شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

آموزش عکاسی حرفه‌ای با گوشی سامسونگ Galaxy S23 Ultra

گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا، در حال حاضر، تمام‌عیارترین پرچم‌دار کنونی سامسونگ است که پکیج کاملی از امکانات و قابلیت‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی در بخش دوربین، نسبت به نسل‌های قبلی ارتقاهایی داشته و اکنون می‌تواند به زیباترین شکل ممکن از سوژه‌ها عکاسی کند. اگر دوربین گوشی Galaxy S23 Ultra خود را باز کنید، گزینه‌های متعددی را خواهید دید که اگر از طرز استفاده از آن‌ها را بلد نباشید، عملا پول اضافه‌ای برای خرید آن پرداخته اید! اگر از علاقه‌مندان به عکاسی با گوشی هستید، این مقاله از مجموعه دارسو را از دست ندهید.

آموزش عکاسی حرفه‌ای با گوشی سامسونگ Galaxy S23 Ultra

گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا، در حال حاضر، تمام‌عیارترین پرچم‌دار کنونی سامسونگ است که پکیج کاملی از امکانات و قابلیت‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی در بخش دوربین، نسبت به نسل‌های قبلی ارتقاهایی داشته و اکنون می‌تواند به زیباترین شکل ممکن از سوژه‌ها عکاسی کند. اگر دوربین گوشی Galaxy S23 Ultra خود را باز کنید، گزینه‌های متعددی را خواهید دید که اگر از طرز استفاده از آن‌ها را بلد نباشید، عملا پول اضافه‌ای برای خرید آن پرداخته اید! اگر از علاقه‌مندان به عکاسی با گوشی هستید، این مقاله از مجموعه دارسو را از دست ندهید.

 

عکاسی حرفه‌ای با گوشی گلکسی S23 اولترا و تنظیمات عکاسی این گوشی

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S23 Ultra با لنز اصلی 200 مگاپیکسلی خود، می‌تواند در هر موقعیتی عکس‌های جذابی از سوژه‌های مختلف ثبت کند. این گوشی با سخت‌افزار قدرتمند و لنز اصلی کارآمد خود، قادر به ثبت عکس‌های خیره‌کننده‌ای، همگام با عکس‌های ثبت شده توسط دوربین‌های حرفه‌ای است. این گوشی از تنظیمات دوربین گسترده‌ای بهره برده است که در صورت تنظیم درست آن، می‌توان کیفیت عکس‌ها را ارتقا داده و در ضمن عکس‌های خلاقانه‌تری از سوژه‌ها ثبت کرد.

 

خاموش کردن فیلتر زیبایی

یکی از تنظیماتی که اِعمال آن بر خروجی عکس‌ها تاثیر می‌گذارد، خاموش کردن فیلتر زیبایی است. گوشی Galaxy S23 Ultra به دلیل بهره بردن از پردازش‌های قدرت‌مند نرم‌افزاری، در عکس‌های مربوط به چهره، ادیت و دستکاری‌های زیادی انجام داده و چهره را از حالت طبیعی خود دور می‌کند. چنان‌چه به ثبت تصاویر واقعی علاقه‌مند باشید، می‌توانید فیلتر زیبایی یا همان Beauty Filter را خاموش کنید. برای خاموش کردن این فیلتر کافیست روند زیر را به ترتیب انجام دهید: پس از باز کردن اپ دوربین، به قسمت افکت‌ها که در سمت راست و بالای نوار ابزار قرار دارد، بروید. سپس در تب Face، شدت فیلتر را کاهش داده و روی عدد صفر قرار دهید. برای غیرفعال کردن کامل صاف کردن پوست، لازم است که روی Auto که در سمت راست نوار لغزنده قرار دارد ضربه بزنید. برای اِعمال این حالت روی دوربین‌های پشت و جلو لازم است که مراحل یاد شده را به صورت مجزا برای هر دو لنز انجام دهید.

 

تغییر تن رنگ‌ها

در گوشی موبایل سامسونگ اس 23 الترا 256 گیگ و سایر نسخه ها این امکان را برای کاربران مهیا کرده است که تن رنگ‌های عکس‌ها را متناسب با سلیقه خود شخصی‌سازی کنند. به کمک اِعمال این تغییرات، می‌توان کنتراست رنگ‌ها را تغییر داده و آن‌ها را گرم‌تر یا سردتر کرد. عکس‌های ثبت شده توسط خود دوربین‌ها، بسیار نزدیک به واقعیت هستند اما اگر می‌خواهید تناژ عکس‌های خود را تغییر دهید، لازم است که مراحل زیر را طی کنید: اپ دوربین را باز کرده و به قسمت لنز سلفی بروید. آیکون effects که در سمت راست و بالای صفحه قرار دارد را لمس کنید. سپس به تب color tone رفته و یکی از گزینه‌های طبیعی، گرم یا سرد را انتخاب کنید. به کمک این شخصی‌سازی می‌توانید عکس‌های فانتزی و جالبی را ثبت کنید.

 

 

استفاده از Astro Mode در Expert RAW

قابلیت Expert RAW کنترل دقیقی بر روی گزینه‌های مختلف دوربین اعمال می‌کند. از جمله این گزینه‌ها، امکان عکس‌برداری خام با فرمت RAWاست. چنان‌چه عکس‌های خود را در این فرمت خام ثبت کنید، دستتان برای انواع ادیت‌ها باز خواهد بود. حالت Astro نیز برای ثبت عکس از آسمان در شب توسعه یافته است. برای استفاده از این قابلیت، پس از باز کردن اپ دوربین، به گزینه More رفته و سپس Expert RAW را انتخاب کنید. پس از آن، حالت Astrophoto قابل اجرا می‌باشد. دقت داشته باشید که Expert RAW به صورت پیش‌فرض روی گوشی گلکسی S23 اولترا نصب نشده است و بایستی آن را از فروشگاه گلکسی دانلود کنید.

 

کادربندی درست و خودکار

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S23 Ultra هنگام فیلم‌برداری، یک کادربندی درست و اصولی روی سوژه پیاده کرده و همواره تلاش می‌کند تا سوژه را در میانه قاب نگه دارد. این گوشی هنگام ضبط ویدئو از سوژه‌های متحرک، به طور خودکار روی لنزها سوئیچ کرده و جابه‌جا می‌شود تا تصویر سوژه در میانه قاب حفظ شود. دقت داشته باشید که در صورتی که کادربندی خودکار را فعال کنید، نمی‌توانید به صورت دستی بین لنزها جابه‌جا شوید. برای فعال کردن کادربندی خودکار، کافیست که اپ دوربین را باز کرده و به حالت VIDEO بروید. سپس آیکون Auto Frame (کادربندی خودکار) را لمس کنید. این گوشی می‌تواند در این حالت ویدئوهایی با وضوح 1080 پیکسل و با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند. بهتر است بدانید که قابلیت کادربندی خودکار برای لنزهای پشت طراحی شده و لنز سلفی از آن بی‌بهره است.

 

چگونه با گوشی Galaxy S23 Ultra از ستاره‌ها عکس بگیریم؟

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توان با این گوشی انجام داد، عکاسی از ستارگان در شب است. سنسور اصلی این گوشی در صورت وجود شرایط مناسب، حتی‌ می‌تواند کهکشان راه شیری را نیز به تصویر بکشد. برای ثبت عکس ستارگان به یک سه‌پایه نیاز دارید؛ همچنین لازم است مکانی را برای عکاسی انتخاب کنید که به دور از هر نوع آلودگی نوری باشد. در صورتی که ماه نیمه کامل یا کامل باشد هم امکان ثبت چنین عکس‌هایی وجود ندارد. در حالت کلی نباید هیچ منبع نور قدرت‌مندتری از ستارگان در قاب وجود داشته باشد.

 

 

برای ثبت تصاویر ستارگان نباید سرعت شاتر کندتر از 25 ثانیه باشد. این گوشی به لطف فناوری Pixel Binning، وضوح و رنگ پیکسل‌های عکس را در شب بهبود بخشیده و یک منظره را با جزئیات بالا ثبت می‌کند. سنسور 200 مگاپیکسلی این گوشی، گشودگی دیافراگمی به اندازه f/1.7 داشته و می‌تواند نور بیشتری را جذب کند. به کمک لنز تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری و زوم دیجیتال 100 برابری، می‌توان عکس‌های دقیقی از اجسام دور نظیر ستارگان، صور فلکی یا ماه ثبت کرد. برای داشتن تنظیمات حرفه‌ای می‌توانید اپلیکیشن Camera Assistant را از گلکسی استور نصب کنید تا قابلیت‌هایی نظیر غیرفعال کردن حالت AutoHDR یا غیرفعال کردن حالت تعویض خودکار لنزها برای شما فعال شود. فراموش نکنید که برای ثبت عکس‌های زیبا از آسمان شب، به چندین ساعت زمان احتیاج دارید.

جمع‌بندی

گوشی سامسونگ Galaxy S23 Ultra علاوه بر لنزهای کارآمد، به سخت‌افزاری قدرت‌مند و نرم‌افزاری به‌روز مجهز شده است که امکان عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای را فراهم کرده است. این گوشی پکیج کاملی را برای علاقه‌مندان به عکاسی ارائه می‌دهد. در تصاویر ثبت شده توسط گوشی S23 اولترا، داینامیک رنج، شارپنس، کنتراست و جزئیات بسیار بالا بوده و همه این مولفه‌ها نشان دهنده این است که دوربین‌های این گوشی به خوبی در قامت یک گوشی پرچم‌دار ظاهر شده است. اگر قصد خرید یک گوشی با برچسب قیمتی مناسب و البته با دوربین‌های کارآمد دارید، گوشی شیائومی Note 12 ، با پکیج دوربین‌های کامل خود، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied