در کشور خودمان هیچگونه بلبرینگی تولید نمی شود. این محصولات از کشور های اروپایی همانند آلمان، ایتالیا و کشورهایی آسیایی همانند چین وارد می شوند. البته امروزه محصولات چینی در بازار در مقیاس گسترده تری یافت می شوند. بهتر است برندهای معتبر تولید کننده بلبرینگ را بشناسید تا بتوانید با آگاهی بیشتری خرید خود را انجام دهید.

خرید بلبرینگ اصل تنها با توجه به چند نکته

در خرید بلبرینگ بسیار مهم است که نمونه اصلی و اورجینال را تهیه کنید. متاسفانه امروزه سوء استفاده های زیادی در تولید این قطعات مشاهده می شود. برخی از افراد سودجو محصولات تقلبی و بی کیفیت را با نام برندهای اصلی و اورجینال به فروش می رسانند. استفاده از این قطعات می تواند سبب ایجاد خرابی های زیادی شده و هزینه تعمیرات زیادی روی دست شما بگذارد. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن محصولات اصل و باکیفیت را خریداری کنید. در ادامه به نکاتی می پردازیم که با توجه به آن ها تا حدودی می توانید محصولات فیک را از محصولات اورجینال تشخیص دهید.

بسته بندی محصول مهم است

در خرید بلبرینگ حتما به بسته بندی محصول توجه کنید. کالاهای فیک و غیر اصل معمولا بسته بندی بسیار کثیف و نامرتبی دارند. زیرا این افراد وقت زیادی را برای تهیه بسته بندی مناسب صرف نمی کنند. این در حالی است که برندهای معتبر تولید کننده بلبرینگ، محصولات خود را همواره با بسته بندی شکیل و محکم در اختیار مشتری ها می گذارند.

نوشته های روی محصول را به دقت بخوانید

توجه به نوشته های روی محصول در خرید بلبرینگ اصل و اورجینال بسیار مهم است. در حین خرید سعی کنید به فونت نوشته ها، اندازه آن ها، نحوه درج آن ها و شماره های موجود روی آن توجه کنید. این گونه می توانید مشخصات اصلی محصول را به دست آورده و از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. برندهای معتبر همواره نوشته های روی محصولات خود را با رعایت نکات خاصی می نویسند. در حالی که در محصولات تقلبی این نکات رعایت نمی شود.

نقش کدهای درج شده در خرید بلبرینگ

در خرید بلبرینگ حتما به کدهای درج شده روی محصول و بارکدها توجه کنید. هر کشوری برای محصولات خود کد مشخصی را در نظر گرفته است. با چک کردن این کد می توانید به راحتی به اصالت کالا پی ببرید. البته متاسفانه در سال های اخیر این روش نتوانسته تا حدودی پاسخگو باشد. زیرا تولید کننده های محصولات تقلبی توانسته اند کدهای تقلبی را روی محصولات خود درج نمایند.

خرید بلبرینگ از مراکز و فروشگاه های معتبر

 

بهترین کاری که می توانید برای خرید بلبرینگ اصل انجام دهید، خرید از فروشگاه ها و مراکز معتبر است. مراکز معتبر همواره اجناس و کالاهای خود را از تامین کنندگان و نمایندگی های معتبر تهیه می کنند. در نتیجه محصولات این مراکز همواره جزء بهترین و اصل ترین محصولات می باشند. خرید از فروشگاه های نامعتبر و ناشناخته می تواند سبب هدر رفتن هزینه و بودجه شما شود.

قیمت بلبرینگ چقدر می باشد؟

مورد دیگری که در قیمت بلبرینگ باید تا حدودی به آن توجه داشته باشید، قیمت محصول است. محصولات تقلبی عموما با قیمت بسیار ارزانی در بازار یافت می شوند. زیرا زحمت و تلاش زیادی برای تولید آن ها به کار نرفته است. پس اگر محصولی را مشاهده کردید که قیمت آن بیش از حد ارزان است، لازم است به اصل بودن آن شک کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied