شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چه فصلی برای سفر به تایلند مناسب است؟

تایلند که ملقب به سرزمین لبخندها است، مناسب برای گردشگران و عاشقان سفر بوده که با طبیعت بکر و جذابه‌های دیدنی بی‌نظیر توانسته نظر افراد را به خود جلب کند. تایلند با در آغوش داشتن معابد پرشکوه، بازارهای پر جنب‌و‌جوش، سواحل آبی بی‌کران، غذاهای لذیذ خیابانی و...، افراد مشتاق به سفر را جذب خود کرده است.

تایلند که ملقب به سرزمین لبخندها است، مناسب برای گردشگران و عاشقان سفر بوده که با طبیعت بکر و جذابه‌های دیدنی بی‌نظیر توانسته نظر افراد را به خود جلب کند. تایلند با در آغوش داشتن معابد پرشکوه، بازارهای پر جنب‌و‌جوش، سواحل آبی بی‌کران، غذاهای لذیذ خیابانی و...، افراد مشتاق به سفر را جذب خود کرده است. اما چالش اصلی در زمان سفر و قیمت تور تایلند است که در چه فصل و ماهی از سال می‌توان از دیدنی‌ها لذت برد. لذت بردن از هوای گرم و آفتاب گرفتن در طبیعت بکر تایلند یا استفاده از تفریحات آبی در سواحل بی‌کران، لحظاتی تکرار نشدنی و هیجان‌انگیز را رقم می‌زند که می‌توان با رزرو تور لحظه آخر از این طبیعت اعجاب‌انگیز بهره برد.

چه فصلی برای سفر به تایلند مناسب است؟

 

بررسی وضعیت آب و هوای تایلند

برای شروع سفر و برنامه‌ریزی در مورد آن، اولین مورد وضعیت آب‌وهوای آن منطقه خواهد بود. با بررسی شرایط آب‌وهوا می‌توان در مورد روند سفر خود برنامه‌ریزی کرده و وسایل و تجهیزات لازم برای آن فصل از سال و آب‌و‌هوای حاکم بر منطقه را تهیه کرد. البته در هر فصل از سال در تایلند، تفریحات مخصوصی پا برجاست که می‌توان با توجه به خواسته‌ها و توقعات خود، یک فصل را در نظر گرفت. در حالت کلی کشور سرسبز تایلند آب‌وهوایی مرطوب و گرمسیری و همچنین نیمه گرمسیری دارد که می‌توان به میانگین دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد در سال این منطقه اشاره نمود. در برخی از ماه‌ها ما شاهد دمایی حدود ۴۰ درجه هستیم که گرم‌ترین ماه‌های سال هستند و خنک‌ترین ماه‌ها به دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد نیز خواهند رسید.

 

بررسی وضعیت آب و هوای تایلند

 

بررسی آب و هوای تایلند در بهار

فصل بهار که مصادف است با ماه ماچ تا ماه می، در دنیا گردش و سفر به حداکثر خود خواهد رسید. کشور تایلند به دلیل نزدیکی به دریا و با دارا بودن شواحل متعدد، دارای شرایط متفاوتی است. در بهار ما شاهد بادهای شدید و گرما و باران‌های موسمی هستیم که همین موضوع، باعث ایجاد تردید در مسافران و گردشگران تور پاتایا خواهد شد. در این فصل از سال که شب‌های خنک و روزهای گرمی را دارد، می‌توان از تفریحات متعدد استفاده کرد. سفر در این فصل از سال به سلیقه هر فرد بستگی دارد و از آنجا که باران‌های موسمی همیشگی نیستند و در برخی از روزها شروع به بارش می‌کنند، می‌تواند برای برخی از گردشگران مناسب باشد. با وجود آفتاب گرم و دل‌انگیز می‌توان از جذب ویتامین و استراحت در فضایی خوش آب‌وهوا لذت برد.

 

بررسی آب و هوای تایلند در بهار

 

آب و هوای تایلند فروردین

ماه آوریل که از ۱۳ فروردین شروع و تا ۱۱ اردیبهشت ادامه دارد، شاهد سال نو در تایلند هستیم. در این ماه که هوا مطبوع‌تر از ماه مارس است، گردشگران بسیاری به تایلند سفر می‌کنند. از این رو بهتر است از قبل اقدامات لازم نظیر رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و... را انجام داده یا با بلیط تورهای لحظه آخر به سفری مهیج تن دهید.

 

آب و هوای تایلند اردیبهشت

اردیبهشت که با ماه می یکسان است، ماهی دیدنی و جذاب برای این کشور زیبا بوده که سیل وسیعی از گردشگران را به خود می‌بیند. در این ماه از سال شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود که یک نکته منفی بوده و البته با وجود طبیعت ناب تایلند، قابل چشم‌پوشی است. در این ماه شاهد بارندگی‌ خواهیم بود و همچنین وجود آفتابی دل‌انگیز در سواحل شرقی، طعم آفتاب‌گیری بی‌نظیری را خواهیم چشید.

 

آب و هوای تایلند خرداد

در ماه خرداد که هوا رو به گرمی می‌رود، از جمعیت وسیع گردشگران کاسته شده و با کاهش قیمت اجناس روبه‌رو هستیم. اگر در کنار طبیعت بکر و زیبای تایلند قصد خرید نیز دارید، ماه مناسب برای سفر خرداد است که می‌توان با یک تیر، دو نشان زد.

 

آب و هوای تایلند در تابستان

در فصل تابستان که از میزان بارش‌ها کاسته شده و هوایی گرم بر شهر حاکم است، از تعداد گردشگران و مسافران نیز کم خواهد شد. تابستان در تایلند بسیار مرطوب بوده و همین رطوبت و هوای گرم باعث کمتر شدن تردد و گردشگر خواهد شد. این فصل از سال اصلا مناسب سفر نیست و بهتر است فصول دیگر را برای سفر و تهیه بلیط تور لحظه آخری انتخاب نمایید.

 

آب و هوای تایلند در تابستان

 

آب و هوای تایلند در شهریور

هر چه به شهریور ماه نزدیک می‌شویم، هوا رو به خنکی رفته و از گرمای هوا و رطوبت آن نیز کاسته می‌شود؛ اما در فصل تابستان شاهد حراجی‌های بسیار زیاد با نازل‌ترین قیمت‌ها خواهیم بود که اگر قصد خرید از تایلند را دارید می‌توانید این فصل را انتخاب نمایید و از زیبایی‌ها و دیدنی‌های این منطقه لذت ببرید.

 

آب و هوای تایلند در پاییز

فصلی مناسب برای گردش و تفریحات آبی قطعا پاییز است. در این فصل از سال که با آفتابی بسیار ملایم و لذت‌بخش، تلاطم موج‌ها، آفتابی دل‌انگیز، سواحل زیبا و...روبه‌رو هستیم. فصل پاییز مناسب برای قایق سواری، شنا، عواضی، موج سواری و... بوده که تجربه این تفریحات را نمی‌توان در هیچ ساحلی تجربه کرد.

 

آب و هوای تایلند در مهر ماه

مهر ماه یکی از بهترین زمان‌ها و ماه‌ها برای سفر به تایلند مخصوصا با تور پوکت تایلند است. در این ماه از سال شاهد هوایی بسیار متعادل و مناسب هستیم که می‌توان از تمام امکانات و دیدنی‌های تایلند استفاده کرد. همچنین زمان مناسبی برای خرید از این کشور محسوب می‌شود.

 

آب و هوای تایلند در زمستان

ماه زمستان که مصادف است با دسامبر و فوریه، دمایی بین ۱۸ الی ۲۵ درجه را شاهد هستیم. این فصل از سال که آب‌وهوا بسیار مطبوع و خوشایند است، مناسب تفریح و سرگرمی و بازدید از جاهای دیدنی تایلند خواهد بود. فصل زمستان عاری از هر گونه باد و باران موسمی بوده که می‌توان از آفتاب ملایم این فصل نهایت استفاده را برد. تمامی امکانات موجود در تایلند، در این فصل از سال آماده خدمت رسانی به مسافران خود هستند که از رستوران‌ها گرفته تا مکان‌های دیدنی، تفریحات آبی و... در خدمت گردشگران خواهند بود.

 

آب و هوای تایلند در زمستان

 

سخن پایانی

پیش از حضور در کشور تایلند بهتر است تا در مورد آب و هوا و همچنین شرایط جوی این منطقه اطلاعات کافی را کسب کرده و سپس سفری بی‌خطر و هیجان‌انگیز را تدارک دید. در هر فصل از سال، تایلند دارای آّب و هوایی متفاوت بوده که همین موضوع بر قیمت اجناس و هتل‌ها تاثیر خواهد گذاشت. اگر قصد خرید از تایلند را دارید تابستان بهترین گزینه برای شما است؛ چراکه به دلیل گرمای زیاد و رطوبت هوای بالا، تعداد گردشگران کم بوده و قیمت‌ها در نازل‌ترین حالت خود هستند. فصل زمستان و پاییز، آب و هوایی مناسب و معتدل بر شهر حاکم است و بهترین زمان سفر به این کشور محسوب می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied