شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

خدمات پرستاری در منزل

مراقبت و نگه‌داری از فرد بیمار یا مددجو امر بسیار حساس و سختی است، چراکه مشغله‌های زیاد زندگی این اجازه را به اعضای خانواده نمی‌دهد که بتوانند به‌طور مداوم از عزیزان خود مراقبت کنند. در چنین شرایطی استخدام پرستار در منزل یک ‌راه‌حل ایده‌آل است، زیرا فرد پرستار به‌خوبی برای انجام چنین کارهایی آموزش دیده‌است و می‌تواند خیال شما را از بابت نگه‌داری صحیح از عزیزانتان آسوده کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع خدمات پرستاری در منزل بپردازیم. ما را تا انتها همراهی کنید:

مراقبت و نگه‌داری از فرد بیمار یا مددجو امر بسیار حساس و سختی است، چراکه مشغله‌های زیاد زندگی این اجازه را به اعضای خانواده نمی‌دهد که بتوانند به‌طور مداوم از عزیزان خود مراقبت کنند. در چنین شرایطی استخدام پرستار در منزل یک ‌راه‌حل ایده‌آل است، زیرا فرد پرستار به‌خوبی برای انجام چنین کارهایی آموزش دیده‌است و می‌تواند خیال شما را از بابت نگه‌داری صحیح از عزیزانتان آسوده کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع خدمات پرستاری در منزل بپردازیم. ما را تا انتها همراهی کنید:

پرستار سالمند

وظایف پرستار در خانه

اگر قصد استخدام پرستار در منزل را دارید، باید بدانید که خدمات پرستاری شامل دو نوع خدمت درمانی و مراقبتی است. خدمات درمانی که شامل تمام اقدامات لازم برای نگه‌داری و تیمار کردن بیماران است. بنابراین مهم است که پرستار استخدامی، دارای مدرک مرتبط باشد. در کنار خدمات درمانی، خدمات مراقبتی وجود دارد که در آن به فرد مددجو برای انجام کارهای روزمره کمک می‌شود. توجه داشته باشید که به جهت استخدام پرستاران مراقبتی، لازم نیست که حتماً مدارک تحصیلی مرتبط داشته باشند، چراکه آن‌ها به‌عنوان یک همراه، وظیفهٔ مراقبت از مددجو را برعهده دارند. موارد زیر ازجمله مهم‌ترین وظایف پرستار خصوصی در منزل هستند:

  • حمایت همه‌جانبه از فرد مددجو یا بیمار؛

  • کمک برای رفع استرس بیمار و خانواده؛

  • ارائه بهترین راهکارهای مراقبتی؛

  • انجام کلیهٔ خدمات درمانی مرتبط با شرایط بیمار؛

  • آرام‌سازی جو منزل و فراهم کردن شرایط محیطی امن و آرام.

انواع خدمات پرستاری در منزل

خدمات مراقبتی در منزل انواعی دارد که بهتر است قبل از استخدام پرستار با آن‌ها آشنایی پیدا کنید، زیرا آشنایی با انواع خدمات می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینهٔ مراقبتی را برای نگه‌داری از عزیزان خود انتخاب و درخواست کنید. انواع خدمات پرستار در منزل به شرح زیر است:

  • پرستاری در منزل برای سالمندان

کم‌توانی یا در گاهی اوقات ناتوانی مشکلی است که تقریباً همهٔ افراد سالمند آن را تجربه می‌کنند. به همین دلیل نیاز دارند تا شخصی در انجام امور روزمره در کنارشان حضور داشته باشد و به آن‌ها کمک کند. ازآنجایی‌که همهٔ افراد به شدت درگیر مشغله‌های خود هستند، ممکن است که نتوانند از پدر و مادر سالمند خود مراقبت کنند. در چنین شرایطی استخدام پرستار سالمند بهترین راهکار است. پرستارانی که به جهت مراقبت از سالمندان استخدام می‌شوند، وظیفه دارند که به‌طور کامل و همه‌جانبه از سالمند مراقبت و نگه‌داری کنند. این مراقبت همه‌جانبه می‌تواند طیف وسیعی از خدمات از انجام امور روزمره سالمند گرفته تا انجام امور منزل را دربر داشته باشد.

  • پرستاری در خانه برای کودکان

استخدام پرستار برای مراقبت و حفظ امنیت کودکان، کمک بزرگی برای پدر و مادرهایی است که شاغل هستند. پرستار استخدامی وظیفه دارد که به‌خوبی با کودک ارتباط برقرار کرده و محیطی شاد و امن را برای کودک فراهم کند. همچنین وظیفهٔ غذا دادن و خواباندن کودک با پرستار است. درواقع پرستار زیر نظر پدر و مادر به انجام امور مربوط به کودکان و تربیت صحیح آن‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند.

  • خدمات مراقبتی در منزل برای بانوان باردار

یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره‌های زندگی هر خانمی، دوران بارداری است. پس چه‌بهتر که در این دوره یک همراه و یک مراقبت در کنار مادر باردار باشد. علی‌الخصوص که بعضی از مادران باردار، به لحاظ شرایط ویژه‌ای که دارند، باید به‌صورت 24ساعته تحت مراقبت قرار بگیرند. وظیفهٔ پرستار استخدامی این است که در ابتدا ازلحاظ روحی و بعد ازلحاظ جسمی همراه و مراقب بانوی باردار باشد. برعهده گرفتن تمام امور منزل و همراهی مادر تا لحظهٔ زایمان و حتی پس از آن برعهدهٔ پرستار است.

  • پرستار در خانه برای نگه‌داری و مراقبت از بیماران

نگه‌داری از فرد بیمار همیشه کار سختی بوده و هست و در بعضی از موارد به تخصص نیاز دارد. در چنین شرایطی استخدام پرستار برای مراقبت از فرد بیمار بسیار لازم و ضروری به نظر می‌رسد. پرستار استخدامی وظیفه دارد که تمام اقدامات حمایتی به جهت حفظ روحیهٔ بیمار و اعضای خانواده و همچنین تمام اقدامات درمانی همچون انجام تزریقات، وصل کردن سوند، گرفتن فشارخون، چک کردن قند خون و دادن داروهای بیمار را برعهده بگیرد. پرستار همچنین وظیفه دارد که به فرد بیمار در انجام کارهای بهداشتی و نظافتی و امور روزانه همچون استفاده از سرویس بهداشتی یا پوشک کردن، حمام دادن بیمار و تعویض لباس کمک کند.

پرستار کودک

ویژگی‌های یک پرستار خوب

باید بدانید که ویژگی‌هایی یک پرستار خوب امری نسبی بوده و ازنظر افراد مختلف متفاوت است. درعین‌حال یکسری مواردی وجود دارند که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید با دقت بیشتری پرستار در منزل را استخدام کنید. یکی از مواردی که قطعاً می‌تواند به شما کمک کند، بررسی رزومهٔ شخص متقاضی پرستاری است. در اولین قدم بهتر است که مدرک تحصیلی پرستار را بررسی کنید. همچنین پرستار باید از سابقهٔ کافی برخوردار باشد تا بتواند بهترین خدمات را ارائه بدهد. با این حال صرف اکتفا به سابقه کاری و مدرک کافی نیست و موارد دیگری نیز باید مدنظر قرار بگیرند. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم:

  • مهارت برقراری ارتباط

یکی از اصول پرستاری، داشتن مهارت در ارتباط‌‌گیری است. زمانی که پرستار بتواند به‌خوبی با مددجو ارتباط برقرار کند، پس می‌تواند به شکل بهتری امور محوله را انجام بدهد.

  • حمایت از مددجو با حفظ احترام

به یاد داشته باشید که وظیفهٔ یک پرستار فقط انجام امور محوله نیست. بلکه باید به‌خوبی و با حفظ احترام با مددجو برخورد کند. معمولاً بیماران یا سالمندانی که به مراقبت احتیاج دارند، از روحیهٔ حساس‌تری برخوردار بوده و در رفتار با آن‌ها باید خیلی مراقب بود. پس این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • همدلی

همدلی و مهربانی کردن یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که یک پرستار خوب باید داشته باشد. درواقع پرستار با همدلی کردن با بیمار و خانواده و همچنین پیروی از افکار و عقاید آن‌ها و دلسوزانه کارکردن، به فرد مددجو و خانواده کمک می‌کند که حس بهتری داشته باشند.

  • برخورداری از دقت بالا و عکس‌العمل سریع و مناسب

یک پرستار خوب باید به‌تمامی جزئیات جسمانی و حتی روحی فرد مددجو توجه داشته باشد و بتواند در مواقع حساس، عکس‌العمل سریع و صحیح نشان بدهد.

سخن پایانی

استخدام پرستار در منزل یک گزینهٔ عالی به جهت نگه‌داری و مراقبت از افرادی است که در انجام کارهای مراقبتی و روزانهٔ خود به همراهی نیاز دارند. یکی از مزایای استفاده از خدمات مراقبتی در منزل این است که مطمئن خواهید بود یک فرد دوره‌دیده و مجرب در حال نگه‌داری از عزیزان شماست. به این ترتیب هم اعضای خانواده و هم خود شخص احساس بهتری خواهند داشت. به نظر شما استخدام پرستار در خانه چه مزایای دیگری به همراه دارد؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied