شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

آزمون پرستاری RN برای پرستاران

آزمون RN که به آزمون مجوز شورای ملی معروف است، به عنوان یک آزمون استاندارد شناخته می‌شود که برای پرستارانی که قصد دریافت مجوز کار در خارج از کشور را دارند، ضروری به شمار می‌آید. در واقع پرستارانی که قصد مهاجرت به کشور یا ایالتی را دارند، ابتدا باید اقدام به بررسی قوانین آن کشور یا ایالت کنند و سپس در این آزمون شرکت نمایند. مدت زمان برگزاری آزمون RN حدود ۶ ساعت است و در صورت عدم قبولی در آن می‌توانید حدود ۴۵ روز بعد اقدام به شرکت مجدد در آن کنید.

 

 

آزمون RN

آزمون RN برای پرستاران طراحی شده است که قصد مهاجرت و اشتغال در بیمارستان‌های خارج از کشور را دارند. این آزمون بر اساس روند کلی شغل پرستاران و نیازمندی‌های پذیرش جهت مراجعان به مراکز درمانی برنامه‌ریزی شده که هدف آن ارزیابی اولیه برای ورود آن‌ها به این شغل است. این آزمون در مقایسه با تمام آزمون‌هایی که پرستاران در زمان تحصیل خود در دانشگاه شرکت می‌کنند، متفاوت است. دلیل متفاوت بودن این آزمون تفاوت دروسی است که پرستاران در آن می‌گذرانند. در حقیقت دروسی که در دانشگاه ارائه می‌شود بر اساس دانش و علم پرستاری بوده، اما در این آزمون باید پرستاران مهارت‌های خود را در رابطه با آنالیز و تحلیل جهت تصمیم‌گیری و کاربرد تمامی دروسی را که در مقاطع مختلف تحصیلی خود گذرانده‌اند، مورد ارزیابی قرار دهند.

 

 

ساختار کلی آزمون RN

همان طور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره شد این آزمون را بر پایه نیازمندی‌های پذیرش مراجعه‌کنندگان به بیمارستان طراحی می‌کنند. آزمونRN از چهار قسمت تشکیل می‌شود که ۸ زیر مجموعه شامل چهار قسمت اصلی هستند. به طور کلی چهار قسمت اصلی که در این آزمون مورد توجه قرار می‌گیرند شامل مراقبت‌های محیطی و ایمنی می‌شوند. این بخش حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد سؤالات را در بر می‌گیرد.

بخش بعدی در رابطه با ارتقا و نگهداری سلامت بیماران طراحی شده که می‌بایست پرستاران به ۹ تا ۱۴ درصد این سؤالات پاسخگو باشند. بخش سوم آزمونRN شامل روان و رفتار بیماران است که به طور کلی ۶ تا ۱۲ درصد سؤالات را شامل خواهد شد. در بخش چهارم این آزمون نیز به مسائل فیزیولوژیکی بیمار پرداخته می‌شود. در این قسمت نیز ۴۰ تا ۶۰ درصد سؤالات در نظر گرفته شده است و به عنوان یکی از قسمت‌ها و بخش‌های مهم این آزمون شناخته می‌شود.

برای موفقیت در این آزمون، پرستاران باید به حداقل ۷۵ و حداکثر ۲۶۵ سؤال را پاسخ دهند. در انتها به هر یک از پرستاران ۱۵ سؤال آموزشی داده خواهد شد. در رابطه با ساختار کلی آزمون RN نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که در پرسش‌نامه پرسش‌های چهار گزینه‌ای، پر کردن جای خالی و وصل کردن پاسخ‌ها به یکدیگر تعبیه شده است.

 

 

ویژگی ‌های آزمون RN

این آزمون دارای ویژگی‌هایی است که باعث می‌شوند تا با سایر آزمون‌ها تفاوت داشته باشد. به عنوان مثال سؤالات به واسطه رایانه تصحیح می‌شود؛ چراکه این آزمون تستی است. از ویژگی‌های آن می‌توان به پاسخ‌دهی به سؤالات بر اساس سؤال قبلی اشاره کرد. در واقع در آزمون RN فرد متقاضی در نقطه صفر قرار دارد؛ اما در صورت پاسخگویی به سؤالات، یک درجه جلوتر خواهد رفت و در صورتی که به سؤالی پاسخ غلط دهد، یک درجه به عقب می‌آید.

اگر بتوانید به سؤالات پاسخ صحیح دهید سؤال بعدی در مقایسه با سؤال قبلی سخت‌تر است. به همین دلیل سؤالاتی که در این آزمون مطرح می‌شوند به صورت سلسله مراتب مشکل‌تر خواهند شد. برای قبولی در آن نیاز است تا از نقطه صفر، ۹۵ درصد فاصله بگیرید. مدت زمانی که برای آزمون RN در نظر گرفته شده نیز حدود ۶ ساعت است.

 

عدم قبولی در آزمون RN

عدم قبولی در این آزمون برای بار اول امری کاملاً طبیعی محسوب می‌شود؛ چراکه بسیاری از افراد برای بار اول به دلیل عدم آشنایی با سؤالات و روند پاسخگویی به آن‌ها امکان قبولی در این آزمون را ندارند. در صورت قبول نشدن در آزمون RN می‌توانید ۴۵ روز بعد اقدام به شرکت در آزمون کنید. هر چه تجربه شما برای شرکت در آزمون RN افزایش پیدا کند، در مدت زمان کمتری می‌توانید سؤالات را پاسخ دهید. در صورت قبول نشدن در این آزمون پیشنهاد می‌شود تا بلافاصله در دوره بعدی آن شرکت کنید؛ چراکه وقفه افتادن در زمان آزمون می‌تواند باعث فراموشی بسیاری از مطالب مهم شود.

 

 

مدرک زبان انگلیسی

 

اگرچه داشتن مدرک زبان انگلیسی برای شرکت در آزمون RN الزامی نیست اما اگر شما خواستار دستیابی به بهترین نتیجه در این مسیر هستید قطعا باید به فکر کسب مدرک زبان بین المللی معتبر باشید.

با شرکت در آزمون آیلتس یا آزمون تافل می توانید مدرک زبان بین المللی مورد نیاز خود را به دست آورید.

 

قوانین مهم در آزمون RN

یکی از قوانین مهمی که در این آزمون بسیار حائز اهمیت است، نظم در حین برگزاری آن به شمار می‌آید. در صورتی که در حین شرکت در آزمون RN سؤالی داشتید یا برای مثال نیاز به یک برگه جدید بود، حتماً با بلند کردن دست اقدام به بیان خواسته خود کنید. در صورت استفاده از هدفون حتماً نیاز است تا از هدفون‌هایی که به واسطه سرپرستان این آزمون در اختیار شما قرار می‌دهند استفاده نمایید. برخی از متقاضیان در حین آزمون نیازمند استراحت هستند. در صورتی که شما نیز درخواست استراحت دارید حتماً موضوع را با مدیر در میان بگذارید و پس از کسب اجازه و با بلند کردن دست درخواست خود را با مدیر آزمون در میان بگذارید.

در صورتی که مشکلی برای رایانه به وجود آمد، نباید به صورت خودسرانه اقدام به رفع آن کنید. اکیداً توصیه می‌شود تا در این آزمون جای شخص دیگری امتحان ندهید. می‌توانید یادداشتی حاوی جواب سؤالات را همراه خود داشته باشید. در رابطه با سؤالات آزمون با کسی صحبت نکنید و در زمان مدت معاینه و هنگام استراحت حتماً وسایل شخصی خود را در کمد قرار دهید. پس از خروج از اتاق آزمایش نیاز است تا برگه خود را برگردانید. پس از اتمام آزمون دست خود را بلند کنید و موضوع را با مدیر در میان بگذارید.

پرستار رجیستر شده

پرستار ثبت‌نام شده یا رجیستر به پرستاری اطلاق می‌شود که در آزمون نمره قابل قبول را کسب کرده باشد و پس از قبولی در آزمون RN بتواند مجوز پرستاری را دریافت کند. در این صورت پرستار رجیستر شده می‌تواند اقدامات مختلفی را مانند مراقبت عملی از بیمار در مکان‌های مختلف انجام دهد. این مکان‌ها می‌توانند بیمارستان و کلینیک‌های پزشکی یا خانه سالمندان باشند.

 

 

ثبت نام در آزمون RN

بر اساس تصمیماتی که در شورای ملی هیئت دولت پرستاری گرفته شده است، تمام متقاضیان و پرستارانی که قصد ثبت‌نام در این آزمون را دارند باید به برخی از موارد مهم دقت داشته باشند. به عنوان مثال جهت دریافت مجوز پرستاری نیاز است مجوز اولیه خود را برای کشور یا ایالت‌هایی که قصد اشتغال در آن‌ها را دارید درخواست دهید.

برای مثال اگر در دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل می‌کنید و می‌خواهید که مجوز پرستاری خود را در این ایالت دریافت کنید، حتماً نیاز است درخواست خود را به هیئت پرستاری این ایالت ارائه دهید. در صورتی که در دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل کرده‌اید و قصد دارید تا مجوز پرستاری حرفه‌ای خود را در ایالاتی دیگر مانند کالیفرنیا دریافت کنید، باید درخواست پرستاری حرفه‌ای خود را در ایالت کالیفرنیا ارائه دهید.

اگر به واسطه هیئت پرستاری کشور یا ایالت مورد نظر درخواست شما مورد تأیید قرار گرفت، می‌توانید در آزمون پرستاری RN شرکت نمایید. یکی دیگر از مواردی که در زمان ثبت‌نام باید به آن توجه داشته باشید، برنامه‌ریزی تاریخ و زمان امتحان است. همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به ثبت‌نام در آزمون نیز از موارد بسیار مهمی به شمار می‌آید که باید انجام دهید.

یکی دیگر از موارد بسیار مهم، اعلام درخواست خود حداقل ۲۴ ساعت قبل از تاریخ اصلی آزمون است. برای پرداخت هزینه‌های این آزمون نیز می‌توانید از کارت‌های اعتباری زیادی مانند مسترکارت و ویزا کارت استفاده کنید. امریکن اکسپرس نیز یکی از کارت‌های اعتباری است که برای پرداخت هزینه‌های آزمون RN می‌توانید از آن بهره ببرید. هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر تأیید یا عدم تأیید مجوز پرستاری به واسطه خدمات پستی ارسال نمی‌شود، بنابراین تمامی اطلاعات فقط به واسطه ‌ایمیل به متقاضی ارسال خواهند شد؛ لذا همیشه مسئولیت دسترسی به‌ ایمیل بر عهده متقاضی خواهد بود.

 

 

آزمون RN در چه کشور‌هایی برگزار خواهد شد؟

این آزمون در کشور‌های مختلفی برگزار می‌شود. به عنوان مثال در کشور‌هایی مانند استرالیا، کانادا، انگلستان، هند، مکزیک، فیلیپین، تایوان، کنگ و بسیاری از کشور‌های دیگر این آزمون برگزار خواهد شد. در صورتی که متقاضی دریافت مجوز پرستاری به واسطه این آزمون هستید، باید به کشور‌هایی که اقدام به برگزاری آن می‌کنند، توجه داشته باشید. البته کشور‌های زیادی نیز وجود دارند که به آزمون RN پرستاری نیاز خواهند داشت. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استرالیا، برزیل، ژاپن، هند، انگلستان و کانادا اشاره کرد. کشور‌هایی مانند آفریقای جنوبی و کره جنوبی نیز از کشور‌هایی هستند که نیازمند آزمون آر ان پرستاری هستند.

 

 

کلام پایانی

آزمون RN که به آزمون مجوز شورای ملی معروف است، به عنوان یک آزمون استاندارد شناخته می‌شود که برای پرستارانی که قصد دریافت مجوز کار در خارج از کشور را دارند، ضروری به شمار می‌آید. در واقع پرستارانی که قصد مهاجرت به کشور یا ایالتی را دارند، ابتدا باید اقدام به بررسی قوانین آن کشور یا ایالت کنند و سپس در این آزمون شرکت نمایند. مدت زمان برگزاری آزمون RN حدود ۶ ساعت است و در صورت عدم قبولی در آن می‌توانید حدود ۴۵ روز بعد اقدام به شرکت مجدد در آن کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied