شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

کاربردهای ورق استیل در صنعت ساختمان

ورق استیل یکی از محصولاتی است که به‌صورت گسترده‌ای در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. ورق استیل دوام و انعطاف‌پذیری بالایی دارد به همین دلیل استفاده از آن در مکان‌هایی که به مواد انعطاف پذیر و با دوام نیاز است بسیار مناسب است. از کاربردهای مهم ورق استیل در صنعت ساختمان می‌توان به تیرها و ستون‌ها، پل، خرپاهای سقف، راه آهن، پمپ بنزین، ایستگاه راه آهن، بنادر و فرودگاه اشاره کرد.

کاربردهای ورق استیل در صنعت ساختمان

ورق استیل یکی از محصولاتی است که به‌صورت گسترده‌ای در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. ورق استیل دوام و انعطاف‌پذیری بالایی دارد به همین دلیل استفاده از آن در مکان‌هایی که به مواد انعطاف پذیر و با دوام نیاز است بسیار مناسب است. از کاربردهای مهم ورق استیل در صنعت ساختمان می‌توان به تیرها و ستون‌ها، پل، خرپاهای سقف، راه آهن، پمپ بنزین، ایستگاه راه آهن، بنادر و فرودگاه اشاره کرد.

 

آشنایی با ورق استیل و انواع آن

ورق استیل در واقع یک ورق فلزی با سطح صاف است که قابلیت رول و کلاف شدن دارد و به همین صورت در اختیار کارخانه‌ها قرار می‌گیرد. ورق‌های فولادی انواع مختلفی دارند که بر اساس روش تولید و مواد اولیه به کار رفته در آنها طبقه بندی و نامگذاری می‌شوند. ورق سیاه یکی از انواع ورق استیل است که سطح آن صاف و صیقلی نیست و به همین دلیل به آنها ورق سیاه می‌گویند. در ساخت این نوع ورق‌های فولادی از روش نورد گرم استفاده می‌شود. قیمت انواع ورق‌های استیل با توجه به قیمت روز استیل تغییر می‌کند.

در ساخت ورق‌های فولادی ضد زنگ از پوشش گالوانیزه استفاده می‌کنند و برای تولید آن ورق‌های استیل را در وان فلز مذاب غوطه ور می‌کنند و اجازه می‌دهند روی سطح ورق را بپوشاند. از ورق گالوانیزه برای لوله‌های آب، کابینت، مخازن و مخازن ذخیره آب و ... استفاده می‌شود. ورق‌های روغنی انواع دیگر ورق استیل هستند که به دلیل سطح صیقلی و براق آن این گونه نام گذاری شده‌اند. این نوع ورق‌ها مانند ورق گالوانیزه ساخته می‌شوند و در تولید روکش یخچال و سایر لوازم خانگی مانند اجاق گاز و ... استفاده می‌شود.

C:\Users\Hakhamanesh\Desktop\habe_capabilities_sheet_metal_construction_5_full.jpg

 

کاربرد مهم ورق استیل در صنعت ساختمان

تیرها و ستون‌ها

تیرها و ستون‌های فلزی عمدتاً در هنگام ساخت ساختمان‌های تجاری مانند انبارها و کارخانه‌ها استفاده می‌شوند. آنها همچنین برای خانه‌هایی با دکوراسیون داخلی و خارجی ایده آل هستند. تیرها و ستون‌های فلزی عمدتاً با فولاد لوله‌ای گالوانیزه ساخته می‌شوند. می‌توانید تیرها و ستون‌های فلزی خود را بر اساس عرض، طول و استحکام کششی دلخواه خود توسط یک سازنده معتبر ورق فلزی بسازید تا مطابق با ساختمان شما باشد.

 

پل‌ها

با عبور هزاران یا میلیون ها خودرو از روی پل‌ها، مواد مورد استفاده در ساخت آن باید در برابر فشار فشار مقاومت کنند. یکی از بزرگترین مزایای ورق استیل ساختاری این است که می‌توان آن را به گونه‌ای ایجاد کرد که به طور قابل توجهی استحکام را بهبود بخشد تا به هدف خود عمل کند. ساخت ساختمان‌هایی مانند پل، تونل، راه آهن، پمپ بنزین، ایستگاه راه آهن، بنادر و فرودگاه نیاز به فولاد دارد. در این ساختمان‌ها تقریباً 60 درصد فولاد به عنوان تقویت کننده استفاده می‌شود و بقیه آن پروفیل، صفحه و ریل است.

 

خرپاهای سقفی

خرپاهای سقف برای شکل دادن و حفظ ساختار سقف استفاده می‌شوند. آن‌ها قاب‌هایی هستند که برای تحمل بارهای عمودی، افقی و شیب دار استفاده می‌شوند. بسیاری از ساختمان‌های مسکونی دارای خرپاهای چوبی هستند، اما همه چیز در حال تغییر است و امروزه از ورق‌های استیل بسیار بیشتر استفاده می‌شود. خرپاهای سقف برای اینکه از امنیت بالایی برخوردار باشند باید سبک باشند این به این دلیل است که قاب سازه و دیوارها، وزن خرپاها را تحمل می‌کنند.

اگر خرپاها سنگین باشند، ممکن است سازه فرو بریزد، به خصوص اگر قاب و دیوارها نتوانند وزن را تحمل کنند. ورق‌های استیل ممکن است برای ساخت خرپا سقف در مقایسه با چوب ایده آل باشد. متداول‌ترین فلزات مورد استفاده برای خرپاها فولاد ضد زنگ و آلومینیوم هستند زیرا بادوام و سبک وزن هستند. ورق استیل برای ایجاد میله‌های زاویه دار، خزدار و فلزات لوله‌ای ساخته می‌شود.

 

سایبان

از ورق‌های استیل برای ایجاد سایبان‌ها که قسمت‌های بیرون زده ساختمان هستند و نیاز به تقویت قوی با ستون‌های کم یا بدون ستون دارند، استفاده می‌شود. در سایبان‌های در و پنجره که از فضای داخلی ساختمان در برابر باران و نور خورشید محافظت می‌کنند از ورق‌های استیل که به شکل لوله درآمده‌اند استفاده می‌کنند. معمولا از ورق‌های استیل گالوانیزه به دلیل قابلیت ضد زنگ و ضد خوردگی بودن آن در سایبان‌ها استفاده می‌کنند.

 

کانال‌های هوا

کانال‌های هوا یکی از جنبه‌های سیستم گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع ساختمان هستند؛ که معمولا از ورق‌های فلزی در ساخت آن استفاده می‌شود. امکان ایجاد رطوبت و کپک در کانال‌های هوا وجود دارد؛ به همین دلیل مهم است که آن‌ها را با استفاده از موادی بسازید که مستعد کپک زدن و رطوبت نباشد. آلومینیوم و فولاد گالوانیزه برای ساخت کانال‌های هوا عالی هستند. ورق استیل نیز برای ساخت مجرای هوا ایده‌آل است، زیرا انعطاف‌پذیر است و می‌توان آن را برای ایجاد اشکال و اندازه‌های مختلف خم کرد تا متناسب با فضاهای مختلف باشد.

سایت پیوان یکی از قدرتمندترین سایت‌های کشور ایران در زمینه آهن آلات است؛ که علاوه بر فروش انواع قطعات آهن آلات، قیمت لحظه‌ای انواع قطعات مانند قیمت روز استیل و قیمت لحظه‌ای آهن و میلگرد را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. در هنگام مراجعه به سایت پیوان علاوه بر خرید انواع قطعات فولادی می‌توانید اطلاعات به روزی در زمینه آهن آلات و مواد لازم در ساخت ساختمان نیز دریافت کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied