شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

خواص رنگ مو بدون آمونیاک، چرا باید از رنگ مو بدون آمونیاک استفاده کرد؟

رنگ مو تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی صورت دارد و یک گزینه بسیار خوب برای افزایش زیبایی صورت و موهای سر است. اما باید قبل از خرید رنگ مو، اجزای سازنده آن را مورد بررسی قرار داده و بهترین مارک رنگ مو را بشناسید. تقریباً در هر رنگ مو، از یک ماده شیمیایی مضر به نام آمونیاک استفاده شده است. این ماده بسیار سمی است و آسیب زیادی به موهای سر شما وارد می‌کند.

خواص رنگ مو بدون آمونیاک، چرا باید از رنگ مو بدون آمونیاک استفاده کرد؟

رنگ مو تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی صورت دارد و یک گزینه بسیار خوب برای افزایش زیبایی صورت و موهای سر است. اما باید قبل از خرید رنگ مو، اجزای سازنده آن را مورد بررسی قرار داده و بهترین مارک رنگ مو را بشناسید. تقریباً در هر رنگ مو، از یک ماده شیمیایی مضر به نام آمونیاک استفاده شده است. این ماده بسیار سمی است و آسیب زیادی به موهای سر شما وارد می‌کند.

سوال مهمی که در این میان ایجاد می‌شود، این است که چرا آمونیاک با وجود سمی بودن، در بسیاری از انواع رنگ مو مورد استفاده قرار گرفته است؟ آمونیاک یک ماده شیمیایی قلیایی است. به همین دلیل، سطح ph مو را هنگام رنگ کردن افزایش می‌دهد. به این ترتیب، کوتیکول‌های مو به راحتی با رنگ مو پوشیده می‌‌شوند.

همین مسئله باعث می‌شود فرایند رنگ کردن مو به شکل بهتری انجام شود. با این وجود، برخی مسائل باعث شده است استفاده از آمونیاک در بسیاری از انواع رنگ مو کاهش یابد. در ادامه قصد داریم به طور کامل در رابطه با این مسئله صحبت کنیم.

 

چرا باید از رنگ مو بدون آمونیاک استفاده کرد؟

مزایای رنگ مو بدون آمونیاک

 

با وجود اینکه آمونیاک در بسیاری از انواع رنگ مو مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند تا حد امکان از رنگ موی بدون آمونیاک استفاده کنید. اما چرا بهترین رنگ مو برای انواع مو ، باید بدون آمونیاک باشد؟ پاسخ ما به سوال این است که در رنگ موی بدون آمونیاک، مواد شیمیایی دیگری قرار گرفته است که اثرات نامناسب آمونیاک را به همراه ندارد.

رنگ موی بدون آمونیاک، حاوی انواعی از روغن‌های نرم کننده و مواد طبیعی است که به حفظ رطوبت یا پروتئین کوتیکول مو کمک می‌‌کند. به این ترتیب، از آسیب دیدن موهای سر جلوگیری خواهد شد.

مواد شیمیایی که در رنگ موی بدون آمونیاک مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار ملایم بوده و به ساقه مو آسیب نمی‌رسانند. علاوه بر این، رنگ موی بدون آمونیاک اثرات سمی ندارد. برخی افراد ممکن است به آمونیاک موجود در رنگ مو حساسیت نشان دهند. در این حالت، پوست سر قرمز شده و علائم دیگر مثل التهاب مشاهده می‌شود.

پژوهشگران سعی کرده‌اند فرمولاسیون جدیدتری برای تولید رنگ مو ابداع کنند. در این فرمولاسیون، میزان استفاده از مواد شیمیایی خطرناک تا حد امکان کاهش یافته است. البته این نوع رنگ مو قیمت خرید بالاتری نسبت به رنگ موی حاوی آمونیاک دارد. با این حال، معایب آن بسیار کمتر است.

 

تاثیرات آمونیاک بر مو

اگرچه آمونیاک، ‌ph پوست را کنترل می‌کند و بر فرآیند رنگ کردن مو موثر است، می‌تواند اثرات نامناسبی بر موی سر داشته باشد. در ادامه، برخی تاثیرات آمونیاک بر مو را برای شما بیان می‌کنیم.

  1. یکی از مهم‌ترین تاثیرات آمونیاک بر مو، تحریک پوست است. زمانی که آمونیاک در آب حل می‌شود، به آمونیاک مایع تبدیل خواهد شد. آمونیاک مایع یک محرک فوق العاده قوی پوست است که منجر به تحریک پوست و بروز عوارضی مثل سوزش، خارش و موارد مانند این می‌شود.
  2. زمانی که از مقدار زیادی آمونیاک استفاده شود، کوتیکول‌های مو به صورت مداوم بلند خواهند شد. در نتیجه، ساختار ساقه موی سر، تخلخل پیدا می‌کند. موهایی با تخلخل بالا، قدرتی برای حفظ رطوبت ندارند. در نتیجه، بسیار خشک و شکننده به نظر می‌رسند.
  3. آمونیاک موجود در رنگ مو، می‌تواند از طریق پوست سر وارد جریان خون شود و آسیب بسیار زیادی به بدن وارد کند. این ماده منجر به بروز برخی بیماری‌ها مثل عفونت‌های چشمی، عفونت‌های گلو، سینوزیت و مواردی مانند این می‌شود.

 

ماندگاری رنگ مو بدون آمونیاک چقدر است؟

با وجود اینکه رنگ مو بدون آمونیاک مزایای بسیار زیادی دارد، اما متاسفانه ماندگاری آن کمتر از رنگ موی حاوی آمونیاک است. در این نوع رنگ مو، آمونیاک وجود ندارد تا کوتیکول مو را باز کند.

به این ترتیب، رنگ مو وارد کورتکس مو نخواهد شد. در این حالت، رنگ صرفاً روی لایه سطحی مو می‌نشیند. در نتیجه با چند بار شست و شو از بین می‌رود. برای رفع این مشکل، از نوعی روغن مخصوص در کنار رنگ موی بدون آمونیاک استفاده می‌شود. این روغن می‌تواند کوتیکول مو را باز کند. در نتیجه، رنگ مو به راحتی به درون کورتکس مو نفوذ خواهد کرد.

 

مزایای استفاده از رنگ مو بدون آمونیاک

معایب رنگ مو معمولی

رنگ موی بدون آمونیاک، مزایای گوناگونی دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

 

آسیب کمتر

یکی از مهم‌ترین مزایای رنگ مو بدون آمونیاک، این است که آسیب کمتری به موهای سر شما وارد می‌کند. یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که بسیاری از مردم مرتکب می‌شوند، این است که هنگام انتخاب رنگ مو صرفا روی رنگ آن تمرکز می‌کنند. در حالی که قبل از هر چیزی، باید به مواد سازنده رنگ مو توجه کنید.

همانطور که گفته شد، آمونیاک می‌تواند سطح ph پوست و موی سر را کنترل کند. در رنگ موی بدون آمونیاک، از مونو اتانول آمین (MEA) برای کنترل سطح ph موی سر استفاده می‌شود. این ماده حاوی الکل است که به عنوان تنظیم کننده ph مورد استفاده قرار می‌گیرد.

MEA در رنگ موی بدون آمونیاک، غلظت بسیار کمی دارد و با روغن‌های نرم کننده و طبیعی ترکیب می‌شود. به این ترتیب، اثرات نامناسب رنگ مو کاهش پیدا کرده و آسیب کمتری به موی سر وارد می‌شود.

 

حفظ سلامتی مو

موهای براق و درخشان، آرزوی هر کسی است. موهای درخشان و سالم، توجه همه افراد را به سمت خود جلب می‌کند. برخی مواد شیمیایی موجود در رنگ مو، بسیار مضر هستند و درخشندگی موهای سر را از بین می‌برند. بنابراین برای حفظ درخشندگی و سلامتی مو، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ موی بدون آمونیاک استفاده کنید. این نوع رنگ مو، به هیچ وجه به حساب مو آسیب نمی‌رساند و پروتئین مو را از بین نمی‌برد.

 

رفع خارش بعد از رنگ مو

همانطور که گفته شد، بسیاری از افراد به رنگ موی حاوی آمونیاک حساسیت نشان می‌دهند. خارش شدید موی سر بعد از رنگ کردن، یکی از نشانه‌های حساسیت به رنگ موی حاوی آمونیاک است. مولکول‌های آمونیاک موجود در رنگ مو، پوست سر را تحریک کرده و باعث ایجاد سوزش و خارش می‌شوند. افرادی که به رنگ موی دارای آمونیاک حساسیت دارند، باید از رنگ موی بدون آمونیاک استفاده کنند.

 

ظاهر طبیعی

از دیگر مزایای رنگ موی بدون آمونیاک، ظاهر طبیعی آن است. برخی افراد به رنگ موی طبیعی علاقه دارند و برای آنها رنگ مو بدون آمونیاک، انتخاب بسیار مناسبی است.

انواعی از رنگ موی بدون آمونیاک وجود دارد که در طیف‌های رنگی مختلف مانند قهوه‌ای طلایی، قهوه‌ای خاکستری روشن، مسی مات، قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای خاکستری تیره و مواردی مانند این هستند.

 

بدون بوی تند

از دیگر مزایای رنگ موی بدون آمونیاک، این است که بوی تندی ندارد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است بسیاری از مردم تمایلی برای استفاده از رنگ موی حاوی آمونیاک نداشته باشند، بوی قوی و تند این نوع رنگ مو است.

بوی تند رنگ موی حاوی آمونیاک، می‌تواند به دستگاه تنفسی فرد آسیب برساند و حتی دید شخص را مختل ‌کند. در حالی که رنگ موی بدون آمونیاک، به هیچ وجه موجب تحریک چشم‌ها نمی‌شود و بر عملکرد دستگاه تنفسی تاثیر سوء ندارد.

اگر موهای فری دارید و قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره رنگ مو به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله در خصوص ویژگی‌ های رنگ مو مناسب موهای فر را مطالعه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی