شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

آیا می‌دانستید 120 رقم نهال گلابی در جهان وجود دارد؟

یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در کشور که در اکثر شهرها کاشته می‌شود، گلابی است. اکثر باغداران برای کسب سود بیشتر سعی می‌کنند از بهترین نهال‌ها استفاده کنند که این مورد با اطلاعات آنها رابطه مستقیمی دارد. در هر شهر باید با توجه به شرایط آب‌وهوایی، خاک منطقه و ... گزینه مناسبی برای کاشت درخت انتخاب شود.

آیا می‌دانستید 120 رقم نهال گلابی در جهان وجود دارد؟

یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در کشور که در اکثر شهرها کاشته می‌شود، گلابی است. اکثر باغداران برای کسب سود بیشتر سعی می‌کنند از بهترین نهال‌ها استفاده کنند که این مورد با اطلاعات آنها رابطه مستقیمی دارد. در هر شهر باید با توجه به شرایط آب‌وهوایی، خاک منطقه و ... گزینه مناسبی برای کاشت درخت انتخاب شود.

با توجه به اینکه این روزها مجموعه‌هایی به صورت تخصصی بر روی ویژگی‌های نهال کار می‌کنند، باید از تجربه و دانش آنها استفاده کرد تا به بازده مطلوب دست یافت. شما می‌توانید ارقام مختلف نهال گلابی را از پالیز نهال تهیه کنید و خیالتان از کیفیت و باردهی عالی آنها آسوده باشد.

 

انواع ارقام نهال گلابی در کشور را بشناسید

باغدارانی که از بهره بالای میوه گلابی اطلاعاتی را در دست دارند و می‌خواهند به تدریج کاشت این محصول را نیز آغاز کنند، باید هوشیار باشند. شاید برایتان جالب باشد که حدود 120 رقم از نهال گلابی در جهان شناخته شده که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند.

بدون شک در کشور ایران همه این گزینه‌ها نمی‌توانند عملی شوند و باید بررسی‌های لازم و تخصصی انجام شود. با توجه به تحقیقات متخصصان حدود 14 نهال می‌توانند در جای جای کشور کاشته شوند و رشد خوبی را در آنها شاهد شد.

شما با استفاده از منابعی نظیر ویکی چگونه (wikiHow)، پالیز نهال، ویکی پدیا و ... می‌توانید بررسی‌های دقیقی در این مورد انجام دهید تا شروعی عالی و بدون ریسک داشته باشید. در ادامه شما را با تنوع نهال‌های گلابی و ویژگی‌های آنها آشنا خواهیم کرد.

 

شرایط آب و هوایی برای کاشت نهال گلابی

قطعا می‌دانید که یک بازه دمایی برای انواع ارقام تعیین می‌شود که یک امر نسبی است و تجربه در این مورد حرف اول را می‌زند. دمای مورد نظر برای گلابی بین 40 تا 30- درجه سانتی‌گراد است که نشان از مقاومت بالای این میوه در شرایط آبو‌وهوایی مختلف دارد.

با توجه به تحقیقات انجام شده نهال‌های گلابی بهتر است در مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری کاشته نشوند. گرمای زیاد می‌تواند دلیلی بر بروز بیماری آتشک در این رقم باشد. شما می‌توانید از افرادی که در منطقه یا شهر خودتان تحقیقاتی در این مورد انجام داده‌اند راهنمایی‌های لازم را انجام دهید یا با نهالستان‌های قدیمی کشور که به تمام مناطق آشنایی دارند در ارتباط باشید.

گلابی (1)

 

خاک مناسب

یکی دیگر از پارامترهایی که باید برای بهره‌وری از گلابی به آن توجه داشت، خاک مناسب است. خاک‌های شنی سبک و رسی سنگین بدترین انتخاب است و با توجه به تجارب نمی‌توان از آنها محصول خوبی برداشت کرد. بهترین گزینه برای کاشت گلابی خاک لومی شنی است که البته می‌بایست زهکشی مناسب نیز انجام شود.

به منظور زهکشی باید تا حدود 1 متر خاک را حفر کرد و 10 الی 20 درصد شن با آن مخلوط نمود. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع نهال گلابی شناسنامه دار می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://paliznahal.ir/product/pear-seedlings/

 

با 14 رقم نهال گلابی آشنا شوید!

اگر در این حرفه تجربه دارید قطعا می‌دانید که انواع نهال در مولفه‌هایی مانند رگه، گونه و رقم دسته بندی می‌شوند. عمر اقتصادی، طعم میوه، ارتفاع درخت، زمان انتظار برای باردهی و ... همگی از مواردی هستند که از گونه‌ای به گونه دیگر متفاوت است و باید در انتخاب دقت کرد.

از انواع ارقام نهال گلابی می‌توان به سردرودی، ناشی، مشو، کوشیا، پرتقالی، اسپادانا، نطنزی، درگزی، سیبری، شاه میوه، ویلیام دوشیز، بیروتی، رد آنجو، بارتلت و پرتقالی اشاره کرد. حال اینکه در کجای کشور می‌خواهید کاشت و برداشت این محصول را انجام دهید تعیین می‌کند که کدام‌یک از اینها می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

مجموعه نهالستان پالیز با بیش از 90 سال سابقه می‌تواند راهنمایی‌های لازم را برای خرید گلابی، گیلاس، هلو، پسته و ... برای شما انجام دهد. در ادامه می‌خواهیم برخی از ارقام نهال‌های گلابی را به‌طور مختصر برای شما شرح دهیم.

 

سردرودی

در استان آذربایجان‌شرقی در نزدیکی‌های تبریز شهری با قدمت تاریخی بالا واقع شده که خاکی مناسب برای باغداری دارد. شهر سردرود را اکثر افراد با گوجه سبز می‌شناسند در حالی‌که دیگر میوه‌های آن نیز منحصربه‌فرد و دارای شناسنامه هستند.

رقم گلابی سردرود در مناطق سردسیر یک انتخاب بسیار عالی می‌تواند باشد و حدود 3 سال طول می‌کشد تا به مرحله باردهی برسد. عمر اقتصادی آن بیش از 50 سال تخمین زده شده و هر میوه آن حدود 150 الی 200 گرم وزن دارد. شاید برایتان جالب باشد که این نهال‌ها به خارج از کشور نیز صادر می‌شوند.

 

مشو

یکی دیگر از ارقام نهال گلابی که برای شرایط آب‌وهوایی سردسیر و معتدل می‌تواند گزینه مناسبی باشد، مشو است. این محصول برای اولین بار در کشور خودمان بومی‌سازی شده و هم‌اکنون نیز در بین میوه‌های پرفروش و پرطرفدار قرار دارد.

پیوند به زالزالک بهترین پایه برای این میوه است که می‌توان تکثیر این درختان را با این روش انجام داد. 30 سال عمر اقتصادی، وزنی حدود 150 الی 200 گرم برای هر محصول، مقاومت بالا در برابر آفات و ... از جمله ویژگی‌های این نهال محسوب می‌شود.

 

بارتلت

از گلابی‌های اروپایی گوشت سفید و زرد رنگ که بسیار شیرین و آبدار هستند می‌توان به گلابی بارتلت اشاره کرد که در برخی از مناطق ایران نیز رشد خوبی دارد. زادگاه این رقم کشور انگلستان است که باید 6 الی 8 ساعت از نور خورشید تغذیه کند و به‌طور دقیق آبیاری شود.

این رقم برای مناطقی با شرایط آب‌وهوایی معتدل توصیه می‌شود تا باری نزدیک به 120 تن را عاید باغدار کند. با اینکه دیرتر از ارقام دیگر شروع به میوه دادن می‌کند اما تا 100 سال به شرط نگهداری صحیح حاصل خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارقام دیگر و همچنین ویژگی‌های دیگر موارد ذکر شده مانند فاصله کاشت، ارتفاع از سطح دریا، گلدهی و ... می‌توانید به سایت پالیز نهال مراجعه کنید.

 

قیمت نهال گلابی

یکی از مهم‌ترین پارامترهای خرید برای هر فرد قیمت محصول است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. با توجه به اینکه امر باغداری کاری بسیار دشوار است، به همین دلیل تنها یک اشتباه نادرست می‌تواند چندین سال زحمت را به باد دهد.

توصیه ما این است که شما قبل از هر کاری با یک مجموعه باسابقه در ارتباط باشید تا بهترین نهال‌ها را متناسب با شرایط منطقه خود انتخاب کنید. پس از انتخاب درست می‌توانید به فاکتور قیمت بپردازید تا سرمایه کمتری را برای شروع صرف نمایید.

 

نهال گلابی را از کجا باید خرید؟

با پیشرفت تکنولوژی مجموعه‌های زیادی در بررسی نقاط قوت و ضعف درختان تحقیقاتی را انجام می‌دهند که خوشبختانه در کشور نیز این کار با بهترین شکل ممکن در حال انجام است. نهالستان پالیز با تجربه‌ای نزدیک به یک قرن با تضمین کیفیت محصولات خود بهترین مرکز برای خرید است.

شما تنها کافی است با چند کلیک ساده وارد سایت این مجموعه شوید تا از تنوع محصولات و ضمانت شرکت در مورد آنها اطلاع پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌های مندرج در سایت تماس بگیرید و با مشاورین مجموعه در ارتباط باشید.

Paliznahal.ir

09144501007

09144501008

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied