شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

جاده چالوس؛ تجربه هیجان انگیز برای عاشقان رانندگی در جاده

اگر شما هم هوای رانندگی در جاده زیبای چالوس به سرتان زده است، سری به صفحه هتل های چالوس هم بزنید تا خیالتان از بابت اقامتتان راحت باشد.

جاده چالوس؛ تجربه هیجان انگیز برای عاشقان رانندگی در جاده

گاهی آدم دلش می‌خواهد موزیک مورد علاقه‌اش را پخش کند، به جاده بزند و یک رانندگی پرهیجان را تجربه کند. وقتی از زندگی روزمره خسته شده‌ایم، هیچ چیزی بیشتر از رانندگی بی‌وقفه در جاده‌ای بی انتها که سرتاسرش زیبایی باشد، حال آدم را خوب نمی‌کند. وقتی حرف از جاده‌های زیبا به میان باشد، چه گزینه‌ای بهتر، زیباتر و پرهیجان‌تر از جاده چالوس؟ اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که عشق رانندگی در جاده دارید، تجربه رانندگی در جاده زیبای چالوس را از دست ندهید. در این مطلب برایتان داستان جذابی را تعریف می‌کنیم و می‌گوییم که این جاده چطور به چیزی که الان می‌بینید تبدیل شد و چه جذابیت‌هایی را در این مسیر نباید از دست بدهید.

 

هتل های چالوس (1)

 

داستان شنیدنی جاده چالوس: قصه از کجا شروع شد؟

اگر به شما بگوییم که این جاده زیبا که امروز برای دیدن آن کیلومترها ترافیک می‌شود، زمانی اصلاً تماشاگر نداشت چه می‌گویید؟ جاده چالوس که در آن زمان‌ها بیشتر به اسم جاده 59 شناخته می‌شد، سال‌های سال مناظر زیبا و بکر، کوه‌های سر به فلک کشیده و رودخانه‌های روانش را برای خودش نگه داشته بود و دریغ از تماشاگر. حیف از این همه زیبایی! اما کم‌کم بعضی از مردم شروع به رفت و آمد به شمال از طریق این جاده کردند و کم‌کم اسم و رسمی برای خودش به دست آورد. بیایید نگاهی به تصویری از این جاده در قدیم بیندازیم تا سپس باقی ماجرا را برایتان بگوییم. راستی،  اگر شما هم هوای رانندگی در جاده زیبای چالوس به سرتان زده است، سری به صفحه هتل های چالوس هم بزنید تا خیالتان از بابت اقامتتان راحت باشد. می‌رسیم به زمان رضا پهلوی. رضا پهلوی تصمیم گرفت آستین بالا بزند و حال و هوایی نو به مسیر کرج – چالوس بدهد. او در سال 1317 ساخت تونل کندوان را به پایان رساند و با این کار، جاده چالوس حسابی نونوار شد. از آن به بعد این جاده تبدیل به پاتوق افرادی شد که عاشق رانندگی در یک مسیر پر هیجان بودند و می‌خواستند چشم‌هایشان را با یک طبیعت بکر و ناب نوازش کنند. راستی! حتماً نگاهی هم به صفحه هتل‌ های چالوس بیندازید و تا هتل‌های عالی و خوش‌قیمت این منطقه پر نشده‌اند، یک اتاق برای خودتان با بهترین قیمت رزرو کنید.

 

هتل های چالوس (1)

 

چه جذابیت‌هایی در مسیر جاده چالوس منتظر شما هستند؟

اکثر اوقات وقتی سفر می‌کنیم، همه هم‌و‌غم مان این است که به مقصد برسیم. اما سفر در این جاده از آن سفرهایی است که دلتان نمی‌خواهد در آن به مقصد برسید. بیایید ببینیم پاداش تحمل این سختی و ریسکِ رانندگی در این جاده چه خواهد بود:

 

چشمانتان را با رنگ‌هایی جادویی نوازش کنید

سبزترین طبیعتی که چشمانتان تا به حال به خودشان دیده‌اند را در جاده جذاب چالوس می‌بینید. رنگ سبز طبیعت جاده چشمان آدم را جادو می‌کند و آنقدر زیباست که دلتان نمی‌خواهد نگاهتان را از آن بردارید. اگر در بهار به این جاده بروید هم که حجت را بر خودتان تمام کرده‌اید. رنگ‌های زیبای شکوفه‌های بهاری با سبزی زیبای طبیعت جاده در هم می‌آمیزند و مسحورکننده‌ترین تصویر عالم را خلق می‌کنند.

 

هتل های چالوس (2)

 

هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی مثل بهشت منتظر شما هستند

هتل‌ها و اقامتگاه‌های چالوس آنقدر مفرح و عالی هستند که با اقامت در آن‌ها احساس می‌کنید در بهشت هستید. یکی از هتل‌هایی که آنقدر کیفیت خدماتش عالی است که مسافران دلشان نمی‌خواهد از آن بیرون بیایند، هتل ونوس پلاس چالوس است. روی همین عبارت کلیک کنید تا به صفحه مخصوص این هتل در سایت یوتراوز بروید و شما هم جذابیت‌های آن را ببینید.

 

رانندگی با انواع  خوراکی های خوشمزه‌!

تصور کنید که کلوچه لاهیجان در یک دستتان باشد و یک فنجان چای دبش در دست دیگرتان، و نسیم دلچسب جاده هم صورتتان را نوازش کند. تفریح و استراحتی از این بهتر سراغ دارید؟ وقتی در مسیر از جاده چالوس تا رشت رانندگی می‌کنید، این تفریح دلچسب منتظر شماست. سفر به شما بسیار بیشتر خوش می گذرد اگر برای اقامت خود اقدام به رزرو هتل یوتراوز کرده باشید. مسیر جاده چالوس تهران هم پر از انواع و اقسام خوراک های خوشمزه محلی است که می‌توانید با آن‌ها از خودتان پذیرایی کنید. راستی، اگر می‌خواهید بهترین غذای جاده چالوس را بخورید، پیشنهاد می‌کنیم به رستوران ارکیده جاده چالوس بروید.

 

هیجان انگیزترین تجربه رانندگی‌تان را داشته باشید

معمولاً سفر برای کسی که رانندگی می‌کند خسته‌کننده است و بیشتر به آن‌هایی می‌چسبد که در صندلی سرنشین نشسته‌اند و فقط لذت می‌برند. اما جاده زیبای چالوس بهشت راننده هاست! اگر عاشق رانندگی در مسیرهای پرهیجان هستید، رانندگی در جاده 59 کیف خودش را دارد. البته رانندگی در این جاده یک راننده قدر هم می‌خواهد و کار هر کسی نیست! اما اگر در رانندگی قدر هستید و نکات ایمنی را هم به خوبی رعایت می‌کنید، رانندگی در این جاده ارزشش را خواهد داشت. در نهایت هم وقتی پیمودن جاده تمام شود، با دیدن رودخانه‌های زیبا پاداشتان را می‌گیرید و خستگی از تن‌تان در می‌رود.

 

جاهای دیدنی جاده چالوس؛ باغ لاله آسارا

هنگام گذر از جاده چالوس پل خواب را از دست ندهید. روستای پل خواب که در مسیر جاده 59 یا همان چالوس واقع شده، از آن روستاهایی است که حال و هوای بهشت دارد. روستای پل زنگوله در مسیر جاده کرج-چالوس هم از آن زیبایی‌هایی است که به عمرتان جای دیگری ندیده‌اید. تا به حال چیزی از جاده چالوس لاله‌ها شنیده بودید؟ بیایید تصویری از باغ لاله آسارا که در مسیر این جاده است بیندازیم تا قسمتی از زیبایی آن را ببینید:

هتل های چالوس (3)

 

چطور در جاده چالوس امنیت‌مان را حفظ کنیم؟

درست است که رانندگی در این مسیر هیجان دارد و ما این تجربه را به آن‌هایی که عاشق هیجان و رانندگی هستند پیشنهاد می‌کنیم. اما به خاطر خودتان، زیاد هم غرق در هیجان نشوید و حفظ امنیت را فراموش نکنید. جاده زیبای چالوس از آن جاده‌هایی است که اصلاً نباید در آن تند رانندگی کنید. حتی اگر جاده خلوت باشد، باز هم پیچ و خم جاده و وجود خطراتی مثل ریزش بهمن، رانش زمین، لغزش زمین و... ایجاب می‌کند که حسابی احتیاط را رعایت کنید.

 

  • حتماً از آینه محدب ترافیکی استفاده کنید.
  • به هیچ وجه باسرعت رانندگی نکنید.
  • قبل از سفر حتماً ماشینتان را به یک تعمیرکار متخصص نشان دهید تا از سلامت و کارکرد آن مطمئن شوید.
  • قبل از این که به جاده بزنید، آب و هوا را بررسی کنید و به هیچ‌وجه در روزهای بارانی و برفی در این جاده رانندگی نکنید.
  • در روزهای شلوغ به جاده زیبای چالوس نروید؛ مثلاً جاده چالوس جمعه‌ها بسیار شلوغ و خطرناک است.

 

پیشنهاد آخر برای عاشقان جاده: از شما حرکت، از اما اقامت!

بسیاری از ما خیلی اوقات دلمان یک سفر خوب و دلچسب می‌خواهد، اما به خاطر این که جای مناسبی برای ماندن نداریم منصرف می‌شویم. می‌گویند از تو حرکت و از خدا برکت! ما هم می‌گوییم از شما حرکت و از یوتراوز اقامت! این بار نگران محل اقامتتان نباشید و با خیال راحت به جاده بزنید. کافی است قبل از حرکت سری به سایت یوتراوز بزنید تا هتل‌های شمال و چالوس را با قیمت مناسب رزرو کنید. در یوتراوز برای هر بودجه‌ای یک اقامتگاه عالی پیدا می‌شود؛ پس همین حالا دست به کار شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied