شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چگونه برای تحصیل در آمریکا اقدام کنیم؟

تحصیل در آمریکا یکی از آرزوهای بسیاری از دانشجویان بین المللی است. با این حال، روند ورود به دانشگاه های آمریکایی کار سختی است و نیاز به جزئیات زیادی دارد.در این مقاله نکاتی را که باید در هنگام تحصیل در ایالات متحده در نظر داشته باشید را برای شما شرح می دهیم:

 

تحصیل در آمریکا یکی از آرزوهای بسیاری از دانشجویان بین المللی است. با این حال، روند ورود به دانشگاه های آمریکایی کار سختی است و نیاز به جزئیات زیادی دارد.در این مقاله نکاتی را که باید در هنگام تحصیل در ایالات متحده در نظر داشته باشید را برای شما شرح می دهیم:

بررسی رشته تحصیلی:

 اولین و مهمترین مرحله تحصیل در آمریکا بررسی رشته تحصیلی مورد نظر است. شما باید مطمئن شوید که رشته تحصیلی شما در دانشگاه های آمریکا موجود است و همچنین با شرایط پذیرش این دانشگاه ها مطابقت دارد.

جستجوی دانشگاه های مورد نظر:

پس از بررسی رشته تحصیلی خود، باید دانشگاه های ارائه دهنده آن رشته و شرایط پذیرش آنها را بررسی کنید. علاوه بر این باید به هزینه تحصیل و هزینه زندگی در شهری که دانشگاه در آن قرار دارد نیز توجه کنید.

تهیه مدارک:

 پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر، باید مدارکی شامل رزومه، ریز نمرات، ریز نمرات، مهارت های زبانی و توصیه نامه ها را تهیه کنید.

آزمون های استاندارد:

برخی از دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان بین المللی به آزمون های استاندارد مانند تافل، آیلتس، GRE و GMAT نیاز دارند. بنابراین باید مطمئن شوید که برای شرکت در این امتحانات آماده هستید.

درخواست و پذیرش:

 پس از تهیه مدارک و قبولی در آزمون های لازم، باید درخواست خود را به دانشگاه های مورد نظر ارسال کنید. پس از بررسی مدارک و آزمون ها، دانشگاه می تواند پذیرش شما را اعلام کند.

درخواست ویزا:

پس از ورود به دانشگاه، برای ورود به ایالات متحده باید برای ویزا اقدام کنید.

آمادگی برای تحصیل:

پس از پذیرش و گرفتن ویزای خود، با شرایط آن دانشگاه آماده تحصیل در دانشگاه آمریکایی مورد نظر خود شوید.

اقدام برای تحصیل در آمریکا

مدارک لازم برای اقدام به تحصیل در آمریکا

برای تحصیل در آمریکا باید مدارک زیر را تهیه کنید:

درخواست:

برای شروع فرآیند پذیرش در دانشگاه های آمریکا، باید درخواستی را پر کرده و همراه با سایر مدارک ذکر شده در زیر ارسال کنید.

مدارک تحصیلی:

شما باید ریز نمرات دبیرستان و کالج (در صورت حضور در کالج) را تهیه کنید. این مدارک شامل دیپلم دبیرستان و مدارک دانشگاهی (گواهینامه، دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) می باشد.

رزومه:

شما باید رزومه خود را با اطلاعات شخصی، سابقه کاری، کار مرتبط با رشته تحصیلی و سایر مواردی که به دانشگاه کمک می کند تا شما را به عنوان دانشجوی مناسب برای رشته تحصیلی مورد نظر بپذیرد، تهیه کنید.

کارت امتیازی و آزمون های استاندارد:

برخی از دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان بین المللی به کارت امتیاز و آزمون های استاندارد مانند تافل، آیلتس، GRE و GMAT نیاز دارند. بنابراین باید ریز نمرات و نتایج آزمون مورد نیاز دانشگاه را تهیه کنید.

توصیه نامه:

برخی از دانشگاه ها به توصیه نامه از دانشجویان بین المللی نیاز دارند. شما باید دو یا سه توصیه نامه از افرادی که شما را به خوبی می شناسند تهیه کنید و مهارت ها و دستاوردهای خود را شرح دهید.

مهارت های زبانی:

 برای پذیرش در اکثر دانشگاه های ایالات متحده، باید مهارت های زبانی کافی داشته باشید. برای این منظور باید نتایج آزمون تافل یا آیلتس و سایر مدارکی که مهارت زبانی شما را ثابت می کند آماده کنید.

از آنجایی که ممکن است شرایط و الزامات هر دانشگاه با یکدیگر متفاوت باشد، بهتر است قبل از ارسال مدارک برای اطلاع دقیق از مدارک مورد نیاز و مراحل پذیرش با دفتر بین الملل دانشگاه مورد نظر تماس بگیرید. برای مسب اطلاعات در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در آمریکا ملک پور می توانید نگاهی به سایر مقالات سایت بیندازید.

 

هزینه های تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا بستگی به دانشگاه و شهر مورد نظر دارد. در آمریکا، هزینه تحصیل، از جمله شهریه، مسکن و هزینه های زندگی، بسته به شرایط می تواند بسیار متفاوت باشد.

هزینه تحصیلی:

هزینه تحصیل بستگی به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی، سطح تحصیلات و دوره تحصیلی دارد. به عنوان مثال، دانشگاه های خصوصی معمولا هزینه بیشتری نسبت به دانشگاه های دولتی دارند. همچنین هزینه تحصیل در مقطع لیسانس معمولا کمتر از مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا است.

هزینه های زندگی:

 هزینه های زندگی شامل اسکان، غذا و سایر هزینه های روزانه است. هزینه اقامت در خارج از دانشگاه به عنوان مثال اجاره آپارتمان به شهر و منطقه بستگی دارد. هزینه غذا نیز به سبک زندگی و محل سکونت بستگی دارد.

با توجه به موارد فوق می توان گفت که هزینه تحصیل در آمریکا بین 20000 تا 60000 دلار در سال می باشد. البته لازم به ذکر است که این برآورد تنها یک میانگین است و هزینه تحصیل بستگی به شرایط شخصی و دانشگاه مورد نظر دارد. علاوه بر این، هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی که معمولاً نمی توانند از تخفیف های ارائه شده به دانشجویان داخلی استفاده کنند، می تواند بالاتر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت مراجعه کنید:

https://malekpourmie.net/اخذ-پذیرش-از-دانشگاههای-آمریکا/

 هزینه های تحصیل در آمریکا

شرایط پذیرش دانشگاه های آمریکا

شرایط پذیرش برای دانشگاه های ایالات متحده ممکن است بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت باشد، اما برخی از شرایط رایج برای پذیرش در دانشگاه های ایالات متحده عبارتند از:

تحصیلات:

برای پذیرش در یک دانشگاه آمریکایی، باید مدارک تحصیلی خود را ارسال کنید. این مدارک شامل دیپلم دبیرستان و مدارک دانشگاهی (گواهینامه، دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) می باشد.

کارت امتیازی و آزمون های استاندارد:

 برخی از کالج ها از کارت امتیازی و آزمون های استاندارد مانند SAT، ACT، GRE و GMAT برای پذیرش دانشجو استفاده می کنند. برخی از دانشگاه ها نیز ممکن است بر اساس این نمرات آزمون به دانشجویان تسهیلات و کمک های مالی اختصاص دهند.

توصیه نامه:

پذیرش در برخی از دانشگاه ها مستلزم توصیه نامه از اساتید و مدیران مرتبط با رشته تحصیلی شما است.

رزومه:

یک رزومه حاوی اطلاعاتی در مورد شغل، تحصیلات و تجربه شماست. برخی از دانشگاه ها ممکن است رزومه شما را اسکن کنند تا عملکرد تحصیلی و تجربه شما را تأیید کنند.

مصاحبه ها:

 برخی از دانشگاه ها ممکن است برای پذیرش با دانشجویان مصاحبه کنند. این مصاحبه معمولاً سؤالاتی در مورد علایق، تجربه و اهداف شما می پرسد.

زبان انگلیسی:

برای پذیرش در برخی از دانشگاه ها زبان انگلیسی لازم است. برای این کار باید یکی از آزمون های زبان انگلیسی مانند تافل، آیلتس، PTE و غیره را بگذرانید. و نمره قابل قبولی کسب کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی