شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

تخفیف70 درصد بیمه بدنه پارسیان به چه خودرویی تعلق می گیرد؟

با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان بیمه دات کام، خرید بیمه بدنه پارسیان را به همه دارندگان خودرو مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف توصیه می‌کنند.

بیمه

 

بیمه بدنه و شخص ثالث پارسیان

تمام شرکت‌های بیمه مانند: بیمه پارسیان انواع بیمه نامه وسایل نقلیه زمینی را صادر خواهند کرد. بیمه‌های وسایل نقلیه زمینی مانند بیمه بدنه جزو بیمه نامه‌های اختیاری است که به جبران هزینه‌های مالی رخ داده در حادثه‌های رانندگی می‌پردازد. به طور حتم می‌دانید که بیمه شخص ثالث به جبران خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث می‌پردازد، اما با تهیه بیمه نامه بدنه می‌توان در برابر خسارت‌های مالی رخ داده در حادثه‌های رانندگی تحت پوشش بود. به طور کلی همانطور که می‌دانید بیمه پارسیان در رشته‌های مختلف بیمه‌ای در حال فعالیت است و انواع بیمه اتومبیل را ارائه می‌کند. بیمه بدنه یکی از بیمه‌های خودرو است که خسارت‌های مالی ایجاد شده برای خودرو را جبران خواهد کرد. در این مطلب سعی داریم درباره مزیت‌ها و پوشش‌های بیمه نامه بدنه توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

 

مزیت‌های خرید بیمه بدنه در شرکت بیمه پارسیان

یکی از انواع بیمه‌هایی که برای دارندگان وسایل نقلیه توصیه می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است.طبق قانون بیمه مرکزی که بیمه شخص ثالث برای تمام خودروها اجباری است، بیمه بدنه خودرو، برای مدیریت هزینه‌های خسارات احتمالی وارد به بدنه و سایر قطعات ماشین امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد. بیمه‌گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان بیمه دات کام، خرید بیمه بدنه پارسیان را به همه دارندگان خودرو مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف توصیه می‌کنند.

به طور کلی شرکت بیمه پارسیان خسارت‌های ایجاد شده در حادثه‌ها را تا سقف تعهدات جبران خواهند کرد. این بیمه‌گر با 62 مرکز خسارت، آمادگی ارائه خدمات برای بیمه‌گزار‌ها را دارد و می‌توان با مراجعه به این مراکز درخواست خسارت کرد.

 

محاسبه قیمت بیمه بدنه  در بیمه پارسیان چگونه است؟

 

بیمه بدینه

 

محاسبه قیمت بیمه بدنه پارسیان

با توجه به اینکه قیمت روز و ارزش خودرو‌ها با یکدیگر متفاوت هستند باید بدانید که عوامل مختلفی وجود دارد که قیمت بیمه بدنه را تغییر خواهند داد. به طور حتم کاربری خودرو یکی از عوامل تاثیرگذار در تغییر قیمت بیمه نامه خواهد بود. اینکه شما تاکسی دارید یا از خودروی بارکش استافده می‌کنید، به طور حتم ریسک متفاوتی دارند و قیمت بیمه نامه بدنه را در شرکت بیمه پارسیان متفاوت خواهد کرد. از طرف دیگر عوامل و فاکتورهای مهم دیگری هم وجود دارند که عبارتند از:

 

  • نوع خودرو
  • سال ساخت
  • صفر کیلومتر بودن خودرو
  • تخفیف‌های بیمه
  • ارزش بیمه

اما شاید مهم‌ترین عامل در تغییر و نحوه قیمت بیمه نامه، انتخاب پوشش‌های اضافی در بیمه نامه بدنه باشد. زیرا این بیمه دارای دو نوع پوشش اصلی و اضافی است که با توجه به درخواست بیمه‌گزار صادر خواهند شد.

 

پوشش‌های بیمه بدنه

شرکت بیمه پارسیان

پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه پارسیان

 

شرکت بیمه پارسیان دو نوع پوشش اصلی و اضافی را در بیمه نامه در نظر گرفته است تا با توجه به درخواست بیمه‌گزار بهترین بیمه نامه را تهیه کرد. پوشش‌های اصلی بیمه نامه بدنه شامل آتش سوزی، صاعقه و سرقت کلی است که بار سنگین هزینه‌های مالی رخ داده در حادثه‌های رانندگی را برای راننده مقصر بر عهده خواهد داشت. به طور کلی پوشش‌های اصلی بیمه بدنه به شرح زیر هستند:

  • واژگونی و سقوط خودرو
  • سرقت کلی خودرو
  • برخورد با یک جسم متحرک یا ثابت
  • آتش سوزی خودرو یا لوازم یدکی
  • آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی

 

پوشش‌های اضافی بیمه نامه بدنه به شرح زیر هستند:

  • سرقت قطعات خودرو: این پوشش با نام سرقت جزئی خودرو شناخته می‌شود. به سرقت جزئی که برای لوازم و قطعات یدکی خودرو رخ می‌دهد و مکان توقف خودرو تغییری نمی‌کند، سرقت جزئی گفته می‌شود. بیمه پارسیان هزینه‌های به وجود آمده ناشی از سرقت جزئی و قطعات خودرو مانند: باتری، لاستیک و سیستم صوتی را جبران خواهد کرد.
  • شکست شیشه: بیمه پارسیان خسارت وارد شده در اثر هوای متراکم شده در خودرو که باعث شکسته شدن شیشه ماشین می‌شود را جبران خواهد کرد. به طور کلی شکستن شیشه به علت حوادث طبیعی مانند تغییر دما تحت پوشش بیمه بدنه پارسیان قرار می‌گیرد.
  • نوسانات قیمت: اهمیت پوشش نوسانات قیمت خودرو زمانی مشخص می‌شود که ارزش خودرو با توجه به سیاست‌های اقتصادی تغییر می‌کند. به طور مثال فرض کنید که هنگام خرید بیمه بدنه خودرو، ارزش خودرو شما 500 میلیون تومان بوده و با توجه به نوسانات قیمت بازار، ارزش ماشین شما افزایش پیدا کرده و 600 میلیون تومان شده است. اگر حادثه‌ای برای خودرو رخ دهد، به طور حتم شرکت بیمه با همان قیمت اعلام شده خسارت پرداخت می‌کند و این باعث ضرر به بیمه‌گزار خواهد شد، اما با خرید این پوشش می‌توان خسارت‌ها را با توجه به ارزش لحظه‌ای خودرو جبران کرد.
  • ایاب و ذهاب: در این پوشش هزینه رفت و آمد ‌بیمه‌گزار جبران خواهد شد. در حقیقت اگر خودرو در اثر خطر‌های تحت پوشش بیمه بدنه دچار آسیب شود و شرایط استفاده از خودرو برای ‌بیمه‌گزار مهیا نباشد، به ازای هر روزی که از وسیله نقلیه دیگری برای رفت و آمد استفاده می‌شود، می‌توان از شرکت بیمه پارسیان خسارت دریافت کرد.
  • بلایای طبیعی: اگر در صورت بروز بلایای طبیعی مانند: سیل و زلزله خودرو بیمه‌گزار دچار حادثه شود، شرکت بیمه با توجه به این پوشش، خسارت‌های وارد شده را جبران خواهد کرد.
  • ترانزیت: این پوشش برای خودروهایی استفاده می‌شود که از کشور خارج شده‌اند و اگر خودرو شما در خارج از کشور دچار حادثه شود، خسارت وارد شده جبران خواهد شد.
  • اسید پاشی و مواد شیمیایی: این پوشش خسارت مربوط به ریخته شدن مواد شیمیایی، اسیدی و رنگ بر بدنه خودرو را جبران می‌کند.

 

بیمه‌گزار در بیمه بدنه چه وظایفی دارد؟

با توجه به اینکه شرکت بیمه‌گر پارسیان با دریافت حق بیمه از سوی بیمه‌گزار، موظف به جبران خسارت است، اما باید بدانید که بیمه‌گزار‌ها هم در برابر بیمه‌گر وظایفی دارند. این وظایف هر یک به نوبه خود به صورت جداگانه مورد نیاز خواهند بود و باعث تغییرات در قیمت و نحوه ارائه خدمات بیمه خواهند شد. به طور کلی وظایف بیمه‌گزار عبارتند از:

 

  • عدم تعمیر خودرو بدون هماهنگی با بیمه‌گر
  • اجتناب از وقوع حادثه یا توسعه خسارت
  • اعلام تشدید خطر
  • اعلام نمودن خسارت
  • پرداخت حق بیمه بدنه
  • خودداری از جابه‌جایی خودرو
  • عدم اظهارات غیر واقعی
  • رعایت اصل حد اعلای حسن نیت

 

خرید بیمه بدنه با استعلام و مقایسه

به طور حتم تا اینجای متن متوجه شده اید که بیمه بدنه جزو بیمه‌های اختیاری است که با توجه به انتخاب بیمه‌گزار‌ها صادر می‌شود. همچنین این بیمه نامه را انواع شرکت‌های بیمه مانند: بیمه پارسیان صار خواهند کرد. اما توصیه می‌کنیم برای اینکه بهترین بیمه را تهیه کنید، از سامانه آنلاین خرید بیمه دات کام بهره‌مند شوید. بیمه دات کام یکی از کارگزاری‌های آنلاین استعلام و مقایسه است که شرایط خرید بیمه را برای تمام بیمه‌گزار‌ها فراهم کرده تا به راحتی با مقایسه قیمت‌ها و پوشش‌های بیمه نامه بدنه، بهترین انتخاب را انجام دهند. همچنین این سامانه بدون محدودیت‌های مکانی و زمانی بهترین خدمات را برای بیمه‌گزار‌ها ارائه خواهد کرد.به خودروهایی که بیش از 5 سال از تخفیف بیمه بدنه پارسیان استفاده نکردند ، تخفیف خرید بیمه بدنه از شرکت پارسیان ) https://bimeh.com/parsian-insurance) با تخفیف 70 درصد تعلق می گیرد.

 

نکات مهم دریافت خسارت‌های پوشش بیمه بدنه

بیمه بدنه دو نوع خسارت کلی و خسارت جزئی دارد که با توجه به خطرات رخ داده هزینه‌ها و خسارت‌های ایجاد شده را تحت پوشش خواهد داد. اما برای اینکه بتوان از این خسارت‌ها استفاده کرد باید نکاتی را بدانید. نکات قابل توجه در پرداخت خسارت پوشش بیمه بدنه به شرح زیر است:

  • ارزش بازیافتی خودرو از سوی بیمه‌گر مشخص ‌می‌شود.
  • اگر مدت قرارداد بیمه بیش از 1 سال باشد، بیمه‌گزار حق بیمه ماه‌های دیگر را دریافت‌ می‌کند.
  • هنگام پرداخت خسارت کلی، ارزش معاملاتی خودرو در روز حادثه ملاک است.
  • قبل از پرداخت خسارت کلی بیمه بدنه، سند مالکیت خودرو به بیمه‌گر منتقل‌ می‌شود.
  • با پرداخت خسارت کلی، قرارداد بیمه نامه به اتمام ‌می‌رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied