شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

اهمیت شهریه در انتخاب رشته کنکور سراسری

در صورتی که قصد انتخاب رشته دارید، بهتر است ابتدا با متخصصان تحصیلی مشورت نمایید تا تمامی فاکتورهای مهم را به شما یادآوری کرده و در جهت انتخاب رشته ای بهتر کمک‌تان کنند. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت شهریه در انتخاب رشته کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

اهمیت شهریه در انتخاب رشته کنکور سراسری بر هیچکس پوشیده نیست. در هنگام انتخاب رشته باید به شهریه پرداز بودن دانشگاه و میزان شهریه توجه کنید چراکه عدم توجه به این مساله می‌تواند مشکلات جدی را به وجود بیاورد. پیش آمده است که داوطلبان به دلیل عدم توانایی در پرداخت شهریه با مشکل مواجه شده‌ و مجبور به انصراف از دانشگاه شده‌اند. برخی مواقع بازپس گیری مبلغ اولیه نیز مشکلاتی را برای دانشجو به وجود می‌آورد. پس بهتر است در ابتدای مسیر از اهمیت شهریه در انتخاب رشته کنکور سراسری اطلاع داشته باشید تا از بروز هرگونه مشکل پیشگیری کنید.

 

اهمیت شهریه در انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری مهم ترین بخش قبولی در کنکور است چراکه حتی داوطلبان با رتبه های بسیار عالی نیز با انتخاب رشته اشتباه ممکن است شانس قبولی خود را از دست بدهند. انتخاب رشته فاکتورهای بسیار زیادی دارد که داوطلبان باید به تمامی آن‌ها توجه کنند. یکی از این فاکتورها میزان شهریه دانشگاه است که اهمیت بسیار زیادی دارد.

به جز دانشگاه‌های سراسری روزانه تمامی دانشگاه‌ها شهریه پرداز هستند و دانشجویان باید برای هر ترم تحصیلی شهریه پرداخت کنند. عدم توجه به میزان شهریه در انتخاب رشته می‌تواند مشکلات بسیار جدی را برای دانشجو به وجود بیاورد. به همین دلیل توصیه می‌شود که قبل از انتخاب رشته با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت کنید تا تمامی فاکتورهای تاثیرگذار از جمله شهریه را به طور کامل معرفی کنند.

داوطلبان گرامی توصیه می کنیم حتما پیش از انتخاب رشته مقاله راهنما جامع زیر را که حاصل سال‌ها تجربه کارشناسان و متخصصان این حوزه می باشد را مطالعه نمایید. برای مطالعه بر روی متن زیر کلیک کنید.

 

حتما بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته کنکور

 

شهریه دانشگاه شبانه

دانشگاه های سراسری در سه دوره روزانه، شبانه و پردیس دانشجو پذیرش می‌کنند. این سه دوره در میزان شهریه با یکدیگر تفاوت دارند. دوره‌های روزانه کاملا رایگان هستند اما دانشجویان دوره های شبانه و پردیس باید شهریه پرداخت کنند. شهریه دوره شبانه نسبت به پردیس و سایر دانشگاه های شهریه پرداز بسیار کمتر است و دانشجویان می‌توانند همان کیفیت و سطح آموزشی دوره های روزانه دانشگاه سراسری را با پرداخت هزینه ای کم دریافت نمایند. میزان شهریه دانشگاه شبانه به شرح زیر می‌باشد.

 

نکته: مبالغ فوق مربوط به سال گذشته است و مبلغ شهریه در سال جدید هنوز اعلام نشده است.

دوره های شبانه بهترین گزینه بعد از دوره های روزانه دانشگاه سراسری هستند چراکه کیفیت آموزشی بسیار بالایی دارند و هزینه آن نیز کمتر می‌باشد. با توجه به محدودیت دانشگاه های سراسری در نوبت روزانه و شبانه بهتر است با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت نمایید تا با انتخاب رشته کنکور صحیح شانس خود را برای قبولی افزایش دهید.

 

اهمیت شهریه در انتخاب رشته کنکور |‌ شهریه پردیس خودگردان

پردیس خودگردان شعبه‌هایی از دانشگاه های سراسری هستند که دقیقا همان کیفیت و سطح آموزشی را دارند. اما این دانشگاه‌ها به صورت خصوصی اداره می‌شوند و هزینه خود را از طریق شهریه به دست می‌آورند. دانشجویان پردیس خودگردان باید برای هر ترم تحصیلی شهریه پرداخت کنند که مبلغ آن نیز بسیار بالاست و نسبت به اکثر دانشگاه‌های شهریه پرداز بیش تر می باشد. با توجه به مبلغ بالای شهریه دانشگاه‌های پردیس خودگردان عدم اطلاع از آن در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می‌تواند مشکلات جدی را به وجود بیاورد. حدود شهریه ثابت پردیس خودگردان در سال گذشته در جدول زیر آورده شده است.

 

 

شهریه دانشگاه غیرانتفاعی

دانشگاه های غیر انتفاعی جز دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم هستند که در تمامی مقاطع تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند. شهریه دانشگاه های غیر انتفاعی از پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد کمتر است. دانشجویان در هر ترم تحصیلی باید شهریه ثابت و متغیر پرداخت نمایند. میزان شهریه دانشگاه غیرانتفاعی در سال گذشته به شرح زیر می باشد.

برای کسب اطلاع دقیق از مبلغ شهریه دانشگاه های غیر انتفاعی در مقاطع مختلف می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

اهمیت شهریه در انتخاب رشته کنکور |‌ شهریه دانشگاه پیام نور

دانشگاه های پیام نور جز دانشگاه های غیر دولتی و شهریه پرداز هستند و مورد تایید وزارت علوم می باشند. مدرک دانشگاه های پیام نور از اعتبار بالایی برخوردار است و فارغ التحصیلان به راحتی می‌توانند با مدرک خود کار مورد نظرشان را پیدا کنند. اطلاع از شهریه دانشگاه پیام نور در هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری بسیار مهم است. جدول شهریه دانشگاه پیام نور به شرح زیر می باشد.

شهریه دانشگاه پیام نور در جدول فوق به صورت حدودی و با توجه به مبالغ سال گذشته آورده شده است. برای کسب اطلاع بیش تر از شهریه دانشگاه پیام نور و اهمیت شهریه در انتخاب رشته کنکور سراسری می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

شهریه دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم است که هرساله بسیاری از داوطلبان به تحصیل در آن می‌پردازند. مدرک دانشگاه آزاد اعتبار بالایی دارد و فارغ التحصیلان هچ مشکلی در زمینه پیدا کردن کار با مدرک خود را تجربه نخواهند کرد. دانشگاه آزاد شهریه پرداز است و دانشجویان باید برای هر ترم شهریه پرداخت کنند. شهریه دانشگاه آزاد با توجه به رشته درسی متفاوت است اما به طور کل می‌توان گفت که دانشگاه آزاد شهریه بالایی دارد. میزان شهریه دانشگاه آزاد به شرح زیر می‌باشد.

 

شهریه دانشگاه آزاد در جدول فوق به صورت حدودی گفته شده است. در سال جدید شهریه افزایش می یابد. به محض اطلاع رسانی در مورد شهریه دانشگاه آزاد این مطلب بروزرسانی می‌شود. برای کسب اطلاع بیش تر از شهریه دانشگاه آزاد و اهمیت شهریه در انتخاب رشته کنکور سراسری می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

دانلود کنید: دفترچه انتخاب رشته سال جاری

 

مشاوره اهمیت شهریه در انتخاب رشته کنکور سراسری

در هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلبان باید به فاکتورهای متعددی توجه کنند که یکی از آن‌ها شهریه دانشگاه‌ها می باشد. اهمیت شهریه در انتخاب رشته کنکور سراسری به قدری زیاد است که در صورت عدم توجه به آن ممکن است داوطلب مجبور به انصراف از دانشگاه شود.

در صورتی که قصد انتخاب رشته دارید، بهتر است ابتدا با متخصصان تحصیلی مشورت نمایید تا تمامی فاکتورهای مهم را به شما یادآوری کرده و در جهت انتخاب رشته ای بهتر کمک‌تان کنند. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت شهریه در انتخاب رشته کنکور سراسری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و  شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied