شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های کشور

در این بخش زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای مهر ماه و بهمن ماه را بررسی می کنیم با ما همراه باشید.

در دوران حال حاضر، با توجه به فراهم شدن فرصت ثبت نام در دانشگاه بدون نیاز به کنکور، متقاضیان می‌بایست در تاریخ مشخصی که توسط دانشگاه‌های مختلف در سراسر کشور، دانشگاه‌های آزاد، پردیس‌های خودگردان و غیرانتفاعی مشخص شده است، به سامانه‌های مربوط به هر دانشگاه مراجعه کرده و اقدامات لازم برای ثبت نام خود را انجام دهند. در صورتی که شما در نیمسال اول تحصیلی قصد ثبت نام دارید، مرداد ماه و اگر در نیمسال دوم تحصیلی هستید باید در نیمه دوم آذر ماه باید پیگیر باشید و درخواست خود را نهایی کنید. در ادامه شرایط و زمان ثبت نام سه دانشگاه آزاد، علمی کاربردی را بررسی خواهیم کرد.

 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

در این بخش زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای مهر ماه و بهمن ماه را بررسی می کنیم با ما همراه باشید.

 

 

زمان ثبت ‌نام در دانشگاه آزاد بدون کنکور:

برای ورود به دانشگاه آزاد، بصورت بدون کنکور، هر ساله در دو دوره ورودی مهر و بهمن برگزار می‌شود. افراد علاقه‌مند به شرکت در پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد باید در زمان مشخص شده برای مقطع تحصیلی موردنظر خود، به ثبت نام نهایی خود بپردازند.

زمان ثبت نام برای ورود مهر ماه دانشگاه آزاد مرداد ماه می باشد و همنین زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی بهمن ماه نیز آذر ماه می باشد.

 

آموزش ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد:

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، دانشگاه آزاد معمولاً در هر سال، دو بار برای ورود به نیمسال اول و نیمسال دوم، پذیرش دانشجو می‌پذیرد. براساس تجربه‌های گذشته، روش ثبت‌نام برای ورودی‌های مهر و بهمن ممکن است یکسان یا متفاوت باشد. با این حال، شیوه ثبت‌نام بدون کنکور برای مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه آزاد یکسان است.

 

مراحل ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد:

 

  1. مراجعه به وبسایت ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به آدرس اینترنتی azmoon.org
  2. دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام برای مقطع تحصیلی مورد نظر خود با توجه به به مدرک کنونی خود.
  3. ورود به بخش خرید کارت اعتباری ثبت‌نام و پرداخت هزینه ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد.
  4. دریافت شناسه و نام کاربری ثبت‌نام بعد از خرید کارت و پرداخت هزینه.
  5. ورود به لینک ثبت‌نام برای مقطع تحصیلی موردنظر با استفاده ازشناسه و نام کاربری خریداری شده در مرحله قبل و کد ملی
  6. تکمیل فرم ثبت‌نام با دقت و وسواس زیاد (شامل اطلاعات شخصی و اطلاعات تحصیلی)
  7. آپلود عکس سال جاری داوطلب در سامانه.
  8. تکمیل فرم انتخاب رشته و انتخاب تمامی رشته های مورد نظر خود. (حداکثر 20 انتخاب)
  9. تایید و ثبت نهایی اطلاعات و دریافت کد رهگیری و نگهداری کد برای پیگیری و مشاهده نتیجه.

 

در ادامه در صورتی که داوطلبان نیاز به اطلاعات تکمیلی و کامل درباره رشته ها و شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد داشته باشند توصیه می کنیم مقاله زیر را بخوانید.

 

بیش تر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

 

دانشگاه جامع علمی کاربردی، یکی از مؤسسات آموزش عالی معتبر کشور است که تحت نظارت وزارت علوم فعالیت می‌کند و مجموعه‌ای از رشته‌های بدون آزمون را ارائه می‌دهد. این دانشگاه همچنین در دو مقطع کاردانی (بدون آزمون و بر اساس معدل دیپلم) و کارشناسی ناپیوسته (با روش ترمی و بر اساس معدل کاردانی) دانشجو پذیرش می‌کند.

اشخاص واجد شرایط برای ثبت‌نام در دانشگاه علمی کاربردی می‌توانند بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی خود در مقطع متوسطه، یکی از رشته‌های ارائه شده توسط این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

ثبت‌نام در دانشگاه علمی کاربردی معمولاً در دو دوره در سال انجام می‌شود. بنابراین، متقاضیان باید در موعد مقرر به وبسایت سازمان سنجش مراجعه کرده و دفترچه ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای ماه‌های مهر و بهمن را دریافت و مطالعه کنند. سپس در موعد مقرر، ثبت‌نام خود را انجام دهند.

در ابتدا در صورتی که نیاز به مشاوره تخصصی برای ورود به دانشگاه علمی کاربردی دارید و اطلاعات جامع بیش تری درباره رشته ها و شرایط و شهریه دانشگاه علمی کاربردی دارید توصیه می کنیم حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

بیش تر بخوانید: ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

 

زمان ثبت ‌نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی:

این دانشگاه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دو نیمسال، یعنی مهر و بهمن، دانشجو پذیرش می‌کند. این دانشگاه برای داوطلبان هیچگونه محدودیتی در انتخاب رشته‌های غیرمرتبط با رشته تحصیلی تعیین نخواهد کرد.

زمان ثبت نام این دانشگاه برای ورودی مهر ماه معمولا مرداد ماه می باشد. همنین زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی برای بهمن ماه نیز دی ماه می باشد.

 

آموزش ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی:

1. ابتدا به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنید و در لیست منو سایت بر روی گزینه "جامع علمی کاربردی" کلیک کنید.

2. سپس بر روی لینک فعال "ثبت نام پذیرش دوره های کاردانی فنی و حرفه ای که معمولا در ابتدای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

3. هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را با انتخاب گزینه "خرید کارت" پرداخت کنید تا به شما سریال اعتباری ثبت نام ارائه شود.

4. سپس سریال اعتباری خریداری شده مربوطه را وارد کرده و بر روی "تایید و ادامه" کلیک کنید.

5. اطلاعات شخصی خود را به درستی وارد کنید و با وسواس خاص تکمیل کنید و در پایان بر روی "تایید و ادامه" کلیک کنید.

6. عبارت "ضمن مطالعه دقیق و آگاهی و ... کلیک کنید.

7. اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید و گزینه "پرداخت" را انتخاب کنید.برا خرید حتما باد رمز دوم کارتتون فعال باشه.

8. به صفحه نخست بازگردید و بر روی "تایید و ادامه - گام بعدی" کلیک کنید. منظور از صفحه اول همان صفحه جامع علمی کاربردی می باشد.

9. در نهایت، سریال ثبت‌نام خریداری شده را در فیلد مربوطه وارد کنید و بر روی "ورود به سیستم" ضربه بزنید تا به صفحه وارد کردن اطلاعات شخصی و تحصیلی و انتخاب رشته وارد شوید.

حالا می‌توانید با استفاده از اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی و کد رشته، فرم ثبت‌نام خود را تکمیل کنید و رشته مورد نظر را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که در پایان فرآیند ثبت‌نام، سیستم یک شماره پرونده 6 رقمی و یک کد پیگیری ثبت‌نام 16 رقمی برای شما صادر می‌کند که باید آن‌ها را نگهداری کنید. برای ثبت‌نام در مقطع کارشناسی نیز باید مراحل مشابهی را طی کنید.

 

در صورتی که نیاز به مشاوره تحصیلی دارید ، در هر مقطع تحصیلی و برای هر آزمونی که خواستید توصیه می کنیم حتما از خدمات مشاوره تحصیلی سامانه ندای مشاور استفاده نمایید. بهترین منابع و مراحل قبولی در تمامی آزمون های کشور در سامانه ندای مشاور قرار داده شده است.

 

نتیجه گیری:

علاوه بر دانشگاه های بیان شده دانشگاه های دیگری مانند دانشگاه سراسری ، دانشگاه پیام نور و موسسات غیر انتفاعی، پردیس های خودگردان نیز پذیرش بدون کنکور دارند که هر کدام شرایط و زمان متفاوتی دارند. برای اطلاع از شرایط کامل هر کدام از دانشگاه ها و همچنین مشاوه قبولی برای تمامی مقاطع تحصیلی می توانید از خدمات مشاوره سامانه ندای مشاور استفاده نمایید. این مرکز مشاوره از سال 1393 در حوزه مشاوره تحصیلی فعالیت دارد و می تواند شما را در رسیدن به هدفتان کمک نماید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied