شمانیوز
شما نیوز

ترفندهای ساده دکوراسیون برای بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا

در این محتوا به شما توضیح دادیم که چطور می‌توانید با کمک ترفندهای ساده، فضای مدنظر خود را دلبازتر و بزرگ‌تر نشان دهید. بااین‌حال، رعایت تمامی این نکات به‌اضافه بسیاری از نکات و اصول دیگر، نیازمند راهنمایی گرفتن از افراد خبره و متخصص در این حوزه است

ترفندهای ساده دکوراسیون برای بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا

 

 

بزرگ‌تر نشان دادن فضا

یکی از چالش‌های اساسی در دکوراسیون محیط‌های مختلف، بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا است. درواقع مهم نیست که شما فضایی با متراژ زیاد دارید یا کم، درهرصورت اگر طراحی داخلی مناسبی را انتخاب نکنید، نمی‌توانید فضای دلباز و کاربردی داشته باشید. درنتیجه به خاطر آنکه کوچک بودن فضا منجر به ایجاد حس کسالت، آشفتگی ذهنی و خستگی در افراد می‌شود، شما باید با رعایت چند ترفند ساده دکوراسیون برای بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا، محیطی جذاب و دلچسب را به وجود آورید. استفاده از طرح‌های ساده و نورپردازی مناسب در کنار سایر نکات، می‌تواند این هدف را برآورده کند. درنتیجه، با یادگیری برخی ترفندهای مهم در طراحی دکوراسیون، می‌توانید در خانه یا آپارتمان کوچک خود، فضای باز و حس خوبی را تجربه نمایید.

 

رنگ‌آمیزی اصولی

یکی از راه‌هایی که می‌تواند به بزرگ‌تر نشان‌دادن اتاق کوچک کمک کند، استفاده از رنگ‌های مناسب برای دیوارها می‌باشد. در این راستا، بهتر است از رنگ‌های روشن و ساده استفاده کنید که به فضا احساس بزرگ‌تری بدهند. رنگ‌هایی مانند سفید، بژ، خاکستری روشن، آبی کم‌رنگ، سبز روشن و صورتی روشن، می‌توانند انتخاب خوبی برای دیوار اتاق‌های کوچک باشند. همچنین، انتخاب رنگ‌هایی با فرمولاسیون مناسب که به فضا احساس نورپذیری و روشنایی بیشتری بدهند، انتخاب خوبی برای دلباز شدن فضا هستند. اما درصورتی‌که می‌خواهید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید، بهتر است این رنگ‌ها را روی یکی از دیوارهای اتاق استفاده کرده و دیوارهای دیگر را با رنگ‌های روشن‌تر تزیین کنید تا فضا را بازتر و بزرگ‌تر نشان دهید.

 

حذف وسایل غیرضروری

حذف اقلام غیرضروری از محیط زندگی، راهکار طلایی برای بزرگ‌شدن فضای خانه و کاهش شلوغی است. با حذف این وسایل، مساحت بیشتری به دست می‌آورید و در نتیجه، راحتی بیشتری خواهیدداشت. علاوه بر این، دورانداختن یا بخشیدن این وسایل به دیگران، باعث نظم و تمیزی محیط شما می‌شود. برای پیاده‌سازی این راهکار، ابتدا اقلامی که برای شما ضروری نیستند را شناسایی کرده و به حذف آن‌ها بپردازید؛ برای مثال، پوسترها یا قاب‌های قدیمی، گلدان‌هایی که از مد افتاده‌اند یا وسایلی که دیگر همخوانی با دکوراسیون جدید شما را ندارند.

 

نور طبیعی در دکوراسیون

استفاده از شلف و قفسه در دکوراسیون

 

استفاده از طراحی‌های نوآورانه

بهره‌گیری از وسایل جدیدی که نوآوری در آنها وجود دارد، راهکار طلایی دیگری برای بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا است. برای مثال، استفاده از مبلمان تخت شو می‌تواند گزینه‌ای کاربردی و مناسب برای خانه‌های کوچک باشد. این در حالی است که شرکت‌های تولیدی، طراحی‌های خلاقانه دیگری را هم برای فضاهای اداری و مسکونی در نظر گرفته‌اند. استفاده از قفسه‌های چندطبقه، کمد دیواری‌هایی با طراحی‌های جادار و خاص، خرید پارتیشن‌هایی با شکل قفسه کتاب و... از جمله این موارد هستند. البته در این زمینه بهتر است که با شرکت‌های معماری خبره مشورت کنید تا اجرای خدمات دکوراسیون داخلی شما به بهترین شکل ممکن انجام شود.

 

انتخاب وسایل ساده و خاص

برای حس کنترل بیشتر بر فضا، بزرگ‌تر نشان‌دادن محیط و منظم‌کردن آن، لازم است که به سراغ لوازم ساده و درعین‌حال ضروری بروید. اما در این زمینه، توجه به چند نکته ضروری می‌تواند انتخاب نهایی شما را بهینه‌تر کند:

  1. از خرید وسایل زیاد و تزیینی بپرهیزید. هر چه وسایل بیشتر باشد، فضا کوچک‌تر به نظر می‌رسد؛ درنتیجه، تنها وسایلی را بخرید که واقعاً به آنها نیاز دارید و می‌توانند در زیبایی دکوراسیون شما تاثیرگذار باشند.
  2. اگر قرار است کار هنری یا تابلویی بر دیوار نصب کنید، تنها یک یا دو عدد را انتخاب کرده و فقط یک دیوار را با آنها تزیین کنید. نصب کار هنری روی همه دیوارها می‌تواند فضا را آشفته و کوچک‌تر نشان دهد.
  3. در انتخاب رنگ و طرح برای دیوارها بهتر است به سراغ پالت رنگی ساده و ترجیحاً رنگ‌های گرم بروید. درعین‌حال، توصیه می‌شود که فقط یک دیوار را رنگ کرده یا اگر طرح خاصی را دوست دارید، فقط روی یک دیوار آن را اجرا کنید.

پس از آنکه وسایل موردنیاز خود را خریداری کردید، باید در چیدمان آنها هم دقت کنید. بهتر است از قفسه‌ها و شلف‌های خاص و جذاب استفاده نمایید تا به صورت منظم و دسته‌بندی‌شده قرار بگیرند. با رعایت این موارد می‌توانید فضای کوچک خود را با خرید وسایل ساده و ارزان‌قیمت، بزرگ‌تر و همچنین زیباتر نشان دهید.

 

استفاده از شلف و قفسه در دکوراسیون

بهره‌گیری از نور طبیعی

 

توجه به نورپردازی

برای فضاهای کوچک بهتر است از چراغ دیوارکوب، چراغ‌های دکوراتیو و پنل ال‌ای‌دی استفاده شود. این چراغ‌ها با ایجاد یک خط دید تمیز و واضح، روشنایی موردنیاز فضا را تأمین می‌کنند. با ترکیب انعطاف‌پذیری چراغ ریلی و چراغ توکار، می‌توان به مفهوم بزرگ‌نمایی با نورپردازی پی برد. شما با کمک این محصولات می‌توانید گوشه‌های فضا را کاملاً روشن کرده و باعث بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا شوید. در این زمینه، از نور طبیعی نیز غافل نباشید و تا حد ممکن از آن استفاده کنید.

 

استفاده از آینه دیواری

استفاده از آینه برای دکوراسیون خانه‌های کوچک بسیار مؤثر است. با قراردادن آینه‌ها در جای مناسب، نور طبیعی بازتاب بیشتری می‌یابد که نتیجه آن، بزرگ‌تر نشان‌دادن فضا است. درواقع، با بازتاب نور طبیعی، چشم‌ها فریب می‌خورند و تصور می‌شود که فضای کوچک، دلبازتر و بزرگ‌تر است. برای این کار می‌توانید آینه‌ها را با قاب‌های هم رنگ با دیوار انتخاب کنید. استفاده از آینه‌های بزرگ و قدی نیز فضا را دوبرابر نشان می‌دهد. ترفند بعدی، قراردادن آینه در برابر پنجره است؛ چراکه نور طبیعی بازتاب می‌یابد و فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

 

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

 

انتخاب بهترین طراح دکوراسیون داخلی

در این محتوا به شما توضیح دادیم که چطور می‌توانید با کمک ترفندهای ساده، فضای مدنظر خود را دلبازتر و بزرگ‌تر نشان دهید. بااین‌حال، رعایت تمامی این نکات به‌اضافه بسیاری از نکات و اصول دیگر، نیازمند راهنمایی گرفتن از افراد خبره و متخصص در این حوزه است. طراحان دکوراسیون داخلی به‌راحتی می‌توانند یک فضای کوچک با متراژ کم را به‌گونه‌ای تزیین کنند که چندین برابر بزرگ‌تر جلوه کند. گروه معماران جهت با سابقه طولانی و درخشانی که در این حوزه دارد، از ایده‌های خلاقانه و کاربردی برای دیزاین فضاهای کوچک استفاده می‌کند. طراحان این شرکت با توجه به نیاز و بودجه مشتری، می‌توانند در کمترین زمان ممکن، یک دکوراسیون بهینه و زیبا را به وجود آورند. اما برای آنکه بتوانید از مشاوره رایگان کارشناسان این شرکت استفاده نمایید، کافی است به وب سایت رسمی این شرکت سر زده و صفر تا صد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی محیط مدنظر خود را به آنها بسپارید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied